Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 18 1 2 3 17 18

Løpe trapper i Vikersund, er det åpent?

Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? #2076775 07/04/2016 06:44
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Vi er en (stor) gjeng som har planer om å bruke vikersundbakken som puls-katalysator på tirsdag. Men så husket jeg at en eller annen fortalte meg i fjor høst at Vikersundbakken var stengt for den typen aktivitet på grunn av noe sikkerhetsgreier.

Noen som vet om det er åpent for allmennheten der nå?

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076815 07/04/2016 07:47
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Siden du er koblet til internett, finnes det langt raskere veier til den informasjonen enn å spørre her:

http://vikersund.no/turistinformasjon/

"Mange bruker trappene til å trene, men det er også en flott måte å oppleve dimensjonene i bakken på og belønningen på toppen er flott utsikt. Totalt er det 1078 trappetrinn opp til Vingen, som har enkel servering og utsikt til Norefjell.

Det er også mulig å benytte veien som slynger seg opp til toppen, som går bak Skiflyvningskroa.

Vi oppfordrer deg til å være forsiktig når du ferdes i anlegget. All ferdsel skjer på eget ansvar."

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076816 07/04/2016 07:49
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kanskje litt stolt av det og ønsker å vise frem, knegg knegg ICON_SMILE

Jepp, jeg er imponert ihvertfall.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2076820 07/04/2016 08:04
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: GeirK
Siden du er koblet til internett, finnes det langt raskere veier til den informasjonen enn å spørre her:

Og sider på nettet er alltid oppdatert i henhold til virkeligheten?

Jeez.. Jeg håper du er en mer likanes kar i virkeligheten enn du er her på forumet, Geir.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076824 07/04/2016 08:26
S
Skillz321 Offline
Fersking
Fersking
S
Trappene var stengt en periode siden det raste stein nedover der, men nå er det bare å løpe opp ICON_SMILE

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Skillz321] #2076825 07/04/2016 08:27
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: Skillz321
Trappene var stengt en periode siden det raste stein nedover der, men nå er det bare å løpe opp ICON_SMILE

Takk..

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076827 07/04/2016 08:34
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sprekt !

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076835 07/04/2016 08:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Raskall

Jeez.. Jeg håper du er en mer likanes kar i virkeligheten enn du er her på forumet, Geir.

Jeg viste deg en alternativ og raskere vei til informasjonen du trengte og tok meg til og med bryet med å kopiere ut den informasjonen du var ute etter.

Og derfor er jeg ikke "en likandes kar"?

Takknemlig type, du - NOT!

"Jeez" - back at you...

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076840 07/04/2016 08:49
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Såså buddies, shake hands and be friends. Bare miskommunikasjon. Ikke rart det er krig i verden ICON_SMILE

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2076842 07/04/2016 08:50
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Jeg viste deg en alternativ og raskere vei til informasjonen du trengte og tok meg til og med bryet med å kopiere ut den informasjonen du var ute etter.

Og derfor er jeg ikke "en likandes kar".

Takknemlig type, du - NOT!

"Jeez" - back at you...

Budskap kan formidles på mange måter, Geir. Du har vært på forum lenge nok til å vite at det å be noen søke før de spør er det samme som å be dem ryke og reise. Eller rettelse: det er noe du burde vite.

Dessuten svarte du ikke på spørsmålet mitt.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076844 07/04/2016 08:54
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Du har vært på forum lenge nok til å vite at det å be noen søke før de spør er det samme som å be dem ryke og reise. Eller rettelse: det er noe du burde vite.

Jeg ba deg ikke søke - jeg fortalte deg at det går an å søke og viste deg hvor infoen finnes. Og nei - det er ikke å be noen ryke og reise. At du velger å tolke det dit hen er DITT ansvar og ikke mitt. Du må lære deg å skille mellom det som blir sagt og det du dikter opp mellom linjene inni hodet ditt - for det er det du gjør når du tar min henvisning til informasjonen du spør som en oppfordring til å forlate forumet.

Ja - det er noen som vet om det er åpent der nå. De får du tak i ved å slå sifrene 3 2 7 8 1 8 0 0 på mobiltelefonen din etterfulgt av "røret av"-symbolet.

Skiflyvningskontoret er åpent mandag til fredag, men i perioder kan vi være utenfor kontoret.
Du finner oss i Vikersund Hoppsenter, i Flying Team-hallen. Inngang fra sydsiden, i 2.etasje. Motsatt ende enn skiflyvningskroa.

For forespørsler angående utleie finner du mer informasjon her.

Telefon: 32 78 18 00
E-post: skiflyvning@vikersund.no

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2076846 07/04/2016 08:55
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T

"Mange bruker trappene til å trene, men det er også en flott måte å oppleve dimensjonene i bakken på og belønningen på toppen er flott utsikt. Totalt er det 1078 trappetrinn opp til Vingen, som har enkel servering og utsikt til Norefjell.

Det er også mulig å benytte veien som slynger seg opp til toppen, som går bak Skiflyvningskroa.

Vi oppfordrer deg til å være forsiktig når du ferdes i anlegget. All ferdsel skjer på eget ansvar."

Så hver gang du spør om noe fra nå av Geir, så skal vi henvise deg til Google? Den er grei ICON_SMILE

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2076847 07/04/2016 08:58
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Du har vært på forum lenge nok til å vite at det å be noen søke før de spør er det samme som å be dem ryke og reise. Eller rettelse: det er noe du burde vite.

Jeg ba deg ikke søke - jeg fortalte deg at det går an å søke og viste deg hvor infoen finnes. Og nei - det er ikke å be noen ryke og reise. At du velger å tolke det dit hen er DITT ansvar og ikke mitt. Du må lære deg å skille mellom det som blir sagt og det du dikter opp mellom linjene inni hodet ditt - for det er det du gjør når du tar min henvisning til informasjonen du spør som en oppfordring til å forlate forumet.

Kanskje på tide å ta innover seg hvorfor folk ofte blir sint på deg i diskusjoner med deg også, Geir? Kan det være noe med måten du ordlegger deg på?

Men ha en fin dag. Jeg vet bedre enn å fortsette.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Tommyv] #2076848 07/04/2016 09:00
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Tommyv

Så hver gang du spør om noe fra nå av Geir, så skal vi henvise deg til Google? Den er grei ICON_SMILE

Hvis informasjonen på Google er entydig eller feks lar meg finner et telefonnummer der de garantert har svaret, så ja - kjør på! Jeg kan ikke se for meg at det skjer, men hvis det gjør - bevare meg vel. Det sparket i ræva vil jeg trenge.

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076850 07/04/2016 09:01
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K

Budskap kan formidles på mange måter, Geir. Du har vært på forum lenge nok til å vite at det å be noen søke før de spør er det samme som å be dem ryke og reise. Eller rettelse: det er noe du burde vite.

Jeg har vært på forum siden 1997 og dette var nytt for meg. Er det flere som har denne "regelen"?

Jeg er helt enig at det går an å be noen om å ryke og reise samtidig som man ber dem søke før de spør, men det kommer helt an på hvordan man sier det. Jeg kan ikke se at Geir gjorde det her.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2076851 07/04/2016 09:01
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: Tommyv

Hvis informasjonen på Google er entydig eller feks lar meg finner et telefonnummer der de garantert har svaret, så ja - kjør på! Jeg kan ikke se for meg at det skjer, men hvis det gjør - bevare meg vel. Det sparket i ræva vil jeg trenge.

Og DER innrømte du at du følte for å sparke meg i rævva basert på mitt opprinnelige innlegg.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076852 07/04/2016 09:03
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Kanskje på tide å ta innover seg hvorfor folk ofte blir sint på deg i diskusjoner med deg også, Geir? Kan det være noe med måten du ordlegger deg på?

Vet ikke. Jeg vet i allefall at det ofte kommer av at folk dikter opp spinnville teorier om hva jeg EGENTLIG tenker og føler og mener med det jeg skriver og så starter en diskusjon mot sine egne teorier i full overbevisning om at de representerer virkeligheten - som du gjør nå.

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076855 07/04/2016 09:07
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Og DER innrømte du at du følte for å sparke meg i rævva basert på mitt opprinnelige innlegg.

Nei, jeg følte for å "gi deg et spark i ræva" i den positive forstand at man gir noen et skyv for å forbedre seg som man i etterkan er takknemlig for. Jeg trodde dette var et kjent uttrykk, men der tar jeg kanskje feil.

Eksempel på bruk av uttrykket her:
http://www.dinside.no/guru/kan-noen-gi-meg-et-spark-i-raeva

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076866 07/04/2016 09:35
perbl Offline
More than words
More than words
Av og til bør man kanskje vurdere om folk kan tolke ting i verste mening, og ganske ofte går det an å vurdere om spissformuleringer kanskje ikke er skrevet for å fornærme, men bare er en spissformulering. Folk lar seg generelt krenke litt for ofte.

Jeg har nå fått en LMGTFY slengt i trynet ganske mange ganger, men har aldri følt det som noe direkte ufint, mer bare et uskyldig hint og et lite stikk.

Per B.
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: perbl] #2076869 07/04/2016 09:42
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg vet ikke hva det er å bli krenket. Jeg blir aldri krenket fordi jeg alltid møter kritikk eller korreksjon etter følgende oppskrift.

Er jeg enig i kritikken?
Ja: Tar til meg kritikken og streber etter å forbedre meg på det området.
Nei: Konfronter avsender og be denne forklare hva han legger til grunn for kritikken.
Hvis grunngivningen er gyldig: Samme handling som over.
Hvis grunngivningen ikke er gyldig: Gå inn i en diskusjon der man streber etter å konkludere hvem som har rett. Hvis dette feiler, avksriver jeg kritikken som et problem hos avsender og er ferdig med saken.

Å ta på seg offerrollen og bli krenket av berettiget kritikk å sette bremsen på sin personlige utvikling.

Hvis du Raskall innerst inne er enig i at den beste måten å finne ut av dette på er å Google "Vikersundbakken", følge linken, klikke "kontakt oss" og ringe telefonnummeret som står oppgitt - så oppfordres du til å innrømme at jo, det var mer effektivt og så være takknemlig for at neste gang kan du finne ut av ting på en enda enklere måte.

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076872 07/04/2016 09:47
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jepp, men du har personality-bias. Du er personen du her, og tåler ganske mye. Derfor blir du heller ikke krenket.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: mtbmaniac] #2076874 07/04/2016 09:50
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: mtbmaniac
Jepp, men du har personality-bias. Du er personen du her, og tåler ganske mye. Derfor blir du heller ikke krenket.

"Tåle ganske mye" er jeg overbevist om at man kan trene på eller få veiledning til. Det begynner antakelig med å lære å skille på hva som kommer utenfra og hva som kommer innenfra. Jeg er overbevist om at å beherske undertrykkelsen av det som kommer innenfra kan være et viktig bidrar til forhøyet livskvalitet for mange.

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2076885 07/04/2016 10:07
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Hvis du Raskall innerst inne er enig i at den beste måten å finne ut av dette på er å Google "Vikersundbakken", følge linken, klikke "kontakt oss" og ringe telefonnummeret som står oppgitt - så oppfordres du til å innrømme at jo, det var mer effektivt og så være takknemlig for at neste gang kan du finne ut av ting på en enda enklere måte.

Så om jeg f. eks. lurer på snøforholdene i Storlidalen så i stedet for å spørre på et sykkelforum som heter "Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås" heller gå inn her:

http://www.storlidalen.no/loypestatus-html/

Og se hvordan forholdene er?

Eventuelt ringe til Hytteeier-foreningen og spørre?

Sitat: http://www.storlidalen.no/om-oss/

Storli Hytteeierforening:

Postadresse: Tussebakken 7, 6511 Kristiansund
Telefon: +47 922 97 855

E-post til hytteeierforeningen: post@storlidalen.no

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2076888 07/04/2016 10:14
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

"Tåle ganske mye" er jeg overbevist om at man kan trene på eller få veiledning til. Det begynner antakelig med å lære å skille på hva som kommer utenfra og hva som kommer innenfra. Jeg er overbevist om at å beherske undertrykkelsen av det som kommer innenfra kan være et viktig bidrar til forhøyet livskvalitet for mange.

Hva hvis det kommer utenfra? Er nok mange som har livssituasjoner der årsak til stress er eksternt - sprø og kravstore koner, skrikete unger, lite tilfredsstillende jobb/ fare for å miste jobb, dårlig økonomi osv. Små unødvendige "nudge" utenfra kan da gjøre at man trigger.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076891 07/04/2016 10:20
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Så om jeg f. eks. lurer på snøforholdene i Storlidalen så i stedet for å spørre på et sykkelforum som heter "Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås" heller gå inn her:

http://www.storlidalen.no/loypestatus-html/

Og se hvordan forholdene er?

Eventuelt ringe til Hytteeier-foreningen og spørre?

Sitat: http://www.storlidalen.no/om-oss/

Storli Hytteeierforening:

Postadresse: Tussebakken 7, 6511 Kristiansund
Telefon: +47 922 97 855

E-post til hytteeierforeningen: post@storlidalen.no

Det var ikke gitt eksplisitt, men alle terrengsyklister som har kjennskap til Storlidalen forstod at jeg ikke skulle gå langrenn. Jobben med å finne frem til en hytteeier som driver med skikjøring i bratte fjellsider via hytteeierforeningen, ble ansett som langt mer tidkrevende enn å spørre her inne.

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2076892 07/04/2016 10:22
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Jeg har gått Vikersundbakken flere ganger så jeg vet dette. Men den har vært stengt fordi det raste steiner der. Dette stod det ingenting om på siden du linker til så den informasjonen du linker til er fullstendig ubrukelig.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: mtbmaniac] #2076894 07/04/2016 10:22
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Hva hvis det kommer utenfra? Er nok mange som har livssituasjoner der årsak til stress er eksternt - sprø og kravstore koner, skrikete unger, lite tilfredsstillende jobb/ fare for å miste jobb, dårlig økonomi osv. Små unødvendige "nudge" utenfra kan da gjøre at man trigger.

Når "Informasjonen du søker, er søkbar på nettet og ser slik ut" blir til "ha deg vekk fra forumet!" så kommer differansen mellom avsendt og mottatt i sin helhet innenfra.

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076896 07/04/2016 10:24
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg har gått Vikersundbakken flere ganger så jeg vet dette. Men den har vært stengt fordi det raste steiner der. Dette stod det ingenting om på siden du linker til så den informasjonen du linker til er fullstendig ubrukelig.

Se for deg scenariet at du hadde skrevet akkurat det som respons på min post og ikke noe mer - og spør deg om du da hadde gjort det enklere for deg selv?

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2076897 07/04/2016 10:29
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Se for deg scenariet at du hadde skrevet akkurat det som respons på min post og ikke noe mer - og spør deg om du da hadde gjort det enklere for deg selv?

Jeg skrev det med andre ord i det opprinnelige innlegget men det fikk du tydeligvis ikke med deg:

Sitat: meg selv

Men så husket jeg at en eller annen fortalte meg i fjor høst at Vikersundbakken var stengt for den typen aktivitet på grunn av noe sikkerhetsgreier.

og fikk svar:

Sitat: Skillz321

Trappene var stengt en periode siden det raste stein nedover der, men nå er det bare å løpe opp

Altså fikk jeg informasjon jeg ikke hadde forutsetninger for å finne et annet sted ved å spørre her på forumet.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2076899 07/04/2016 10:32
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Vil da få legge til at din oppfordring til å lete på nettet ble oppfattet som negativt ladet FORDI jeg allerede hadde opplyst om at jeg satt på informasjon som ikke var tilgjengelig på tidspunktet innlegget ble skrevet.

Side 1 av 18 1 2 3 17 18

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå