Den herrens dag av 16/4 ønsker jeg å be om tillatelse til å krysse Vest-Agder fylkesgrense, for å bevege i retning Jegersberg&Bymarka. Der ønsker jeg utfolde meg på to hjul ledsaget av sindige sørlendinger, en gal engelskmann (Rob), en vestlending (Arne) og evnt andre folkeslag (Espen, Per ETC!).
Ser for meg turstart fra Spikeren/Uia enten kl 10 eller kl 11. En god runde Jegersberg før vi inntar en lettere lunsj (og styrepils) i sola på torget mens vi nyter synet av sørlandsdamene og generelt nyter livet. Etterpå piner vi oss opp bakkene enten til Bymarka eller Kjærrane for en bonustime. Evnt blir sittende og tar mer pils
Ser for meg 4-5 timer totalt kanskje?
Er åpen for forslag. Eneste som er sikkert er at to innvandrere (aka hbakken og ArneVelle) tar turen for å møte godgjengen og andre som vil slenge seg med. Det blir HELT KLART en livsnytertur.
Det blir tur søndag også, 2-3 timer(?). Trolig Søgne.
Gleder meg!!
Hvis jeg får lov til å krysse grensa.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Med dette vil jeg herved meddele Dere, Ærede eksilborgere, at jeg i egenskap av å være Den Opphøyede, Enveldige, dog joviale Palmepastoren, gir Dere alle fullmakter og tillatelse til å krysse de grenser som er nødvendige for at et overfor skisserte opplegg skal kunne gå i oppfyllelse.
Det tillegges for ordens skyld at Palmepastoren saler opp sin ringe postordrehest for anledning, med den hensikt å ride den inn i solnedgangen med sine kjære eksilvenner.
Forøvring kan det nevnes at Palmepastoren gleder seg og ser meget fram til denne begivenhet!
Espen Flaskeladd "Do what you like, like what you do" Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
Dette hadde jeg fortrengt, åndssvakt øyeblikk - men det er visst en greie jeg har. På jobb går jeg under navnet "Måkemannen" - ja, riktig - han snakker med måkene. Say no more.
Siste rapport fra Jegers: Flotte forhold, rimelig tørt og ingen snø å snakke om. Hadde med eldstepoden i går, opp på Holmenkollen og over Kalkheia. [stolt far] Den gutten kan sykle, kan bli gresselig god![stolt far].
Tenkte på stille en diagnose på Bymarka litt seinere i dag, men før det drar seg til mot Roubaix.
Oppdatering kommer!
Espen Flaskeladd "Do what you like, like what you do" Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
@Super-Peder - du er liksom så enkel. Det enkle er ofte det beste.
Bymarka: Fin-fine forhold. Et snøfelt på ca. femti meter på blåløypa vest for Bærvannet, litt vått i myr/gjørmepartiene - men ikke bunnløst. Traff fire dramensere på gilde jernhester. En av den hadde et forrykene dekk-eksploderer-av-felgen-så-guffa-spruter-show. Det var ganske tøft. Traff et par karer til helt i starten. Nesten folksom i dag
Jeg har en creme brulé-personlighet. Enkel og fast på utsiden, men et flytende, nær bunnløst, kaos på innsiden ;-)
Føret til helgen blir fantastisk. Jeg har allerede tatt meg den frihet å montere av dekkene med klissete gummi til fordel for lettrullende og breiale fat albert.
Bekalger Bakken, vi har bare tulla med deg! Dessverre kvitt over alt her nede fortsatt. Helgas Søgnetur ble avlyst etter 20m inn i skogen. Bare is og snø over alt! Rundt steiene der var det fortsatt en 30-40cm med pill råtten snø igjen
Da er det vel på tide å dra fram esset iermet fra Diplomatskolen - vi tilnærmer oss tidspunktet fra begge sider.
Altså halv elleve - 1030!!
Noen av oss har tidsbegrenset løyve...
(Men for ordens skyld: Stemmer for kl ti - 1000)
Diplomati finnes ikke lengre i skogen! Peder har avskaffet det sist sesong og har innført beinhardt diktatur! Den som startet innvitasjonen til turen bestemmer alt! I allefall når Peder kaller inn...
Jg er fortsatt klar for 11! Da jeg kan rekke noen nødvendige ærend jeg har i byen før turen.
Forslag; kan ikke du som er selvopphøyde O2-snapperen i gjengen, lufte ivrige og mårrafriske østlendinger mellom 10 og 11? Mens resten av sosemikkelgjengen gnir mårragrøten ut av øya? Vi andre har sikkert godt av at du får rast fra deg litt først Mine bein er fortsatt vinterslappe, uten noe særlig futt i. Går skikkelig seigt opp bakkene til og fra jobb om dagen
For legge inn et godt ord for oss tre som kommer langveis ifra på dagstur til Kr.sand, så kommer ikke vi for å sykle bakkedrag eller snappe mest mulig sørlandsk O2 i lungene, men for å kose oss på sti. 4 timer sti er 25% mere morro enn 3 timer på sti, så blir det opp til trådstarter å ta en avgjørelse. Vi møter uansett opp om det blir kl 10 eller 11.