Hei! Skal sykle DSSP med start kl 22:00 på fredagskveld uten støtteapparat. Må nok ha med ekstraklær (væravhengig). Har vurdert ryggsekk, men prøver å unngå det. Ønsker å høre om det er noen som har testet å sykle med ekstraklær (vind/regnjakke, løse ben, ekstra hansker, gore-sokker+ ullsokker, lue/regntrekk hjelm) direkte på kropp, for eks innpakket i plastikk som to pølser, en på hver side foran.
Gode forslag tas mot med takk
Per Olav
Re: Alternativ til ryggsekk på Den store styrkeprøven
[Re: tuv]
#221366707/06/201617:28
Syklet solo for noen år siden, sjekket værmeldingen og hadde kun med løse armer og vindvest av tøy og så en Lezyne overrørsveske med mat samt litt mat i lommene på trøya.
#221367307/06/201617:49
Fruen og jeg starter også fredags kveld. Har hver vår slik revelate sekk. En av den det er bilde av, og en pika. Skal ha med litt klær, jeg blir frossen på natten.
Sykler på en surly pacer av stål med terrengsko, så stilpolitiet har nok å henge fingrene i uansett :-)
#221372307/06/201620:25
På en tur mellom 15-20 timer kan godværs-stilpolitiet ta seg en hel pose boller. Funksjonalitet over form 10 av 10 ganger
Jepp! Kjøp en styreveske eller et bagasjebrett som klemmes på setepinnen. Du vil helst ikke sykle med ryggsekk(dvs. jeg vil helst ikke sykle med ryggsekk )
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
[Re: Dahlsveen]
#221376308/06/201605:55
Har vanligvis brukt to sykkeltrøyer med lommer på lange turritt. Pumpe, lappesaker, mobil, verdisaker på innerste. Skift på ytterste. Litt proviant stukket inn her og der på buksa.
Det har vært mer enn nok for meg, men jeg har bare syklet gjennom natten en gang, så det er jo selvfølgelig avhengig av værmeldingen. Til nød ville jeg tatt en salveske, kan ikke forstå at det er behov for så mye mer.
[Re: jorlie]
#221381308/06/201608:09
Har vanligvis brukt to sykkeltrøyer med lommer på lange turritt. Pumpe, lappesaker, mobil, verdisaker på innerste. Skift på ytterste. Litt proviant stukket inn her og der på buksa.
Dette var jo en veldig god idé
Stig
[Re: jorlie]
#221382208/06/201608:23
Vest med lommer er jo genialt uansett. Jeg har et par Assosplagg med det som jeg liker godt: Den varme Falkenzahn-vesten Den ermeløse Superleggera-trøya Det finnes også en ermeløs versjon av Neopro-trøya, med Flandern-grafikk til og med.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
#221384108/06/201608:40
Vurderer denne løsningen (med litt ekstra sikring).
Jeg liker å ha lommene frie til lett å kunne dra av og på litt klær osv. Så for min del så fyller jeg ikke opp lommene stappfulle (på så lange turer) hvis ikke jeg trenger det. Blir det ikke litt kjedelig å sykle med alt det der i lommene i alle de timene?
På en kort tur er det bare å stappe i lommene, men da trenger man ikke så mye heller.
Hva hvis du ønsker å ta av vesten?
Redigert av Renzir; 08/06/201608:45.
[Re: Dahlsveen]
#221384408/06/201608:42
Hvis du ikke allerede har, kan du montere dobbel flaskeholder bak setet. Har brukt det selv til å ha med litt ekstra klær på turer med usikker værmelding for å slippe å ha masse klær bulende rundt i lommer. Det kan være greit å ha et bånd/strikk rundt for å sikre.
[Re: Ruppert]
#221397008/06/201612:00
Hvis du ikke allerede har, kan du montere dobbel flaskeholder bak setet. Har brukt det selv til å ha med litt ekstra klær på turer med usikker værmelding for å slippe å ha masse klær bulende rundt i lommer. Det kan være greit å ha et bånd/strikk rundt for å sikre.
Smart. Man kan jo faktisk stappe klær eller andre ting nedi en flaske eller to. Sykkeltøy er jo ganske komprimerbart.
Noen nevnte å stappe proviant div steder i buksa. Sist jeg gjorde dette på Birken, et par gel på hvert lår, fikk jeg gnagsår fra innpakningspapiret. Da var det godt det ikke var lenger.
#221442509/06/201610:48
Takker for mange gode ideer. Ser poenget med at vesten kan bli et problem om en tar med for mye. Mengden klær jeg skal ha med, skal være minst mulig, og bestemmes av værmeldingen på fredag (170616). Det er planlagt at vesten skal være på hele tiden, noe som fungerte bra under JR 2015, men da var det stabilt varmt vær, dog litt kaldt på "flya". På den turen hadde jeg ikke med ekstra klær.
Per Olav
#221453609/06/201613:32