Noen som har prøvd? Ser jo unektelig lett ut på de filmsnuttene som er lagt ut, eneste som ikke kom så godt frem var om man taper over felgbandet eller ikke.
Noen som har prøvd? Ser jo unektelig lett ut på de filmsnuttene som er lagt ut, eneste som ikke kom så godt frem var om man taper over felgbandet eller ikke.
Ser ingen grunn til å teipe over felgbåndet. Teip ville være for å gjøre det lufttett, men det er jobben til Fattystripperen. Men: bruker du Tyvek som felgbånd (og det bør du, for det sparer fort 120g+ på hjulsettet) så bør Tyveken festes til felgen med litt teip (en runde med vanlig 1cm bred kontortype teip på hver side holder. Veier vanligvis 2g per runde)
Da har jeg satt opp br2250 og jj liteskin med fattystripper, brukte ikke noe ekstra rundt ventilen siden stans ventilene jeg hadde er gjenget hele veien.
Får se hvor lenge det holder uten behovet for å fylle på ekstra guffe.
Eneste problemet jeg støtte på var at joeblow tubeless pumpa nektet å blåse dekket på plass, selv med 160psi. Måtte bruke slange for å få bead på plass på den ene siden så det ble lettere å montere.
Monterte fattystrippere i fjor og det funka fint helt til nå, da jeg skulle bytte ut GC med BUD foran... da var det klistra og nesten umulig å fjerne, GC var blitt pariser.. Jeg ante uråd, men det måtte jo av, og da ble det såpass revet opp og krøllet at det nå ikke nytter å bruke, tømte kompressoren fem seks ganger men det gikk ikke... jeg syns det var ganske irriterende å gi opp, men satte i slange og vurderer nå alternativer.. noe som er litt mindre bursdagsballong-tynt?
Eller fins det felgbånd som dekker bare det som trengs på clown shoe felger...?
(Det er i alle fall kommet nok snø for litt snøsykling heromkring i løpet av kvelden/natta. Er jo litt artig å kave rundt i den første snøen også..:)
Redigert av ingeplinge; 05/11/201615:13. Rediger grunn: Jeg bestilte en familiepakning med fattystrippers likevel..
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Da har Fattystrips ankommet. Noen tips i forhold til det spraylimet han og gelen han brukte i videoen (hvor man foår tak i noe sånnt i norge)? Kan man bruke Zalo isteden for gel?
Skal sette opp på BR2250. Brukte du rimstrippen som kom med? (har tatt av min, men regener med at den er grei tå ta på igjen), el noe annet?
Ikke betal 600kr. Et Tyvek kart koster en brøkdel av det. Evt Ebay, etc
Tyveken er ikke tett, nei.
På din felg hadde jeg brukt Tyvek dekket av f.eks Tesa pakketeip, men er ikke sikker på hvrdan pakketeipen trives når Tyveken begynner å bule ut gjennom letthullene. Funker derimot gull på karbonfelger (og alu sikkert) uten letthull.
Jeg har ikke limt på tyvek. Taper den stramt sammen og bygger opp mot sidene. Palleplasten og trykk i dekket har holdt tyveken stramt nok til å ikke slippe inn dritt mot felgen.
Jeg har ikke limt på tyvek. Taper den stramt sammen og bygger opp mot sidene. Palleplasten og trykk i dekket har holdt tyveken stramt nok til å ikke slippe inn dritt mot felgen.
Jeg satte opp min diamant F3, orginale felger med dillinger 5 og fattystripper nå... kjøpte med foam fra fatty.. dette var enkelt å sette opp, men ikke fått testet ute ennå.. lufta holder seg iallfall godt, så blir spennende å få testet med lavt trykk.
Jeg brukte ikke spraylim, men brukte fett som vist i videoen.
Tenker at dette trolig blir en slags pariserløsning, slik at når jeg skal bytte dekk så kjøper jeg trolig en ny fattystripper og monterer på samme måte.
Har syklet med fattystripper ca 2 mnd nå. Er kjempe fornøyd.
Selv la jeg inn refleksbåndene som fulgte med i kitet. Helt geniale da de lyser opp.
Selve monteringen gjorde jeg minst mulig ut av. La på båndene og på med dekk. Ikke lim eller noe annet. Måtte bruke kompressor for å få opp dekket, men har vært pottetett siden da.
Sykkelen er som en helt ny sykkel etter skifte. Den veier fortsatt 13,7 kg men føltes vesentlig kvikkere ut enn dette.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.