Lyn-Peder, Ynot og Fenris, blitt noe sykling i Sogn?? Pls legg ut tips om fine turer under "Sti" i Sogndal, Lærdal, Leikanger etc. hvis dere har.
Vi (jeg og kjæresten) har base i Sogndal 24.-26. juli, og vil veeeeeeldig gjerne få sykla heftige turer - og det er absolutt hyggelig med selskap av kjentfolk -noen som har lyst å guide??
(sorry avsporing fra Fjørå tråden folkens..men ikke umulig vi tar turen vi også, så da får det kanskje passere..)
__________ c")
Re: Fjørå Singletrack Camp 4-6 september
[Re: kenza]
#215465218/07/200915:21
Bare vært å rota rundt i Gulen, mye busker og gjengrodde stier. Gardbrukerne har slutta å drive kyra opp i fjellet om sommeren, og det er lite sau, geiter, og folk til å tråkke opp stier.
Best stier er nok rundt de større bygdene, Sogndal og Leikanger skal være bra, bare til å søke på forumet så finner du noen beskrivelser. T
Lyn-Peder, Ynot og Fenris, blitt noe sykling i Sogn?? Pls legg ut tips om fine turer under "Sti" i Sogndal, Lærdal, Leikanger etc. hvis dere har.
Vi (jeg og kjæresten) har base i Sogndal 24.-26. juli, og vil veeeeeeldig gjerne få sykla heftige turer - og det er absolutt hyggelig med selskap av kjentfolk -noen som har lyst å guide??
(sorry avsporing fra Fjørå tråden folkens..men ikke umulig vi tar turen vi også, så da får det kanskje passere..)
Eg kan guide fylkets beste topptur på sandane, og gi ein lettfatta beskriving av det beste i sogndal/lærdal. Ring meg på 93441135 Mail:palkrigim@gmail.com
er det fortsatt muligheter for at bruttern kan sitte på med noen fra bartebyen, eller begynner bilene der opp å fylles opp nå?
Sitat: mwar0f
Jeg blir med også! Angrer bittert på at jeg ikke var med på fjorårets tur
Arne: Har du plass i bilen din eller skal jeg kjøre bil også? Har en varebil, så kan sikkert ta sykkeltransporten.
En liten oversikt fra Trondheim: Bigboned heinrich-bror mwar0f arne_and-kompis arne_and
Hvis mwar0f tar varebilen og Bigboned har plass til tre så er vel det en bra løsning. Om Bigboned sin campingbil (?) ikke tar tre så kan vi ta min bil i stedet for varebilen. Uansett er det helt sikkert plass til alle fra Trondheim.
Hvis de fra Trondheim sender meg mail på arne_and ætt fatpackers dått com så kan vi ta det der i stedet.
Hei. Jeg er en fersking her på forumet på ts og kjenner ikke dere andre som er inne på denne tråden.
Jeg bor i Oslo er superklar for toppturcamp i Fjørå. Skal ta med meg min Rocky Mountain Slayer og få testa den ordentlig . Vet ikke om jeg klarer å lokke med meg mine andre stisykkekompiser denne helga. Lurer derfor på om det er noen andre fra Oslo som skal oppover og som kan tenke seg å slå følge?
Haakon
[Re: kenza]
#215465803/08/200919:20
Pls legg ut tips om fine turer under "Sti" i Sogndal, Lærdal, Leikanger etc. hvis dere har.
Det beste Leikanger har å by på er nedoverturen fra Stokksete til Skahaug. Kjør til parkeringsplassen ved Kleppa, og tråkk skiløypetrasèen til Stokksete. Hvis det har regnet mye, er myrene til Stokksete temmelig tungtrådde... Fra Stokksete er det skiltet til Skahaug. Både skiløypetrasèen og stien er merket av på N50-kartet.
En annen sti - den mellom Kleppa og Hamrestølen byr på mer horisontalorientert, men ikke så veldig spennende sykling.
Først av alt angrer jeg på at jeg egentlig ikke har oppdaget og fulgt med på denne tråden tidligere. FY og skam!! Hadde jeg fulgt med i fjor og sett bilder fra denne campen, da hadde sesongplanene mine sett helt annerledes ut.
Nå angrer jeg som en hund på at dette ikke står på programmet, og det skal vel egentlig et mirakel til for at jeg skal få med meg dette. Fjørå Singletrack camp tror jeg skal høyt opp på prilisten for Utflukter neste år!
Herregud så bra det ser ut. Litt Skei type stier, men bare røffere og merspektakulert landskap.Og mer tekniske stier ser det ut som. Dette er noe å få med seg gitt!
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
[Re: hbakken]
#215466206/08/200921:39
Nå som jeg ser hvilke bilder som kom på trykk kan jeg legge ut MASSE bilder (litt for mange? skal bli bedre til å plukke ut de beste). Anbefaler alle å ta turen, enten det er under campen eller ikke. Bedre kombinasjon av stisykkel og naturopplevelse skal du lete lenge etter.
[Re: Mmar]
#215466307/08/200912:37
Nye bilder fra nye Fjørå Camp turer lagt ut på bloggen, samt 10 timers dugnad med rydding av sti ble gjort i går. Sjekk ut bloggen! blogg.singletrack.no
Hva slags dekk er det som anbefales oppe i fjellene i Sunnmøre? Har ardent 2.4 på sykkelen nå, og det burde nok gå greit på tørt føre. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et par dekk til, i tilfelle det blir vått eller en sidevegg skulle ta kvelden.
Og er det noen som har ledig hytteplass? Hadde egentlig tenkt til å sove i bilen, men så er det litt koselig med hytte da
[Re: simeno]
#215466710/08/200919:21
Big betty GG eller Conti rubber queen eller minion eller advantage alle >2.4" og med klissegummi er gode valg.
BBGG og Nevegal Stickee har vel kanskje flest tilhengere i "gjengen", men også Ardent, Minion og andre er representert. For min egen del gikk det opp et lys da jeg kasta ut Advantage til fordel for Nevegal...
Vanligste punteringsforløp er gjennomslag(snakebite) og rift i sidevegg - solide, stødige dekk er lurt !
Har bestillt et par Rubber Queen dekk fra CC. Gikk for Rubber Queen siden det var det eneste dekket som ble nevnt som jeg ikke har hørt om før (sjekka jo selvfølgelig reviews også da).
Jeg tar gjerne en plass i lavoen Tony! Sender en PM.
Da mangler jeg bare noen fra Østlandet som vil dele bensinpenger!
Edit: Er det sykling på fredag og?
Redigert av simeno; 11/08/200918:35.
#215467011/08/200921:50
Hei alle sammen! Jeg er ganske fersk her på forumet og kjenner ikke noen av dere som er inne på denne tråden.
Er det noen av dere som drar fra Oslo til Fjørå og som vil dele selskap og transport oppover? Jeg har bil, men slenger meg likegjerne med i andres. Tar med meg en RM Slayer og ikke altfor mye stæsj..
Noen som også har en ledig plass i en hytte?
Haakon
#215467112/08/200907:00
Hold av en plass til meg i lavvo'n også Tony! Nå er jeg påmeldt, og skal mekke sykkel (var planen..) Så får vi prates nærmere om kjøring oppover, skal sjekke om jobbil er tilgjengelig. Der er det god bagasjeplass + at jeg setter stativene på taket til sykler.
Anders .. det er litt bratt på Vestlandet.. www.nots.no +47476 87 695
Da drar jeg og en kompis oppover også.. sweet! Er det 6tommer som gjelder, eller er DH-rigg morro også?
Yo Mr Stasj! Tror du det finns plats i Stasjmobilen till en skallig men glad svensk med nyrustad Polishäst? Och har ni hytta? Är väl lite för bekväm för att orka bo som en cowboy numera.
Du kan ju SMSa detaljerna.
Eftersom det är helgen efter svettorittpågrusmedtusenandramänniskor så kommer jag nog att sätta pris på lite rejäl stigcykling.
Mvh
Wiberg
[Re: Wiberg]
#215467712/08/200920:19