Vaskefasiliteter for sykler er i boks, har jeg ikke lest det et sted?
Forøvrig spurte jeg hotellet selv i dag med tanke på dusjing etter turen på søndag. Utsjekk er senest kl 12, og det kan vel muligens holde hardt å rekke tilbake med søndagens tur som starter kl 10 for å stelle seg på eget rom. Men det er dusjemuligheter i garderobene til treningssenteret, på hotellet så det bør ordne seg
Vi har tre høytrykksvaskere til fri bruk etter turene, så det skulle gå greit å få ting rengjort.
Ajajaj, det husker jeg ikke i farten. Alle, nei. De fleste er det noen korte kilometer med grus på. Det er to turer der det er mye grus, det er Stølsfestivalen og Norges flotteste til Gol. Den første har ca 6 mil, den andre ca 2,5. Grusen holder dog prima kvalitet, og jeg har aldri syklet her med noe annet enn 25mm. Tour de Hallingdal syklet her i sommer, uten problem.
Det røffeste partiet med grus er ned fra Fodnesåsen, bonusbakken som et par turer har når man nesten er tilbake i Fagernes. Men der syklet jeg i helga med 23mm foran/25mm bak - tok det pent nedover og både jeg og dekka lever ennå. Her i Valdres er ofte grusen av bedre kvalitet enn asfalten
Vi er vel åtte stykker til nå, om jeg ikke husker feil. Det er 21 mil opp, så vi må holde et jevnt tempo. Det er pauser som dreper snittfart, så det blir heller færre stopp enn sinnsykt høy fart.
Snittfarten på sykkelen ligger vel på ca 30-33 i snitt avhengig av vinden. Det er greit å beregne 9-10 timer utendørs før en er oppe.
Vi er vel åtte stykker til nå, om jeg ikke husker feil. Det er 21 mil opp, så vi må holde et jevnt tempo. Det er pauser som dreper snittfart, så det blir heller færre stopp enn sinnsykt høy fart.
Snittfarten på sykkelen ligger vel på ca 30-33 i snitt avhengig av vinden. Det er greit å beregne 9-10 timer utendørs før en er oppe.
Strava-sporet inkluderer også første del av "Stølsfestival", tid på sykkelen var 7.20 til Fagernes, da hadde jeg drahjelp til Bjoneroa og noe motvind Jevnaker-Bjoneroa.
Vaskefasiliteter for sykler er i boks, har jeg ikke lest det et sted?
Forøvrig spurte jeg hotellet selv i dag med tanke på dusjing etter turen på søndag. Utsjekk er senest kl 12, og det kan vel muligens holde hardt å rekke tilbake med søndagens tur som starter kl 10 for å stelle seg på eget rom. Men det er dusjemuligheter i garderobene til treningssenteret, på hotellet så det bør ordne seg
Vi har tre høytrykksvaskere til fri bruk etter turene, så det skulle gå greit å få ting rengjort.
Treningssenteret blir nok der en dusjer ja!
På siden til Thon Hotel Fagernes står følgende (vet ikke prisen):
SEN UTSJEKK På søndager tilbyr vi sen utsjekk frem til kl. 18.00. Avtales i resepsjonen ved innsjekk. Gjelder ved ledig kapasitet.
Vi ser ikke ut til å rekke turpresentasjonen og påmeldingen på torsdagskvelden. Vi må nok kjøre direkte til hytta vi bor på. vi er tre stykker som tenker å kjøre "where the knallerts roam" på fredag.
Dette blir en langhelg jeg kommer til å leve lenge på. Så masse trivelige folk, så utrolig bra turer. Så fantastisk bra vær, utsikt, stølsveier og godt opplegg. Følgebiler, kamerateam, cola og kanelboller.
Det ultimate høydepunktet for meg var Stølsfestivalturen på lørdag i knallsol! 60 km grusvei med Valdresambassadøren Frank Wøien Mo (for en mann!)i følgebilen og servering av kjøttsuppe langt til fjells, for en sinnsvak flott runde!
Takk til Landevei og alle som var på Fagernes i helga for at dere gjorde denne helgen til det den ble til!
Dette blir en langhelg jeg kommer til å leve lenge på. Så masse trivelige folk, så utrolig bra turer. Så fantastisk bra vær, utsikt, stølsveier og godt opplegg. Følgebiler, kamerateam, cola og kanelboller.
Det ultimate høydepunktet for meg var Stølsfestivalturen på lørdag i knallsol! 60 km grusvei med Valdresambassadøren Frank Wøien Mo (for en mann!)i følgebilen og servering av kjøttsuppe langt til fjells, for en sinnsvak flott runde!
Takk til Landevei og alle som var på Fagernes i helga for at dere gjorde denne helgen til det den ble til!
Som om jeg skulle sagt det selv! Takk for en super helg