Ny sesong betyr nye drakter for noen klubber. BOC tar'n helt ut, slenger feltets kanskje mest hårreisende design og sin tradisjonelle gulfarge og kommer tilbake med åheisann!
Skal ikke påstå at det var designet på drakta som gjorde at jeg aldri ble spesielt aktiv i BOC. Men det der er den første BOC-drakta jeg hadde tatt på meg frivillig. Stor forbedring!
CK Haugaland har i alle fall Rogalands stiligste drakter. Likte godt det gamle designet, men nå er det faktisk enda bedre. Nesten slik at jeg bør utnytte mitt slektskap til Haugalandsområdet slik at jeg kan sykle med den.
Artig å se hvordan motene svinger.... Nå er det (heldigvis, spør du meg) tilbake til mange fine klassiske uniformer etter et par tiår med psykedeliske drakter og rotete reklameplakater a la Team Polti.
Det mange tydeligvis ikke tenker på er at flere av disse glorete draktene (og da spesielt lyse bukser) knapt nok ser pene ut på solbrune kropper med BMI under 20. Litt utover lørdagen på Birken ser du mye som definitivt ikke er pent...
Har selv syklet rundt som en slik reklameplatat i mange år, så glorete at det har vært befriende å sykle nøytralt og incognito når det har passet seg. Nå har jeg skiftet beite til en mer nøytral klubb, det føles "helt greit" (selvfølgelig ikke på grunn av drakta alene).
Forsøkte endel bioracer klær sist sesong. Ikke veldig imponerende. Biben var ok mens trøyene var så som så etter min smak. Haugaland som bruker Santini virker derimot å gjøre det meste rett. Godt tøy og pent design, selv om jeg likte best den gamle drakten.
Slike avstemninger har en tendens til å falle ned på det trygge/kjedelige. Jeg arbeider alltid for at slike avgjørelser tas i styret, evt. i en komité som rapporterer til styret.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Ai! Fine begge, men stakkars kommisærer, eller: Har NCF godkjent begge? De er likere enn TVK og KCK sine, og de er vanskelige nok å skille.
Jeg synes å øyne en slags Bioracer-mote her...
Sandefjords drakter er meldt til NCF, vet ikke om Ullensaker har gjort det ennå.
Kan ikke forestille meg at forbundet godkjenner dette. På 20 m. avstand er de jo like. Men igjen, Ottestad og BOC anno 2016 ligner også litt på hverandre. Kul den drakten til Ullensaker ellers.
Godklubben Frøy har også bestemt seg for nytt design fom. 2018. Av tre aktuelle alternativer ble det kjedeligste i svart og kvitt valgt på årsmøtet.
I foppall er det et problem at mange starter med en clean drakt, men så kommer sponsoren og vil ha en svær, hvit flate midt på for å kunne legge logoen sin med hvit bakgrunn. Stort sett alltid endre det med stygge drakter. Her ser det jammen ut som om Frøy har fått til samme effekten helt på egen hånd...
Du mener fordi hovedfargene til Ottestad og BOC t.o.m. 16 er like, Panda? Ser ikke flere likheter, for å være ærlig.
(Vedlagt bilde (c) Kåre Dehlie Thorstad)
Nå er vel du og jeg relativt inhabile, men konsenus blant mange ikke-medlemmer er jo at draktene er veldig like og at begge kunne trengt en modernisering.