Ser at de er på vei inn til noelunde grei pris. Vet dere noe om disse? https://bikeshop.no/sykkel/komponenter/h...ite-p0000085681 Er Xxl White, RR, Unaas, og andre mindre "lokaler" merker av samme kvalitet, leverandør osv. bare er annet "labe"??
Frister mest med et sett med Enve el Zipp, men jeg er nok for gniten. Som mange andre vil jeg tro. Et sted mellom 5-10k kan jeg strekke meg til, men er det vits?
_________________________ 2018 Cannondale Synapse SE Etap Disc
Unaas er vel håndbygde. Vet ikke med RR og tviler sterkt på at White er det.
Man kan jo egentlig aldri vite med produkter som dette, kan være de lages på samme fabrikk som campa bora, zipp 404 osv, og det kan være gambling og lav kvalitet/byggekvalitet.. Hjulene gjør minst 1/3 av sykkelen og er det du skal stole på i høy hastighet på dårlige norske veier. Når det kommer til hjulsett, og spesielt karbon er jeg svært skeptisk til ukjente leverandører. Når det er sagt, så fremstår jo ikke dette som noe RENE Kina hjul, så det kan godt være ett svært godt kjøp.
Dette så veldig interessant ut! Ser de har lagt ut bilde/tekst idag både på instagram og facebook med lovord om konkurransedyktige hjul både på pris og kvalitet. Tanker rundt dette?
Man kan jo egentlig aldri vite med produkter som dette, kan være de lages på samme fabrikk som campa bora, zipp 404 osv, og det kan være gambling og lav kvalitet/byggekvalitet.. Hjulene gjør minst 1/3 av sykkelen og er det du skal stole på i høy hastighet på dårlige norske veier. Når det kommer til hjulsett, og spesielt karbon er jeg svært skeptisk til ukjente leverandører. Når det er sagt, så fremstår jo ikke dette som noe RENE Kina hjul, så det kan godt være ett svært godt kjøp.
Men samtidig er det ikke lenger hjernekirurgi å lage solide karbonfiberdeler eller gode hjul, så det trenger ikke være grunn til frykt bare fordi det ikke koster 20000.
Håndbygde hjul er en flott forfining, omtrent like flott som håndbygde ski eller «made in the USA». Jeg ville vært veldig imponert om noen laget en maskin som laget både ski eller hjul.
Et «maskinbygget» hjul blir satt sammen for hånd, men eikene blir strammet av en drillignende gjenstand med et gitt moment, for riktig spenn.
På et «håndbygget» hjulsett blir eikene strammet for hånd.
Kalibrering av instrumenter og oppfølging av serieproduksjon er viktig for at maskinbygde hjul skal bli bra, her er det sikkert mange som slurver. Dog er det ingen automatikk i at håndbygde hjul er bedre.
Har sett hjula og klådd på dem, de har et sett på utstilling i sjappa. Hjula ser veldig bra ut og kvalitetsmessig på linje med de beste. Har ikke testa dem, men tror jeg kommer til å handle et sett for bruk på østlandet hvor det er litt mindre dritvær enn i barteby.
Hvordan er carbonhjul i kombinasjon med regnvær, tenker på slitasje?
Veldig usikker hva jeg skal gå for. Føler det er veldig mye likt i dette pris segmentet. Var innom Unaas i dag og så på deres 55mm clincher dekk. Veldig i stuss? Ser det er en del som har dette hjulsettet. Er det noen som har erfaring fra dette hjulsettet?? Kom gjerne med erfaringer!! Finner lite brukererfaringer. Må bestemme meg asap. Event. nytt hjulsett vil bli brukt på Vestlandet. Jeg holder meg på landeveien i solskinn. Blir det regnværstur blir det alu hjulsett hvis jeg rekker å skifte i forkant . Vi setter nesen mot Arendal på torsdag. Så må bestemme ilp av kvelden. Alternativet er også Bikshop. Det er jo å strekningen.
Redigert av RagaRockers; 19/07/201619:21.
_________________________ 2018 Cannondale Synapse SE Etap Disc
Hvordan er carbonhjul i kombinasjon med regnvær, tenker på slitasje?
Har kjørt mine Zipp 303 i 2 sesonger i alt av vær. Blant annet tidenes møkkavær i nordmarka rundt. Merker ikke noe ekstra slitasje. Bremsekraften er også mer enn god nok selv når det er vått (har ikke kork-klosser).
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Kjøpte disse i dag (55mm disc), men de har jo 15mm akselåpning fremme og 12mm bak, og jeg kan bare bruke QR 9mm. Hva kan jeg kjøpe for å bruke vanlig QR?
Kjøpte disse i dag (55mm disc), men de har jo 15mm akselåpning fremme og 12mm bak, og jeg kan bare bruke QR 9mm. Hva kan jeg kjøpe for å bruke vanlig QR?
Bestilte dette hjulsettet for å bruke det på Min Diverge.
Et kjapt spørsmål til bikeshop om konvertering til 12x135mm som de tok seg av bare jeg betalte delene til Kr 149,-! Genialt!!
Blir spennende å prøve...
Det hører med til historien at jeg nå i lengre tid har prøvd å få Specialized i tale for å få konvertert mitt Roval 40 Rapide CLX hjulsett fra qr til 12x135mm, noe som etter snart tre år med Diverge i salg er ufattelig at Specialized ikke har fått på plass en løsning. Men tanke på at Roval er Specialized overprisede "husmerke" er jeg lysår unna å bli imponert.
MAMIL på tur! Diverge Expert 2018, S-works Stumpjumper 29 HT, Cervelo S1 på Elite Drivo og Fat Tony Carbon.
Hvor holdbar er disse navene? Tenker særlig da på bosset. Hvor mange inngrepspunkter etc. Går med tanker om en gravel/adventure-sykkel. Men vil ikke risikere å tråkke i stykker bosset over ei bratt kneik med skikkelig trøkk...
Må se om jeg tørr å gi de et forsøk selv, er 90 kg. Sparer ca 1500 over et sett fra Kina med dt swiss 350 nav. Er jo også en trygghet å handle fra norsk butikk hvis noe skulle ryke, selv om det er nok en liten trøst om man står med ødelagt boss 10mil inn i marka
Jeg har ikke fått testet de skikkelig ennå. Bare en liten spinn i nabolaget. Ser ut som været tillater en 10 milstur førstkommende søndag.
Måtte til med 135mm konverteringsett (Bikeshop hyllevare) og hjemmelaget foring (modifisert biltema skive) for å få avstand mellom kasett og ramme på Divergen.
MAMIL på tur! Diverge Expert 2018, S-works Stumpjumper 29 HT, Cervelo S1 på Elite Drivo og Fat Tony Carbon.
Da har jeg fått testet hjulsettet godt og er fornøyd. Det første som slo meg var en fantastisk lyd under klatring, ikke så vensentlig men en bonus!
Hjulene føles dønn stive med Conti Grand Prix 700x28. Ble overrasket over hvor "nervøs" sykkelen ble ved høy fart. Også ved vind merkes 55 profilen godt. Rullet lett fra kompis med samme sykkel og original felgsett. Begge ryttere av korpulent kaliber. Min påstand er at dette felgsettet er i høyde med mitt Roval CLX 4.0 om ikke bedre! Får jo nesten 3 x Aerlite Elite for samme pris som et Roval felgsett. Tenk valgmuligheten der en kan kjøpe et 33, 55 clincher og et 55 pariser Aerlite Elite i stedet for et eks. Roval hjulsett! Dette er jo kinapris med garanti og i tillegg slår de godt ut på kulhets- skalaen!
Kjørefølelsen er upåklagelig og de er superstive. Her er det korte eiker og høy profil. Nå er jeg tung og har måtte byttet eiker og bygd opp bakhjul på nytt på andre hjulsett. Det blir spennende å se hvor mange mil jeg får på disse før det må gjøres justeringer.
Har rullet ca 500 km på disse og har en del PR på strava som også kan skyldes bedre form men velger å tro at en stor del er inspirasjon av felgsettet, he he! Inspirasjon og motivasjon er viktig gitt! Tenk så inspirert en kunne ha blitt med en Venge Vias Pro Disc UDi2.........
Hmmmm.......? Ja tenk det.......
Verdt å merke se hvilken fokus de legger på holdbarhet av nav, sikkert med veldig god grunn om man sykler i alt slags drittvær i Norge. Selv synes jeg Velostrada og RR ser minst tre hakk barskere ut enn mine Dura Ace CL24 9000 med aluminiums bremsebane men ville ikke byttet. Har den mystiske men supre komboen Zipp 303/60 også men er utrolig fornøyd med CL24.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro