Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Fabric Cageless flaskeholder - Noe for deg?

Re: Fabric Cageless flaskeholder - Noe for deg? [Re: sykkeloyvind] #2201039 04/05/2016 05:48
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sykkeloyvind
Har du Spark bør du være obs på at selv i Medium-størrelse så blir det ganske så trangt å få inn flaske innunder demperen.
Kanskje er det lurest med en holder som lar deg putte inn flaska i litt vinkel fra siden.

Ikke bare lurest, men i praksis helt nødvendig...
Jeg prøvte først høyre og venstre "sideloader", men endte opp med en sort/sort Elite Cannibal for å ha mer fleksibilitet. Funker som snus og ser pent ut

Re: Fabric Cageless flaskeholder - Noe for deg? [Re: sykkeloyvind] #2202015 06/05/2016 22:50
Petter Storm Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Minitest:
Gikk til innkjøp av 2 stk fabric-flasker hos min lokale sykkelpusher etter å ha lest den reviderte omtalen her. Flaskene skulle få sin første tur på en landeveissykkel en rolig 14-mils tur i både urbane og landlige strøk. Flaskene falt av etter bare noen hundre meter over en lav fortauskant, men jeg mistenker at jeg ikke hadde "klikket" flaskene ordentlig på plass før dette skjedde.
Etter ca. 2 mil falt flaskene nok en gang av sykkelen over et svært røft parti med grus og humpete asfalt.
Flaskene falt så av da jeg parerte en 3-4 cm høy asfaltkant (som var vanskelig å styre unna i 3-mannsrulle) i ca 30 km/t på trafikkert vei med blinde svinger (Fv800 Buvika - Børsa). Ikke så kult å gå ut i veien og plukke flasker her med andre ord. De neste 9 milene gikk uten at flaskene løsnet fra festene, men jeg satt med en frykt for at en eller begge skulle løsne over hvert eneste parti med dårlig asfalt...

Konklusjon: Terningkast 2. Ser tøft ut, lett å rengjøre eller jobbe på sykkelen, men jeg kommer til å dra innom forhandler for å evt. bytte flaskene hvis det viser seg at jeg har fått to eksemplarer med produksjonsfeil da jeg mener da de bør takle en tur på norsk asfalt uten å løsne. Enig?

Re: Fabric Cageless flaskeholder - Noe for deg? [Re: sykkeloyvind] #2202138 07/05/2016 16:28
rørleggern Offline
Ringrev
Ringrev
Tror du var uheldig med dine. At du har fått fra den produksjonen som ikke var bra. Jeg har fått mine og de ble prøvd ut i dag. Med flere hopp og ned en potetåker av en grusvei i over 50 km/t flaskene satt som støpt.

Re: Fabric Cageless flaskeholder - Noe for deg? [Re: sykkeloyvind] #2318786 23/06/2016 07:56
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Der var jeg også uheldig og mista - ny King Cage på vei snart. Uflaks, helt sikkert (syklet Traktor Enduro i helgen uten å miste, men i går mistet jeg enten i Trulsen eller på vei opp/bort Pioneren fra Fjellstad til Rundvann).

Dette var egentlig siste dråpen, da det ikke bare er festet som jeg har hatt utfordinger med. Nedenfor kommer fort og gæli vurdering av Fabric Cageless:

Ting som trekker opp
  • Lett
  • Syns knapt uten flaske montert

Ting som trekker ned
  • Munnstykke forsenket som samler møkk (utropstegn!)
  • Krever at man presser den helt ned (resulterte muligens i første - og siste flaskemist)
  • Litt liten flaske (0,65l) (nå kommer det både 0,75 og 0,5l - nettopp lansert på Press Camp)

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fabric Cageless flaskeholder - Noe for deg? [Re: sykkeloyvind] #2319067 23/06/2016 20:29
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Jeg har enda ikke mistet og har igrunn vært godt fornøyd. Men liten flaske og det nederste er umulig å få ut uten å skru opp flaska trekker ned. Er nøye når jeg setter den ned. Bra at de kommer med større flaske. Er kunde en stund til, ønsker meg i oransje farge også.

Re: Fabric Cageless flaskeholder - Noe for deg? [Re: sykkeloyvind] #2319098 24/06/2016 00:05
Skorp Offline
Ivrig
Ivrig
Nå har jeg aldri målt, men har fått intrykk at flaskeholderfestene kan ha ulike lengder mellom skruehullene? Snakker om en mm eller to.
Har montert utallige flaskeholder på mye billigsykler og oppover..

Kanskje Fabric sin patent passer best et vist mål? Om dimensjonene ikke er nøyaktige mister man flaska lettere?

Bare en tanke. ICON_SMILE

Re: Fabric Cageless flaskeholder - Noe for deg? [Re: sykkeloyvind] #2320637 28/06/2016 21:00
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Kom på en skikkelig negativ ting til. Når man reiser på hytta uten flaske så står man litt ribbet tilbake. Selv en ganske så bra LBS i nærheten har ikke sånne flasker. Da var det bare å ta turen innom butikken å fylle opp med Capri somme å ha i baklomma og håpe stil politiet ikke står rundt neste sving.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå