Proffsesongen 2016
|
Re: Proffsesongen 2016
[Re: Valentino]
18/10/2016 08:28
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
For meg ser det ut som Kristoff rett og slett ikke makter å komme forbi. Nå blir det jo litt klabb og babb et lite stykke før streken, hvor EBH må styre unna og Kristoff likeså. EBH har nok ikke mer saft i beina, kjører det han har, Kristoff kommer ikke forbi. Skulle EBH kjørt Kristoff mer opp måtte han jo kjørt først over mål selv. Ja, han kunne nok gått til før, men som andre nevner er han elendig på å time spurt og opptrekk + at han sikkert følte seg rimelig kjørt.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
[Re: Gråstein]
18/10/2016 08:31
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Litt enig. Dumt å legge seg ut der om man satser på å vinne selv (Da er man optimist  ). Kan jo hende at fokuset på oppgaven ble litt dårlig og at varmen var lei.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: Gråstein]
18/10/2016 08:35
|
peterpan
Avhengig
|
Avhengig
Jo mer jeg tenker på det, jo mer heller jeg til å tro på EBH. Gutten (er han fortsatt det?) har tidligere vist seg ekstremt dårlig til å time både egne spurter og opptrekk. Det er merkelig å se noen hevde han er en av de beste opptrekkerne, samtidig som Cav aldri bruker han på laget. Det han er god på er å gå etter brudd de siste kilometerne (slik han gjorde) og evt kjøre et langt drag fra 3 til 1 km. Hovedgrunnen til at jeg tror han er det bildet jeg postet i går: Selv ikke EBH er dårlig nok taktisk til å tenke at dette er et godt sporvalg dersom han skal spurte for egne sjanser. Det er derimot bra for mannen som ligger på hjul. Det EBH skal ha rettmessig kritikk for er at han ikke gjør det 100 meter tidligere. At han har krefter til å spurte i mål viser jo at han har feilet som opptrekker. Samtidig viser det vel egentlig også at Kristoff som kaptein var feil valg. Han må også klare å se mållinja, og enten gidder han ikke spurte for 5. plass, eller han har ikke bein til å gå forbi EBH som har ligget i vinden. Edvald er i vinden fordi han ble tvunget til det. Følger blythe sitt hjul når han akselrerer, men blythe snur seg og ser ikke cav, så da gir han opp og edvald må rundt på venstre og ut i vinden. hvis han gjør opptrekk er det rart han 1) går inn på rekken (4sek i videoen) istedenfor å gi alt for å komme i fronten som gjør at kristoff blir liggende i vinden 2) fortsetter å spurte i samme fart etter å ha svingt bort fra kristoff (ca 10sek) 3) slipper cav forbi seg og samtidig sperrer kristoff som han vet (dersom han gjør opptrekk) skal komme på den siden
Redigert av peterpan; 18/10/2016 08:42.
|
|
|
[Re: KnutG]
18/10/2016 08:39
|
sveinaa
More than words
|
More than words
. I tillegg var sikkert løpet hardt, men når Cav sitter med så var det ikke klassiker hardt. Så egentlig unaturlig at Alex skulle vinne om man legger til grunn prestasjonen i sesongen.
Dette begynner nesten å bli litt pinlig. Har ikke Alex og Ørn sett spurten i etterkant? Tror det hadde vært lurt å moderere seg noe når man ser farten til Sagan og Cav.
Trur ikke du skal undervurdere Cav i en flat løype med mye sidevind. Der er han ekstrem god til å time og bli med i rett gruppe. Trur nok også Kristoff og co har sett spurten opptil flere ganger. Ved 400 meter, hvor EBH skulle gi bånn gass, ligger Cav og Sagan på hjulet til Kristoff. hadde EBH gjort det han skulle, (hvis han hadde bein til det) så hadde Kristoff vært i front ved 200 meter og EBH helt ferdig. Med større utgangs-fart kunne han startet spurten og da er han vond å slå. Nå måtte han akselere, og der er Cav og Sagan mye bedre. At EBH klarer å spurte helt inn viser at han missa grovt. Han trakk ikke opp, men spurtet selv. Hadde de fulgt planen trur jeg vi hadde hatt en på pallen, og alt hadde vært fryd og gammen. Hvem som sitter med etter splitten blir litt flaks/dyktighet som du også skriver. Jeg er enig med deg i taktikk vurderingen. Jeg vil helst sett 2 fra Norge først ut fra svingen i god fart sånn at de andre nesten måtte åpnet spurten for å kjøre forbi. De burde og bestemt seg for et sånt opplegg og at Alex styrte når EBH skulle gå max sånn at han slapp å akselerere selv og kunne gå for en langspurt. Best odds sånn i alle fall.
|
|
|
[Re: sveinaa]
18/10/2016 08:41
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Et resultat av at sykkel ikke er like innarbeidet som lagsport i Norge. Dette skyldes like mye pressen og deres fokus på personen som vinner og ikke laget.
Problemet til Norge i den spurten var jo de andre som satt med. I tillegg var sikkert løpet hardt, men når Cav sitter med så var det ikke klassiker hardt. Så egentlig unaturlig at Alex skulle vinne om man legger til grunn prestasjonen i sesongen.
Dette begynner nesten å bli litt pinlig. Har ikke Alex og Ørn sett spurten i etterkant? Tror det hadde vært lurt å moderere seg noe når man ser farten til Sagan og Cav.
Det er vel ingen andre land hvor sykkel er mer innarbeidet som lagsport enn i Norge? Jeg tror litt av problemet ligger her, det er faktisk en individuell idrett. Og det var mere sannsynlig at Greipel, Kittel, Demare, Bouhanni, VanGroenewegen med fler skulle sitte med til slutt enn at de ikke gjorde det. Så å kjøre helhjertet for Kristoff er en syltynn plan i utgangspunktet. Jeg har sansen for Stig Kristiansen og han har gjort utrolig mye bra med landslaget. Men jeg synes det er en (typisk norsk) tendens til å overtenke og låse seg til en plan. Det funker når du har ressursene til skilandslaget eller Sky og kan eliminere de fleste variabler men det er vanskelig i VM. Cavendish er en kjøresterk klasserytter med masse rutine som har vunnet Milano-Sanremo og kjørt bra i Paris-Roubaix. Han gjorde en kjempejobb for å skape splitten inn på sidevindstrekket. Han hadde nok vunnet hvis han ikke måtte stoppe opp når han gikk mellom Edvald og Matthews.
|
|
|
18/10/2016 08:50
|
KnutG
Avhengig
|
Avhengig
De burde og bestemt seg for et sånt opplegg og at Alex styrte når EBH skulle gå max sånn at han slapp å akselerere selv og kunne gå for en langspurt. Best odds sånn i alle fall. Det var det som var planen også.
Knut
|
|
|
18/10/2016 09:05
|
Erllar
Fersking
|
Fersking
Må si jeg syntes Kristoff nok en gang er mer opptatt av å legge skyld på andre enn for egen dårlig prestasjon. Jeg syntes også det er ekstremt ufint å ta dette i media, om så kristoff hadde hatt toget til Etixx ville han ikke vunnet i Doha.
Jeg må legge til at jeg alltid har hatt mer sansen for Edvald enn Alexander, noe jeg føler blir styrket i hvordan sistnevntes opptreden i media har vært etter målgang.
Har sett spurten en del ganger nå, ja det er et dårlig opptrekk, men det er fader meg en dårlig "spurt" av kristoff også.
Redigert av Erllar; 18/10/2016 09:06.
|
|
|
18/10/2016 09:23
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
... og jeg som sa meg ferdig med VM ... Jeg tror fortsatt Alex hadde hatt en ok medaljesjanse med godt samarbeid gutta i mellom alternativt at Edvald hadde fått lov til å henge seg på utbryteren rett før mål (enten medalje selv eller at dette hadde gitt Alex litt mer arbeidsro mens andre måtte jobbe)... men enig, Alex så absolutt ikke ut som "The one million Dollar man"
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
18/10/2016 09:46
|
TaNielsen
Entusiast
|
Entusiast
Kan noen forklare hvorfor Holst Enger var på laget, når det i følge TV2 og han selv nærmest var en vedtatt sammen at han hadde hanglet siden tdf, og egentlig var sjuk.. Ingen andre som burde fått plassen?
|
|
|
18/10/2016 10:02
|
Valentino
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Kristoff/Edvald Coppi/Bartali
Mmmm...
|
|
|
18/10/2016 10:11
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Synd (vel, egentlig ikke) at Landevei sluttet med "Skilt ved fødselen"-spalten sin. Møt Karl Peter: 
Redigert av Øyvind V; 18/10/2016 10:12.
|
|
|
[Re: skubisan]
18/10/2016 10:27
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Et resultat av at sykkel ikke er like innarbeidet som lagsport i Norge. Dette skyldes like mye pressen og deres fokus på personen som vinner og ikke laget.
Problemet til Norge i den spurten var jo de andre som satt med. I tillegg var sikkert løpet hardt, men når Cav sitter med så var det ikke klassiker hardt. Så egentlig unaturlig at Alex skulle vinne om man legger til grunn prestasjonen i sesongen.
Det er vel ingen andre land hvor sykkel er mer innarbeidet som lagsport enn i Norge? Jeg tror litt av problemet ligger her, det er faktisk en individuell idrett. Og det var mere sannsynlig at Greipel, Kittel, Demare, Bouhanni, VanGroenewegen med fler skulle sitte med til slutt enn at de ikke gjorde det. Så å kjøre helhjertet for Kristoff er en syltynn plan i utgangspunktet. Jeg har sansen for Stig Kristiansen og han har gjort utrolig mye bra med landslaget. Men jeg synes det er en (typisk norsk) tendens til å overtenke og låse seg til en plan. Det funker når du har ressursene til skilandslaget eller Sky og kan eliminere de fleste variabler men det er vanskelig i VM. Cavendish er en kjøresterk klasserytter med masse rutine som har vunnet Milano-Sanremo og kjørt bra i Paris-Roubaix. Han gjorde en kjempejobb for å skape splitten inn på sidevindstrekket. Han hadde nok vunnet hvis han ikke måtte stoppe opp når han gikk mellom Edvald og Matthews. Litt usikker på det. Hvorfor er det en en syltynn plan? Man kan si det er flaks å komme med i første gruppe, men når man faktisk får med 3 mann med der så er det dyktighet også. Alt i planen/taktikken funket med unntak av det som skjedde etter svingen. Med et utgangspunktet Norge hadde i finalen så kunne man jo ikke gjøre det annerledes. Jeg synes heller dette vitner om at man ikke skjønner at man må legge bort egoene når man drar på seg landslagstrøya. Eneste scenarioet EBH kunne kjørt for egne sjanser slik det ble var om han mente han kunne så Cav i den spurten man mot man. Noe han sjelden gjør. Før løpet så skrev jeg først inn og først ut av svingen, og det står jeg på enda. Cav har trent for OL/bane og det er ikke sannsynlig at han har spisset klassiker egenskapene i år.
|
|
|
18/10/2016 10:29
|
sveinaa
More than words
|
More than words
De burde og bestemt seg for et sånt opplegg og at Alex styrte når EBH skulle gå max sånn at han slapp å akselerere selv og kunne gå for en langspurt. Best odds sånn i alle fall. Det var det som var planen også. Så ikke ut som planen var at EBH skulle først ut av svingen.
|
|
|
18/10/2016 10:35
|
thamg
Ivrig
|
Ivrig
De burde og bestemt seg for et sånt opplegg og at Alex styrte når EBH skulle gå max sånn at han slapp å akselerere selv og kunne gå for en langspurt. Best odds sånn i alle fall. Det var det som var planen også. Så ikke ut som planen var at EBH skulle først ut av svingen. Kan vel hende det var andre lag som også hadde en plan om å være først ut av svingen - og der er bare plass til en mann først ut av svingen..
|
|
|
[Re: thamg]
18/10/2016 10:37
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
De burde og bestemt seg for et sånt opplegg og at Alex styrte når EBH skulle gå max sånn at han slapp å akselerere selv og kunne gå for en langspurt. Best odds sånn i alle fall. Det var det som var planen også. Så ikke ut som planen var at EBH skulle først ut av svingen. Kan vel hende det var andre lag som også hadde en plan om å være først ut av svingen - og der er bare plass til en mann først ut av svingen.. Riktig. Det er derfor de fleste mislykkes med slike planer.
|
|
|
[Re: EHAa]
18/10/2016 10:46
|
thamg
Ivrig
|
Ivrig
Men på den anne side.. EBH og AK var nr 6 og 7 i svingen - PS og MC var nr 8 og 9 på samme sted. Klasseforskjell!
Redigert av thamg; 18/10/2016 10:46.
|
|
|
18/10/2016 10:51
|
sveinaa
More than words
|
More than words
De burde og bestemt seg for et sånt opplegg og at Alex styrte når EBH skulle gå max sånn at han slapp å akselerere selv og kunne gå for en langspurt. Best odds sånn i alle fall. Det var det som var planen også. Så ikke ut som planen var at EBH skulle først ut av svingen. Kan vel hende det var andre lag som også hadde en plan om å være først ut av svingen - og der er bare plass til en mann først ut av svingen.. Prøver du å si at EBH ikke hadde maktet å posisjonere seg inn mot svingen?
|
|
|
18/10/2016 11:05
|
thamg
Ivrig
|
Ivrig
Prøver du å si at EBH ikke hadde maktet å posisjonere seg inn mot svingen? Ja og nei, det jeg mener å si er: Nederlenderen går på 2,5 km. Truls ligger først, men kan ikke, eller vil ikke tette luka, og lykkes i å la belgiere og italienere ta den jobben. Med det utgangspunktet ligger hele feltet i "maks" fart, på en strek. På vei inn i svingen har de fortsatt ikke henta "bruddet". Om EBH skulle vært først inn i svingen, måtte han også tatt (en betydelig del av) jobben fra 2km til 1km. Man kan ikke bare flytte rytterne til den posisjonen man ønsker seg ved noen museklikk - de må sykle dit selv - og det å avansere i et felt som beveger seg i +60km er ikke noen særlig enkel oppgave.
Redigert av thamg; 18/10/2016 11:05.
|
|
|
18/10/2016 11:18
|
sveinaa
More than words
|
More than words
EBH skulle ideelt startet tidligere sånn at han hadde hatt plassen til Blythe (egentlig kjørt som Blythe og ikke trukket inn for et hjul). Da hadde EBH vært foran og Cav hadde vært sperret. Men nå gikk det ikke sånn.
Cav hadde dog vunnet om han hadde fått bakhjulet til Blythe og vært lenger frem når han trykket til (tror jeg.).
Når man ser trykket til Sagan og Cav så har ingen av de andre det. Blir tull å krangle så bittert om 3-4 plasser....
|
|
|
18/10/2016 11:24
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Prøver du å si at EBH ikke hadde maktet å posisjonere seg inn mot svingen? Ja og nei, det jeg mener å si er: Nederlenderen går på 2,5 km. Truls ligger først, men kan ikke, eller vil ikke tette luka, og lykkes i å la belgiere og italienere ta den jobben. Med det utgangspunktet ligger hele feltet i "maks" fart, på en strek. På vei inn i svingen har de fortsatt ikke henta "bruddet". Om EBH skulle vært først inn i svingen, måtte han også tatt (en betydelig del av) jobben fra 2km til 1km. Man kan ikke bare flytte rytterne til den posisjonen man ønsker seg ved noen museklikk - de må sykle dit selv - og det å avansere i et felt som beveger seg i +60km er ikke noen særlig enkel oppgave. Jeg er klar over det. EBH har i alle fall like stor kjørestyrke og kunne klart det, men da måtte han brent alt litt tidligere. En annen ting som er merkelig er jo at Alex ikke tar hjulet til EBH man ligger og tar vind. Hvorfor fulgte han ikke hjulet til EBH mer?
|
|
|
18/10/2016 11:34
|
Neko
Avhengig
|
Avhengig
Ser det er en del som påpeker at Sagan og Cavendish lå bak Kristoff da spurten startet, men likevel kom seg rundt hele "feltet" og tok gull og sølv. Det er jo nettopp dette som er poenget med at Boasson skulle starte mye tidligere, fordi Kristoff ikke har akselerasjonen til en del andre spurtere, men er vanskeligere å slå når han blir levert så høy fart som mulig og spurten dermed ikke stiller like høye krav til akselerasjon.
Jeg tror heller ikke han hadde vunnet om de hadde gjennomført taktikken som planlagt, men han hadde hatt meget gode muligheter på medalje. Selv i en relativt skuffende sesong som i år mener jeg han var den på papiret tredje beste spurteren i gruppa, og spurten hans pleier jo som kjent å holde seg bedre enn hans konkurrenters etter lange/harde ritt.
|
|
|
18/10/2016 11:35
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Da kan vi se frem til TdF 2017 og legge denne sesongen i kurven.. http://www.procycling.no/tour-france-2017/ Izoard blir rått !
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
18/10/2016 13:12
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er vel ingen andre land hvor sykkel er mer innarbeidet som lagsport enn i Norge? Jeg tror litt av problemet ligger her, det er faktisk en individuell idrett. Og det var mere sannsynlig at Greipel, Kittel, Demare, Bouhanni, VanGroenewegen med fler skulle sitte med til slutt enn at de ikke gjorde det. Så å kjøre helhjertet for Kristoff er en syltynn plan i utgangspunktet. Jeg har sansen for Stig Kristiansen og han har gjort utrolig mye bra med landslaget. Men jeg synes det er en (typisk norsk) tendens til å overtenke og låse seg til en plan. Det funker når du har ressursene til skilandslaget eller Sky og kan eliminere de fleste variabler men det er vanskelig i VM. Cavendish er en kjøresterk klasserytter med masse rutine som har vunnet Milano-Sanremo og kjørt bra i Paris-Roubaix. Han gjorde en kjempejobb for å skape splitten inn på sidevindstrekket. Han hadde nok vunnet hvis han ikke måtte stoppe opp når han gikk mellom Edvald og Matthews. Litt usikker på det. Hvorfor er det en en syltynn plan? Man kan si det er flaks å komme med i første gruppe, men når man faktisk får med 3 mann med der så er det dyktighet også. Alt i planen/taktikken funket med unntak av det som skjedde etter svingen. Med et utgangspunktet Norge hadde i finalen så kunne man jo ikke gjøre det annerledes. Jeg synes heller dette vitner om at man ikke skjønner at man må legge bort egoene når man drar på seg landslagstrøya. Eneste scenarioet EBH kunne kjørt for egne sjanser slik det ble var om han mente han kunne så Cav i den spurten man mot man. Noe han sjelden gjør. Før løpet så skrev jeg først inn og først ut av svingen, og det står jeg på enda. Cav har trent for OL/bane og det er ikke sannsynlig at han har spisset klassiker egenskapene i år. Ja du virker fortsatt ganske låst til den taktikken du skisserte for en god stund siden. Men det ble ikke sånn. Fordi de ikke er sterke nok/ikke hadde med nok folk i tetgruppa. Og det er ikke sikkert de ville hatt det sånn. Og hadde de fått det til så hadde Kristoff blitt nummer fire. Edvald kunne for eksempel gått kontra på rykket til Terpstra eller spurta på egen hånd. Så lenge de ikke slåss om samme hjul så dobler det sjangsene for suksess omtrent. Og Cavendish ble nummer 30. i P-R i år og kjørte sterkt på brosteinen i gruppe to ganske sent i rittet. Uten spissede egenskaper.
Redigert av skubisan; 18/10/2016 13:12.
|
|
|
18/10/2016 13:18
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Det er vel ingen andre land hvor sykkel er mer innarbeidet som lagsport enn i Norge? Jeg tror litt av problemet ligger her, det er faktisk en individuell idrett. Og det var mere sannsynlig at Greipel, Kittel, Demare, Bouhanni, VanGroenewegen med fler skulle sitte med til slutt enn at de ikke gjorde det. Så å kjøre helhjertet for Kristoff er en syltynn plan i utgangspunktet. Jeg har sansen for Stig Kristiansen og han har gjort utrolig mye bra med landslaget. Men jeg synes det er en (typisk norsk) tendens til å overtenke og låse seg til en plan. Det funker når du har ressursene til skilandslaget eller Sky og kan eliminere de fleste variabler men det er vanskelig i VM. Cavendish er en kjøresterk klasserytter med masse rutine som har vunnet Milano-Sanremo og kjørt bra i Paris-Roubaix. Han gjorde en kjempejobb for å skape splitten inn på sidevindstrekket. Han hadde nok vunnet hvis han ikke måtte stoppe opp når han gikk mellom Edvald og Matthews. Litt usikker på det. Hvorfor er det en en syltynn plan? Man kan si det er flaks å komme med i første gruppe, men når man faktisk får med 3 mann med der så er det dyktighet også. Alt i planen/taktikken funket med unntak av det som skjedde etter svingen. Med et utgangspunktet Norge hadde i finalen så kunne man jo ikke gjøre det annerledes. Jeg synes heller dette vitner om at man ikke skjønner at man må legge bort egoene når man drar på seg landslagstrøya. Eneste scenarioet EBH kunne kjørt for egne sjanser slik det ble var om han mente han kunne så Cav i den spurten man mot man. Noe han sjelden gjør. Før løpet så skrev jeg først inn og først ut av svingen, og det står jeg på enda. Cav har trent for OL/bane og det er ikke sannsynlig at han har spisset klassiker egenskapene i år. Ja du virker fortsatt ganske låst til den taktikken du skisserte for en god stund siden. Men det ble ikke sånn. Fordi de ikke er sterke nok/ikke hadde med nok folk i tetgruppa. Og det er ikke sikkert de ville hatt det sånn. Og hadde de fått det til så hadde Kristoff blitt nummer fire. Edvald kunne for eksempel gått kontra på rykket til Terpstra eller spurta på egen hånd. Så lenge de ikke slåss om samme hjul så dobler det sjangsene for suksess omtrent. Og Cavendish ble nummer 30. i P-R i år og kjørte sterkt på brosteinen i gruppe to ganske sent i rittet. Uten spissede egenskaper. Du har helt rett. Det ble ikke sånn. Enig med deg i det. Det hadde doblet sjansen. Men hvorfor så hårsår? Lurer jo litt på hvorfor jeg burde endre oppfattelse nå etter rittet. Hvorfor er planen/taktikken feil?
|
|
|
18/10/2016 13:35
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg er ikke hårsår men jeg lurte litt på om du var det Du trenger ikke å endre oppfatning, jeg bare argumenterer for at jeg synes det er dårlig taktikk å satse alt på et kort når det ikke er godt nok. Eller når vi har to som er omtrent like gode. Og jeg tror heller ikke Norge som lag er sterke nok til å gjennomføre den taktikken. Enda. Det at Belgia satset så tungt på Boonen kan man også stille spørsmål ved. Men de er så sterke og drevne at jeg tror de var ganske sikre på at de skulle klare å splitte feltet og kontrollere rittet. Og de har heller ingen Kittel. De håpet nok å hekta av Cavendish også. Og hadde VanAvermaet hatt gullbein og havnet i en gunstig posisjon så hadde han ikke nølt et sekund. Det er forskjellen på Norge og en stor sykkelnasjon. Vår styrke er at vi har to veldig gode syklister og da burde vi utnytte det, spesielt i en løype som Richmond i fjor.
|
|
|
18/10/2016 13:52
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Det at Belgia satset så tungt på Boonen synes jeg bekrefter at Alex burde være kaptein. Poenget mitt satt på spissen er at planen/taktikken ville ikke lykkes om de ikke var først ut av svingen. Så alt sto på om man klarte det. EBH burde egentlig kjørt ut i svingen og dratt med seg Alex så langt han klarte i en kontrollert langspurt. Når Sagan og Cav sitter der så vinner jo ingen av dem i en eksplosiv spurt uten å ha griseflaks (hele sesongen bekrefter jo det.). Jeg tror og det ville vært super vanskelig å kjøre fra i brudd sånn som det ble.
Det som er litt kjedelig er at Truls brukte alt kruttet på å tette. Hadde han ikke gjort det er jeg ganske sikker på at han hadde kjørt sånn jeg ønsker at EBH skulle gjøre.
Men etter at jeg har sett klippet noen ganger nå så er jeg mest overraskert over at Alex tar så mye vind tidlig. EBH ble vel egentlig bare styrt av instinktet når han svingte unna Cav som er gal nok til å torpedere ham?
|
|
|
18/10/2016 16:18
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Trur nok også Kristoff og co har sett spurten opptil flere ganger. Ved 400 meter, hvor EBH skulle gi bånn gass, ligger Cav og Sagan på hjulet til Kristoff. hadde EBH gjort det han skulle, (hvis han hadde bein til det) så hadde Kristoff vært i front ved 200 meter og EBH helt ferdig. Med større utgangs-fart kunne han startet spurten og da er han vond å slå. Nå måtte han akselere, og der er Cav og Sagan mye bedre. At EBH klarer å spurte helt inn viser at han missa grovt. Han trakk ikke opp, men spurtet selv.
Hadde de fulgt planen trur jeg vi hadde hatt en på pallen, og alt hadde vært fryd og gammen. 
|
|
|
[Re: Neko]
18/10/2016 16:18
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ser det er en del som påpeker at Sagan og Cavendish lå bak Kristoff da spurten startet, men likevel kom seg rundt hele "feltet" og tok gull og sølv. Det er jo nettopp dette som er poenget med at Boasson skulle starte mye tidligere, fordi Kristoff ikke har akselerasjonen til en del andre spurtere, men er vanskeligere å slå når han blir levert så høy fart som mulig og spurten dermed ikke stiller like høye krav til akselerasjon.
Jeg tror heller ikke han hadde vunnet om de hadde gjennomført taktikken som planlagt, men han hadde hatt meget gode muligheter på medalje. Selv i en relativt skuffende sesong som i år mener jeg han var den på papiret tredje beste spurteren i gruppa, og spurten hans pleier jo som kjent å holde seg bedre enn hans konkurrenters etter lange/harde ritt. 
|
|
|
18/10/2016 17:03
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
EBH starter litt sent, men Alex føkker jo opp sjøl når han er utålmodig og hopper over til hjulet på Blythe. Da bruker han tydeligvis for mye krefter, eller er generelt for svak, og makter ikke å komme forbi EBH, som så kommer i veien for Alex. Surr fra begge to. Underlig at Alex er så outspoken i media, han vinner ikke støttespillere på det, verken i sitt eget lag eller blant publikum.
|
|
|
18/10/2016 18:11
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Viviani startet vel i andreposisjon, der Kristoff sutrer om at han burde vært. Han spurtet ganske nøyaktig like tregt som Kristoff. Det holdt til 5. plass.
Edit: eller var det en annen rytter som startet i andreposisjon og endte på femte, jeg husker ikke helt..
Edit 2: nizzolo var det ja, ikke viviani
Redigert av EHAa; 18/10/2016 18:35.
|
|
|
|
|