Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 20 av 52 1 2 18 19 20 21 22 51 52

Aron Update

Re: Aron Update [Re: Dr.E] #2254991 24/05/2009 09:06
Sverre Offline
Møre trafo
Møre trafo
Aha den ja. Tenkte ikke på at å vurdere den med i løpet var en option en gang. Bra at den ikke er med imo at den er skummel og dreper all flyt.

Flere over her hentyder at løypa ikke er vanskelig. Dette er tullball. Løypa har flere elementer som mange syns er kjempevanskelige. Viktig å huske at det er forskjellig ferdighetsnivå her. Den bratte bakken med steinkruxet i bunn sliter mange med. Om en syns den er lett å ikke ser problemet så synse jeg at vedkommende skal stoppe opp å stå der å titte på de som forsøker en stund. Gjorde dette i går, og det var temmelig interesant gitt ICON_SMILE

Re: Aron Update [Re: Sverre] #2254992 24/05/2009 09:14
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Så kan man kjøre ting i race-fart, og da blir alle hinder hakket vanskeligere.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Aron Update [Re: Sverre] #2254993 24/05/2009 09:26
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Sverre
Flere over her hentyder at løypa ikke er vanskelig. Dette er tullball. Løypa har flere elementer som mange syns er kjempevanskelige. Viktig å huske at det er forskjellig ferdighetsnivå her. Den bratte bakken med steinkruxet i bunn sliter mange med. Om en syns den er lett å ikke ser problemet så synse jeg at vedkommende skal stoppe opp å stå der å titte på de som forsøker en stund. Gjorde dette i går, og det var temmelig interesant gitt ICON_SMILE

Enig, den er en nøtt og jeg (som nybegynner på DH-hoy) måtte bruke de små grå for å ta den. Jeg ser at de råeste bare blåser ned det bratteste partiet, men for dere med mindre guts (meg inkludert) kan man også ta helt ut til høyre forbi treet. Da får man en mye bedre linje mot steinene og trebroen(som forresten er dosert ørlitt feil vei) og det er lettere å få flyt ut av partiet.

Når det er sagt så er det et parti jeg synes er vanskeligere å skjønne seg på. I bildene nr.3 og 4 som Holejos la ut er det et parti med et steincrux som leder ned i enten en bratt jordbakke rett frem eller en snillere linje til venstre. Hva gjør dere utforess der? Kan man droppe ut steinen og ta den bratte jordbakken i en sleng eller er det selvmord. Jeg mister mye fart når jeg lister meg over steinen helt til venstre og kjører ned jordbakken. Akkurat dette partiet er også litt kjipt for nybegynnere fordi man MÅ over den første steinen, som kan være litt skummelt for mange.

Til slutt vil jeg si at denne løypen er så lang og til tider har lange og smale partier jeg mistenker at andre tar mye fortere enn meg (Les: ikke slurer på bakbremsen i utide). Så tidstapet mitt relativt til råtassene ville vært størst der, og ikke cruxene.

Re: Aron Update [Re: jens fredrik] #2254994 24/05/2009 17:21
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Den enkleste linja er vel rett ned gjennom trærne, og ikke ned på svaberget til høyre ovenfra. Om det er den raskeste varianten vet jeg ikke.

Re: Aron Update [Re: jens fredrik] #2254995 24/05/2009 17:26
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
Sitat: jens fredrik

Når det er sagt så er det et parti jeg synes er vanskeligere å skjønne seg på. I bildene nr.3 og 4 som Holejos la ut er det et parti med et steincrux som leder ned i enten en bratt jordbakke rett frem eller en snillere linje til venstre. Hva gjør dere utforess der? Kan man droppe ut steinen og ta den bratte jordbakken i en sleng eller er det selvmord. Jeg mister mye fart når jeg lister meg over steinen helt til venstre og kjører ned jordbakken.
Her dropper man rett ut og lander langt nede i den "jordbakken" du nevner. Det er strake vegen. Chicken run til venstre ja:-)

Jostein

Specialized Levo / Diverge

Re: Aron Update [Re: holejos] #2254996 24/05/2009 17:47
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
Idag har vi merket løypa med bånd (puuuh for en dritjobb.. no ). (Håper ikke fottur-entusiastene ser sitt snitt til å sabotere crying2 ). I tillegg har det blitt rensket enkelte steder samt kappet de mest irriterende linjedreperne...

Onsdag kommer NRK og jeg håper å kunne plukke ut noen av dere som kommer for litt seriøs kjøring i løypa, samt noe i 113-løypa. Det vil være mulig for enkelte av dere å kjøre på tid med tidtakingssystemet som skal sjekkes denne dagen.

Vedlagt er noen bilder av løypa fra dagens merking;

Jostein

Re: Aron Update [Re: holejos] #2254997 24/05/2009 17:51
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
Noe flere;

Det legges opp til store muligheter for linjevalg i den bratteste henget....

Redigert av holejos; 24/05/2009 17:51.

Jostein

Re: Aron Update [Re: holejos] #2254998 24/05/2009 17:51
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Det er nå bratt nok,det er helt sikkert

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad
Re: Aron Update [Re: holejos] #2254999 24/05/2009 17:54
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Sitat: holejos

Når det er sagt så er det et parti jeg synes er vanskeligere å skjønne seg på. I bildene nr.3 og 4 som Holejos la ut er det et parti med et steincrux som leder ned i enten en bratt jordbakke rett frem eller en snillere linje til venstre. Hva gjør dere utforess der? Kan man droppe ut steinen og ta den bratte jordbakken i en sleng eller er det selvmord. Jeg mister mye fart når jeg lister meg over steinen helt til venstre og kjører ned jordbakken.
Her dropper man rett ut og lander langt nede i den "jordbakken" du nevner. Det er strake vegen. Chicken run til venstre ja:-)

savner chicken chicken run akkurat der jeg... har opparbeidet meg en sikkert ubegrunnet angst for det partiet og inbilder meg at jeg uansett kommer til å hekte under kranken øverst og svalestupe ned..Må øve på den utenom åpningstid i ro og fred før helgen ICON_SMILE

Re: Aron Update [Re: SiljeKH] #2255000 24/05/2009 17:58
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
Sitat: cheeky monkey
savner chicken chicken run akkurat der jeg... har opparbeidet meg en sikkert ubegrunnet angst for det partiet og inbilder meg at jeg uansett kommer til å hekte under kranken øverst og svalestupe ned..Må øve på den utenom åpningstid i ro og fred før helgen ICON_SMILE

I kveld har du en gyllen mulighet til stille gjennomgang av løypa i nydelig vær! Kom nettopp tilbake fra merking (1000m bånd er MYE). Sliten nå.

Men tilbake til "chicken run". Jeg tror du tar den med litt terping. Len deg godt bakpå å la deg slippe ned. Sykkelen gjør jobben hvis du holder i styret og sier hvor den skal gå:-)

Veit ikke helt hvordan vil skal greie å lage chicken run der.....

Jostein

Re: Aron Update [Re: holejos] #2255001 24/05/2009 17:59
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
Og noen til:

Vi har bevisst satt båndene ganske høyt for å unnga at de rykes lett om/hvis/når folk kjører ut......

Bilde 5 i denne posten viser siste "henget". Her blir det sikring på siden så det ikke skal gå an å dette ut til venstre!

Redigert av holejos; 24/05/2009 18:12.

Jostein

Re: Aron Update [Re: holejos] #2255002 24/05/2009 18:01
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Bra jobba Jostein, beklager å la deg i stikken. Rakk AKKURAT å shine huset til kone&barn kom hjem fra ferie. Freden er sikret.

Re: Aron Update [Re: holejos] #2255003 24/05/2009 18:01
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
hehe nei, det er ikke noen andre muligheter der. Evt gå av selvsagt men det er jo egentlig ikke noe opsjon. Skal nok ta den en eller annen kveld snart. Forresten meldt hetebølge til helgen ifølge yr.no- sikkert litt tidlig å ta for god fisk menmen

Re: Aron Update [Re: holejos] #2255004 24/05/2009 18:02
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

I kveld har du en gyllen mulighet til stille gjennomgang av løypa i nydelig vær! Kom nettopp tilbake fra merking (1000m bånd er MYE). Sliten nå.

Men tilbake til "chicken run". Jeg tror du tar den med litt terping. Len deg godt bakpå å la deg slippe ned. Sykkelen gjør jobben hvis du holder i styret og sier hvor den skal gå:-)

Veit ikke helt hvordan vil skal greie å lage chicken run der.....

Det er bare ringe Prior, det!!!

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Aron Update [Re: JonahHex] #2255005 24/05/2009 18:04
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
Sitat: JonahHex
Bra jobba Jostein, beklager å la deg i stikken. Rakk AKKURAT å shine huset til kone&barn kom hjem fra ferie. Freden er sikret.
Bra du fikk gjort det da! Du får bygge opp litt goodwill nå før helga:-) Det gikk bra etter at du dro. Ble en del merking i lyngen grunnet lite trær på sidene. Fy f... for en jobb det blei. Jeg avslutta før det siste langstrekket. Der går det mye folk som sikkert er lystne på å rive ned Shimano båndene fra Lilletroll:-)

Flere bilder:

Redigert av holejos; 24/05/2009 18:14.

Jostein

Re: Aron Update [Re: SiljeKH] #2255006 24/05/2009 18:07
Birgitte Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg hadde også angst for det partiet lenge men det er ikke så ille som det ser ut ICON_SMILE Kjører til venstre for det lille treet som er der. Har aldri hektet kranken der. Pedalene subber litt borti steinene noen ganger, men ikke sånn at det gjør noe. Bare å holde seg unna forbremsen og lene seg bakover så går det helt fint! Da har man fin og rett linje mot den lille bratte bakken også.
Har lyst til å tørre å droppe ut der, men syns det ser skummelt ut!

Re: Aron Update [Re: SiljeKH] #2255007 24/05/2009 18:07
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
hehe nei, det er ikke noen andre muligheter der. Evt gå av selvsagt men det er jo egentlig ikke noe opsjon. Skal nok ta den en eller annen kveld snart. Forresten meldt hetebølge til helgen ifølge yr.no- sikkert litt tidlig å ta for god fisk menmen

Vi gleder oss stort! Vi har vel tippet 70 forhåndspåmeldte nå - jeg håper på MANGE etteranmeldte når de ser det nydelige været vi skal ha!

Jeg tror du tar'n snart jeg !

Jostein

Re: Aron Update [Re: SiljeKH] #2255008 24/05/2009 18:12
JonAre Offline
Besatt
Besatt

Hvis du tar linja mellom trærne, så har du nok klaring til å slippe deg kontrollert ned den første kneika så lenge du har krankarmene flate nok, og det er ikke nødvendig med noen kompliesrte manøvrer.

Re: Aron Update [Re: SiljeKH] #2255009 24/05/2009 18:14
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt

Det går helt fint å rulle over steinen hvis man holder til venstre på steinen. Tacoen skrubbet nedi noen ganger, men det går helt fint. Den bratte jordbakken er en fin den, så cruxet er egentlig ikke så teknisk, men ser skummel ut grunnet to kanter rett etter hverandre.

At de raske brenner rett ut er ganske imponerende, men den verste løsningen er vel dropp med moderat fart. Har en mental film av et litt for kort dropp hvor bakhjulet akkurat treffer kant nummer to. DA går det galt da!

Mål for året: Vurdere å droppe ut faenskapen...

Redigert av jens fredrik; 24/05/2009 18:15. Rediger grunn: Trykkleif...
Re: Aron Update [Re: SiljeKH] #2255010 24/05/2009 18:14
nr7wave Offline
Aquafil
Aquafil

Akkurat i den saken der tryna jeg grasalt for to år siden. Skulle prøve "hoppe ut" varianten, men bomma på linje og fart... Slo meg heldigvis ikke så mye, men ble ganske fortumlet. Nesten så jeg begynte å sykle feil vei ICON_SMILE
Har ikke ikke vært der ennå i år, så det kan jo hende den har forandret seg litt siden sist. Gleder meg til onsdag. Da blir det nedover-debut for meg i år!

Christian S.

Re: Aron Update [Re: jens fredrik] #2255011 24/05/2009 18:17
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Med 70 forhåndspåmeldte nå - og håp om MANGE etteranmeldte når de ser det nydelige været - da funderer jeg på hvordan heiskøen blir...

Re: Aron Update [Re: Jonas Tilseth] #2255012 24/05/2009 18:19
Sverre Offline
Møre trafo
Møre trafo
Med ca 200 syklister på åpningshelgen var det tilnærmet null kø, så det går nok fint.

Re: Aron Update [Re: Birgitte] #2255013 24/05/2009 18:27
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Sitat: Birgitte
Jeg hadde også angst for det partiet lenge men det er ikke så ille som det ser ut ICON_SMILE Kjører til venstre for det lille treet som er der. Har aldri hektet kranken der. Pedalene subber litt borti steinene noen ganger, men ikke sånn at det gjør noe. Bare å holde seg unna forbremsen og lene seg bakover så går det helt fint! Da har man fin og rett linje mot den lille bratte bakken også.
Har lyst til å tørre å droppe ut der, men syns det ser skummelt ut!

Mulig jeg må ta den i blinde- ihvertfall første del for det er noe med høydeskrekken min som slår inn. Eller brattskrekk hvis noe slikt finnes. Blir godt å få øvet litt i rolige omgivelser ICON_SMILE Fy søren jeg grugleder meg nå altså..

Re: Aron Update [Re: SiljeKH] #2255014 24/05/2009 18:51
G
gurkers Offline
Fersking
Fersking
G
jeg stiller på onsdag i god tro om at jeg endelig skal klare den bratte bakken! hvis noen vil være med på å trene på og "backe" meg opp så gjerne!!!
er det noe navn på denna nedkjøringen??

også skal jeg forsåvidt etteranmelde meg til konkurransen, så da vet dere at det ihvertfal kommer en til!

Religion er som opium for folket, det døver bare smerten, kjøp sykkel!!
Re: Aron Update [Re: gurkers] #2255015 24/05/2009 18:54
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Meld deg på nå så sparer du 200 kroner ICON_SMILE

/Stig som digger å fylle ut skjema for påmeldte

Re: Aron Update [Re: JonahHex] #2255016 24/05/2009 18:57
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Forresten betalte jeg lisens+klubbavgift til Drammen CK før helgen så håper jeg rekker å være registrert med årslisens før helgen, vet ikke hvor lang tid slikt tar? Noen som vet?

Re: Aron Update [Re: SiljeKH] #2255017 24/05/2009 19:01
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Og til dere som lurer; Ja, starten blir trukket litt ned på "grusveien", til der det begynner å helle ganske bra nedover. Da slipper dere unna mye tråkking på flat mark.

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Aron Update [Re: Fjeldheim] #2255018 24/05/2009 19:11
Sverre Offline
Møre trafo
Møre trafo
Hvor blir mål da?

Re: Aron Update [Re: Sverre] #2255019 24/05/2009 19:23
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
...ut av skogen, over parkeringsplass, over bekk, målgang ved stort tre (Aronstunet og garasjeanlegg til høyre for treet).
Sånn omtrent ICON_SMILE

Redigert av JonahHex; 24/05/2009 19:24. Rediger grunn: strengt tatt ikke noe bro?
Re: Aron Update [Re: JonahHex] #2255020 24/05/2009 19:29
JTN Offline
Medlem
Medlem
Takker for et flott tiltak! Jeg synes løypa er bra, med unntak av et par partier som gikk oppover, og mangelen av hopp og doserte svinger som vi finner andre steder i bakken; men overall en morsom løypa. Sikkert enda morsommere med noe annet enn hardtail "uten" bremser...
Savner bilder fra dagen? Så mange med kamera i bakken..

Side 20 av 52 1 2 18 19 20 21 22 51 52

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå