Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 15 av 26 1 2 13 14 15 16 17 25 26

Birkebeinerrittet 2015

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003181 30/08/2015 06:32
tskj Offline
Medlem
Medlem
Bra forhold i går. Perset med 22 minutter fra pulje 48.
Dårlig seedet, men motiverende å plukke rygger fra 47, 46, 45 etc underveis, selv om det stort sett var tung solosykling over fjellet. Blir vel plassert i en riktigere pulje neste år, så da er det bare å trene for å forbedre seg ytterligere. Kanskje til og med kunne dele litt mer på jobben og komme under drømmemålet på 4 timer...
Ses neste år!

'Jeg hadde vunnet om jeg hadde tatt ham igjen' - Tor Hushovd
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003194 30/08/2015 07:21
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003196 30/08/2015 07:27
I
Idart Offline
Medlem
Medlem
I
Trasig affære i rittet for min del. Har slitt med et ribbensbrudd fra krasjet i kongerittet. Det føltes likevel bra ut fra start og jeg fulgte pulja greit mot skramstad. Så etter ca 8 km er det en som kjører rett i siden min med otb som resultat. Jeg slår selvfølgelig opp ribbensbruddet og etter dette er hvert eneste åndedrag smertefullt. Klarer ikke å kjøre maks og ruller rolig til mål, utforbakker med mye slag blir fryktelig vonde. 3:44 er mye dårligere enn jeg hadde håpet på men en slags seier å faktisk komme til mål med skade

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003198 30/08/2015 07:33
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Gikk ikke helt som ønsket dette. Bruker for lang tid til Skramstad for å oppnå ønsket målsetning. Kroppen tåler dårlig tidlig start med begrenset oppvarming. Beina var dønn stive uten å ta i all verden. Da er mye kjørt. Birken videre fra Skramstad er litt gitt, og går egentlig litt av seg selv. Du er mye prisgitt farta i gruppa du havner i. Kroppen begynte å fungere ved Bjønnåsbrua. Derfra og inn følte jeg meg sterk hele veien. Rullet i mål uten å føle at jeg har brukte så mye krefter. Litt rar følelse.

3,12,fra pulje 5. Pers med 1 minutt på en middels dag.

Ja, jeg har en plan for å tåle starten bedre. Neste år er jeg 2 min før til Skramstad, og 13 min før i mål :-) (lov å drømme)

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003199 30/08/2015 07:35
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitter og ser på opptak fra sendinga på NRK. Morsomt med han som syklet på 2-giret kombisykkel og full 70-tallsbekledning. Imponerende med 6:14 på slikt utstyr.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Raskall] #2003204 30/08/2015 08:02
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Raskall
Sitter og ser på opptak fra sendinga på NRK. Morsomt med han som syklet på 2-giret kombisykkel og full 70-tallsbekledning. Imponerende med 6:14 på slikt utstyr.

Er broren til en kompis av meg, og sykkelen fikk han av sin far og sa at en dag skal jeg sykle Birken på den. Er forøvrig en habil syklist og hadde nok syklet på. 3:10-3:30 et sted med normalt utstyr.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: erling] #2003205 30/08/2015 08:04
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: erling
Gikk ikke helt som ønsket dette. Bruker for lang tid til Skramstad for å oppnå ønsket målsetning. Kroppen tåler dårlig tidlig start med begrenset oppvarming. Beina var dønn stive uten å ta i all verden. Da er mye kjørt. Birken videre fra Skramstad er litt gitt, og går egentlig litt av seg selv. Du er mye prisgitt farta i gruppa du havner i. Kroppen begynte å fungere ved Bjønnåsbrua. Derfra og inn følte jeg meg sterk hele veien. Rullet i mål uten å føle at jeg har brukte så mye krefter. Litt rar følelse.

Ja, jeg har en plan for å tåle starten bedre. Neste år er jeg 2 min før til Skramstad, og 13 min før i mål :-) (lov å drømme)

Vet ikke om det gjelder for flere, men jeg (pluss kona) trener en del på å starte uten anna oppvarming enn å trille ned til start for så å kjøre løypa til Skramstad eller litt videre. Da lærer du ganske fort hva du tåler uten å stivne. Trenger egentlig ikke se på puls i det hele tatt, men kjører på følelsen. Går det for hardt på det jeg kaller "kritiske punkter" opp til setra (etter min mening ca 5 kneiker som gir sure lår om du presser for hardt. Da er det bare å roe ned litt og vente til du er over).

Redigert av kaiost; 30/08/2015 08:04.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: paalbn] #2003206 30/08/2015 08:05
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: paalbn
Sitat: Raskall

Er broren til en kompis av meg, og sykkelen fikk han av sin far og sa at en dag skal jeg sykle Birken på den. Er forøvrig en habil syklist og hadde nok syklet på. 3:10-3:30 et sted med normalt utstyr.

Han hadde så lavt startnummer at jeg regnet med at han har litt trøkk i bena. Morsomt å se sprellene folk finner på. Så en som syklet i kyllingdrakt også. ICON_SMILE

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: HNK] #2003212 30/08/2015 08:38
-eH- Offline
Medlem
Medlem
Sitat: HNK

Perset selv såvidt det var. Men hadde håpet at samarbeidsviljen i pulje 13 skulle vært bedre. Var bare tull - mer eller mindre null samarbeid. Ingen som ville være med å gi gass! Skikkelig skuffende, vet ikke hva folk var redd for.

Bytt på å ligge foran - to rekker - ene rekka går raskere enn den andre - korte føringer fremst i gruppa - alle bidrar. Verre er det ikke.
"Ikke lenger føringer enn 1-2minutter per mann..." kom det fra en i "gruppa"... Uffameg

Samme opplevelsen i pulje 6. Helt ufattelig at folk kun er interessert i å ligge i sekken for å kjøre gratis over fjellet..

Ellers var det jo knallfint over fjellet i går, supre forhold ICON_SMILE

Redigert av -eH-; 30/08/2015 08:39.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: erling] #2003214 30/08/2015 08:44
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Kjørte muligens sammen noe Erling... Svart og hvit Assostrøye... Merida team sykkel med hvit niner gaffel. Var ikke frisk så dette gikk ræva i forhold til eget mål.. Lå sammen med en jeg kjenner i perioder, han endte på 3.10. Jeg endte på 3.21 som jeg kanskje bør være fornøyd med når jeg er sjuk, men når følelsen undervegs er elendig så blir ikke birken morsom. Birken er kun morsom hvis man har en god følelse og man får ut maks, tråkker ikke over der for å se på naturen azz.. Ritt ala bukkerittet er noe annet, har man en dårlig dag kan man kose seg på stitur:).

Tenker som deg Erling, neste år...

Redigert av Otoen; 30/08/2015 08:45.

CK ELVERUM

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: kaiost] #2003217 30/08/2015 08:51
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: kaiost

Vet ikke om det gjelder for flere, men jeg (pluss kona) trener en del på å starte uten anna oppvarming enn å trille ned til start for så å kjøre løypa til Skramstad eller litt videre. Da lærer du ganske fort hva du tåler uten å stivne. Trenger egentlig ikke se på puls i det hele tatt, men kjører på følelsen. Går det for hardt på det jeg kaller "kritiske punkter" opp til setra (etter min mening ca 5 kneiker som gir sure lår om du presser for hardt. Da er det bare å roe ned litt og vente til du er over).

Er nok sikkert smart og trene på det også. For egen del kommer jeg til å bruke mere tid på å varme opp og stille opp i pulja 5 min før start. Er nok av tid å kjøre seg oppover i pulja på. Blir jo ikke satt noe fart før etter 5-6 km der veien svinger av til høyre. Tror det er en god løsning for meg. Aldri noe krise å stille opp bakerst i pulja på Birken tror jeg.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Otoen] #2003218 30/08/2015 08:53
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Otoen

Kjørte muligens sammen noe Erling... Svart og hvit Assostrøye... Merida team sykkel med hvit niner gaffel. Var ikke frisk så dette gikk ræva i forhold til eget mål.. Lå sammen med en jeg kjenner i perioder, han endte på 3.10. Jeg endte på 3.21 som jeg kanskje bør være fornøyd med når jeg er sjuk, men når følelsen undervegs er elendig så blir ikke birken morsom. Birken er kun morsom hvis man har en god følelse og man får ut maks, tråkker ikke over der for å se på naturen azz.. Ritt ala bukkerittet er noe annet, har man en dårlig dag kan man kose seg på stitur:).

Så deg før start. Men ikke underveis tror jeg. For oss som ønsker oss ned mot 3 blank så er tiden opp til Skramstad helt avgjørende. Er du ikke med der ha du ikke nubbesjans på de gode tidene.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: erling] #2003291 30/08/2015 16:03
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Så deg før start. Men ikke underveis tror jeg. For oss som ønsker oss ned mot 3 blank så er tiden opp til Skramstad helt avgjørende. Er du ikke med der ha du ikke nubbesjans på de gode tidene.

Enig.... Planen var å komme opp ditt på ca 31 min... Noe jeg på en normal dag skulle ha klart.. Ble nesten 35 istedet gitt:(.

CK ELVERUM

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: tskj] #2003295 30/08/2015 16:18
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: tskj
Bra forhold i går. Perset med 22 minutter fra pulje 48.
Dårlig seedet, men motiverende å plukke rygger fra 47, 46, 45 etc underveis, selv om det stort sett var tung solosykling over fjellet. Blir vel plassert i en riktigere pulje neste år, så da er det bare å trene for å forbedre seg ytterligere. Kanskje til og med kunne dele litt mer på jobben og komme under drømmemålet på 4 timer...
Ses neste år!

Ser ut som vi er noenlunde like. Jeg kom i mål på 4:36 fra pulje 50. Syklet alene og plukket rygger akkurat som deg. Skulle vi funnet på noe sammen, kanskje? Hvor bor du? Kanskje en økt eller to sammen når våren og sommeren kommer igjen neste år.

Er også åpen for flere som har samme mål. Kanskje stille et uformelt Terrengsykkel.no-lag?

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: HNK] #2003298 30/08/2015 16:24
L
Lundby89 Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: HNK
Ifølge kommentatorene under nrk sendingen for eliteklassen, har CF Hagen litt erfaring med terrengsykling.....

LITT erfaring?? Kom an.....

Perset selv såvidt det var. Men hadde håpet at samarbeidsviljen i pulje 13 skulle vært bedre. Var bare tull - mer eller mindre null samarbeid. Ingen som ville være med å gi gass! Skikkelig skuffende, vet ikke hva folk var redd for.

Bytt på å ligge foran - to rekker - ene rekka går raskere enn den andre - korte føringer fremst i gruppa - alle bidrar. Verre er det ikke.
"Ikke lenger føringer enn 1-2minutter per mann..." kom det fra en i "gruppa"... Uffameg

Jeg ga på fra start i pulje 13, og fikk utrolig lite hjelp i front, måtte "stoppe" for å få frem noen. Etterhvert ble det er bra samarbeid med en fra Drøbak, som jeg desverre måtte slippe litt i rosinbakken. Jeg så etterhvert en annen fra pulje 13, tipper han kom opp igjen bakfra, jeg var ganske kjørt. Jeg er litt overrasket over hvor dårlige ganske mange er så fort det blir bittelitt teknisk. Jeg kjørte med helstiv sykkel, og flisa mange i de få tekniske partiene som er. Kanskje det kun trenes på landevei, og birken er det eneste målet i løpet av året? Alt i alt en fin tur over fjellet, men veldig slitsomt å "jage" nye rygger hele tiden.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003311 30/08/2015 17:02
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Ellers artig å se at eliten gikk/sprang gåpartiet. Som jeg skrev i et tidligere innlegg tviler jeg på at 160 stk klarte å sykle opp der..var vel ikke 16 stk heller tenker jeg...

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Otoen] #2003313 30/08/2015 17:04
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran

Enig.... Planen var å komme opp ditt på ca 31 min... Noe jeg på en normal dag skulle ha klart.. Ble nesten 35 istedet gitt:(.

Hadde en plan om 30 - 31 til Skramstad og målgang på 2:59, men ble 32 til Skramstad med dårlige bein, og målgang på 3:04. Passe misfornøyd, men det var rett og slett ikke dagen.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003316 30/08/2015 17:25
Harald_D Offline
Avhengig
Avhengig
Hei

Fantastiske forhold i år. Greide ikke pers fra pulje 13, men ser at tidene er noen minutter dårligere for de fleste, og siden jeg fikk glass for første gang, var vel plasseringen relativt bedre.

Blir imidlertid irritert på at mange som velger stiv gaffel åpenbart ikke burde gjort det. Jeg er på ingen måte av de tøffeste i de to-tre nedkjøringene som er på grov grus, men måtte nesten stoppe flere ganger grunnet ryttere med stive gafler som åpenbart ikke behersket det.

Harald D

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Harald_D] #2003323 30/08/2015 17:45
K
kneissl Offline
Medlem
Medlem
K
Da var årets stunt gjennomført og sykkelen settes bort i sånn ca 10 mnd igjen. I år har jeg skrapt sammen rett i overkant av 100 mil inkludert gårsdagens ritt og fire andre lokale ritt i august. Det ble som vanlig et skippertak med ritt hver helg i august.
Vil påberope meg å være i brukbar form og holder det i gang med langrenn gjennom vinteren og har tider på 3.20 (Birken) og 4.40 (Vasa).
Hver gang jeg tråkker Birken blir jeg overrumplet over å bli parkert av folk jeg vet jeg har langt bedre kondis enn. Det er nytteløst for meg å holde følge på flatene. Nedover er jeg langt raskere enn alle i mine grupper, det samme når det er bratt oppover samt i teknisk terreng. Med snittpuls på 161 under gårsdagens ritt, så er det klar at jeg har jobbet godt. Imidlertid er følelsen underveis elendig. Problemet er at jeg har trent med for varierende puls og skulle gjerne sett svingninger innenfor 140-180 i langt større grad. Sitter med en følelse av at "syklister" prioriterer jevn puls og holder farten nede oppover / i terrenget for å banke på bortover grusflatene.
Er eneste løsningen for meg å tråkke 500 mil i forkant eller er det andre triks jeg kan gjøre i treningsarbeidet juli-august? Det ble som seg hør og bør et nytt merke i går, men som sagt en elendig følelse underveis.
På forhånd takk for kyndige råd.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003336 30/08/2015 18:39
D
Deckard Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
D
Gjennomførte birken for første gang i går. Jeg ble seedet til pulje 13 etter TSR og var veldig spent på hvordan farten ville bli.

Gruppa gikk hardt ut og inn i bakken mot skramstad. Planen var å la gruppe være gruppe og kjøre eget løp opp til Skramstad. Det fungerte ganske bra og jeg passerte på 37 min.

Fortsatte løpet i eget tempo til neste passering. Da kom det opp et par ryttere fra pulja bak og det var en gjeng som hev seg på hjul. Jeg bestemte meg for å ta sjansen på å hive meg med i det som for meg ble et realt råkjør.

Jeg var en av rytterne som hang som et slips og hadde mer enn nok med å tette lukene som kom hver gang et nytt felt skulle passeres, og bakketopper forseres.

Noen vil sikkert si at jeg burde sluppet meg ned til et roligere felt der jeg kunne bidratt i front, men sannheten er at det var utrolig moro å kjempe for holde følge. Jeg mista den siste ryggen ved Sjusjøen.

Siste etappen viste seg å være mye tøffere enn den så ut på løypeprofilen. Krampene begynte å yppe men kom meg til mål i greit driv. Det var tross alt mye utforkjøring.

Kom inn på 3.29, godt under målet på 3.40
Dritgøy og fristende å prøve igjen=)

Redigert av Deckard; 30/08/2015 18:40.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003340 30/08/2015 18:50
A
arlol Offline
Fersking
Fersking
A
Ser noen referer til hvilken plass i pulja dere fikk i pulja. Hvordan ser en det?

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003345 30/08/2015 18:55
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Du kan søke i resultatlistene etter kun puljenr

facebook.com/secondhandsessions

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: arlol] #2003346 30/08/2015 18:56
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: arlol
Ser noen referer til hvilken plass i pulja dere fikk i pulja. Hvordan ser en det?

Du kan søke på pulje i resultatservicet på Birkebeiner.no

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Oddefa] #2003357 30/08/2015 19:08
D
Deckard Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
D
Er det noe sted man kan finne totalplasseringen?

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003358 30/08/2015 19:09
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Noen som vet om det ligger opptak av spurten til eliten (menn) ute noe sted?

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003360 30/08/2015 19:11
S
Skoje Offline
Ivrig
Ivrig
S
https://tv.nrk.no/serie/birkebeinerrittet/MSPO42010115/29-08-2015#

Fra ca45min og utover f.eks, velg del 2/2 for herrespurten.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: kneissl] #2003368 30/08/2015 19:16
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: kneissl
Da var årets stunt gjennomført og sykkelen settes bort i sånn ca 10 mnd igjen. I år har jeg skrapt sammen rett i overkant av 100 mil inkludert gårsdagens ritt og fire andre lokale ritt i august. Det ble som vanlig et skippertak med ritt hver helg i august.
Vil påberope meg å være i brukbar form og holder det i gang med langrenn gjennom vinteren og har tider på 3.20 (Birken) og 4.40 (Vasa).
Hver gang jeg tråkker Birken blir jeg overrumplet over å bli parkert av folk jeg vet jeg har langt bedre kondis enn. Det er nytteløst for meg å holde følge på flatene. Nedover er jeg langt raskere enn alle i mine grupper, det samme når det er bratt oppover samt i teknisk terreng. Med snittpuls på 161 under gårsdagens ritt, så er det klar at jeg har jobbet godt. Imidlertid er følelsen underveis elendig. Problemet er at jeg har trent med for varierende puls og skulle gjerne sett svingninger innenfor 140-180 i langt større grad. Sitter med en følelse av at "syklister" prioriterer jevn puls og holder farten nede oppover / i terrenget for å banke på bortover grusflatene.
Er eneste løsningen for meg å tråkke 500 mil i forkant eller er det andre triks jeg kan gjøre i treningsarbeidet juli-august? Det ble som seg hør og bør et nytt merke i går, men som sagt en elendig følelse underveis.

Hvis du ønsker svingninger mellom 140-180 og hadde snitt på 161 så har jeg en mistanke at du ikke har tatt deg ut (mistanke sålenge vi ikke vet maksen).
Trener for lite sykkel rett og slett?

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Skoje] #2003369 30/08/2015 19:17
K
kennyo Offline
Entusiast
Entusiast
K
Deltok for 9. gang. Som alltid med målsetning på under 4:30. God treningsstart på sesongen med god form, men pga. dødsfall i familien måtte jeg prioritere bort en del trening frem mot rittet (skulle bare mangle). Stilte med lave skuldre i pulje 35 og fikk en tøff start opp til Skramstad, med en kropp som kjentes tung og lite villig ut. Så løsnet det litt etterhvert og jeg hadde fint driv gjennom mer eller mindre resten av løypa. Fant aldri noen gruppe å bli med i særlig lenge, så jeg kjempet mye alene i stedvis motvind. Så da jeg kom i mål på 4:14 var jeg godt fornøyd, selv om det er 13 min. bak pers og 8 min. dårligere enn i fjor. Og viktigst av alt: Det var moro! ICON_LAUGH

Redigert av kennyo; 30/08/2015 19:18.
Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: TonyN] #2003377 30/08/2015 19:33
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Får vel komme med en ehh kort rittrapport på LB også, kortere en den om UB iallefall.

Ble en fin tur med start kl 07, på en sykkel som jeg ikke har sykla på før (knallsykkel så hadde ikke noe å si). Slapp feltet akkurat der jeg slapp i fjor, rett etter krysset. Var noen som slapp tidliger og før veien opp til Skramstad, og noen som slapp etter meg. Men fant fort er godt turtempo. Syklet sammen med pulje 1b/2 (fant aldri ut hva de var) mellom terrengpartiene, inkl Kai. Ut av det andre terrengpartiet var jeg lei jaging og gikk i turmodus igjen. Prøvde noen ganger å henge på puljer, men stort sett ble det for hardt/vondt, så da var det turmodus igjen. Og det er digg. Fikk snakket med kjente oppover Kvarstad og Rosin, til og med high fivet med noen kjente. Gode vibber. God stemning med alle de som kom bakfra også. Så aldri noe uvettugt kjøring. Fra Storåsen inn hang jeg med en gruppe inn, som ble større og større og trillet smilende inn i mål på 3.22. I fjor hadde jeg bedre dagsform på LB en UB, i år hadde jeg klart bedre dagsform på UB, og bra var det. Men nok en gang glad jeg syklet på lørdag og herlig stemning fra Elgåsen og til Sjusjøen.

Tror vi var mange dobbeltbirkere i år. Mange som syklet veldig bra og bedre en meg på lørdag også. Kudos til dere/oss alle.

Re: Birkebeinerrittet 2015 [Re: Tange] #2003380 30/08/2015 19:38
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Tange
Sitat: kneissl

Hvis du ønsker svingninger mellom 140-180 og hadde snitt på 161 så har jeg en mistanke at du ikke har tatt deg ut (mistanke sålenge vi ikke vet maksen).
Trener for lite sykkel rett og slett?

Oppover kjører nok de fleste "hardere" enn på flata ift. puls. Samtidig ligger nok fler enn du vil tro rett rundt terskel på flatene. Puls som svinger fra i1 til i4 i ritt betyr ofte at man hviler for mye. Pulsen bør vel aldri så mye mer ned enn i lav i3.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Side 15 av 26 1 2 13 14 15 16 17 25 26

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå