Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Norges beste by/området for aktivt friluftsliv?

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1980761 06/07/2015 16:47
Fossi Offline
Avhengig
Avhengig
Nordvestlandet hvis du kan takle det ustabile været. Jeg bor selv i Trondheim og med listen din og den bransjen du skal inn i så hadde jeg styrt unna. Trondheim har mye bra ski og sykling, noen helt greie toppturer hvis du gidder å kjøre litt og i mine øyne null og niks å tilby innen padling. Alt Trondheim kan tilby kan du få svært mange andre steder og. Kristiansund, Molde og Ålesund har vel så bra sykling, bedre skimuligheter og flott padling. Billigere boligpriser er det og. Kanskje litt vanskeligere å få jobb. I mine øyne tilbyr Oslo og stort sett det samme som Trondheim, bortsett fra at Trondheim er koseligere som by.
Sørlandet tilbyr svært mye bra om enn noe mer usikkert skiføre. Mandal, Søgne, Grimstad og Arendal har noe av norges beste stisykling. Sesongen er tett på 12måneder lang og stiene er svært varierte. I Kristiansand tilbyr de og heisbasert sykling. Padlingen i området er fantastisk, variert og med lang sesong. Det finnes fine toppturer bare to timer fra Kristiansand bare man vet hvor man skal lete.

Bikeless no more

If you ain't a cowboy,
you ain't nothing.
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1980778 06/07/2015 17:38
Jonas88 Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Heisann, her var det mye å ta av. Stor takk til alle som har tatt seg tid til å skrive ned en liten begrunnelse.
Jeg kan vel konkludere med at det er mange fine plasser rundt om i landet som krysser av de fleste punktene på listen min. Av de aller sørligste stedene som er nevnt, så er jeg redd det blir litt dårlig med snø. Er svært glad i variasjonen mellom sommer og vinter, både med tanke på klima og hvilke aktiviteter man kan bedrive på de forskjellige årstidene. Motsatt argumentet kan vel brukes om stedene lengst nord, selv om jeg har en dragning mot naturen der oppe etter å ha bodd litt i Lofoten, så det er fortsatt med i vurderingen.

Nå har jeg i alle fall flere nye byer/områder på listen min, som jeg ikke hadde vurdert tidligere, så all honnør til dere der. Flott med alternativer i alle fall ;-)

“The thing about quotes from the Internet is that it’s hard to verify their authenticity.” Abraham Lincoln
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1980786 06/07/2015 18:11
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Det er noe episk med å bo i et land hvor du kan stille et slikt spørsmål og få omtrent like mange svar som det er forum-medlemmer som kommenterer. ICON_LAUGH

Trønder osv
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1980795 06/07/2015 18:34
Holyman Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Går med lignende tanker. Når jeg blir ferdig på NTNU er Sogndal vel mitt åpenbare førstevalg. Men jeg prioriterer nok ski mye mer enn sykkel.

Trondheim er ifølge mine lektorvenner veldig vanskelig å få jobb i, og det kreves en helt utrolig bilstamina for å bo her på vinteren (6 timer til Sunnmøre). Syklingen er selvsagt knall i Trondheim, og sti-eldoradoet Oppdal er knappe 2 timer unna (Merk at 2 timer føles som 30min når du har bodd i Trondheim i noen år, folk her bruker helt seriøst 10 sekunder på å få bilen i gang etter lyset blir grønt, du tror det ikke før du får se det).

Jeg ville også vurdert Drammen, har ikke vært der særlig mye, men syklingen har jeg godt inntrykk av og det er ikke såå langt å kjøre til fjells.

Redigert av Holyman; 06/07/2015 18:35.
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Storkopp] #1980818 06/07/2015 19:47
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: Storkopp
Hei!
Har du tenkt noe på Ålesund? Haker av det du har på lista di med god margin, og det i uendelig skjønne naturomgivelser. Mange fine bynære lettere turer. Men Innen 1,5 timer med bil (og det er aldri kø!) har du uendelige muligheter. Tror det er få plasser hvor ratioen naturopplevelse/logistikk er høyere!

Bra miljø på friluftsfronten, masse ivrige folk (min mor og hennes kollegaer, blide damer på 50+ går toppturer 7 mnd i året, dette er ikke uvanlig her!)

Dog bare en klassisk norsk fiskerlandsby, bare på steroider. Byliv og cafètilværelse matcher ikke folketallet!
Relativt dyrt boligmarked. Klimaet er elendig, men ikke dårligere en mange av de andre plassene som er nevnt!

For øvrig beliggende i fylket med landets laveste drop-out i videregående skole. Så skolene kan ikke være helt ille.

Tidligere "kjent" som "Lektoren".
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1980821 06/07/2015 19:56
KlabbOgBabb Offline
Entusiast
Entusiast
Molde eller Åndalsnes må da være ideelt? Toppturer en kjapp fergetur unna, stier overalt rett bak huset ditt, knallforhold for padling, skitrekk med helt ok løyper og bare 2,5t til Oppdal og Bjorli for større skiheiser.

Badeland har vi.
Om du liker ballspill-Norges fineste stadion.
Høyskole, sikkert 7 ungdomsskoler og ennda flere barneskoler her.
Teaterjazzhus har vi også, hva nå enn det er godt for.

Treig oppover, feig nedover.
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Straightline] #1980906 07/07/2015 07:02
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Straightline
Ingen har nevnt Lillehammer, så da gjør jeg det.

Vinter: Norge beste (?) langrennsmuligheter med lang og stabil vintersesong og daglig oppkjørte løyper på flere titalls mil - både bynært og over tregrensa.
Toppturer er lengre unna - på tre timer i bil er du i Leirdalen i Jotunheimen. Samma til Valdresflya. Det finnes noen halvbra muligheter 1-1,5t unna (Gråhø i Vestre Gausdal og Saukampen ved Vinstra). Vanlig bakkekjøring er 15min unna i Hafjell, 30min til Skeikampen og 40min til Kvitfjell.

Sommer: Halv- og helknotete stisykling nært byen - dog mulighet for lange turer. Oppå "fjellet" (20min. i bil) finnes noe av Norges fineste sykling på fjellstier. Stiturer på 6t+ er helt kurant å få til med minimalt med grussykling. Skeikampen har også utrolig flott stisykling.
Landevei kan jeg bare gjette meg til, men basert på de siste NM-resultatene er vel Lillehammer beste klubb - vet ikke om det forteller noe?
Padling er vel kanskje ikke noe å rope hurra for. Ser det er noen som padler på Mjøsa, men det er sikkert bare et dårlig substitutt..
Vet ikke hva du legger i fjellturer, men 20min. bil unna byen er du over tregrensa, og da går det stier i alle retninger.

+1. Lillehammer er fantastisk. Selvsagt kan man padle på Mjøsa, eller i Lågen. Eller rafte i Sjoa. Eller padle i Åsta.

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: KenR] #1980912 07/07/2015 07:10
Larsemannen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: KenR
Sitat: Straightline
Ingen har nevnt Lillehammer, så da gjør jeg det.

Vinter: Norge beste (?) langrennsmuligheter med lang og stabil vintersesong og daglig oppkjørte løyper på flere titalls mil - både bynært og over tregrensa.
Toppturer er lengre unna - på tre timer i bil er du i Leirdalen i Jotunheimen. Samma til Valdresflya. Det finnes noen halvbra muligheter 1-1,5t unna (Gråhø i Vestre Gausdal og Saukampen ved Vinstra). Vanlig bakkekjøring er 15min unna i Hafjell, 30min til Skeikampen og 40min til Kvitfjell.

Sommer: Halv- og helknotete stisykling nært byen - dog mulighet for lange turer. Oppå "fjellet" (20min. i bil) finnes noe av Norges fineste sykling på fjellstier. Stiturer på 6t+ er helt kurant å få til med minimalt med grussykling. Skeikampen har også utrolig flott stisykling.
Landevei kan jeg bare gjette meg til, men basert på de siste NM-resultatene er vel Lillehammer beste klubb - vet ikke om det forteller noe?
Padling er vel kanskje ikke noe å rope hurra for. Ser det er noen som padler på Mjøsa, men det er sikkert bare et dårlig substitutt..
Vet ikke hva du legger i fjellturer, men 20min. bil unna byen er du over tregrensa, og da går det stier i alle retninger.

+1. Lillehammer er fantastisk. Selvsagt kan man padle på Mjøsa, eller i Lågen. Eller rafte i Sjoa. Eller padle i Åsta.

Lågendeltaet er faktisk overraskende fint å padle i. Skei og Nordseter byr på noe av det flotteste stisykling man kan få ICON_SMILE Og du kjører sakte om du bruker 3t til Leirdalen eller Valdresflya ICON_WINK

I tillegg er det jo alle skolenivå opp til og med høyskole mtp. jobb.

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1980922 07/07/2015 07:29
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ellers er det kanskje ikke så dumt å tenke på økonomi og fremtidsutsikter. Som lektor med trygge jobbutsikter kan det kanskje være fristende å flytte til mindre sentrale strøk av landet. Men økonomisk tror jeg det er et sjansespill, om man ikke er sikker på at man vil bo på dette stedet resten av livet. Om boligprisene der du slår deg ned stagnerer, mens prisveksten i Osloområdet fortsetter risikerer du å bli stuck. Slik norsk økonomi er nå er eneste trygge alternativ områdene på Østlandet som har gode forbindelser til Oslo.

Som lektor er det også lurt å tenke på at mange går lei etter noen år i skolen. Da er det greit med tilgang på et større arbeidsmarked.

Redigert av larsdx; 07/07/2015 07:30.
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: larsdx] #1980926 07/07/2015 07:39
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
Sitat: larsdx
Slik norsk økonomi er nå er eneste trygge alternativ områdene på Østlandet som har gode forbindelser til Oslo.

Dette er vås.

Men det finst mange andre gode argument for osloregionen. Til dømes er tilhøva både for terrengsykkel og for langrenn betre enn her i Trondheim.

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: KenR] #1980933 07/07/2015 07:55
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Om man vill padla så ska man ju självklart padla och inte rafta i sjoa.

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: dagfink] #1980951 07/07/2015 08:38
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: dagfink

Men det finst mange andre gode argument for osloregionen. Til dømes er tilhøva både for terrengsykkel og for langrenn betre enn her i Trondheim.

Hva er det spesifikt du tenker på når det gjelder sammenligningen av terrengsykling på de to stedene?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: larsdx] #1980953 07/07/2015 08:39
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Slik norsk økonomi er nå er eneste trygge alternativ områdene på Østlandet som har gode forbindelser til Oslo.

Det er ikke alle som er enige i den spådommen.

http://www.tv2.no/a/7077715

- Robert Green Ingersoll
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1980968 07/07/2015 09:07
T
TrondAM Offline
Veteran
Veteran
T
Friluftslivsmessig er nok Molde og Ålesund optimale, som byar mindre bra, spesielt Molde er rimeleg kjip. Trondheim funka til det meste, også som by, men for padling og ski er det berre "greitt nok" iogmed at du fort må reise eit par timar for dei virkeleg gode topptur / padlemuligheitene.

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1980974 07/07/2015 09:12
Fossi Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg er helt enig i det Dagfink skriver. Basert på mine egne erfaringer etter å ha bodd åtte år i Trondheim og et år i Oslo så overgår syklingen i Oslo Trondheim med grei margin. Misforstå meg rett, det er masse bra sykling i Trondheim, men det er tørrere i Oslo, markaområdene er større og mer variert og det er et langt bedre kollektivtilbud i Oslo som gjør at man har lettere tilgang til flere steder man kan sykle, dersom man ikke gidder å sykle dit.
I tillegg har man fra Oslo tilgang på Drammen og hafjell for heisbasert sykling, samt Oslo Enduro for de som driver med slikt.

Bikeless no more

If you ain't a cowboy,
you ain't nothing.
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: fredriks] #1980984 07/07/2015 09:29
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: fredriks

Om man vill padla så ska man ju självklart padla och inte rafta i sjoa.

Selvsagt, beklager min ignoranse. Med padling tenkte jeg primært på kano (!) men kajakk brukes jo i alt slags vann.

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1981019 07/07/2015 10:53
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
At noen ved sine fulle fem foreslår Oslo, viser hvor sneversynt man blir etter god nok indoktrinering. Avsindige priser på bolig, kollektiv-pendletilbud som har stått på stedet hvil i manns minne, bilkøer til helv.. og tilbake, politikere som kappes om å finne på finurlige avgifter å dytte på vanlige lønnsmottagere kan IKKE veie opp at marka ligger utenfor døra. Stort sett finnes skau med stier, tråkk og grusveger i kort avstand fra alle andre byer i Norge også....

Jeg ville valgt Lillehammer, Molde eller Ålesund. Rett og slett fordi det er fine byer, og har det meste av tilbud. Lillehammer dog soleklart foran de andre...

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: GeirK] #1981022 07/07/2015 10:56
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: GeirK

Jeg refererer til worst case scenario. Hvordan det går avhenger av oljeprisen, men det er relativt sikkert at Osloregionen vil ha bede prisutvikling på bolig om det blir motkonjunktur, så lenge takten i innvandringen fortsetter å øke eller ikke synker vesentlig.

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Fossi] #1981029 07/07/2015 11:24
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Fossi
Jeg er helt enig i det Dagfink skriver. Basert på mine egne erfaringer etter å ha bodd åtte år i Trondheim og et år i Oslo så overgår syklingen i Oslo Trondheim med grei margin. Misforstå meg rett, det er masse bra sykling i Trondheim, men det er tørrere i Oslo, markaområdene er større og mer variert

Jeg har stort sett syklet Sognsvann-Ullevålseter og tilbake til byen over Vettakollen, pluss litt i sørmarka så jeg vet ikke så mye om resten - men mer variert enn i Trondheim? Virkelig?

og det er et langt bedre kollektivtilbud i Oslo som gjør at man har lettere tilgang til flere steder man kan sykle, dersom man ikke gidder å sykle dit.

Er det et gyldig argument? I Oslo TRENGER man kollektivtransport for å komme seg ut i marka hvis man bor på feil sted. I Trondheim er alt svært nært nær sagt uansett hvor man er.

I tillegg har man fra Oslo tilgang på Drammen og hafjell for heisbasert sykling,

Har du vært i Åre?

- Robert Green Ingersoll
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1981037 07/07/2015 11:32
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Man trenger ikke kollektivtransport for å komme seg ut i marka i Oslo. Ingen steder er det mer enn 20-30 min å sykle. Men tbanen er tilgjengelig, det er fint.

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: GeirK] #1981044 07/07/2015 11:56
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T

Jeg har stort sett syklet Sognsvann-Ullevålseter og tilbake til byen over Vettakollen, pluss litt i sørmarka så jeg vet ikke så mye om resten - men mer variert enn i Trondheim? Virkelig?

Det er stor (topografisk) forskjell på vestmarka, nordmarka og østmarka. Om den overgår Trondheim aner jeg ikke (har vært for lite på tur i skogen der) -men det er nå ekstremt variert.

Men for meg fremstår faktisk avstandene lenger i Trondheim (hvis man skal til et spesielt område). Der man i Oslo kan sykle eller kombinere sykkel og kollektivt må man i Trondheim bruke bil for å komme seg litt ut i skogen.
Og å dra sykkelen inn på bussen i Trondheim virker som et spennende forsøk...

Thomas

Thomas
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: larsdx] #1981046 07/07/2015 11:58
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig

Jeg refererer til worst case scenario. Hvordan det går avhenger av oljeprisen, men det er relativt sikkert at Osloregionen vil ha bede prisutvikling på bolig om det blir motkonjunktur, så lenge takten i innvandringen fortsetter å øke eller ikke synker vesentlig.

Siden trådstarter har tilhørighet til Oslo fra før av, så har du nok et poeng. Jeg hadde nok ikke klart å kommet meg inn i et boligmarked i Oslo med de prisene som er der, og med den standarden på bolig som jeg forventer.

Men, for oss andre som kun har vært i Oslo fordi vi må mellomlande på Gardermoen, så er det andre ting enn prisutvikling på boliger på Karl-Johan som er viktigere. At livsgrunnlaget i norske småbyer, Ålesund, Molde, Trondheim og Sogndal, skal forsvinne har jeg ikke noen særlig tro på, og den livskvaliteten vi har på slike plasser står nok ikke tilbake for noe, selv Oslo ...

Jeg kjenner selv personer som bor i Ålesund fordi det har vært enkelt å få seg en god jobb, og fordi de kan kombinere det med friluftsaktiviteter. Men utifra denne tråden, så er de aller fleste plasser i Norge kjekke å bo på.

Og for å sette ting i perspektiv fra livet her ute i distrikst-Norge:
Strandafjellet Skisenter er den nærmeste skidestinasjonen fra London. 2,5 timer har det tatt fra man sitter på pub i London til man kan spenne på seg Dynafit-skoa og svinge seg nedover i pudderet fra Roaldshorn. Tenk på det når du bruker 1 time på transport til og fra stiene i Oslo ICON_WINK

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: tparsli] #1981047 07/07/2015 12:00
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: tparsli
Der man i Oslo kan sykle eller kombinere sykkel og kollektivt må man i Trondheim bruke bil for å komme seg litt ut i skogen.

????
Man syklar ju opp till marka på en 15-20 minuter från de flesta ställena i trondheim. Var tror du att vi syklar runt trondheim?

Att ta sykkeln på buss tror jag också fungerar rätt bra.

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: GeirK] #1981049 07/07/2015 12:02
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg er helt enig i det Dagfink skriver. Basert på mine egne erfaringer etter å ha bodd åtte år i Trondheim og et år i Oslo så overgår syklingen i Oslo Trondheim med grei margin. Misforstå meg rett, det er masse bra sykling i Trondheim, men det er tørrere i Oslo, markaområdene er større og mer variert

Mer variert, i den forstand at alle markene som omringer Oslo hver har sine særpreg. En annen ting er at det er et sti-nettverk som er helt enormt.

I arbeidet med boka mi ble det klart for meg at hvis det er god-gammeldags variert terrengsykling(slik Trondheim også har) du er ute etter, er det få steder i Norge som kan konkurrere med Oslo.

Men nå består jo livet (heldigvis) ikke bare av sykling da, og bosted må selvfølgelig velges med flere ting i tankene.

// Kristoffer

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1981050 07/07/2015 12:02
Fossi Offline
Avhengig
Avhengig
I mine øyne har Oslo mer variert stisykling enn i Trondheim. Alt fra superknot til superflyt. Gjerne i løpet av samme runden. Jeg sier ikke at noen av stedene er et stimekka, men begge er bra og Oslo er et par knepp over. Beklager til alle trøndere her inne.
Spesielt dette med at det blir fortere tørt i Oslo enn i Trondheim (les: blir tørt) betyr mye for min del.
Dette med kollektivtrafikk betyr en del hvis man ønsker å bruke mest mulig tid på stisykling og mindre på transport. Jeg er enig med deg at det i mange tilfeller er enklere å komme seg til marka på sykkel i Trondheim, men for all annen bruk av marka så er banen i Oslo suveren.
Jeg har vært i Åre og mener det rekker Hafjell til knea. Kanskje opp mot trochanter major, men fortsatt et godt stykke igjen opp til Hafjell.
Jeg har hatt ekstremt mye fin sykling i Trondheim de årene jeg har bodd der. Mye fin skikjøring og. Jeg har alltid sagt at jeg heller flytter til Nord Korea enn til Oslo, men nå sitter jeg nå en gang i Tigerstaden og må innrømme at det ikke er så verst. Men det er klart at boligpriser og hvor man velger å bo i Oslo kan sette en brems på festlighetene.

Bikeless no more

If you ain't a cowboy,
you ain't nothing.
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: tparsli] #1981051 07/07/2015 12:02
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: tparsli
Der man i Oslo kan sykle eller kombinere sykkel og kollektivt må man i Trondheim bruke bil for å komme seg litt ut i skogen.

Hva? Gi gjerne et eksempel på navgitt boligområde og skog som du mener er representativt, for dette skjønner jeg ikke.

- Robert Green Ingersoll
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1981052 07/07/2015 12:03
Fossi Offline
Avhengig
Avhengig
Det Kristoffer sa!

Bikeless no more

If you ain't a cowboy,
you ain't nothing.
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Fossi] #1981053 07/07/2015 12:05
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg har vært i Åre og mener det rekker Hafjell til knea.

Hvilke løyper/stier syklet du i Åre? Jeg har ikke vært i Hafjell, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag.

- Robert Green Ingersoll
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Jonas88] #1981055 07/07/2015 12:11
Fossi Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg tror jeg har syklet rubbel og bit både i Åre og på Hafjell. Shimano-løypa i Åre er ikke så ulik Ekspressen på Hafjell. Men på Hafjell så har de i tillegg Roller Coaster som er i verdensklasse i sin kategori. Denne overgår det meste du kan finne i nord europa.
Jeg skal innrømme at jeg ikke har syklet i Åre på noen år så hva de har gjort av utbedringer siden jeg var der sist kan jeg ikke stå for. Tenker jeg tar meg en tur i løpet av sommeren.

Bikeless no more

If you ain't a cowboy,
you ain't nothing.
Re: Norges beste by/området for aktivt friluftsliv? [Re: Fossi] #1981056 07/07/2015 12:12
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
I mine øyne har Oslo mer variert stisykling enn i Trondheim. Alt fra superknot til superflyt. Gjerne i løpet av samme runden. Jeg sier ikke at noen av stedene er et stimekka, men begge er bra og Oslo er et par knepp over. Beklager til alle trøndere her inne.

Du trenger ikke å beklage at du legger frem dine egne meninger. Jeg føler meg ikke støtt, men så er jeg ikke trønder heller.

Jeg synes Trondheim er et stimekka - ikke sammenlignet med Lake Tahoe, men til by å være. Jeg kan sykle til enten Bymarka eller Estenstadmarka hjemmefra på 20 miutter og variasjonen er så stor at det er umulig å gå lei. Oslo er bra hvis det virkelig topper det.

Fuktigheten venner man seg til.

- Robert Green Ingersoll
Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå