Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 10 1 2 3 4 5 6 9 10

Dekk til våte og sleipe høststier

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2011349 16/09/2015 21:28
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Milslukern har bl.a. Nobby Nic, Magic Mary og Hans Dampf.

Specialized Concept Store på Lysaker har bl.a. Butcher og Slaughter.

Bull Ski & Kajakk, Oslo Sportslager og Sørensen Sykler har sikkert noe inne,

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2011351 16/09/2015 21:38
E
Erling82 Offline
Avhengig
Avhengig
E
Her kommer noen dekkspørsmål fra en nybegynner:

1. Alle snakker om bredere fremdekk, og det kan jeg forstå at er viktig i fart. Men det jeg sliter med nå er de bratte oppoverbakkene eller oppover over sleipe røtter eller løst underlag. Er det ikke da en fordel med et litt grovere dekk for å få bedre grip?

2. Jeg bytter akkurat fra Kenda Karma 2.0 til Conti Trail King 2.2 for å være litt bedre rustet til stisykling. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke burde ha noe bredere dekk på mine 18mm felger (både på forum og i butikk). I ettertid har jeg blitt fortalt at det fint går med 2.35 på de felgene, så lenge en ikke sykler alt for hardt. Er det flere som kan bekrefte dette? (Trail King 2.2 var fine dekk og det hjalp definitivt, men jeg tror jeg må ha noe enda grovere for å få skikkelig feste oppover (og gjerne bredere om mulig).

3. Jeg opplevde at om Trail King dekkene hadde over 20psi så ble de ganske harde, jeg hadde derfor lavere trykk for bedre grip og demping, Dette var med slanger, om det har noe å si. Er det pumpa mi som viser feil eller er det dekkene som er sånn ? Mener å ha lest at de fleste omtaler 20-25 psi som lavt trykk. (jeg er ca 80kg).

4. Hvilke dekk bør jeg teste neste gang (grovere) ? Fokus er stisykling, både opp og nedover, generelt så går det ikke så veldig fort (spesielt om løypene er litt tekniske). Sykler for øyeblikket på en Diamant Apex T27.5 (HT). Det blir nok en fulldemper en gang i fremtiden, men jeg vil lære meg å sykle terreng før jeg vurderer å handle noe nytt.

Redigert av Erling82; 16/09/2015 21:43.

Cube Stereo HPC 160 Race 27.5
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Erling82] #2011468 17/09/2015 08:32
SykkelGlenn Offline
Veteran
Veteran
Svar til Erling82.

Jeg har syklet en del sti de siste årene, og skal prøve å svare ut fra mine erfaringer.

1. Bredere bakdekk. Jeg er helt enig med deg og hvordan du tenker. For meg som ikke kjører knallhardt nedover på glatte stier synes jeg det er utrolig kjekt med maks grep bak også. Både det å komme opp crux, samt muligheten for å kjøre med mindre luft.

2. Brede dekk på normale felger. Jeg tror jeg har svart på denne i en annen tråd, fint kjørt Hans Dampf 2.35" på 17mm 29" felg. Både slangeløst og med slange.

3. Jeg har bare erfaring med Maxxis Ardent 2.4 og Hans Dampf 2.35" når det kommer til litt grove dekk for sti. Jeg brukte nye Nobby Nic 2.25" på terrengsykkelrittet som bakdekk, satt overraskende bra på vått og i gjørma. Hadde det vært mulig å få tak i Nobby Nic 2.35" i TrailStar til 27.5" for en normal penge i høst hadde jeg definitivt prøvd dette

//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2011474 17/09/2015 08:39
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
På en sånn sykkel ville jeg kjøpt NN Trailstar 2,35.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2011516 17/09/2015 09:48
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Nå har jeg bestilt 2xchunky monkey i 29" 2.4 med 50a/42a. Så gjenstår det bare å se om det ene får plass bak. Har 30mm brei felg innvendig.
Satser på at jeg sitter så godt fast at jeg kan sykle rett opp trær og må trå like mye nedover som oppover? ICON_TONGUE

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Erling82] #2011547 17/09/2015 10:28
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Erling82

1. Alle snakker om bredere fremdekk, og det kan jeg forstå at er viktig i fart. Men det jeg sliter med nå er de bratte oppoverbakkene eller oppover over sleipe røtter eller løst underlag. Er det ikke da en fordel med et litt grovere dekk for å få bedre grip?

2. Jeg bytter akkurat fra Kenda Karma 2.0 til Conti Trail King 2.2 for å være litt bedre rustet til stisykling. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke burde ha noe bredere dekk på mine 18mm felger (både på forum og i butikk). I ettertid har jeg blitt fortalt at det fint går med 2.35 på de felgene, så lenge en ikke sykler alt for hardt. Er det flere som kan bekrefte dette? (Trail King 2.2 var fine dekk og det hjalp definitivt, men jeg tror jeg må ha noe enda grovere for å få skikkelig feste oppover (og gjerne bredere om mulig).

3. Jeg opplevde at om Trail King dekkene hadde over 20psi så ble de ganske harde, jeg hadde derfor lavere trykk for bedre grip og demping, Dette var med slanger, om det har noe å si. Er det pumpa mi som viser feil eller er det dekkene som er sånn ? Mener å ha lest at de fleste omtaler 20-25 psi som lavt trykk. (jeg er ca 80kg).

4. Hvilke dekk bør jeg teste neste gang (grovere) ? Fokus er stisykling, både opp og nedover, generelt så går det ikke så veldig fort (spesielt om løypene er litt tekniske). Sykler for øyeblikket på en Diamant Apex T27.5 (HT). Det blir nok en fulldemper en gang i fremtiden, men jeg vil lære meg å sykle terreng før jeg vurderer å handle noe nytt.

Jeg foretrekker mye volum bak for å kunne kjøre litt lavt trykk samtidig som terrenget ikke slår igjennom dekket og opp i felgkanten når man får litt fart. Uaktuelt å ha noe med mindre volum bak enn fremme (:

Jeg har kjørt Conti Mountain King 2.4 på 19.5mm felg og det var plagsomt ustabilt. Dekket beveget seg mye sideveis, f.eks over steinrøyser i motbakke, det ble mye skraper fra stein på felgkanten. Dette problemet forsvant helt med bred felg.

Maxxis Minion eller High Roller II i 2.3 bredde er kanskje et greit kompromis til 18mm felg.

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Erling82] #2011553 17/09/2015 10:40
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler

1: Min erfaring er at foran nyter du godt av bedre grep for å holde styringen. Begrunnelsen for bredere dekk foran er ofte basert på at man ofte ikke har så stor plass i ramma, men god plass i gaffelen. Peis på med bredt foran og bak, sier nå jeg. Men bak kan man ofte klare seg med litt mindre mønster uten at du lider noen nød med grepet. (husk at du har mest tyngde på bakdekket, og dermed høyere friksjon - noe som forsterkes oppover).
2: Med smale felger må du ha mer trykk for at dekkene ikke skal føles ustabile. Dette går utover grepet igjen.
3: Under 20 psi på TK 2,2" høres lite ut for en kar på 80kg, med mindre du kjører MEGET pent. Jeg er 72-ish og kjører med minst 20 psi - med bredere dekk og felger - og bak kjører jeg med stivere dekk for å beskytte felgen. Jeg kjører passe hardt.
4: Jeg er meget fornøyd med Schwalbe Magic Mary Trail Star til det meste foran. Bak varierer jeg med Rock Razor (tørt), Hans Dampf Trail Star (det meste mellom helt tørt og sørpe vått), Magic mary Trail Star (Den våteste tiden).

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2011618 17/09/2015 12:12
E
Erling82 Offline
Avhengig
Avhengig
E
Takk for alle svar ICON_SMILE

Kanskje jeg må prøve ut en annen pumpe, for når den viser over 20 psi så er dekket mitt såpass hardt at det gir ganske lite etter. Jeg trodde kanskje det var pga dekket var bygd såpass solid at det opplevdes stivere under lavt trykk....

Synes det blir litt feil å begynne med store oppgraderinger så denne sykkelen, og ettersom jeg har forstått det så er felger forholdsvis dyrt (spesielt bredere typer). Men vil det ikke være slik at om en kjøper et dekk som har mer solide sidevegger, så vil det også bli mer stabilt på en smal felg? En får jo selvsagt en ulempe med mer vekt, men det får bare være.

Har forstått at dekk er en personlig preferanse og i tillegg avhengig av hvilket underlag en kjører på. Prøvde å lese meg opp på emnet, men det er så utrolig mange meninger at det er vanskelig å trekke en konklusjon.
Kjøpte Trail King fordi jeg antok at det var mer allround enn de grovere alternativene (noe de ganske sikker er). Men ble overrasket hvor fint det rullet. Han i butikken mente Trail King trillet veldig dårlig på flate partier, noe jeg ikke opplevde i det hele tatt.... Han refererte til 2.4 varianten, så det kan hende det er stor forskjell på 2.2 og 2.4. Men om noe grovere triller litt dårligere, men til gjengjeld gir bedre grip så er jo det veldig bra ICON_SMILE

Trodde jeg var ferdig med å lete etter dekk nå, men det ser ut til at jeg må handle litt til ICON_WINK Har ikke målt nøyaktig enda, men det kan se ut til at jeg har plass til rundt 1cm på hver side av dekket, både bak og fremme. Så da burde det vel være mulig å få plass til litt bredere
dekk.

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: baronKanon] #2011627 17/09/2015 12:29
Holyman Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: baronKanon
Jeg er meget fornøyd med Schwalbe Magic Mary Trail Star til det meste foran. Bak varierer jeg med Rock Razor (tørt), Hans Dampf Trail Star (det meste mellom helt tørt og sørpe vått), Magic mary Trail Star (Den våteste tiden).

Støtter denne! Har kjørt RR (i sg ts) bak i hele sommer og elsker hvor raskt det er og det har MM-ish sideknaster som gir godt grep i sving. Byttet til HD når det ble litt våtere (også sg ts) og det sitter veldig bra.

Men jeg skulle gjerne fått tak i MM i Vertstar 27,5 for å prøve forran, er det noen som har sett dette på sin lokale sjappe?

Redigert av Holyman; 17/09/2015 12:33.
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Holyman] #2012771 20/09/2015 13:48
E
Erling82 Offline
Avhengig
Avhengig
E
Sitat: Holyman
Jeg er meget fornøyd med Schwalbe Magic Mary Trail Star til det meste foran. Bak varierer jeg med Rock Razor (tørt), Hans Dampf Trail Star (det meste mellom helt tørt og sørpe vått), Magic mary Trail Star (Den våteste tiden).

Støtter denne! Har kjørt RR (i sg ts) bak i hele sommer og elsker hvor raskt det er og det har MM-ish sideknaster som gir godt grep i sving. Byttet til HD når det ble litt våtere (også sg ts) og det sitter veldig bra.

Men jeg skulle gjerne fått tak i MM i Vertstar 27,5 for å prøve forran, er det noen som har sett dette på sin lokale sjappe?

Var helt klar til å bestille nye dekk, men innser at jeg har oversett en vesentlig ting i forhold til plass. Krankgiret stikker mer inn enn rammen og gjør at det ikke er mer enn ca 3mm klaring til 2.25 Trail King dekket.... Så feks 2.35 Hans Dampf blir nok alt for bredt (har også lest at det er bredere enn 60mm, målt til nærmere 63mm).

Men, skal det være slik eller er giret justert feil? Til rammen er det 1cm klaring, så det hadde vært plass om det ikke var for giret..... Og om det må være slik: er det i hele tatt vits å prøve noe grovere enn Trail King i 2.25 ( i forhold til plass)?

Redigert av Erling82; 20/09/2015 13:49.

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Erling82] #2012781 20/09/2015 14:24
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Holyman

Var helt klar til å bestille nye dekk, men innser at jeg har oversett en vesentlig ting i forhold til plass. Krankgiret stikker mer inn enn rammen og gjør at det ikke er mer enn ca 3mm klaring til 2.25 Trail King dekket.... Så feks 2.35 Hans Dampf blir nok alt for bredt (har også lest at det er bredere enn 60mm, målt til nærmere 63mm).

Men, skal det være slik eller er giret justert feil? Til rammen er det 1cm klaring, så det hadde vært plass om det ikke var for giret..... Og om det må være slik: er det i hele tatt vits å prøve noe grovere enn Trail King i 2.25 ( i forhold til plass)?

Funker fremgiret så er det vel greit, skal vel stå tilnærmet parallelt med kjede på midtre, ikke så greit å se men kan være det skal rettes opp litt?

Om du har TrailKing i Black chili gummi bør du ikke ha store forevntningene til Schwalbes Trailstar.

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: JoachimV] #2012828 20/09/2015 17:01
E
Erling82 Offline
Avhengig
Avhengig
E
Jepp, prøvde å gjøre litt justeringer og det ser nok ut til at giret må stå slik for at den skal gire riktig.
Leste litt om at en kan skifte krankgiret, men da må en vel også ned på kun 2 tannhjul om det skal være noe mer klaring å hente...

Trail King 2.2 i Black Chili ja. Vil tro at TK 2.4 sitter en del bedre, men det valget har jeg ikke. Tenkte bare at et grovere mønster med tilsvarende gummi (og bredde) ville fungere bedre.

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2012948 20/09/2015 21:50
Espen Offline
More than words
More than words
Noen som har erfaring med Der Baron 2.4?

e

Redigert av Espen; 20/09/2015 21:51.

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2012958 21/09/2015 04:51
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Har erfaring med Baron 2,3" (forløperen), og det var knall, men sideveggene tålte ikke mange turer. Ellers var grepet godt.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2015182 25/09/2015 20:00
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva er forskjellen på trailstar og Pacestar (Hans Dampf) ? er sistnevnte mer lettrullende, lettere og slites raskere ? eller er jeg på vidda ?
Hva er best "allround" gummi ?

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Oddefa] #2015183 25/09/2015 20:02
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: oddefa
Hva er forskjellen på trailstar og Pacestar (Hans Dampf) ? er sistnevnte mer lettrullende, lettere og slites raskere ? eller er jeg på vidda ?

Trailstar er mykere gummi for bedre grep. Pacestar er hardere og triller bedre. Pacestar er for tørrvær på sti eller rundbane/maraton bruk

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: olechr] #2015190 25/09/2015 20:26
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr

Trailstar er mykere gummi for bedre grep. Pacestar er hardere og triller bedre. Pacestar er for tørrvær på sti eller rundbane/maraton bruk

Oki, takk for svar, de jeg har er Pacestar, men har syklet med Rocket Ron i sommer, og vurderte om jeg skulle skifte til de noe brukte Hans D eller kjøpe nye, feks Ardent. Er vel ikke optimalt med pacestar når det blir vått da, men vi går vel (virker det som) inn i en godværs periode nå.

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Oddefa] #2015271 26/09/2015 08:51
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: olechr

Oki, takk for svar, de jeg har er Pacestar, men har syklet med Rocket Ron i sommer, og vurderte om jeg skulle skifte til de noe brukte Hans D eller kjøpe nye, feks Ardent. Er vel ikke optimalt med pacestar når det blir vått da, men vi går vel (virker det som) inn i en godværs periode nå.

Godvær og tørt så gir Pacestar mer snert og fart, men er det vått må du tåle at de slenger en del... Da er det TS som gjelder.

Jeg kjører typisk TS foran/bak vår og høst og sommerstid liker jeg å ha et Pacestar dekk bak.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2016019 28/09/2015 13:53
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Veldig bra svar og informativt. Men for å dra problemstillingen lenger. Jeg har som nevnt Hans Dampf fra i fjor, ikke utslitt, men i pacestar. Så er det neste spørsmål fra meg. Er "vanlig" Ardent et bedre høstdekk, dvs bløte røtter/steiner en pacestar varianten av Hans D ? syklet jo høsten i fjor (var jo bløtt innmellom dag også) og syntes pacestar satt bra, men ikke akkurat BIg Betty bra (herregud de satt, men trillet jo knapt fremover da). Ardent hadde jeg for noen år siden, syntes å huske de litt som de Hans D i pacestar, dvs veldig allround men BBaktig på glatt forhold. Har også en kompis som hadde Hans D som var skikkelig irritert for Hans D dekkene hans ikke rullet på grusen, kunne ikke skjønne de, men forstår nå at han nok hadde trailstar versjonen. Hans D er vel ikke like lett å få tak nå, derfor jeg også lurer på Ardent som jeg ser flere har. Evt bare beholde pacestardekkene.

Så Hans D pacestar vs Ardent = beste dekk på vått føre ?

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Oddefa] #2016039 28/09/2015 15:03
Niko Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg bruker vanligvis HR2 som framdekk på stisykkelen, og div bak. Har testet med Ardent 2.4 foran nå, og det er betydelig mindre feste på fuktig/våte røtter og fjell.
Ardent har etter min erfaring også vesentlig dårligere feste i raske svinger enn HR2.
Ardent fungerer stort sett bra som bakdekk.

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2016056 28/09/2015 16:08
Espen Offline
More than words
More than words
Jeg har brukt Ardent 2.4 29 forran og bak siden det kom på markedet. Beste allrounder etter min mening. Nå har det kommet en ny modell, med C2 gummi, og de sitter bedre når det er vått, men det mange dekk som er bedre når det er skikkelig glatt om høsten.

Viktig med bred nok felg, og viktig med riktig luffttrykk.

E

post@espenwettre.no
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Espen] #2016070 28/09/2015 16:57
S
StiMedFlyt Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Har testet Magic Mary (TrailStar) foran og bak, og festet er helt upåklagelig, og det blir som å kjøre traktor. Kaster kongler og svære greier rundt seg, og festet er faktisk ikke så værst på våte røtter heller.. men.. det er sinnsykt tungt å tråkke rundt med, så jeg foretrekker å sykle med Nobby Nic (TrailStar) foran og Nobby Nic (PaceStar) bak, men bakhjulet spinner litt for lett når jeg klatrer på våte steiner/svaberg. Håper at et Absolute Black Oval drev skal hjelpe til med litt bedre traction. Tenker også å teste ut Magic Mary (TrailStar) foran og Nobby Nic (TrailStar) bak, men er redd det blir litt for tungt det også.. men vi får se.. Høsten er i alle fall en kul tid å sykle på.. blir litt mer action, selv om det ikke alltid går like fort. ICON_SMILE

Redigert av StiMedFlyt; 28/09/2015 16:58.
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2016171 28/09/2015 21:36
T
Tormod.. Offline
Entusiast
Entusiast
T
Noen som vet om fysiske butikker i Sandnes/Stavanger som selger Høst-MTB dekk for en tung fyr (meg) som sykler 29" i bratte Sørmarka på våte røtter og gjørme? F.eks Trail King? Evt noe annet noen mener bør passe. Bør det være 2,4"? 29" BROS Adventure sykkel. Ser at verken G-max, Bike Brothers eller XXL har....så da gjenstår vel Sykkelzentrum og Spinn....

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Tormod..] #2016210 29/09/2015 06:29
Rene Offline
Besatt
Besatt
Vi har Trail King i 29 på lager, trodde ikke disse kom i 2.4"? Ganske sikker på vi har 2.2". Tror det også er Hans Dampf på lager i 29x2.35. Sykkelzentrum, Sandnes.

Ellers har jeg Hansemann i 29x2.35 liggende i garasjen jeg ikke har bruk for hvis du ikke trenger nye.

Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Rene] #2016240 29/09/2015 07:24
T
Tormod.. Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: Rene
Vi har Trail King i 29 på lager, trodde ikke disse kom i 2.4"? Ganske sikker på vi har 2.2". Tror det også er Hans Dampf på lager i 29x2.35. Sykkelzentrum, Sandnes.

Ellers har jeg Hansemann i 29x2.35 liggende i garasjen jeg ikke har bruk for hvis du ikke trenger nye.

Veldig bra! Vil gå for nye Trail King når jeg først skal skifte :-) Og 2,2 høres bra ut.

Redigert av Tormod..; 29/09/2015 07:26.
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2016319 29/09/2015 09:19
Espen Offline
More than words
More than words
TK 2.2 er et ganske lite dekk.

e

post@espenwettre.no
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Espen] #2016495 29/09/2015 13:13
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Espen

e

Jeg ville egentlig ha TK 2.4 til min 29", men når det aldri ser ut til å komme har jeg heller bestilt MM foran og HD bak, begge i Trailstar, spent på hvordan det funker - skal plukke opp på posten i dag.

Lars-Erik
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2016514 29/09/2015 13:51
Espen Offline
More than words
More than words
Denne kombinasjonen vurderes her også.

post@espenwettre.no
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Desmo] #2016524 29/09/2015 15:05
T
Tommyv Offline
Avhengig
Avhengig
T
Hvor lang tid tok det før folk fikk sine chunky monkey dekk? Mine ble sendt for 12 dager siden, og jeg venter fortsatt i spenning..

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Dekk til våte og sleipe høststier [Re: Ugla] #2016531 29/09/2015 15:49
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Ugla
Sitat: Espen

e

Jeg ville egentlig ha TK 2.4 til min 29", men når det aldri ser ut til å komme har jeg heller bestilt MM foran og HD bak, begge i Trailstar, spent på hvordan det funker - skal plukke opp på posten i dag.
MM og HD er min alt-mulig-kombo og funker gullegodt!

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Side 4 av 10 1 2 3 4 5 6 9 10

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå