Hva skjer når en ikke betaler ...
|
Re: Hva skjer når en ikke betaler ...
[Re: anonym22]
13/12/2016 17:37
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Jeg mener fritiden til advokaten er mer verdt fordi han har mindre av den. Å kreve at han da skal selge dopapir bare fordi andre har masse fritid til det blir rart.
Også er det litt vanskelig i denne tråden at mange bruker ordet dugnad om alt mulig rart klubbene gjør, både alt mulig frivillig arbeid og tvangssalg av dopapir. Ingen av delene er dugnad - det betinger at det er felles utført, altså sånn typisk 18-20 en gang i året à la borettslagsdugnad. Det blir jo helt tullete, Fyren velger jo selv å jobbe 70 timer i uka. Hvis han ikke liker det bør han skaffe seg en annen jobb. Sutring over feil selvvalgt yrkesvalg er nesten verre enn dorulldugnad(  ).
|
|
|
[Re: Tange]
13/12/2016 17:41
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Her er det vel store forskjeller. Jeg observerer mange fedre som greier å fylle hele livet sitt med unger, jobb og sport på TV. Det er helt greit, men jeg er ikke sånn. Familielivet alene er ikke i nærheten av å fylle mitt liv. Jeg forsøker å gjøre mer. Bare familie og jobb er ikke jeg så god på heller. Men får man trent litt og syklet noen ritt så finner i alle fall jeg en balanse. Pluss at jeg liker å gjøre ting sammen med jr. Om det er å sykle, sparke ball, gå på skøyter, ski, alpint, gå på tur så gir det avbrekk. Det blir spennende når han blir så gammel at vi kan gjøre ting vi ikke får lov av konemor Det kan man starte veldig tidlig med har jeg funnet ut, du må bare ikke si fra til fruen. Og så har de fleste barn alt i veldig ung alder forståelse for at visse ting skal holdes hemmelig. Mine hadde det i hvertfall. (Nå er det sikkert noen som har lyst til å komme med en moralpreken om oppdragelse...... værsågod) Jeg kjøpte med hjelmkamera og det ble flittig brukt til å filme jr. I en eller annen park i et skisenter når han var 5 år så kjører han etter noen litt eldre gutter og hopper og lander på ryggen/hodet (hjem) på et rør/rail. Mistet pusten og slo seg litt. Dette filmer jo selvfølgelig jeg. Når vi kommer hjem skal jeg vise noe annet fra turen til kona, men dette klippet kommer jo opp. Hun blir så sur og mener både det ene og andre om mine evner osv. Etter det er jeg meget påpasselig med hvordan info siles og deles....
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
13/12/2016 17:46
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Hvordan har du kommet frem til at din tid er mer verdt en andre foreldres tid i konteksten barneidrett? Når foreninger arrangerer salgsjobber og tilsvarende som gir mindre i foreningskassa enn jeg må betale til barnevakten min så synes jeg tiden min er mer verdt. Hvis man regner på det havner vel også doruller i den kategorien hvis man ikke casher ut og kjøper alt selv på flekken. Da er jo poenget borte. Det er jo heller ikke slik at alles fritid er like mye verdt. Fritiden til en advokatpartner som jobber 70 timer i uka er opplagt mer verdt enn fritiden til en trygda mamma. Det sier seg jo selv. Hvis da denne overarbeida pappaen faktisk tar seg tid til å bidra noen timer i uka for å følge opp poden på ballspill, er det ren idioti at han skal bruke noe av denne tiden på dorullsalg. Det er vel uansett like mange såkalt fattige som ikke stiller opp som rikinger. Det er faktisk forskjell på folk. Det er vel ikke kommunisme som er idrettens ideal? Advokaten mener sikkert hans fritid er mye mer verdt. Sånn rent objektivt så vet jeg ikke om det er riktig. Akkurat dette tror jeg ikke kan måles i penger.
|
|
|
[Re: sveinaa]
13/12/2016 17:52
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Fritid er et knapphetsgode. Alle snakker om tidsklemma. Rent objektivt er fritiden din mer verdt jo mindre du har av den.
Jeg sier ikke at det fritar en fra å bidra med de viktige frivillige oppgavene som må gjøres. Men salg av dopapir er faktisk ikke en slik oppgave. Jeg tror nok den typen oppgaver gjør mer skade enn det pengene det faktisk driver inn bidrar positivt.
Klart en advokat som arbeider masse kan skaffe seg en annen jobb. Langt på vei de fleste trygda kan også jobbe. Men kanskje ikke det er dopapirsalg som skal være den avgjørende faktoren her?
|
|
|
13/12/2016 17:56
|
skiraffen
Ringrev
|
Ringrev
Advokaten mener sikkert hans fritid er mye mer verdt. Sånn rent objektivt så vet jeg ikke om det er riktig. Akkurat dette tror jeg ikke kan måles i penger. Er det ikke lett å måle da? Hva må du ha i lønn for å jobbe en time med noe kjedelig i fritiden din? Det kan godt hende en trygdet alenemamma som kun har noen timer i uka uten konstant smertehelvete verdsetter de fritidstimene høyere enn en høytlønnet advokat som ligger på sofaen og ser på titteboksen.
Redigert av skiraffen; 13/12/2016 17:58.
|
|
|
13/12/2016 18:00
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg sitter oftest med regningen for loddene hjemme. Det løser jeg ved å betale for dem og gi loddene videre til familie.
Jeg rir prinsippet fordi det kan være fruktbart at alle er med på ting. Kan man kjøpe seg fri fra det ene kan man fort kjøpe seg fri fra det andre. Du kjøper deg da egentlig fri fra å måtte ta de vanskelige rundene for å få 'solgt' de siste loddene. Det er litt kjipt dersom kun de som ikke har råd til å betale seg ut stiller på dugnad. Idretten skal være inkluderende. Så du mener at alle har råd til å gjøre som deg? De kan ta en del ringerunder for å prøve å få solg loddene men til slutt kjøper de alt som er usolgbart selv, det har alle tross alt råd til. Det er mye som bestemmes av arv, men av og til er noen i en håpløs situasjon grunnet samlivsbrudd eller lignende og.
Fruen har sittet i styret til et idrettslag i snart ti år. For sånne tilfeller har 'vi' spesielle ordninger. Vi er dog ikke interessert i spesielle anledninger men diskuterer dorulledemokrati her, eller dorulleproblematikk. Kan du ellers svare på de to spørsmålene, eller mener du at de tre svarmulighetene jeg ga på de to spørsmålene ikke er tilstrekkelige? Jeg blir sittende med loddene fordi jeg er lat. Men om du er interessert så har jeg fortsatt lodd fra julelotteriet. Så om pengene sitter løst og du er glad i kjøtt (gris eller lam) er det mulig å få seg et lodd eller to Jeg mener ikke alle har råd til å gjøre som meg. Loddene er heller ikke veldig tungsolgte. Til og med når jeg var ung solgte jeg lodd for laget ved å gå fra dør til dør. Ser ikke at det er håpløst. Man kan jo gjøre det som en felles aktivitet 
|
|
|
[Re: fredriks]
13/12/2016 18:03
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Det er litt kjipt dersom kun de som ikke har råd til å betale seg ut stiller på dugnad. Idretten skal være inkluderende.
Finns det något som helst som tyder på att det är fallet? Jag tror väl mer att det handlar om interesse än pengar och har väl hört några gånger att det ofta är folk med bra jobb och lön som är aktiva i klubbarna. Vi har ju fremdeles det där med att salgsdugnader inte är så väldigt sosiala och det är ju inte ens säkert att andra vet vem som köper sig ut (och som tange skrev så är det ju många som redan gör det når de köper allt själva). Jeg tror mange ser merverdien i å være med på sånt, og derfor er man med.
|
|
|
13/12/2016 18:05
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Fritid er et knapphetsgode. Alle snakker om tidsklemma. Rent objektivt er fritiden din mer verdt jo mindre du har av den.
Bare tull, man velger selv om man vil bruke fritiden sin på å jobbe eller på å sykle. Klart en advokat som arbeider masse kan skaffe seg en annen jobb. Langt på vei de fleste trygda kan også jobbe. Men kanskje ikke det er dopapirsalg som skal være den avgjørende faktoren her?
Det finnes ingen vanlig betalte jobber i Norge som ikke gir folk mulighet til å leve et anstendig liv hvis de jobber en vanlig arbeidsuke (ja, jeg vet noen kommer til å vær uenig med meg, men setter det i stor grad på spissen). At dorulledugnad dog burde være forbudt ved lov er vi nok enige i, akkurat som badeslippers (ikke sikkert vi er enig der).
|
|
|
13/12/2016 18:05
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Det er litt kjipt dersom kun de som ikke har råd til å betale seg ut stiller på dugnad. Idretten skal være inkluderende.
Finns det något som helst som tyder på att det är fallet? Jag tror väl mer att det handlar om interesse än pengar och har väl hört några gånger att det ofta är folk med bra jobb och lön som är aktiva i klubbarna. Vi har ju fremdeles det där med att salgsdugnader inte är så väldigt sosiala och det är ju inte ens säkert att andra vet vem som köper sig ut (och som tange skrev så är det ju många som redan gör det når de köper allt själva). Jeg tror mange ser merverdien i å være med på sånt, og derfor er man med. Nå kødder du med fredriks, ikke sant?
|
|
|
13/12/2016 18:09
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
At dorulledugnad dog burde være forbudt ved lov er vi nok enige i, akkurat som badeslippers (ikke sikkert vi er enig der). Forbud mot badeslippers av Adidas-typen ja. Havaianas nei.
|
|
|
13/12/2016 18:11
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg sier ikke at det fritar en fra å bidra med de viktige frivillige oppgavene som må gjøres. Men salg av dopapir er faktisk ikke en slik oppgave. Jeg tror nok den typen oppgaver gjør mer skade enn det pengene det faktisk driver inn bidrar positivt.
Klart en advokat som arbeider masse kan skaffe seg en annen jobb. Langt på vei de fleste trygda kan også jobbe. Men kanskje ikke det er dopapirsalg som skal være den avgjørende faktoren her? Fritid er ofte noe man prioriterer. Har man valgt at karriere er viktig og ønsker å bli partner så kan man ikke klage over at man må jobbe mye? Trodde det var en kjent sak at de aller fleste mål krever et offer.
|
|
|
13/12/2016 18:12
|
skiraffen
Ringrev
|
Ringrev
Finns det något som helst som tyder på att det är fallet? Jag tror väl mer att det handlar om interesse än pengar och har väl hört några gånger att det ofta är folk med bra jobb och lön som är aktiva i klubbarna. Vi har ju fremdeles det där med att salgsdugnader inte är så väldigt sosiala och det är ju inte ens säkert att andra vet vem som köper sig ut (och som tange skrev så är det ju många som redan gör det når de köper allt själva). Jeg tror mange ser merverdien i å være med på sånt, og derfor er man med. Nå kødder du med fredriks, ikke sant? Merverdien ved å delta i en dorulledugnad ligger vel i at man slipper å engasjere seg i en diskusjon om det er bra eller ikke...
|
|
|
13/12/2016 18:13
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Finns det något som helst som tyder på att det är fallet? Jag tror väl mer att det handlar om interesse än pengar och har väl hört några gånger att det ofta är folk med bra jobb och lön som är aktiva i klubbarna. Vi har ju fremdeles det där med att salgsdugnader inte är så väldigt sosiala och det är ju inte ens säkert att andra vet vem som köper sig ut (och som tange skrev så är det ju många som redan gör det når de köper allt själva). Jeg tror mange ser merverdien i å være med på sånt, og derfor er man med. Nå kødder du med fredriks, ikke sant? Det var ment som kommentar til avsnitt 1.
|
|
|
[Re: Laplace]
13/12/2016 18:14
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Hvor mange har solgt doruller for klubb/idrettslag i 2016?
|
|
|
13/12/2016 18:17
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Jeg sitter oftest med regningen for loddene hjemme. Det løser jeg ved å betale for dem og gi loddene videre til familie.
Jeg rir prinsippet fordi det kan være fruktbart at alle er med på ting. Kan man kjøpe seg fri fra det ene kan man fort kjøpe seg fri fra det andre. Du kjøper deg da egentlig fri fra å måtte ta de vanskelige rundene for å få 'solgt' de siste loddene. Det er litt kjipt dersom kun de som ikke har råd til å betale seg ut stiller på dugnad. Idretten skal være inkluderende. Så du mener at alle har råd til å gjøre som deg? De kan ta en del ringerunder for å prøve å få solg loddene men til slutt kjøper de alt som er usolgbart selv, det har alle tross alt råd til. Det er mye som bestemmes av arv, men av og til er noen i en håpløs situasjon grunnet samlivsbrudd eller lignende og.
Fruen har sittet i styret til et idrettslag i snart ti år. For sånne tilfeller har 'vi' spesielle ordninger. Vi er dog ikke interessert i spesielle anledninger men diskuterer dorulledemokrati her, eller dorulleproblematikk. Kan du ellers svare på de to spørsmålene, eller mener du at de tre svarmulighetene jeg ga på de to spørsmålene ikke er tilstrekkelige? Jeg blir sittende med loddene fordi jeg er lat. Men om du er interessert så har jeg fortsatt lodd fra julelotteriet. Så om pengene sitter løst og du er glad i kjøtt (gris eller lam) er det mulig å få seg et lodd eller to Jeg mener ikke alle har råd til å gjøre som meg. Loddene er heller ikke veldig tungsolgte. Til og med når jeg var ung solgte jeg lodd for laget ved å gå fra dør til dør. Ser ikke at det er håpløst. Man kan jo gjøre det som en felles aktivitet Skal oppsummere litt nå. Vi tar utgangspunktet i doruller som kjøpes for 600,- og selges til 1200,-, fortjenesten ligger på 600,- a) man kjøper dorullene, selger dem og gir fortjenesten til klubben b) man kjøper dorullene, kjøper dem selv og gir fortjenesten til klubben c) man kjøper ikke dorullene men betaler fortjenesten inn til klubben (merk at klubben da får inn fortjenesten og fortsatt har mulighten til å la andre selge denne lettsolgte varen videre, da med dobbel fortjeneste) d) man kjøper dorullene, kaster dem i søpla fordi man ikke vil selge noe man ikke ville kjøpt selv og gir fortjenesten til klubben e) man kjøper ikke dorullene og melder barna ut fordi man ikke har råd til å kjøpe doruller selv for tre barn på barneidrett Flere muligheter? Hva er greit av disse mulighetene, hvem kjøper seg fri for dugnad, og har alle råd til å selv velge en av disse mulighetene (minus e) da) slik at alle, både rik og 'fattig' stiller likt i fellesskapet?
|
|
|
13/12/2016 18:19
|
skiraffen
Ringrev
|
Ringrev
Hvor mange har solgt doruller for klubb/idrettslag i 2016? Har kjøpt både i 2015 og 2016! Fikk levert på døra av noen som kjørte en halvtime for å bli kvitt dem. Har lovet meg selv at jeg aldri skal lange doruller selv.
|
|
|
13/12/2016 18:19
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
At dorulledugnad dog burde være forbudt ved lov er vi nok enige i, akkurat som badeslippers (ikke sikkert vi er enig der). Forbud mot badeslippers av Adidas-typen ja. Havaianas nei. Se der, ja. Der er vi enige.
|
|
|
[Re: GeirK]
13/12/2016 18:21
|
EgilS
More than words
|
More than words
Virker for meg Geir som at du har gått i den fellen som du ofte beskylder andre for; å vurdere andres prioriteringer fra ditt eget ståsted?
Jeg har ikke vurdert noen ting, jeg har bare stilt et spørsmål. Hvis ikke jeg får påfyll av selvrealisering i passelige doser, går jeg inn i en tilstand der jeg ikke klarer å ta vare på verken meg selv eller familien, så jeg er nødt til å sette av tid til å ta vare på meg selv. Dette er andre runde med små unger for oss og forrige gang var det langt mindre press på å måtte være med på ett eller annet. Her på Tiller set slik at du nesten må være med på ballspill om sommeren hvis du skal bli godtatt i venneflokken. Hvis du vil male eller spille fiolin eller sykle, har du en sosial ulempe. Selvrealisering gjelder for oss alle. Selv med unger som til tider har krevd mye oppfølging så føler jeg ikke at jeg ikke har fått det som behøves. Så er det klart at man kan alltids tenke seg å få gjøre mer av sine egne ting, men det er en vurdering man får ta før man får unger, og før hver en av de. Jeg ser ikke det å ha unger som er aktive, og det å bidra i ungenes aktiviteter som noe problem for selvrealisering. Samtidig vil jo det være avhengig av hva ungenes aktiviteter består av, og hva ens egne aktiviteter består av. Om ungene skal på turn 6 dager i uken, samtidig som du selv helst ønsker gå toppturer milevis hjemmefra flere anger i uken, så kan det så klart være et problem. Ungenes aktiviteter organiseres mye mer enn før, helt klart. Samtidig er det den veien det går med alt i samfunnet. Det har gått gradvis fra at man dyrket all mat selv, hogg tømmer til eget hus og laget all mat fra bunnen av, via at man kun hjalp snekkeren med huset og mor kjøpte maten som hun så laget, frem til at vi flytter inn i nøkkelferdige hus og får maten levert omtrent ferdig på døren. Vi har outsorcet mer og mer av våre private gjøremål. For min del ser jeg både positive og negative sider ved det. Det positive er at vi har fått mer fritid, ikke bare utenfor jobben, men og den jobbfrie delen av livet kan vi disponere mer som vi vil. Og det er ikke slik at ungene sysselsetter seg selv hele tiden, slik vi gjorde da vi var unge, men ungene klarer seg vel fint for det. Som du sier så er det slik at mange mister en del sosialt om de ikke er med på de rette tingene, men var dette så mye bedre før da alt var uorganisert? Om du da ikke var en av gjengen så hadde du absolutt ingenting å finne på fordi du ikke fikk lov til å være med. Nå kan du i det minste være med på aktivitetene du vil.
|
|
|
13/12/2016 18:22
|
Syklist1
Besatt
|
Besatt
Enkleste er vel flaskeinnsamling, det har jeg sansen for.
|
|
|
13/12/2016 18:22
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Hvor mange har solgt doruller for klubb/idrettslag i 2016? Sånt tull driver 'fruens' idrettslag ikke med. De har forøvrig veldigbra økonomi. Skal dog ikke fortelle hvilken bransje de er i.
|
|
|
[Re: Syklist1]
13/12/2016 18:26
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Enkleste er vel flaskeinnsamling, det har jeg sansen for. Soleklart, og det gagner hele samfunnet ved at man kan rydde langs veiene. Kanskje man kan få noen bedrifter eller kommunen til å dobble inntekten. Sånt, da har vi fått til et godt alternativt forslag til dorulledugnad.
|
|
|
13/12/2016 18:28
|
skiraffen
Ringrev
|
Ringrev
d) man kjøper dorullene, kaster dem i søpla fordi man ikke vil selge noe man ikke ville kjøpt selv og gir fortjenesten til klubben e) man kjøper ikke dorullene og melder barna ut fordi man ikke har råd til å kjøpe doruller selv for tre barn på barneidrett
Flere muligheter? f) man melder barna ut og deretter inn i en annen klubb som ikke styres av raringer
|
|
|
13/12/2016 18:30
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
|
|
|
13/12/2016 18:37
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Fruen har sittet i styret til et idrettslag i snart ti år. For sånne tilfeller har 'vi' spesielle ordninger. Vi er dog ikke interessert i spesielle anledninger men diskuterer dorulledemokrati her, eller dorulleproblematikk. Kan du ellers svare på de to spørsmålene, eller mener du at de tre svarmulighetene jeg ga på de to spørsmålene ikke er tilstrekkelige? Jeg blir sittende med loddene fordi jeg er lat. Men om du er interessert så har jeg fortsatt lodd fra julelotteriet. Så om pengene sitter løst og du er glad i kjøtt (gris eller lam) er det mulig å få seg et lodd eller to Jeg mener ikke alle har råd til å gjøre som meg. Loddene er heller ikke veldig tungsolgte. Til og med når jeg var ung solgte jeg lodd for laget ved å gå fra dør til dør. Ser ikke at det er håpløst. Man kan jo gjøre det som en felles aktivitet Skal oppsummere litt nå. Vi tar utgangspunktet i doruller som kjøpes for 600,- og selges til 1200,-, fortjenesten ligger på 600,- a) man kjøper dorullene, selger dem og gir fortjenesten til klubben b) man kjøper dorullene, kjøper dem selv og gir fortjenesten til klubben c) man kjøper ikke dorullene men betaler fortjenesten inn til klubben (merk at klubben da får inn fortjenesten og fortsatt har mulighten til å la andre selge denne lettsolgte varen videre, da med dobbel fortjeneste) d) man kjøper dorullene, kaster dem i søpla fordi man ikke vil selge noe man ikke ville kjøpt selv og gir fortjenesten til klubben e) man kjøper ikke dorullene og melder barna ut fordi man ikke har råd til å kjøpe doruller selv for tre barn på barneidrett Flere muligheter? Hva er greit av disse mulighetene, hvem kjøper seg fri for dugnad, og har alle råd til å selv velge en av disse mulighetene (minus e) da) slik at alle, både rik og 'fattig' stiller likt i fellesskapet? Hva med disse to? selge dorullene! eller levere dorullene tilbake! (sorry gikk ikke) Så får man ta opp at praksisen stinker, og motsette seg doruller neste år. Du vet at jeg har sagt det er prinsipielt og ikke logisk? For å spørre tilbake; bør man kunne kjøpe seg ut av alt? Evt. hvor skal man sette grensen?
Redigert av sveinaa; 13/12/2016 18:45.
|
|
|
[Re: skiraffen]
13/12/2016 18:45
|
sveinaa
More than words
|
More than words
d) man kjøper dorullene, kaster dem i søpla fordi man ikke vil selge noe man ikke ville kjøpt selv og gir fortjenesten til klubben e) man kjøper ikke dorullene og melder barna ut fordi man ikke har råd til å kjøpe doruller selv for tre barn på barneidrett
Flere muligheter? f) man melder barna ut og deretter inn i en annen klubb som ikke styres av raringer Tror ikke dette har så mye med raringer å gjøre. Noen velger noe de har troen på. Ordningen fortsetter år etter år fordi ingen sier i fra at ordningen stinker. Veldig få har synske evner?
|
|
|
13/12/2016 18:47
|
skiraffen
Ringrev
|
Ringrev
Flere muligheter? f) man melder barna ut og deretter inn i en annen klubb som ikke styres av raringer nei enda bedre: g) man foreslår på årsmøtet at klubben skal øke omfanget og gå inn for en fullsortimentløsning på dagligvarer med nettbestilling og effektiv levere-på-døra-logistikk. Konkurrere ut kolonial.no
|
|
|
13/12/2016 18:54
|
sveinaa
More than words
|
More than words
h) man foreslår på årsmøtet at klubben skal revitalisere dugnaden og starte dugnadskassa med nettbestilling og effektiv levere-på-døra-logistikk. Konkurrere ut alle matkassene.
|
|
|
[Re: Eplemosten]
13/12/2016 19:02
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg vurderer å tilby klubben fortjenesten på dorullene de må selge her, mot å slippe å selge disse. Er av prinsipp i mot salgsdugnader. Det er intet annet en skjult kontingent. De som skor seg på dette er leverandøren av varene som selges. Dopapiret som vi skal selge generer vel ca 110 kr til klubben per solgte kartong til 350 kr.
Når det gjelder ditt tilfelle kommer det vel litt an på hvordan de løser det oppgjørsmessig, jeg vet noen klubber har fått sendt faktura fra leverandør til hver enkelt foresatt med deres kvote. Foresatte beholder da pengene det selges for selv. Dette kan jo resultere i inkasso.
Det å straffe barna blir jo feil her, det går jo utover de andre barna også.
Et juleønske er få bort dette tullet med salgsdugnader! Både fra idrettslag og klassekasser. For å ta det tilbake til der det startet. Tror de fleste klubber og klasser er villige til å ta diskusjonen. Tror Produktene som omtales som salgsdugnader velges med bakgrunn i tilgjengelighet. Noe deler av denne diskusjonen viser er jo at mange ikke orker å ta diskusjonen en gang. Gjør man ikke det så må man følge det flertallet bestemmer.... Om fenomenet skal bort må man nok gjøre noe annet enn å ønske at det skal forsvinne.
Redigert av sveinaa; 13/12/2016 19:03.
|
|
|
13/12/2016 19:03
|
skiraffen
Ringrev
|
Ringrev
h) man foreslår på årsmøtet at klubben skal revitalisere dugnaden og starte dugnadskassa med nettbestilling og effektiv levere-på-døra-logistikk. Konkurrere ut alle matkassene. Jeg ser ikke helt forskjellen på mitt og ditt forslag, men frykter at du ikke mener forslaget ditt som en fleip...
|
|
|
13/12/2016 19:07
|
sveinaa
More than words
|
More than words
h) man foreslår på årsmøtet at klubben skal revitalisere dugnaden og starte dugnadskassa med nettbestilling og effektiv levere-på-døra-logistikk. Konkurrere ut alle matkassene. Jeg ser ikke helt forskjellen på mitt og ditt forslag, men frykter at du ikke mener forslaget ditt som en fleip... Det beste ville jo vært om man kunne satt voksne og barn i litt skikkelig jobb. Gjerne i egen regi med egen avtale med idrettslaget om fastpris. Så kunne idrettslaget fått en symbolsk sum som takk for arbeidskraften mens man lo hele veien til banken 
|
|
|
|
|