Ultrabirken 2015
|
Re: Ultrabirken 2015
[Re: aselm]
31/08/2015 12:06
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Gratulerer til alle som fullførte, og til alle som forsøkte, men ikke kom helt frem. Jeg skjønner godt at det er kjipt å bli tatt ut av rittet. I år ble det skikkelig tøft, rittet var mer Ultra enn noen gang, og kanskje så Ultra som det bør være? Føret ødela noe (mye for mange), men det er ikke slik at alle som starter i UB har garanti for at de får se målseilet. Hvert år er det mange som overvurderer egne stiferdigheter og egen form. UltraBirken er ikke for alle, det sier seg selv. De aller fleste av oss ønsker start nærmere stiene i fjellet/eventuelt HH. Jeg skal gjøre det jeg kan for at det skal skje allerede under neste års ritt.
Det er nyttig for meg med alle tilbakemeldingene dere gir, uansett holdning til UB. Mye tyder på at vi gjør en del riktig. Løypa, og rittet, skaper diskusjon og engasjement. Helt enig bør vel ikke løypelegger og alle deltakerne bli i et ultraritt? Ser frem til å møte dere sprekinger igjen neste år. Ærbødigst Hadde du vært ordfører kandidat i kommunen her hadde jeg lett stemt på deg, selv om du nok ikke hadde vært å stole på når det gjelder tall, men det gjelder jo de andre kandidatene også he he. Ikke det ultranasjonalistiske partiet, men det ultrastivennlige partiet. Og noen ganger er det helt greit å få noen flere km og hm en det en har betalt for. Men seriøst. Veldig bra løype i år. Kanskje startet en time før og litt romsligere sperrefrist hadde fått flere igjennom. Ikke noe feil å bruke 12-13-14 timer.
|
|
|
[Re: Wonka]
31/08/2015 12:11
|
Tommyv
Avhengig
|
Avhengig
Hvis man bare vil være med på ultrabirken for turen sin skyld (og for å se om man klarer det innenfor tidsfrister) hva slags treningsgrunnlag bør man ha fra før da? Fryktelig generelt spørsmål, så takler et fryktelig generelt svar tilbake 
|
|
|
[Re: Lars V]
31/08/2015 12:12
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
De aller fleste av oss ønsker start nærmere stiene i fjellet/eventuelt HH. Jeg skal gjøre det jeg kan for at det skal skje allerede under neste års ritt. Når de allerede har rigget opp en start til halvbirken på Pellestova bør vel mye av logistikken være på plass til å kunne kjøre Ultrabirken fra Pellestova. Det må jo være ett godt alternativ  Og da dukker i alle fall jeg opp igjen etter ett hvileår Men starten bør ikke være på Pellestova, hverken for det ene elle det andre. Bør starte med en kneik på grus/asfalt. Så enten start på skistadion Lillehammer (god oppvarming opp dit), spør ikke meg om trase, men tipper Straightline eller aselm vet hva som hadde funket, eller sammen med halvbirken, men ikke "flat" start fra Pellestova. Da må en heller starte lenger ned mot Hafjell, bør ha noe som skiller litt slik at 100 ikke braser sammen inn på samme sti.
|
|
|
[Re: Oddefa]
31/08/2015 12:19
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Jeg liker det lange gruspartiet for det krever at en i god fysisk form og mestrer denne "kunsten" også. Jeg liker å sykle lenge, jeg liker å bli sliten, mao langt er moro. Jeg liker starten på Rena fordi en må ta noen spennende valg, både mht sykkel (hvis en har flere alt) og dekk. Gode poeng. Selv om jeg hata maks en periode på fredag og bannet på at dette var siste gang jeg beveget meg ut i ultraland, så er det noe med kombinasjonen grus og sti som trekker. Både ift. hva man må mestre fysisk, men også når det gjelder valg av utstyr. Hvis det blir sånn at Ultra "må" sykles med 140mm boing og klissete stidekk og vinneren er den med dårligst evne til å tenke konsekvenser, så tør ikke jeg stille til start i hvert fall 
Redigert av Øyvind V; 31/08/2015 12:19.
|
|
|
[Re: Tommyv]
31/08/2015 12:23
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvis man bare vil være med på ultrabirken for turen sin skyld (og for å se om man klarer det innenfor tidsfrister) hva slags treningsgrunnlag bør man ha fra før da? Fryktelig generelt spørsmål, så takler et fryktelig generelt svar tilbake I år var det nok mer krevendes en tidligere, da vet jeg at ikke ritttrente stisykelister har gjennomført på en god måte. Men noen turer på 5-6 timer med både sti og grus tenker jeg en bør ha, og mange 3-4 timers turer. Mange bakker. Feks sykla lange fatbiketurer på vinteren, lange racerturer på våren, og lange stiturer på sommeren, alt etter hva slags sykkel en har. Stisykling bør selvsagt være pri 1, men en melder seg vel ikke på dette hvis en ikke liker stisykling. Mentalt: Du bør like å bli sliten, takle å bli frustert (over at det som er lett på stiturer med kompiser ikke blir lett etter 7 timer med null pause, eller punkterer...eller noe annet), stoppe for å spise lefse/kake + drikke. Så bør en tenke på dette som et turritt. dvs det er en tur og det er et ritt og den største tilfredstillelsen er etter min mening når jeg føler begge deler har blitt aktivert (dvs "herlige stier, flott natur, kule folk som en sykler med og si hei til de som heier" og "i dag hang jeg bra med gitt, prøvde holde ryggen, klarte målet som var innen toppxxxxx i klassen, totalt etc"). Å bare ta det som en tur gjør kanskje at blir litt slapp og ikke rekker fristen. Stoppe på matstasjoner ja, legge seg ned i lynget og kule den en halvtime nei.
|
|
|
31/08/2015 12:27
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Overlever lett grusen, selv om det ikke er så veldig spennende. Det er distanse + vanskelighetsgrad som er så fett. Et everntyr, blir jo helt ødelagt av å se alle de fantastiske bildene og lese hva dere som var igjennom skriver.
Start/mål på samme sted og enklere logistikk hadde vært innertier for min del.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
31/08/2015 12:28
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg liker det lange gruspartiet for det krever at en i god fysisk form og mestrer denne "kunsten" også. Jeg liker å sykle lenge, jeg liker å bli sliten, mao langt er moro. Jeg liker starten på Rena fordi en må ta noen spennende valg, både mht sykkel (hvis en har flere alt) og dekk. Gode poeng. Selv om jeg hata maks en periode på fredag og bannet på at dette var siste gang jeg beveget meg ut i ultraland, så er det noe med kombinasjonen grus og sti som trekker. Både ift. hva man må mestre fysisk, men også når det gjelder valg av utstyr. Hvis det blir sånn at Ultra "må" sykles med 140mm boing og klissete stidekk og vinneren er den med dårligst evne til å tenke konsekvenser, så tør ikke jeg stille til start i hvert fall Sant det, men du sykler jo i bra i terrenget du Øyvind for selv om du ikke følte det var maks dag så syklt du jo bra. Var du med teten inn i Djuposet, eller var du med i "gruppe" 2 hvor jeg ble en del av etter Bringebu ? Mulig du passerte når jeg drev med slange/punktering også.
|
|
|
31/08/2015 12:36
|
Straightline
Ringrev
|
Ringrev
De aller fleste av oss ønsker start nærmere stiene i fjellet/eventuelt HH. Jeg skal gjøre det jeg kan for at det skal skje allerede under neste års ritt. Når de allerede har rigget opp en start til halvbirken på Pellestova bør vel mye av logistikken være på plass til å kunne kjøre Ultrabirken fra Pellestova. Det må jo være ett godt alternativ  Og da dukker i alle fall jeg opp igjen etter ett hvileår Men starten bør ikke være på Pellestova, hverken for det ene elle det andre. Bør starte med en kneik på grus/asfalt. Så enten start på skistadion Lillehammer (god oppvarming opp dit), spør ikke meg om trase, men tipper Straightline eller aselm vet hva som hadde funket, eller sammen med halvbirken, men ikke "flat" start fra Pellestova. Da må en heller starte lenger ned mot Hafjell, bør ha noe som skiller litt slik at 100 ikke braser sammen inn på samme sti. Enig med deg: 600 syklister med hue under armen rett inn på smal sti er vel ingen oppskrift på suksess. Dvs. det var vel de de første tre (?) åra fra Rena, og det ble vel ganske mye kø for de siste 2/3 av deltagerne. Aksel holder korta tett til brystet, så jeg aner ikke noe om hva birken-gjengen tenker. Men jeg må jo si jeg liker ideen om start ved HH. Da har jeg fem min å sykle til/fra start/mål :-) Tror også det må være en del km på vei først (helst bakker) så en får spredt feltet. Jeg hadde foreslått Kringsjåvegen/Balbergskaret (bratt og seig klatring på asfalt/grus) og deretter grus inn til innerst i Gropmarka og deretter sti over til Nordseter. Men det hadde fort blitt minst 45min på grus, altså - dog mer krevende enn grus-starten fra Rena.
|
|
|
31/08/2015 12:38
|
ose13erg
Fersking
|
Fersking
Hyggelig å høre fra Aksel. Jeg er ikke god i å sykle sti, men jeg synes ikke været ødela for meg. Noe bløtt er det alltid, og nå man krysser en bekk så blir det litt søle. Det første partiet ved Hornsjø var litt gjørmete, men også fantastisk å sykle. Ville ikke vært foruten. Gleder meg til å se hva du får til ved neste års ritt..
Takk for en hyggelig opplevelse, hilsen en som stressa fælt med å nå CUT'en ved Pellestova..
|
|
|
31/08/2015 12:40
|
etengesdal
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hva tenker man å gjøre med seeding dersom start og mål er fra Lillehammer og rett ut i terrenget? Vil jo bli forferdelig mykje køkjøring. Kan kjøre små puljer og sende folk av gårde med 10 min mellomrom F.eks. Sånn som LB.Egkjørte forbi 140 stk fra kvarstad til pellestova(i følge resultatlista som kom her i stad og det stemmer nok bra!) så trenger ikkje meir kø for min del. Da er det bedre med 2 timer grus. Logistikk messig er start og stopp i Lillehammer gull!
|
|
|
31/08/2015 13:01
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Nå kjører de halvbirken fra Pellestova, kanskje det er lov å tenke tanken om halvultra for de som bare vil sykle sti? De som er klar for den ultimate utfordringen kan starte på Rena med 50km grus først. Slik proffene sykler Paris Roubaix mens Classic starter rett på brosteinen.
Bare en tanke.
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
31/08/2015 13:13
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Sant det, men du sykler jo i bra i terrenget du Øyvind for selv om du ikke følte det var maks dag så syklt du jo bra. Var du med teten inn i Djuposet, eller var du med i "gruppe" 2 hvor jeg ble en del av etter Bringebu ? Mulig du passerte når jeg drev med slange/punktering også. Var ikke med teten inn i Djuposet, men tror jeg satt sånn midt i av de som startet i pulje A. Rett før vi kom til Rosinbakken ble vi tatt igjen av et stort felt med folk fra A og B, og det ble litt ræs opp bakken. Men det løste seg fort opp da vi kom inn på stien. EDIT: Ser på passeringene mine at jeg lå brukbart an en stund, men så skjedde det "noe"... 56-56-55-73-73-74. Vet ikke hva som gikk galt i år. Har slitt veldig med formen etter ferien, og ikke funnet tilbake til godfølelsen verken på ritt eller trening. Lå flat ut med feber mandag og tirsdag før Ultra, fortsatt feber men på jobb onsdag, og skikkelig slappfisk på torsdag. Vurderte å droppe hele greia, men hadde gledet meg til å dra på tur med en kompis. Var bestemt på at om det ble regn så skulle jeg gi f. Men så våknet vi til sol fra skyfri himmel, og det var vanskelig å ikke bli med... De første tre timene på Ultra var noe av det værste jeg har gjort på sykkel; blytunge bein som nesten ikke gikk rundt, null trøkk. Løsna litt etter tre timer. Da var jeg skikkelig sulten og det rumla i magen, men jeg følte meg lett og fin i kroppen og syntes jeg fikk litt flyt og fart på fine stier på fjellet. Etter 5,5 timer ble det tungt igjen. Gikk i sirup etter det, og ble tatt igjen av mange. Knota på enkle partier, ble skikkelig feig utfor, trilla mye oppover. Ser på pulsdata at jeg hadde 3 (!) minutter i sone 4, 55 minutter i sone 3, og 5.46 i 2. Langt, langt unna rittpuls, og tydelig at kroppen ikke var helt på lag. Var mer mismodig underveis i fjor, men jeg bestemte meg for at det var siste gang jeg var med på dette nå i år. Men det var da. Nå frister det å prøve igjen. Kona syntes det gikk innmari sakte på fredag og har allerede sagt at jeg må ned og rette opp inntrykket. Så jeg får vel være tøffel og gjøre som hun sier...
Redigert av Øyvind V; 31/08/2015 13:16.
|
|
|
31/08/2015 13:36
|
lmo
Entusiast
|
Entusiast
Støtter start i nærheten av Lillehammer. Sykler gjerne 45 min i bratte motbakker istedet for en masse styr med å komme seg til Rena. Ønsker meg også at rittet flyttes til lørdag (selvom man da ikke kan sykle dobbelen), siden jeg sliter med å få lov til å bruke fridager til ritt istedet for familieferie.
|
|
|
31/08/2015 13:46
|
hje
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ultrabirken er et Ultra hardt ritt. Synes det er topp med alle elementer. Det er ikke kun et sti ritt. Det skal være langt og inneholde alle elementer. Synes mann skal bevare dagens form med start på Rena og mål Lillehammer. «tradisjon». Supert for oss som liker Terrengsykling og alt det inneholder. Hilsen 6xUltrabirken
Specialized
|
|
|
31/08/2015 14:14
|
JPK
Avhengig
|
Avhengig
Ligger det noen filmer fra UB på nett? Hadde NRK reportasje om UB? ( har sett de som er linket til her i tråden )
2011 Specialized Stumpjumper S-works 26" 2011 Specialized Epic Comp Carbon 29" 2011 Specialized Tarmac
Er det karbonfiber i karbonader? Må jo i tilfelle være vektreduserende?
|
|
|
[Re: Stefan77]
31/08/2015 14:47
|
Mmar
Ivrig
|
Ivrig
Har sittet som passiv deltager i et telefonmøte idag og har excel-nerdet litt. Kult! Fornøyd med egen utvikling; 187 162 133 61 59 60. Tror den relativt rolige starten var viktig for en god opplevelse i rittet, men tror jeg kunne ha knepet noen minutter på å ligge blant topp 100 før Rosinbakken. Målet før start var topp 100. Tror dette er det beste jeg har prestert i ritt siden junior. Venter spent på rittranking poeng.
|
|
|
[Re: Stefan77]
31/08/2015 15:19
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har sittet som passiv deltager i et telefonmøte idag og har excel-nerdet litt. Her er en matrise som viser plassering på alle mellomtider sammenlagt for alle M klassene. Jeg tar forbehold mot alle mulige slags feil.
Det gleder meg at den viser progresjon for min for alle mellomtider 452 429 426 402 372 364
OBS. Du må lagre fil og endre .txt til .xlsx Prøvde dette men fikk ikke til, er datahemmet også he he. Noen som har dette enkelt til og kan si hva min "tall" er. Odd Erik Farstad, sånn ca 70+ i mål!
|
|
|
[Re: Tommyv]
31/08/2015 15:33
|
Ocoee
Entusiast
|
Entusiast
Denne tror jeg, jeg kan svare på: Etter målgang i fjor og min da 5 UB deltakelse var jeg ganske lei, lei av det lange gruspartiet i starten, lei av logistikken og lei av alle kostnadene. Hadde derfor bestemt meg for ikke å delta i år og har derfor gjort alt mulig annet enn å sykle denne sesongen.
Treningen har bestått av: 1 x Jobbsykling på CX mellom Moss og Oslo, 71 km hver vei, målet var en tur retur i uka, men fasit viser at det ofte ble med kun en vei. 1 x løpe i terreng, ca 10 km pr uke 1 x styrke/kettlebell pr uke 1 x basis, mage/rygg + mobilitetsdrill pr uke I tillegg en og annen padletur og noen turer i fjellet
Tilsammen 4-6 timer pr uke, totalt ca 1900 km sykling, hvor kun 5 økter var i terrenget.
Så, med 2 uker igjen og etter en av de få terrengøktene kom UB abstinensene og med de siste års korte utgaver friskt i minnet lurte jeg meg selv til å melde meg på. Stor var derfor overraskelsen når løypa ble kjent og konsekvensen av værmeldingen gikk opp for meg og jeg forstod jeg trengte en plan for å i det hele tatt klare å gjennomføre.
Dette var planen: 1. Ha fokus på at det var tur og ikke konkurranse og derfor aldri la seg friste til å kjøre over terskel for å henge med i gruspartiet (dette var drit tøft for jeg hadde lyst til å kjøre fortere og bli med grupper som kom forbi, men klarte å motstå fristelsen og kom etter hvert inn i riktig modus samt at vi fikk en OK gruppe som fungerte greit) resultatet var bein som fungerte godt i terrenget.
2. Være selvforsynt med mat og drikke frem til Pellestova (et par krus på de forskjellige stasjonene tok jeg meg tid til), for ikke å kaste vekk tid på matstasjonene. K
3. Få i seg nok salter, viktigere enn mat for min del.
4. Kjøre litt konservativt for å unngå uhell og heller satse på en jevn god flyt hele veien.
5. Og vanskeligst av alt for stoltheten, tvinge seg til å gå av syklen litt tidligere enn nødvendig i de bratteste kneikene på fjellet fremfor å brekke seg opp. Med det minimale treningsgrunnlaget hadde det siste medført kramper av en annen verden og hadde mest sannsynlig ført til at jeg hadde endt med DNF.
Det var enkelte jeg kjørte ganske mange timer sammen med etter hvert, så takk til et par av jentene i årets ritt, Silje og Linda tror jeg, Fa... dere tok noen rå linjer gjennom steinura til tider, er skikkelig imponert, samt til LarsB fra forumet og Atle på Soonbikes, i tillegg en hyggelig kar som hang på ned Nevelfjell og roste meg for fine linjevalg, desverre må sistnevnte ha vært i ørska for jeg ser enkelte har slått meg med 1-2 minutter ned der... får skylde på alderen og at jeg sikkert burde brukt briller.
Ellers håper jeg at deg jeg møtte på Moksjølia som hadde tatt noen ribbein i et fall kom deg greit i mål, følte med deg når du gikk på trynet litt senere igjen... au!
Til tross for dårlig grunnlag var jeg aldri i fare for å ikke nå sperrefristen på Pellestova, og ca 20 min foran den opprinnelige fristen
Planen ble gjennomført prikkfritt og tida i mål ble 9.13, ikke akkurat noe å rope hurra for, men plasseringsmessig er det akkurat i beste halvdel når man teller opp alle som stod på startstreken på Rena. Opplevelsesmessig er det nok den beste Ultra'n jeg har hatt, kunne virkelig nyte en dag på sykkelen i fjellet (selv om det ble en lang dag). Om det blir en ny tur neste år? Tja, kanskje, nå vet jeg i det minste hvor lite trening det er mulig å gjennomføre med.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
31/08/2015 15:37
|
andregja
Medlem
|
Medlem
Hvis det blir sånn at Ultra "må" sykles med 140mm boing og klissete stidekk og vinneren er den med dårligst evne til å tenke konsekvenser, så ...har man laget BirkEnduro  Og så langt bør det neppe strekkes. Men om sti-andelen økes og lengden på grus i åpningen reduseres, stiller jeg meg i rekken av applaudanter.
|
|
|
[Re: aselm]
31/08/2015 15:49
|
Vestmarka
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
.......Føret ødela noe (mye for mange), men det er ikke slik at alle som starter i UB har garanti for at de får se målseilet. Hvert år er det mange som overvurderer egne stiferdigheter og egen form. UltraBirken er ikke for alle, det sier seg selv. . .....
Mener du virkelig at det var rytterne som feilkalkulerte? Selv om infoen de trengte for å skjønne at årets ritt ville bli 90+ minutter lengre for dem først ble offentliggjort etter at de var påmeldt og Birken hadde tatt pengene.
|
|
|
31/08/2015 15:49
|
Wonka
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
[[/quote] Prøvde dette men fikk ikke til, er datahemmet også he he. Noen som har dette enkelt til og kan si hva min "tall" er. Odd Erik Farstad, sånn ca 70+ i mål![/quote]
40-38-54-84-74-72
|
|
|
[Re: andregja]
31/08/2015 15:56
|
olechr
More than words
|
More than words
Hvis det blir sånn at Ultra "må" sykles med 140mm boing og klissete stidekk og vinneren er den med dårligst evne til å tenke konsekvenser, så ...har man laget BirkEnduro ....og det hadde vært fett det. ;-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
31/08/2015 17:05
|
Hebbelill
Entusiast
|
Entusiast
Første gang fra Rena noensinne for min del, og det skulle vise seg at jeg debuterte i det som av erfarne deltakere er karakterisert som den tøffeste løypa hittil... hmm Med svært begrenset ritterfaring er det vanskelig å legge en plan man har tro på, så det var bare å forsøke å smile og skape stemning i løypa fra start - og se hvor lenge det kunne holde. Kom relativt ok i gang fra pulje C og synes vi holdt ok tempo innover fjellet. Gikk ganske tom etter å ha rasjonert ut 0,7l drikke + et par kopper på matstasjonene fra start til Hornsjø, men fikk i meg både mat og drikke på det tidspunktet. Tok litt tid før det gav noen effekt, men etter å ha tatt konsekvensen av at vi skulle holde på en del timer, og startet inntaket av mat, ble alt så meget bedre  Colaen fra Lillosti smakte helt fantastisk og kan sikkert sammenlignes med ulike former for ulovlige substanser - føltes ihvertfall sånn. På vei opp Hafjell innså jeg at vi kom til å slite med sperrefristen på Pellestova, men skjønte da vi kom frem at den var utsatt, for egentlig lå vi 10 minutter bak opprinnelig frist (15.30). Derfra og inn var det bare å fokusere på at det var fredag og snart helg. Helgen kom litt senere enn vanlig når man bruker god tid her og der, men var i mål halv syv. Har i dag svart på spørreundersøkelsen fra Birken, og gitt uttrykk for at jeg synes logistikken kunne vært forbedret vet å starte samme sted som Halvbirken - send oss gjerne ned og opp Hafjell først for å gi skape litt vann mellom båtene. Har en 2 mnd gammel edge 1000 som gikk tom for batteri etter 9.25 - noen andre som opplevde å gå tom for strøm???? Mulig jeg burde holdt tilbake på kart og løypebeskrivelser, men den burde jo klare noe lenger tid?
|
|
|
[Re: Vestmarka]
31/08/2015 18:02
|
TFN
Entusiast
|
Entusiast
.......Føret ødela noe (mye for mange), men det er ikke slik at alle som starter i UB har garanti for at de får se målseilet. Hvert år er det mange som overvurderer egne stiferdigheter og egen form. UltraBirken er ikke for alle, det sier seg selv. . .....
Mener du virkelig at det var rytterne som feilkalkulerte? Selv om infoen de trengte for å skjønne at årets ritt ville bli 90+ minutter lengre for dem først ble offentliggjort etter at de var påmeldt og Birken hadde tatt pengene. Aksel Selmer har jo rett i at UltraBirken ikke er for alle. Var den det, så var den ikke Ultra. Men Vestmarka har også et poeng: Ultra i år ble plutselig ganske mye tøffere enn de fem første gangene. Det visste ingen av oss før mandag før rittet (og noen skjønte det sikkert ikke før fredag). Jeg holder også med hje: I min bok er UltraBirken veldig bra som den er - jeg føler ikke behov for å endre konseptet vesentlig.
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
|
|
|
[Re: TFN]
31/08/2015 18:33
|
Lillosti29
Ivrig
|
Ivrig
Ja, jeg merker at alle selvsagt lurer på hvem som vant en Mandelstang? Det har vel sikkert vært den store snakkisen i etterkant, tett fullt av hvor hard løypa var og hvem som hadde de beste sokkene. Vel, jeg holdte på å glemme hele greia. Inntil det kom en med glis fra øre til øre og spurte "om det var her jeg får Mandelstang?". Bada-bing, her er vinneren som jafset i seg en hel Mandelstang på verdensrekordtid! Gratulerer!
Redigert av Lillosti29; 31/08/2015 18:35.
|
|
|
31/08/2015 18:40
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Prøvde dette men fikk ikke til, er datahemmet også he he. Noen som har dette enkelt til og kan si hva min "tall" er. Odd Erik Farstad, sånn ca 70+ i mål![/quote] 40-38-54-84-74-72 [/quote] Tusen takk! Antar det er Skramstad-Bringebu-Kvarstad-? (etter punktering)-Pellestova- Nybu-Mål ?
|
|
|
31/08/2015 19:25
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Etter å ha lest alle rapportene her nå må jeg innrømme at fire dager på Eurobike gjerne skulle ha vært byttet i 1-2 dager i Birkenland. Ultra skal være Ultra. Man må være godt trent og man må mestre terrengsykkelen. Høres ut som om årets ritt var skikkelig tøft, men også skikkelig fint.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: olechr]
31/08/2015 19:47
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Helt enig. Kvalifiserer egentlig ikke da jeg ikke har kjørt Ultraen enda. De to siste årene har jeg ment å gjøre det, men må si at den trøblete logistikken er en turn-off for meg, og var vel spikeren i kista i år da det var en del andre ting som ikke klaffet.
Det er veldig mange jeg kjenner som ikke er med pga det. Og når man syntes Ultra er fett nå, tenk hvor sjukt fett det hadde vært med start feks på Pellestova. Da kunne man ha syklet mer eller mindre på sti hele dagen. Får jeg trent mer neste år skal jeg være med uansett hvor det starter. Helt enig. Jeg har sykla alle de fem første Ultraene, men gadd ikke all logistikken i år. Start og mål på Lillehammer, gjerne på lørdag, hadde gjort forskjellen for min del. Start på morran på lørdag fra skistadion, f.eks 08.30 så er alle godt avgårde før de første Birken-puljene kommer. Og litt bakker er greit for å få litt spredning før stiene kommer. Mye bedre utgangspunkt for å lage en fin trasé, sånn det er nå så er første halvdel dømt til å bli transport. Og nei, jeg synes ikke det kan være så viktig at noen veldig få mister muligheten til å sykle begge. sv
|
|
|
[Re: svegar]
31/08/2015 19:57
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Helt enig. Kvalifiserer egentlig ikke da jeg ikke har kjørt Ultraen enda. De to siste årene har jeg ment å gjøre det, men må si at den trøblete logistikken er en turn-off for meg, og var vel spikeren i kista i år da det var en del andre ting som ikke klaffet.
Det er veldig mange jeg kjenner som ikke er med pga det. Og når man syntes Ultra er fett nå, tenk hvor sjukt fett det hadde vært med start feks på Pellestova. Da kunne man ha syklet mer eller mindre på sti hele dagen. Får jeg trent mer neste år skal jeg være med uansett hvor det starter. Helt enig. Jeg har sykla alle de fem første Ultraene, men gadd ikke all logistikken i år. Start og mål på Lillehammer, gjerne på lørdag, hadde gjort forskjellen for min del. Start på morran på lørdag fra skistadion, f.eks 08.30 så er alle godt avgårde før de første Birken-puljene kommer. Og litt bakker er greit for å få litt spredning før stiene kommer. Mye bedre utgangspunkt for å lage en fin trasé, sånn det er nå så er første halvdel dømt til å bli transport. Og nei, jeg synes ikke det kan være så viktig at noen veldig få mister muligheten til å sykle begge. sv Tja, hvem tror du helst birken adm vil beholde, de 150 som melder seg på begge ritt eller de 150 som melder seg på Ultrabirken hvis de får det slik som bare de vil. En helg i året klarer dere å ta fri på fredag for barn, familie og jobb.
|
|
|
|
|