Veldig synd om du må tenke deg nøye om før du legger ut en ny tråd.... og besservissere -> SKJÆRP DERE ! ! ! .
Dette er ikke mammanett.no. Og hva hadde et landeveisforum vært uten litt snobberi?
Eh, absolutt alt blir vel bedre uten snobberi.. Tror vel egentlig at du kommer lengre med akkurat det på mammanett :-) Men det er vel litt opp til hva en legger i snobberi også.
Veldig synd om du må tenke deg nøye om før du legger ut en ny tråd.... og besservissere -> SKJÆRP DERE ! ! ! .
Dette er ikke mammanett.no. Og hva hadde et landeveisforum vært uten litt snobberi?
Eh, absolutt alt blir vel bedre uten snobberi.. Tror vel egentlig at du kommer lengre med akkurat det på mammanett :-) Men det er vel litt opp til hva en legger i snobberi også.
# # #
Jeg vil ha meg frabedt å bli beskylt for å være imot snobberi (om det betyr jåleri, unyttig dyrt leketøy, carbonduppeditter og placeboeffekter) ! ! ! ! Poenget mitt var at ferskinger på forumet som enda ikke har vendt seg til den litt nedlatende tonen man får når man treffer litt utenfor blinken kunne blitt spart for de ivrigste kommentarene...
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Snobberi er etter min oppfatning ikke snakk om utstyr, men heller snakk om holdninger til utstyret. Hvem som helst kan kjøre på hva som helst, men når en skal trumfe med at sin dyre sykkel el lignende er så mye bedre, da begynner snobberiet.
Befriende å se at det er mye skitprat og lite sykler i denne tråden ettersom den i utgangspunktet ikke var så engasjerende. Mest fordi jeg er uinteressert i å vise frem jobbsykkelen. I alle fall vinterjobbsykkelen...
Ettersom de 60-70 foregående innleggene ikke viser en eneste sykkel så kan jo jeg vise min jobbsykkel. GT Grade med 105 gruppe. Skivebremser, biltema skjermer, 30 mm Challenge Strada bianca foran, 28mm Conti gp4season bak. Specialized Romin sete, 3T Ergonova styre.
Sykkelen har forøvrig nettopp vært inne til karbonreparasjon i seterøret, så akkurat nå er den strippet ned.
Noen spørsmål om den minst avanserte og mest pendlerrettede delen av doningen: Er du fornøyd med skjermene? Hvor brede dekk tar de? Og fungerer det ekstra skjermfestet i setestagene bra?
Noen spørsmål om den minst avanserte og mest pendlerrettede delen av doningen: Er du fornøyd med skjermene? Hvor brede dekk tar de? Og fungerer det ekstra skjermfestet i setestagene bra?
GOD JUL, alle sammen!
Til 100 kroner er skjermene helt supre. Kunne gjerne satt på en ekstra skvettlapp på framskjermen for enda bedre funskjon. Du tenker på det skjermfestet i gummi/plast? Funker helt fint det. Rom for ørlite justeringer også. Nå bruker jeg 30 mm Challenge dekk på framhjulet, disse måler i 32 i bredden og 30 i høyden på grailfelgen. Noe særlig mer blir vanskelig. Bakhjulet har som sagt gp4 season i 28mm. Disse bygger endel mindre enn challenge dekkene, så jeg antar det er rom for litt større bak også.
Er verd å merke seg at Landeveisdelen av forumet er det minst selvironiske og minst humoristiske hjørnet av web'en.
Det er nok heller mye selvironi som går de uinnvidde hus forbi.
Ta HCK f.eks. Det finnes ingenting verre enn folk som hevder å ha selvironi, men som ikke har det. Men klart, jeg overdriver litt i min generalisering (unntatt HCK). Sykler med korte sokker også...
Vil gjerne bidra konstruktivt til tråden, selv om jeg håper det opprettes eget underforum for pendling og transportsykling
Vanskelig å definere hva som er min jobbsykkel. Pendlingen er dagens to høydepunkter og jeg velger å anse det som tur og trening. Bruker forskjellige sykler etter årstid, rute og dagsform. Har blitt alt fra landeveissykkel til fulldemper.
I likhet med Nanonils, bruker jeg hyppigst GT Grade. Deilig å kunne bruke en og samme sykkel uansett rute, om det så er asfalt, grus eller avstikker på enkel sti. Har valgt å beholde det opprinnelige styret med flare, men skiftet til sete Fizik Antares og utmerkede, slangeløse dekk Schwalbe G-One 35mm etter at bildet ble tatt. Vurderer skjermer for rufsete dager, men er i tvil. Foretrekker enklere løsninger som Ass Saver og Neoguard Rigid. Sistnevnte fjerner effektivt all sprut fra forhjulet.
For de røffeste vinterdagene, har jeg en rimelig Air M029ALU satt opp med stiv Niner-gaffel og piggdekk Schwalbe Ice Spiker Pro (ISP) 2,25". Bruker tidvis skjermer SKS Bluemels 65mm, som akkurat gir plass til ISP.
Etter at bildet ble tatt, har jeg satt på Syntace Flatforce stem for lavere styre, skiftet sete til et svart DDK Carbon jeg hadde liggende, og plukket av refleksene og heller satt på noen Bookman klistremerker
Og for ikke å glemme feste til varevogn (har ikke bil).
@ Sepeda: Syns heldekkende skjermer på jobbsykkelen er gull, ville gitt det en sjanse. Syns det sparer både meg og sykkelen for en del grums i grisete vær, og kunne ikke tenkt meg noe annet.
I all kontroversen har vi glemt å gratulere trådstarter med fin, ny Gavia Barletta. Etter omtalen å dømme, er den blant de beste hybridene på markedet.
Da jeg gjenopptok sykling for en god del år tilbake, var det på en Diamant Black Orlov hybrid ferdig oppsatt med skjermer og bagasjebrett. 12-13 kg? Var den første sykkelen jeg fant hos lokale G-Sport. Har aldri opplevd samme fremgang i kondisjon og styrke som på den. Det hender jeg lengter tilbake - det var enklere da
Fine sykler Sepeda. Bruker selv en 26er alu til vinterdagene som er skrudd sammen av brukte deler, men har lyst å bytte denne til en 29er med stiv gaffel og 1x11.
Vintersykkelen som nettopp rundet 8K KM. Anbefaler ikke Fulcrumhjulene til vintersykling. Magicshine er jeg veldig fornøyd med. Skjermer velger jeg å ikke bruke. 1x11 passer perfekt på relativt flat pendlerrute. 240 pigger.
Flaskeholder har ikke noe å gjøre på en jobbsykkel (denne ble montert for langtur dagen før).
Oppskrift på hvordan å legge inn bilde fra egen PC finner du i Dans innlegg i denne tråden.
Merk at i stedet for selv å skrive [img][/img] i teksten, slik Dan foreslo i 2011, kan man nå velge funksjonsknappen for bilde når man redigerer og lime URL-adressen inn i feltet som da kommer opp