Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 15 av 18 1 2 13 14 15 16 17 18

Hva skjer når en ikke betaler ...

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: Laplace] #2370152 15/12/2016 08:30
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Det er vel "kjent" at mange er med i sykkelklubber pga. lisens, så dette klubbregimet og villigheten til å stille opp frivillig er kanskje ikke sammenliknet med idrettsklubber som mest er for barn? Det er jo ikke akkurat mange promille voksne klubbaktive medlemmer innen ballspill og langrenn.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: sveinaa] #2370153 15/12/2016 08:34
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: sveinaa
Sitat: skiraffen
Jeg sjekket det enjoy kortet. Det gir deg rett til 20% på masse shoping. Litt sent nå, men feks en samlet julehandel for kr 3 500,- og man er i pluss ved en kost ved 550,-.

Det virker som du ikke klarer å sette deg inn i andres situasjon og problemstillinger knyttet til salgsdugnader.

Hva mener du med det? Jeg prøvde å gi et råd. Skal noen ha dress til nyttår så har man kanskje løst biffen.

Jeg forsto han satt på et par sånn kort han ikke ble kvitt og da ville jeg gi ham et tips.

Hva mener du jeg ikke forstår?

Takk så hemskt mycket för tipset... Nu är det väl så att jag har läst igjenom vilkoren för korten och jag har inte heller några planer om att köpa en dress på dressman för 3500 kr.

(Räknar inte med något svar som vanligt) Det verkar som att du tror att dessa dugnaderna är bra och rättvisa för alla oberoende av ekonomiskt situation samtidigt som du ger råd om att man ska köpa saker för 3500 kr för att få tillbaka pengar på kortet?

För mig är det uppenbart att det är bättre för familjer med dårlig råd att betala 250-300 kr, eller vad det nu är som klubben tjänar på salget, istället för att tvingas betala 550 kr som man sparar in hvis man ändå hade köpt ting för 3300 kr i rätt butikker.

Sanningen om de där korten är att man kan spara pengar genom dem hvis man normalt bruker butikkerna och som finns med i dem men det är också uppenbart att det handlar om reklam och är ett försök att få folk att handla vad som i många fall är en slags nisje butikker. De största och mest brukta butikkerna är iallfall inte med.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: fredriks] #2370163 15/12/2016 09:01
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Å selge bonuskort som gjør at den som kjøper bonuskortet blir oppfordret til å kjøpe noe han/hun egentlig ikke trenger, burde faktisk vært ulovlig. Av rent miljøhensyn. Kjøp av drit man ikke trenger og som ikke varer er en av de viktigste grunnene til miljøet går åt skogen.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: fredriks] #2370185 15/12/2016 09:48
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: fredriks
Jeg sjekket det enjoy kortet. Det gir deg rett til 20% på masse shoping. Litt sent nå, men feks en samlet julehandel for kr 3 500,- og man er i pluss ved en kost ved 550,-.

Det virker som du ikke klarer å sette deg inn i andres situasjon og problemstillinger knyttet til salgsdugnader.

Hva mener du med det? Jeg prøvde å gi et råd. Skal noen ha dress til nyttår så har man kanskje løst biffen.

Jeg forsto han satt på et par sånn kort han ikke ble kvitt og da ville jeg gi ham et tips.

Hva mener du jeg ikke forstår?

Takk så hemskt mycket för tipset... Nu är det väl så att jag har läst igjenom vilkoren för korten och jag har inte heller några planer om att köpa en dress på dressman för 3500 kr.

(Räknar inte med något svar som vanligt) Det verkar som att du tror att dessa dugnaderna är bra och rättvisa för alla oberoende av ekonomiskt situation samtidigt som du ger råd om att man ska köpa saker för 3500 kr för att få tillbaka pengar på kortet?

För mig är det uppenbart att det är bättre för familjer med dårlig råd att betala 250-300 kr, eller vad det nu är som klubben tjänar på salget, istället för att tvingas betala 550 kr som man sparar in hvis man ändå hade köpt ting för 3300 kr i rätt butikker.

Sanningen om de där korten är att man kan spara pengar genom dem hvis man normalt bruker butikkerna och som finns med i dem men det är också uppenbart att det handlar om reklam och är ett försök att få folk att handla vad som i många fall är en slags nisje butikker. De största och mest brukta butikkerna är iallfall inte med.

Det er det samme for meg hva du gjør med informasjonen. Poenget er at du har fått noen innspill på hvordan du kan a) bruke kortet selv (for å "tape" minst mulig), b) argumentere ovenfor en potensiell kjøper av kortet. Jeg vet at det er vanskelig å snu tankesett så "no offense taken".

Du bør forsøke å lese det jeg skriver. Jeg kan svare deg utenfor konteksten idrettsklubb for barn.

Det kortet gir vel i snitt 20% rabatt. Det at du ikke ser at det kan være en verdi for noen skjønner jeg ikke. Du liker feks sport Sportsbua gir feks 25% rabatt på en mengde varer *Tilbudet gjelder ikke el-sykler, elektronikk og skipakker. ( http://www.enjoyguiden.no/ProductPage.aspx?ProductId=5650 ). I tillegg er det et hav av andre mulige butikker med 20% rabatt ( http://www.enjoyguiden.no/rabatter/fd976b1b-bc80-4a76-938c-ff497f19ba66 ). Det at du kun ser begrensninger og problemer det får ikke jeg gjort noe med. Til og med et godt råd besvares syrlig tilbake.

Jeg forstår meget godt at "salgsdugnaden" ikke faller likt ut for alle. Og det som kanskje er mest urettferdig hva gjelder "salgsdugnader" er personlige forutsetninger og ikke økonomi. Glem at jeg ga deg rådet.

Det er et hylekor mot "salgsdugnader" i tråden, men så godt som alle adresserer dette feil. Man kan snakke ned "salgsdugnaden" så mye man vil, men hva hjelper det? Det er de med myndighet til å sette i gang sånne ting man må ta tak i. Alt ubehagelig kan man bare ikke la passere og skylde på avmakt.

Det beste for en familie med dårlig råd var om alle fritidsaktiviteter var gratis. Men sånn er det ikke i dag. Andre enn det offentlige må bidra med finansiering. Så uansett hva du måtte mene så får man ikke bort "salgsdugnaden" ved å fortelle hvor håpløs de er samtidig som man "idiot forklarer" de som setter sånt i gang. Jeg har sikkert skrevet det et 10 talls ganger: Gjør noe med det. Noen blir påvirket andre påvirker! Du bestemmer selv hvilken kategori du vil tilhøre...!

Din opplevelse av kortet er ingen sannhet (Jeg opplever det mer som en livsløgn). Lukk opp øynene å se mulighetene ikke bare begrensninger.

Kaller du alt dette nisjebutikker så er du på en annen planet enn meg:

Shopping | Trondheim
Klær
!SolidSolsiden Senter, Beddingen 10, Trondheim
!SolidCity Lade, Haakon VIIs gate 9, Trondheim
Bik BokTrondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
Bik BokMercursenteret, Kongens gate 8, Trondhei...
Bik BokJomfrugata 5, Trondheim
Bik BokSolsiden Senter, Beddingen 10, Trondheim
Bik BokSirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
Bik BokCity Lade, Trondheim
CarlingsTrondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
CarlingsMercursenteret, Kongens gate 8, Trondhei...
CarlingsNordre gate 12, Trondheim
CarlingsSolsiden Senter, Beddingen 10, Trondheim
CarlingsSirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
CarlingsCity Lade, Trondheim
Change LingerieSolsiden Senter, Beddingen 10, Trondheim
Change Lingerie...Trondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
Change LingerieSirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
CompanysTrondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
DressmannTrondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
DressmannDronningens gate 14, Trondheim
DressmannSolsiden Senter, Beddingen 10, Trondheim
DressmannSirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
DressmannCity Lade, Trondheim
Dressmann XLCity Lade, Trondheim
Gunnar ReeSøndre gate 21, Trondheim
KleinsByhaven, Olav Tryggvasons gate 28, Trond...
KleinsNordre gate 12, Trondheim
KleinsSirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
LoungeOlavsKvartalet, Kjøpmannsgata 31, Trondh...
MatchByhaven, Olav Tryggvasons gate 28, Trond...
MatchSolsiden Senter, Beddingen 10, Trondheim
MatchCity Lade, Haakon VIIs gate 9, Trondheim
Moods of NorwayOlav Tryggvasonsgate 29, Trondheim
ParkTrondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
ParkSirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
PmByhaven, Olav Tryggvasons gate 28, Trond...
PmCity Lade, Trondheim
RisøeOlavsKvartalet, Kjøpmannsgata 48, Trondh...
VoltTrondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
VoltSirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
WOWMercursenteret, Kongens gate 8, Trondhei...
WOWSirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
WowCity Lade, Trondheim
ZavannaValentinlyst Senter, Olav Magnussons veg...
ZavannaCity Lade, Trondheim
Sport-Fritid
Axel Bruun Spor...Prinsensgate 30, Trondheim
Skandinavisk Hø...Olav Tryggvasons gate 3, Trondheim
SportsbuaFjordgata 56, Trondheim
Accesories-reiseutstyr
BAGTrondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
BAGByhaven, Olav Tryggvasons gate 28, Trond...
BAGSirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
CitybagDronningensgate 9, Trondheim
CitybagCity Lade, Trondheim
Blomster-gaver-interiør
Black & WhiteTrondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
Black & WhiteCity Lade, Haakon VIIs gate 9, Trondheim
Enklere LivCity Lade, Trondheim
Kitch'nJomfrugata 6, Trondheim
Kitch'nSolsiden Senter, Beddingen 10, Trondheim
Kitch'nCity Lade, Trondheim
Kitch'nSirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
Kitch'n Trondhe...Trondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
Sweet HeavenTrondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
Sweet HeavenCity Lade, Haakon VIIs gate 9, Trondheim
Helse-parfymeri
Enklere LivSirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
Life SolsidenSolsiden Senter, Beddingen 10, Trondheim
Make Up StoreDronningensgate 20, Trondheim
SunkostTrondheim Torg, Kongens gate 11, Trondhe...
Til hjemmet
FlüggerMoholt-Senteret, Vegamot 8, Trondheim
Ur-gull-optikk
GullfunnTrondheim Torg, Kongens gate 9, Trondhei...
GullgallerietMunkegata 37, Trondheim
Interoptik Bril...Søndre gate 18, Trondheim
Interoptik Sjøh...Thomas Angellsgate 22, Trondheim
JuvelenByhaven, Olav Tryggvasons gate 28, Trond...
Riibe Mynthande...Dronningensgate 46, Trondheim
Bøker-hobby
Klar, ferdig - ...Jomfrugata 17b, Trondheim
Østerlie Kunst ...Søndregt. 17, Trondheim sentrum
Panduro HobbyFjordgata 50, Trondheim
Panduro HobbySirkus Shopping, Falkenborgvegen 1, Tron...
Sko
Simon P. SkoOlav Tryggvasonsgate 42, Trondheim
Simon P. Sko Valentinlyst Senter, Trondheim

Redigert av sveinaa; 15/12/2016 09:58.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: anonym22] #2370187 15/12/2016 09:55
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous22
Å selge bonuskort som gjør at den som kjøper bonuskortet blir oppfordret til å kjøpe noe han/hun egentlig ikke trenger, burde faktisk vært ulovlig. Av rent miljøhensyn. Kjøp av drit man ikke trenger og som ikke varer er en av de viktigste grunnene til miljøet går åt skogen.

Helt greit. Hadde du sjekket først så hadde du og visst at du velger å bruke penger på drit (sykkel) og drit (kaffe).

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: Laplace] #2370192 15/12/2016 10:03
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Glöm det. Enligt mig så har du ingen peiling på något alls och du har ingen aning om vad jag har för tankar om dessa korten eller något annat. Du kan ju för eksempel läsa de flertal inlägg där jag skriver att dessa korten kan vara bra för någon och till och med bra för mig till viss del. Men istället för att göra det så hittar du bara på något.

Vad jag försöker få fram missar du som vanligt...

Du verkar vara helt fast i dina egna åsikter och du verkar helt sakna förmågan att förstå vad andra menar och tycker.

Du får gärna ta detta som ett påhopp på din person men efter de senaste ukenas försök till diskussioner med dig över hundratals inlägg så kan jag inte komma till någon annan slutsats.

Quote:

Möjligt att jag brukte fel ord enligt dig men kan jag finna fölgande i den listan?
HM
XXL
lindex
kapphal
coop
elgiganten
Br lekar
Toys are us
intersport
nille
clas ohlsson
osv

Det är iallafall inte snakk om de största mainstream butikkerna som är med på det kortet.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: sveinaa] #2370193 15/12/2016 10:03
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Helt greit. Hadde du sjekket først så hadde du og visst at du velger å bruke penger på drit (sykkel) og drit (kaffe).

Men ikke fordi jeg må for å cashe inn et kort.
Jeg vet av erfaring hvor vanskelig det er å få brukt slike kort, f.eks. Universal presentkort, som nok har størst butikkutvalg av alle:
https://www.presentkort.no/butikker/finn_butikk.php?county=3#
Det har i absolutt alle tilfeller resultert i at jeg har kjøpt noe jeg ikke egentlig hadde tenkt. Jeg har faktisk dessverre et over ett år gammelt gavekort på Lefdal, som holder i tre år, men jeg aner faktisk ikke hva jeg skal kjøpe for det. Jeg håper i det skjulte at barbermaskinen min går i stykker innen utløpsdatoen, så kan jeg bruke det på det.

Som andre har vært inne på sveinaa, det virker faktisk som du ikke evner å se andres perspektiver.

Redigert av anonym22; 15/12/2016 10:05.
Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: sveinaa] #2370195 15/12/2016 10:06
S
skiraffen Offline
Ringrev
Ringrev
S

Shopping | Trondheim
...

For min del:
Jeg har bare vært på A Bruun av disse siste året og der har jeg jo rabattkort og handledager som matcher enjoykortrabatten. Det er uansett litt irrelevant her.

Det virker fremdeles ikke som du skjønner problemet.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: skiraffen] #2370200 15/12/2016 10:16
sveinaa Offline
More than words
More than words

Shopping | Trondheim
...

For min del:
Jeg har bare vært på A Bruun av disse siste året og der har jeg jo rabattkort og handledager som matcher enjoykortrabatten. Det er uansett litt irrelevant her.

Kanskje du kan presisere akkurat hva problemet er?

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: sveinaa] #2370201 15/12/2016 10:17
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Det er et hylekor mot "salgsdugnader" i tråden, men så godt som alle adresserer dette feil. Man kan snakke ned "salgsdugnaden" så mye man vil, men hva hjelper det? Det er de med myndighet til å sette i gang sånne ting man må ta tak i. Alt ubehagelig kan man bare ikke la passere og skylde på avmakt.

Dette er et internettdiskusjonsforum. Denne tråden handler spesifikt om salgsdugnader. Og her diskuterer vi og undres over hvorfor disse går igjen overalt. Det har faktisk ikke kommet særlig gode grunner for at man holder på med disse, selv om du synes det er det som skal til for at de fattige (som antakeligvis uansett ikke er med) også skal ha råd til å være med. Uten at det er noen holdepunkter for at det er akkurat disse pengene som redder de.

For egen del kommer jeg til å ta opp spørsmålet om hvorfor og om vi ikke skal droppe det eller finne på noe annet i absolutt alle slike tilfeller jeg ev. kommer oppi ifb. med mine barns aktiviteter. Jeg aksepeterer ikke særlig mye stilltiende uten at noen har argumenter for det (det er en grunn til at jeg har kommet dit jeg er i livet). Men som jeg har sagt er det litt begrenset hvor mye man kan bidra med aleine i kanskje ti slike klubber/skolesammenhenger hvor slikt skal gjøres.

Og utifra hva som kommer fram i tråden her, virker det ikke som det er masse erfaringer med at det er lett å endre dette heller. Og som jeg har sagt så er det i min situasjon snakk om digre klubber, hvor det å melde seg som frivillig ikke er det samme som å bli "kona til sveinaa" som styrer og steller "alt", jeg blir vel en av tusen foreldre som bidrar masse men ikke har noe jeg skal ha sagt. Jeg aner ikke hvor du bor, men Lyn ski er nok ikke helt som en tilfeldig liten klubb.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: anonym22] #2370206 15/12/2016 10:22
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Og her diskuterer vi og undres over hvorfor disse går igjen overalt. Det har faktisk ikke kommet særlig gode grunner for at man holder på med disse ...

Har du forslag til noen alternative inntektskilder for et idrettslag som kan erstatte salgsdugnaden?

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: Laplace] #2370207 15/12/2016 10:23
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Längst ned i denna tråden var det första jag skrev om enjoy bonus guide hvis det nu är någon som tror att sveinaa har något som helst belägg för något av allt det han skriver.

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1530055#Post1530055

Men man kan ju tydligen inte vara imot att sälga några enjoy kort eftersom jag ju alltid kan gå in och köpa kjoler för 10 000 på bikbok som skulle göra att jag tjänar en massa pengar på korten.

Det är ju jag som är en idiot som inte redan har förstått hur bra det skulle vara för mig. Tänkt om jag handlar för 10 000 på 10 butikker. Då skulle jag ju tjäna 19450 kr på att få möjlighet att köpa enjoy bonus guider.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: sveinaa] #2370210 15/12/2016 10:25
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Shopping | Trondheim
...

For min del:

Kanskje du kan presisere akkurat hva problemet er?

Lykke till skiraffen. Hvis inte några hundra inlägg är tillräkligt för noen ska förstå så trengs det nog bara 10000 inlägg till.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: anonym22] #2370211 15/12/2016 10:29
sveinaa Offline
More than words
More than words

Dette er et internettdiskusjonsforum. Denne tråden handler spesifikt om salgsdugnader. Og her diskuterer vi og undres over hvorfor disse går igjen overalt. Det har faktisk ikke kommet særlig gode grunner for at man holder på med disse, selv om du synes det er det som skal til for at de fattige (som antakeligvis uansett ikke er med) også skal ha råd til å være med. Uten at det er noen holdepunkter for at det er akkurat disse pengene som redder de.

For egen del kommer jeg til å ta opp spørsmålet om hvorfor og om vi ikke skal droppe det eller finne på noe annet i absolutt alle slike tilfeller jeg ev. kommer oppi ifb. med mine barns aktiviteter. Jeg aksepeterer ikke særlig mye stilltiende uten at noen har argumenter for det (det er en grunn til at jeg har kommet dit jeg er i livet). Men som jeg har sagt er det litt begrenset hvor mye man kan bidra med aleine i kanskje ti slike klubber/skolesammenhenger hvor slikt skal gjøres.

Og utifra hva som kommer fram i tråden her, virker det ikke som det er masse erfaringer med at det er lett å endre dette heller. Og som jeg har sagt så er det i min situasjon snakk om digre klubber, hvor det å melde seg som frivillig ikke er det samme som å bli "kona til sveinaa" som styrer og steller "alt", jeg blir vel en av tusen foreldre som bidrar masse men ikke har noe jeg skal ha sagt. Jeg aner ikke hvor du bor, men Lyn ski er nok ikke helt som en tilfeldig liten klubb.

Jeg tipper de går igjen overalt fordi noen finner ut at dette er en fin måte å få inn penger uten at de selv må gjøre så veldig mye mer enn å kontakte et firma som tilbyr dette. Alt arbeid dyttes over på noen andre og det liker folk. I tillegg virker det som om klubben/foreningen sitter med null risiko. Er det en plausibel forklaring?

Det visste jeg du ville. Du fremstår ikke som en som trekker på skuldrene og sier ja ja...

Kona organiserer ett årskull fra en skole (Er flere skoler som sogner til klubben.). Klubben er stor. Driver med flere idretter.

Jeg aner ikke hvordan Lyn er som klubb, men jeg vil tro det er en del sterke personligheter.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: fredriks] #2370213 15/12/2016 10:31
sveinaa Offline
More than words
More than words
Längst ned i denna tråden var det första jag skrev om enjoy bonus guide hvis det nu är någon som tror att sveinaa har något som helst belägg för något av allt det han skriver.

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1530055#Post1530055

Men man kan ju tydligen inte vara imot att sälga några enjoy kort eftersom jag ju alltid kan gå in och köpa kjoler för 10 000 på bikbok som skulle göra att jag tjänar en massa pengar på korten.

Det är ju jag som är en idiot som inte redan har förstått hur bra det skulle vara för mig. Tänkt om jag handlar för 10 000 på 10 butikker. Då skulle jag ju tjäna 19450 kr på att få möjlighet att köpa enjoy bonus guider.

Riktig. Da blir nok de kortene liggende til de går ut. Samme for meg.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: Laplace] #2370215 15/12/2016 10:36
sveinaa Offline
More than words
More than words
For diskusjonens del: Hva er problemet?
1) At "salgsdugnader" finns?
2) At "salgsdugnader" settes i gang?
3) At "salgsdugnader" er urettferdig?
4) At sveinaa ikke skjønner noen ting?
5) At få snakker Roma midt i mot sånn at praksisen fortsetter?
6) Fyll gjerne inn fler

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: sveinaa] #2370217 15/12/2016 10:38
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
För det första så tror jag inte att du kan läsa då jag tydligt sier att vi kan använda något på dem. För det andra si gissar jag att du skulle var dum nok till att gå runt och köpa saker och ting i diverse butikker som du annars inte hade köpt för att kunna tjäna tilbaka korten.

Att någon inte vill ha dessa korten verkar iallafall inte som du förstår. Att det är absurt att föreslå att folk ska köpa ting som de annars inte hade köpt för att tjäna pengar på korten verkar du inte heller förstå.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: sveinaa] #2370218 15/12/2016 10:39
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Om du läser tråden kan du nog lista ut det själv.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: sveinaa] #2370220 15/12/2016 10:43
S
skiraffen Offline
Ringrev
Ringrev
S
6) Fyll gjerne inn fler

Bokstavelig talt, for diskusjonens del er det iallefall ikke nr 4 for det er jo hele grunnen til at diskusjonen fortsetter :-)

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: fredriks] #2370224 15/12/2016 10:54
sveinaa Offline
More than words
More than words
För det första så tror jag inte att du kan läsa då jag tydligt sier att vi kan använda något på dem. För det andra si gissar jag att du skulle var dum nok till att gå runt och köpa saker och ting i diverse butikker som du annars inte hade köpt för att kunna tjäna tilbaka korten.

Att någon inte vill ha dessa korten verkar iallafall inte som du förstår. Att det är absurt att föreslå att folk ska köpa ting som de annars inte hade köpt för att tjäna pengar på korten verkar du inte heller förstå.

Jeg har lest alle innleggene dine, pluss at jeg har og lest innleggene i enjoy tråden.

Jeg forstår faktisk at mange ikke vil ha dem. I løpet av et år handler de fleste noe som man sikkert kan finne i de butikkene som er representert. Handler man ikke noe man kan finne i de butikken så blir det vanskelig.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: ] #2370225 15/12/2016 10:59
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous13
Alt ubehagelig kan man bare ikke la passere og skylde på avmakt.

Nei, men idrettsdemokratiske prosesser er en slik ting.

Man må jo være maktsyk eller lettere tilbakestående hvis orker å prøve å ta opp kampen mot et såpass velsmurt pamperi. Eller bare ha veldig god tid og ser på krangling som en egen slags idrettsgren. Da er jo en idrettsforening et bra sted å få mengdetrening.

Er det så ille på grasrotplan?

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: sveinaa] #2370227 15/12/2016 11:01
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Bra, du förstår du alltså att jag har rätt och du fel angående de korten och att det var fel av dig att försöka vara konstruktiv på ett idiotiskt sett med tanke på enjoy korten.

Ska vi försöka komma vidare?
Jag tycker att det mest rättvissa och bästa för alla och framförallt för de med dårlig råd är att man ska kunna köpa sig ut från dessa salgs"dugnaderna". Det gör att alla får göra som de vill och de med dårlig råd trenger bara betale det minste beloppet hvis de inte klarar att sälga tingen. Är du enig eller har du något argument mot det jag sier?

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: skiraffen] #2370228 15/12/2016 11:01
sveinaa Offline
More than words
More than words
6) Fyll gjerne inn fler

Bokstavelig talt, for diskusjonens del er det iallefall ikke nr 4 for det er jo hele grunnen til at diskusjonen fortsetter :-)

Jeg er nok enig der ICON_WINK

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: fredriks] #2370231 15/12/2016 11:08
sveinaa Offline
More than words
More than words
Bra, du förstår du alltså att jag har rätt och du fel angående de korten och att det var fel av dig att försöka vara konstruktiv på ett idiotiskt sett med tanke på enjoy korten.

Hadde jeg lest enjoy tråden før jeg ga deg rådet så hadde ikke rådet kommet. Du git i den tråden innsikt i at du har hatt utfordringer med lignende ting (lodd) tidligere. Så da ville jeg visst at det var nytteløst.

På det du ønsker et sort/hvitt svar på så er det neppe mulig da utgangspunktet til personen vil danne grunnlaget for hvordan det kortet vurderes.

Er jo mulig å karre til seg slottsferie i Sverige med 50% rabatt ICON_SMILE

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: sveinaa] #2370232 15/12/2016 11:15
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Hadde jeg lest enjoy tråden før jeg ga deg rådet så hadde ikke rådet kommet. Du git i den tråden innsikt i at du har hatt utfordringer med lignende ting (lodd) tidligere. Så da ville jeg visst at det var nytteløst.

För att jag inte förstår hur bra det är att köpa något jag inte trenger i en butikk som jag normalt inte besöker? Finns det någon annan förklaring till att du sier att det var nyttelöst?

Quote:

På det du ønsker et sort/hvitt svar på så er det neppe mulig da utgangspunktet til personen vil danne grunnlaget for hvordan det kortet vurderes.

Var er det jag vill ha et svart och vitt svar på? Att jag frågar dig om något argument för att man inte ska kunna köpa sig utifrån salgsdugnader? Det som du har tydliga åsikter om och säkert hundra inlägg har handlat om?

Jag är säker på att du kan svara och argumentera för det hvis du vågar.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: Brusdalen] #2370235 15/12/2016 11:18
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Brusdalen
Og her diskuterer vi og undres over hvorfor disse går igjen overalt. Det har faktisk ikke kommet særlig gode grunner for at man holder på med disse ...

Har du forslag til noen alternative inntektskilder for et idrettslag som kan erstatte salgsdugnaden?

Jeg har forståelse for at du kanskje ikke har lest hele tråden ICON_TONGUE .

1) Droppe salget og øke kontingenten. Jeg liker å vite hva ting faktisk koster, ikke at det dukker opp ekstra ting i tillegg. Videre, hvis problemet er at noen da ikke har råd, synes jeg faktisk det er bedre at fordelingspolitikk gjøres av politikerne via skatt osv. Så kan de som har lav inntekt få dette gratis, på lik linje med lavere pris i barnehage etc.
2) La det være et åpent valg å kjøpe seg fri fra salgsdugnader ved å betale inn samme beløp som fortjenesten idrettslaget i tilfellet mister.
3) Droppe salg og la det bli litt lavere inntekter, for så å nedskalere aktiviteten i klubben. Dette er mitt foretrukne alternativ, ref. denne tråden som er opprettet "i min ære" (takk Dexter) ICON_WINK :
For mye organisert trening??

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: fredriks] #2370238 15/12/2016 11:32
sveinaa Offline
More than words
More than words

Var er det jag vill ha et svart och vitt svar på? Att jag frågar dig om något argument för att man inte ska kunna köpa sig utifrån salgsdugnader? Det som du har tydliga åsikter om och säkert hundra inlägg har handlat om?

Jag är säker på att du kan svara och argumentera för det hvis du vågar.

Kan du ikke bare falle til ro med at vi er uenige? Jeg ser lite positivt i det å argumentere mer for det. Ikke fordi jeg ikke tør, men fordi du med bakgrunn i mine meninger mer eller mindre mener jeg er dum (min forståelse.).

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: fredriks] #2370240 15/12/2016 11:34
sveinaa Offline
More than words
More than words

Her legger du vel opp til at det er to svar (rätt/fel), og kun ett er riktig?

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: sveinaa] #2370247 15/12/2016 11:43
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Kan du ikke bare falle til ro med at vi er uenige?

Det gäller väl i så fall dig också. Du svarar ju mig lika mycket som jag svarar dig.

Quote:

Ikke fordi jeg ikke tør, men fordi du med bakgrunn i mine meninger mer eller mindre mener jeg er dum (min forståelse.).

Den förståelsen är fel. Jag tycker att det är frustrerande att diskutera med dig för för att du om och om igjen vägrar att diskutera detaljerna i dina meningar och varför de ofta är fel eller inkonsekventa. Korta och enkla spörsmål ignoreras som oftast.

Du får ha vilka meningar som helst men når du hela tiden kommer med det samma dogmat som svar på alla invändningar så framstår du mest som en stark troende creatinist för att ta en jämförelse.

Det är inte dina meningar men att du överhuvudtaget inte verkar kunna sätta dig in i andras åsikter som är problemet. Varför diskutera når du inte vill diskutera?

Jag har svårt att se att du tör att diskutera når du aldrig gör det.

Du kunde ju faktiskt försöka svara på det jag spurte för ett tag sedan på forumet men du vågar inte.

Re: Hva skjer når en ikke betaler ... [Re: skiraffen] #2370249 15/12/2016 11:48
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: EgilS

Samtidig har jeg fått høre at en annen klubb med enda flere medlemmer i området avlyste sitt eneste ritt grunnet at medlemmene ikke ville ha dugnader?

Kanskje klubben fant ut at de måtte tilpasse tilbudet med hensyn til dugnadsviljen til medlemmene? :-)

"Kanskje" er det vel ikke. ICON_SMILE

Side 15 av 18 1 2 13 14 15 16 17 18

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå