Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Stomperudrittet 2016 - 10/9

Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: erijon] #2343943 09/09/2016 20:55
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erijon
Sitat: Oddefa
Er det ikke bare å kjøre til Sørum sentrum og se etter skolen der ? Noen som vet om en kan dusje der (på skolen) ? kan sjekke på hjemmesiden etterpå.

Sørum sentrum er Sørumsand. Du skal til Lørenfallet, ca 5km fra Sørumsand, mot E6. Mener det skal være dusjmuligheter på skolen ja.

Aha, så setter Lørenfallet på GPS.n da. Kommer nordfra på E6 via Kløfte. Takk for den.

Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: Sti Gunnar] #2344028 10/09/2016 13:22
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Kjemperitt !

Dette var ordentlig moro, selv med litt tekniske sykkelproblemer underveis, men jeg kommer tilbake neste år.

To tomler opp!

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: Sti Gunnar] #2344046 10/09/2016 14:42
S
Schmoe Offline
Fersking
Fersking
S
Rittrapport

På Sørum skole var det avlslappet og god stemning før start som vanlig. I år kom jeg meg nærmere masterbilen, og det var deilig å slippe trekkspillkjøringa lenger bak i feltet. Ble litt ivrig og hang meg på teten noen km og kjørte beina gode og stive på den første sløyfa. Så bar det inn i lysløypa, der hadde regnet igår sørget for skikkelig såpeføre, så det var bare å skli rundt som best man kunne.

Så var det ut på veien et lite stykke før det bar over jordet og ned mot elva. Hadde gruet meg til dette partiet etter å ha sett flere tryn der ifjor (på tørrere føre), men kom meg gjennom i år også. Hørte etter rittet at det hadde vært noen stygge fall der i år også.

Så bar det ut på veien et lite stykke igjen, før vi startet på det som etter min mening er det fineste partiet. Først er det klatringer på stier (til og med barnålsti et stykke) før Nato-bakken. Og det beste av alt ikke noe gjørme!

Etter nedkjøringen var det ca en mil igjen, og nå begynte jeg virkelig å angre på stuntet med å henge på teten i starten. MYE gjørme og et par kneiker til gjorde at farten ble rimelig lav på slutten. Så ikke frem imot å skulle inn i lysløypegjørmebadet en runde til. Nå hadde det blitt så mye gjørme i lysløypa at det var komplett umulig å komme seg opp enkelte av bakkene (i allefall med Fast Trak dekk). Så det ble fottur et stykke der. Over jordet mot skolen og mål passerte jeg to og ble passert av en. Det var bare synd at de to var med i barnerittet og han ene syklet 37km utgaven som meg.

Kom i mål noen minutter bak tida ifjor, men samme plassering omtrent. Var tung løype i år, så ekstra imponerende at det ble satt ny løyperekord!

Kommer tilbake neste år

Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: Sti Gunnar] #2344057 10/09/2016 15:34
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Dette var morsomme greier. Rett og slett en kongetrase, med masse sti og fine men ikke så lange gruspartier i mellom. Syklet Master og vi var ikke så mange ved start, tror vi var 14, ser 13 har fullført. Sånn ca 2/3 på den startloppen på ca 10 km ble vi en 6-7 mann i front. Tempoet var jevnt men ikke noe "overkill". Sprekker litt opp før den lange asfaltbakken (Natobakken ?), 3 mann drar litt i fra, noen bak meg slipper og jeg havner litt midt i mellom. Noe som er greit for finner da tempo som passer meg. Er mindre flatt løype en først antatt og med unntak av et lengre grusparti så er ikke den terreng hvor en har så stor nytte å være flere, bortsett fra det sosiale da. Derfor var det bra at Kenneth Hoff kom opp til meg igjen og vi syklet hele andre runden sammen, delte på ligge først både på grus og terreng. Så ikke de 3 foran på sisterunden før jeg så den lange ryggen og den veldig synlige Odal drakten til Kristian Øksdahl og da fikk vi opp tempo litt til, men var maks uheldig da vi tok igjen en dame som syklet en annen distanse akkurat i den slusen mellom skitrasene ca 2.5 km fra må. Når Kenneth skulle forbi på den trange stien så traff han en rot og det endte med at både han og damen gikk i bakken. Gikk bra med begge, men vi tapte nok 15-20 sekund (var ikke plass til å komme forbi og ville også se at det var bra med de). Løping opp den bratte gressbakken føltes ikke bra ut. Men fikk opp tempo igjen på slutten, tok igjen Kristian par hundre meter før mål, han var da ganske sluttkjørt og Kenneth Hoff var akkurat litt for mye foran i siste svingen til at jeg klarte å komme foran. Ca 4 min bak vinner Weeas, 20-30 sekund bak 2 plassen og da en helt grei 4 plass totalt i master, 2 plass i aldersgruppen.

Fornøyd med alt egentlig, klart det er dumt at det når det har vært tørt en uke så kommer det regn dagen før (og litt i dag) og noen plasser ble det både gjørme og glatt. Men vær er vær, mange av stiene tålte det veldig bra og siden det ikke var noen tekniske partier var det lett å holde seg på sykkel, utenom i den gressbakken jeg nevnte da. Var ve litt glatt i den ene nedkjøringen hvor det var gress, der var det også en av de som syklet 37 km som hadde skadet seg (brakk et bein sa de når vi spurte hvordan det gikk) når vi kom på runde 2. Resultatmessig hadde jeg ikke noen spesielle ambisjoner utover å sykle så bra jeg kunne. Bristet et ribbein på UB, og vært litt "slækk" form de siste par uker (ikke syk), ikke fått noen god respons på de harde øktene jeg har prøvd siste ukene. Kan være naturlig formsvikt også for vært i jevn god form uten spesielle bunn eller topp fra april til UB, så mulig bare kroppen som har sagt ta det rolig. Men funket bra i dag og kjørte to jevne runder og sånn ca på det nivået jeg vanligvis gjør. Ribbeinet kjenner jeg, men ikke noe som hemmer meg, er mer ømt. Så det påvirker ikke noe spesielt.

Halvdemper og Ron/Ralph funket helt supert. Ralph funket bedre her en på UB, men det er fordi her er det ikke noe tekniske partier. Ron er et dekk som jeg syntes er godt i gjørme, men alle er vel ikke enig med meg om dette.

Nei, dæven, er tilbake neste år også. Relativt kortreist moro for min del (12 mil fra Elverum).

Redigert av Oddefa; 10/09/2016 15:35.
Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: Sti Gunnar] #2344086 10/09/2016 17:18
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Men det som kan være litt intr. å se tilbake på - var litt dekkdiskusjon før løpet. Men etter å ha syklet det, hva skulle du ønske du HADDE brukt i dette løpet gitt føret som ble, og ikke minst hvordan det ble på slutten av løpet?

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: Sti Gunnar] #2344091 10/09/2016 17:30
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Som jeg nevnte over der, Ron foran og Ralph bak var helt greit, Ron bak hadde nok vært enda bedre siden det ble gjørme, dog føltes Ralph bedre i dag en UB gjørma.

Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: eOpseth] #2344092 10/09/2016 17:33
F
Framogtilbake Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
Sitat: eOpseth
Men det som kan være litt intr. å se tilbake på - var litt dekkdiskusjon før løpet. Men etter å ha syklet det, hva skulle du ønske du HADDE brukt i dette løpet gitt føret som ble, og ikke minst hvordan det ble på slutten av løpet?

Ikke 5 år gamle RaceKing hvertfall ICON_SMILE
Tipper NN og/eller RR kunne vært et greit kompromiss,

Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: Sti Gunnar] #2344093 10/09/2016 17:37
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
RaceKing med 3000 km på baken var heller ikke beste valget.... ICON_BLUSH

Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: Sti Gunnar] #2344100 10/09/2016 17:59
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Jumbo jim 4.8" funket fjell. Ble litt kompromiss mellom flyt i skog og rulle greit på grus og asfalt. Jeg kom i hvertfall ikke sist.
Valget stod mellom en helstiv 26" med raceking eller fb. Etter rittet er jeg veldig glad jeg valgte fb.
Pga trykket jeg brukte hadde det Vært ideelt med demper.
Var litt gøy å se tynnhjulingene danse rundt på stien. Hvor traktor følelsen var maks tilstede for min del.
Det var i skogen jeg kunne hvile med den gruppen jeg syklet med. Kan ikke si det samme på grusen og asfalten.
Rittet er kjempe bra. Kommer igjen neste år.

Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: Sti Gunnar] #2344105 10/09/2016 18:16
D
Danhen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
D
Utrolig morsomt ritt var det. Jeg kjørte med FT 2.0 og tenkte med engang at løpet måtte være ødelagt da jeg oppdaget hvor gjørmete første stiparti var. Skulle gjerne hatt mer volum til tider, men jeg synes det gikk seg til likevel. Jeg ble mest overrasket over alle bakkene. Puh. Tror jeg burde ha valgt 32T i stedet for 34T, men fulldemper (29) med 1-11 utveksling er relativt nytt for meg så har ikke blitt veldig kjent med den ennå. Uansett fornøyd med å klokke inn på 1:44:09.

Kommer definitivt igjen neste år ICON_SMILE

Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: Sti Gunnar] #2344117 10/09/2016 18:39
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja, var mer hm en antatt, vi er 2 stk som har ca 950 hm på 60 km i alle fall. En god del av det var jo på sti også.

Re: Stomperudrittet 2016 - 10/9 [Re: eOpseth] #2344452 11/09/2016 22:46
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: eOpseth

Hadde RR 2.25 på begge hjula både i år og i fjor med hhv 22psi i front og 28 psi bak. I år skulle jeg hatt enda litt mindre. Selv om det var tørrere i fjor så var det en del partier i fjor som også var sleipe. Ser at det er en del som sklir betydelig mer enn meg.
Sykt morsomt terreng med flyt og fart på HTn satt opp med senkepinne, riserbar og kort stem. Dette og Krepserittet nedi gata som jeg sykla for første gang i år er de eneste rittene utover mine lokale jeg gidder å bli med på.

Redigert av sanouka; 11/09/2016 22:50.

"It never gets easier, you just go faster."
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå