Løpe trapper i Vikersund, er det åpent?
|
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent?
[Re: Raskall]
07/04/2016 10:36
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg skrev det med andre ord i det opprinnelige innlegget men det fikk du tydeligvis ikke med deg:
Nei - det skrev du ikke som respons på min post. Du svarte med et personangrep. "Stengt på grunn av noen sikkerhetsgreier" kunne betydd permanent stengning fordi fottrafikken har antatt et nivå der man er bekymret for at folk skal komme borti hverandre i trappene feks. Altså fikk jeg informasjon jeg ikke hadde forutsetninger for å finne et annet sted ved å spørre her på forumet.
Hvorfor tror du ikke at du ville fått den informasjonen ved å ringe 32 78 18 00?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
07/04/2016 10:37
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Hvorfor tror du ikke at du ville fått den informasjonen ved å ringe 32 78 18 00?
Hvorfor tror du at ikke at du ville fått informasjon om Storlidalen ved å ringe 922 97 855?
Redigert av Raskall; 07/04/2016 10:38.
|
|
|
07/04/2016 10:37
|
GeirK
More than words
|
More than words
Vil da få legge til at din oppfordring til å lete på nettet ble oppfattet som negativt ladet FORDI jeg allerede hadde opplyst om at jeg satt på informasjon som ikke var tilgjengelig på tidspunktet innlegget ble skrevet. Du satt på informasjon som ikke var tilgjengelig? Hvordan går det an?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
07/04/2016 10:38
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hvorfor tror du at ikke at du ville fått informasjon om Storlidalen ved å ringe 922 97 855?
Det har jeg svart på. Var ikke svaret tilfredsstillende?
|
|
|
07/04/2016 10:40
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Vil da få legge til at din oppfordring til å lete på nettet ble oppfattet som negativt ladet FORDI jeg allerede hadde opplyst om at jeg satt på informasjon som ikke var tilgjengelig på tidspunktet innlegget ble skrevet. Du satt på informasjon som ikke var tilgjengelig? Hvordan går det an? Jeg satt på informasjon som ikke var tilgjengelig på internett og lurte på om den fremdeles var gyldig. Jeg vet at du ikke er så dum som du gir inntrykk av her og antar derfor at du nå har gått over til trolling. Derfor avslutter jeg all min kommunikasjon med deg her på terrengsykkelforumet for all fremtid. Det er et løfte.
|
|
|
07/04/2016 10:46
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg satt på informasjon som ikke var tilgjengelig på internett og lurte på om den fremdeles var gyldig. <tips: Stopp her>
Jeg vet at du ikke er så dum som du gir inntrykk av her og antar derfor at du nå har gått over til trolling. Derfor avslutter jeg all min kommunikasjon med deg her på terrengsykkelforumet for all fremtid. Det er et løfte.
Og der hoppet vi rett inn offerrollen igjen. Ja jeg er kanskje dum fordi utsagnet ditt var meningsløst for meg, men når du kan løse dette ved å stoppe etter den helt greie oppklaringen i stedet for å slenge på furting og kalle meg et troll, gjør du det med vilje vanskelig for deg selv. Jeg fatter ikke at du orker å påføre deg selv så mye smerte som du gjør ved å utbrodere alle disse emosjonelle reaksjonene.
|
|
|
07/04/2016 11:03
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Haha. Gir i allefall "underholdning" for oss andre :-)
|
|
|
07/04/2016 11:19
|
Tommyv
Avhengig
|
Avhengig
Jeg tar alltid frem popkorn om GeirK er med i en diskusjon på dette underforumet.
|
|
|
07/04/2016 11:20
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Unødvendig å psykologisere andre
|
|
|
07/04/2016 11:20
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Googler man "Vikersundbakken+trapper" er denne tråden snart nummer 1 på søkelista :-D
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
07/04/2016 11:35
|
Asterix
Entusiast
|
Entusiast
Geir: Er etternavnet ditt Kverulant?
|
|
|
[Re: Asterix]
07/04/2016 11:47
|
GeirK
More than words
|
More than words
Geir: Er etternavnet ditt Kverulant? Nei. Med unntak av kommentaren "Du satt på informasjon som ikke var tilgjengelig? Hvordan går det an?", så ser jeg ikke noe annet fra meg i denne tråden som kan kalles kverulering. Hvorfor spør du?
|
|
|
07/04/2016 12:45
|
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Geir kjorsavik, den første kommentaren din var helt ok, alt annet blir rett og slett ufint.
Du er nok en reflektert type, men jeg personlig oppfatter deg tidvis ekkel på forumet. Jeg håper det virkelig deg og aliaset GeirK ikke er lik når det kommer til ordlegging i den virkelig verden
Redigert av Skjelven; 07/04/2016 12:47.
|
|
|
[Re: Skjelven]
07/04/2016 12:50
|
GeirK
More than words
|
More than words
Geir kjorsavik, den første kommentaren din var helt ok, alt annet blir rett og slett ufint.
Du er nok en reflektert type, men jeg personlig oppfatter deg tidvis ekkel på forumet. Jeg håper det virkelig deg og aliaset GeirK ikke er lik når det kommer til ordlegging i den virkelig verden OK. La oss ta den andre kommentaren min - som svar på Raskalls første personkarakteristikk. http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2076835#Post2076835Kan du fortelle meg hva som er spesielt ufint her? Jeg spør ikke for å krangle, men for å forstå.
|
|
|
07/04/2016 12:55
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Du er nok en reflektert type, men jeg personlig oppfatter deg tidvis ekkel på forumet. Jeg håper det virkelig deg og aliaset GeirK ikke er lik når det kommer til ordlegging i den virkelig verden OK. La oss ta den andre kommentaren min - som svar på Raskalls første personkarakteristikk. http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2076835#Post2076835Kan du fortelle meg hva som er spesielt ufint her? Jeg spør ikke for å krangle, men for å forstå. Sett litt fra siden så virker du som en smart type som for det meste har rett, men når man skal kverulere på alt så blir det av og til litt (alt for) mye. Jeg hadde nok lagt deg i kategorien ganske plagsom type som alltid skal ha rett og skal kverulere for det, hvis du hadde vært i omgangskretsen min ;-) Du får ta det med et glimt i øyet, regner med at virkeligheten er annerledes :-)
|
|
|
[Re: aug11x]
07/04/2016 13:02
|
GeirK
More than words
|
More than words
Du er nok en reflektert type, men jeg personlig oppfatter deg tidvis ekkel på forumet. Jeg håper det virkelig deg og aliaset GeirK ikke er lik når det kommer til ordlegging i den virkelig verden OK. La oss ta den andre kommentaren min - som svar på Raskalls første personkarakteristikk. http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2076835#Post2076835Kan du fortelle meg hva som er spesielt ufint her? Jeg spør ikke for å krangle, men for å forstå. Sett litt fra siden så virker du som en smart type som for det meste har rett, men når man skal kverulere på alt så blir det av og til litt (alt for) mye. Jeg hadde nok lagt deg i kategorien ganske plagsom type som alltid skal ha rett og skal kverulere for det, hvis du hadde vært i omgangskretsen min ;-) Du får ta det med et glimt i øyet, regner med at virkeligheten er annerledes :-) Jeg kverulerer ikke. Jeg ber avsenderen av kritikk mot min oppførsel forklare slik at jeg kan forstå kritikken. For at kritikk skal være konstruktiv - dvs endre oppførsel hos mottaker, må den være både forstått og akseptert. Dette er er min måte å møte kritikk på - som forklart tidligere i tråden. Dersom man ikke er forberedt på å underbygge kritikk av meg, må man bare la være å kritisere, for den anmodningen kommer dersom noe er uklart.
|
|
|
07/04/2016 13:03
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Geir er kjempehyggelig i det virkelige liv og jeg forstår helt at han her ikke mener å tråkke noen på tærne, derfor jeg også ovenfor foreslo at gutta prøver å ta hverandre i handa og slappe litt av. Nå ble også Geir dytta litt opp imot veggen etterhvert, og da reagerer folk forskjellig. Ved kommunikasjon på internett er det ikke alltid like lett å få gjennom alle subtile ting.
|
|
|
07/04/2016 13:07
|
GeirK
More than words
|
More than words
Og nei - jeg har ikke ofte rett, og jeg er ikke opptatt av å ha rett. Jeg er opptatt av å vite hvordan ting henger sammen.
|
|
|
07/04/2016 13:09
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Problemet, slik jeg ser det, er at GeirK sitt første svar ikke svarte på Raskall sitt spørsmål. Spørsmålet gjaldt en midlertidig stenging av trappene, mens GeirK linket til en side med generell informasjon, som ikke svarer på Raskall sitt spørsmål i det hele tatt (telefonnummeret han opplyser senere, er derimot svært nyttig informasjon).
Raskall overreagerer nok kanskje noe her, men jeg synes at han drar en god parallell til GeirK sitt nylige spørsmål om snøforhold i Storlidalen. Jeg mener at GeirK tar feil når han mener at dette er noe helt annet, bl.a. med utsagn som "alle terrengsyklister som har kjennskap til Storlidalen forstod at jeg ikke skulle gå langrenn". På samme måte kan man si at "alle terrengsyklister som har kjennskap til Vikersundbakken forstod hvilket steinras det var snakk om, og at det ikke var nevnt på nevnte web-side".
På generelt grunnlag synes jeg at dersom man skulle unnlatt å svare på alle spørsmål som bedre kan besvares andre steder, kunne man sannsynligvis lagt ned hele Snikksnakk...
|
|
|
07/04/2016 13:15
|
yoeddy
Veteran
|
Veteran
Så mange stier og så kort liv...
|
|
|
07/04/2016 13:20
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Du er nok en reflektert type, men jeg personlig oppfatter deg tidvis ekkel på forumet. Jeg håper det virkelig deg og aliaset GeirK ikke er lik når det kommer til ordlegging i den virkelig verden OK. La oss ta den andre kommentaren min - som svar på Raskalls første personkarakteristikk. http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2076835#Post2076835Kan du fortelle meg hva som er spesielt ufint her? Jeg spør ikke for å krangle, men for å forstå. Sett litt fra siden så virker du som en smart type som for det meste har rett, men når man skal kverulere på alt så blir det av og til litt (alt for) mye. Jeg hadde nok lagt deg i kategorien ganske plagsom type som alltid skal ha rett og skal kverulere for det, hvis du hadde vært i omgangskretsen min ;-) Du får ta det med et glimt i øyet, regner med at virkeligheten er annerledes :-) Jeg kverulerer ikke. Jeg ber avsenderen av kritikk mot min oppførsel forklare slik at jeg kan forstå kritikken. For at kritikk skal være konstruktiv - dvs endre oppførsel hos mottaker, må den være både forstått og akseptert. Dette er er min måte å møte kritikk på - som forklart tidligere i tråden. Dersom man ikke er forberedt på å underbygge kritikk av meg, må man bare la være å kritisere, for den anmodningen kommer dersom noe er uklart. Sånn jeg ser det, så skal du igjen kverulere nå. Denne gangen på min bruk av ordet kverulere. Slår man opp i ordboken, så tar jeg sikkert feil, men når man absolutt alltid skal ha rett (selv om man i utgangspunktet har det) så ser jeg på det som å være en kverulant. Men igjen, helt ok for meg, jeg krangler sjelden på nettet med deg, og tar meg heller ikke nær av saklig, masete, kverulerende (;-)) kritikk. Nå har jeg lest på forumet i 14 år og har lest masse interessant av det du skriver Geir, men at du er en kranglefant, det kan du ikke komme unna ;-) ;-)
|
|
|
[Re: Flex]
07/04/2016 13:27
|
GeirK
More than words
|
More than words
Problemet, slik jeg ser det, er at GeirK sitt første svar ikke svarte på Raskall sitt spørsmål. Spørsmålet gjaldt en midlertidig stenging av trappene, mens GeirK linket til en side med generell informasjon, som ikke svarer på Raskall sitt spørsmål i det hele tatt (telefonnummeret han opplyser senere, er derimot svært nyttig informasjon).
Raskall overreagerer nok kanskje noe her, men jeg synes at han drar en god parallell til GeirK sitt nylige spørsmål om snøforhold i Storlidalen. Jeg mener at GeirK tar feil når han mener at dette er noe helt annet, bl.a. med utsagn som "alle terrengsyklister som har kjennskap til Storlidalen forstod at jeg ikke skulle gå langrenn". På samme måte kan man si at "alle terrengsyklister som har kjennskap til Vikersundbakken forstod hvilket steinras det var snakk om, og at det ikke var nevnt på nevnte web-side".
På generelt grunnlag synes jeg at dersom man skulle unnlatt å svare på alle spørsmål som bedre kan besvares andre steder, kunne man sannsynligvis lagt ned hele Snikksnakk... Det er et godt poeng. Jeg ville dog kommentert innspillet uten personkarakteristikker eller tillegge avsender meninger han ikke har.
|
|
|
[Re: Flex]
07/04/2016 13:29
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Problemet, slik jeg ser det, er at GeirK sitt første svar ikke svarte på Raskall sitt spørsmål. Spørsmålet gjaldt en midlertidig stenging av trappene Eg kan ikkje sjå at det står noko om midlertidig der?
|
|
|
[Re: aug11x]
07/04/2016 13:31
|
GeirK
More than words
|
More than words
Sånn jeg ser det, så skal du igjen kverulere nå. Denne gangen på min bruk av ordet kverulere. Slår man opp i ordboken, så tar jeg sikkert feil, men når man absolutt alltid skal ha rett (selv om man i utgangspunktet har det) så ser jeg på det som å være en kverulant.
Som jeg skrev litt lenger opp: Og nei - jeg har ikke ofte rett, og jeg er ikke opptatt av å ha rett. Jeg er opptatt av å vite hvordan ting henger sammen. Når du skriver at jeg kverulerer, så er det et utsagn jeg ikke får til å stemme. Da stiller jeg spørsmål for å forstå om disconnecten (finner ikke norsk ord) er hos deg eller meg eller hos begge.
|
|
|
[Re: -Jan]
07/04/2016 13:32
|
GeirK
More than words
|
More than words
Problemet, slik jeg ser det, er at GeirK sitt første svar ikke svarte på Raskall sitt spørsmål. Spørsmålet gjaldt en midlertidig stenging av trappene Eg kan ikkje sjå at det står noko om midlertidig der? Nei - jeg forstod det som at det kanskje hadde blitt stengt fra og med i høst.
|
|
|
07/04/2016 13:37
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Eg oppfatta det som at det alltid har vore stengt for publikum der.
|
|
|
[Re: -Jan]
07/04/2016 13:43
|
GeirK
More than words
|
More than words
Eg oppfatta det som at det alltid har vore stengt for publikum der. Når jeg går tilbake og ser, så husker jeg at det var slik jeg oppfattet det også.
|
|
|
07/04/2016 13:50
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
vakleper! 
|
|
|
07/04/2016 13:51
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Eg oppfatta det som at det alltid har vore stengt for publikum der. Når jeg går tilbake og ser, så husker jeg at det var slik jeg oppfattet det også. Sant nok; det kan tolkes begge veier. Jeg tolket det imidlertid som om stengingen hadde skjedd nylig, men det er nok fordi jeg mente å huske at Raskall i fjor sommer skrev at han drev og trente nettopp i disse trappene. Det er et godt poeng. Jeg ville dog kommentert innspillet uten personkarakteristikker eller tillegge avsender meninger han ikke har. Enig der.
Redigert av Flex; 07/04/2016 13:55.
|
|
|
07/04/2016 15:13
|
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Du er nok en reflektert type, men jeg personlig oppfatter deg tidvis ekkel på forumet. Jeg håper det virkelig deg og aliaset GeirK ikke er lik når det kommer til ordlegging i den virkelig verden OK. La oss ta den andre kommentaren min - som svar på Raskalls første personkarakteristikk. http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2076835#Post2076835Kan du fortelle meg hva som er spesielt ufint her? Jeg spør ikke for å krangle, men for å forstå. Jeg kommer ikke til å bruke mer tid på dette, essensen min er at du kan/oppleves noen ganger kranglete /ufin etc. Du får velge selv om du tar deg til dette, eller fortsette slik du gjør. Mulig det er jeg som er hårsår, men virker som flere her i tråden deler inntrykket. Jeg har faktisk syklet noen turer med deg, sønnen din og noen kompiser av han i åre. Mitt inntrykk av deg da er noe helt annet enn det jeg får her på forumet. Hadde ikke hatt noe imot å sykle med deg igjen, men noe av det du skriver her på forumet får jeg vondt av. (sykla skjorta av meg gjorde du å)
|
|
|
|
|