Sykkelen er utsturt med Ardent Race 2.2 bak og Beaver foran. Gleder meg til å være en av de som kan si "jeg kan fremdeles kjenne gjørmesmaken fra TSR i 2015"
Bra valg!
Racing Ralph 2.35 bak og Beaver 2.25 foran på meg. Blir superbra!
Redigert av Trond Vidar; 28/05/201521:05. Rediger grunn: hmmm. Bildet ville ikke vises.
hm, ta deg igjen så tidlig, , nei, jeg tror at jeg kommer ta deg igjen i en bakke der du står og lurer med krampe for at du siden skal slå meg på mållinjen, som du pleier at gjøre, din tøffing der.
re dekk, beaver 225 frem og ardent 225 bak ser det ut som for meg. har rocket ron og beaver 2.0 exc på nå, men det blir nok til å bytte
Jeg stiller på noe annet enn Race king i ritt for første gang på 5 år eller noe sånn. Kjøpte meg Rocket Ron 2.25 i går. Følte jeg burde ha noe med knaster i morra...
Hvis været som er meldt slår til, så blir det enda lavere skuldre, godt med klær, og turfokus.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Bever Bever jeg var jo fast bestemt på Fast Track...
har et par Bever 29 2.0 EXC bakerst i skapet som nesten ikke er brukt ble kjøpt til UB et år, er seff litt lite volum, men EXC er det litt for tynne sidevegger ?
Fa... jeg som var så gald for at skiene var lagt vekk dette er jo akkurat sammen smøre hysteriet...:)
Med utgangspunkt i høydeprofilen og med stor fare for å skyte meg selv i foten prøver jeg meg på følgende gjetning på løypa.
1. Det ser ut som Bukkebergrunder utgår. Ser ut som vi starter inn i Trulsenland (muligens rundt Ulsrudvann først). Usikker på akkurat hvor, men det ser ut som vi avslutter med Solbergvanndigg.
Antall høydemeter ser omtrent likt ut som i fjor, og løypa ser litegrann kortere ut(?) Kjør debatt
Var på bukkeberget for et par dager siden og det var ryddet godt i noen skråninger, antok at det var i gjort i rittøyemed...
har et par Bever 29 2.0 EXC bakerst i skapet som nesten ikke er brukt ble kjøpt til UB et år, er seff litt lite volum, men EXC er det litt for tynne sidevegger ?
Fa... jeg som var så gald for at skiene var lagt vekk dette er jo akkurat sammen smøre hysteriet...:)
neida. Forskjellen er at selv om du ikke treffer helt, så kan du fortsatt komme frem helt greit!
Husker en viss Ronnie klaga på slitte Race King dekk på sykkelen min for et par år siden, vet ikke hvor mange timer jeg slo ham med jeg...
Kjør på det som funker for deg. Har ikke peiling på løypa, men tror at de partiene som er egnet for Beaver uansett blir en ganske kort affære?
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Røra også litt rundt og oppdaget plutselig et par skilt. Godstien er med og Sørover til Langvannet like så. Slettfjell er ikke med i år.
Glatt som pføy. Heller mot Beaver jeg også nå
Kanskje vi skal kjøre sørover til langvannet, ned blåbærstien og så opp svahili og videre mot Skullerud? Det kunne være en god ide. Blåbærstien tåler en del trafikk selv om det vått, vil jeg tro, siden den ligger helt på åsryggen.
neida. Forskjellen er at selv om du ikke treffer helt, så kan du fortsatt komme frem helt greit!
Husker en viss Ronnie klaga på slitte Race King dekk på sykkelen min for et par år siden, vet ikke hvor mange timer jeg slo ham med jeg...
Kjør på det som funker for deg. Har ikke peiling på løypa, men tror at de partiene som er egnet for Beaver uansett blir en ganske kort affære?
Blir kos dette vi får bare finne frem stismilet, men det er fint med litt grei gummi hvis det allikevel går i turmodus.
Beaver er et godt dekk selv om det ikke er gjørme over alt. Å velge et grovere dekk er ikke bare for å komme igjennom der det er masse gjørme. Blir det regn blir svaberg og røtter glatte. Da sitter Beaver bedre pgs mykere gummi. Man kommer igjennom med alt mulig, men på andre runden kommer det til å bli glatt. (så sant det blir regn i morgen).
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Akkurat nå sitter jeg og ser at startområde på Haraløkka bader i sol og det er knapt en sky på himmelen. Hvis vi faktisk leser hva YR skriver om været på Østlandet i morgen, kan vi slippe ganske greit unna.
Quote:
Østlandet Skiftende bris. For det meste skyet. Perioder med regn eller regnbyger, trolig mest nedbør nær Svenskegrensa.
Haha, neida. Blir sikkert regn.
Jeg skal ut for å merke litt i løypa straks, kan komme med en liten rapport om hvordan det ser ut om et par timer.
Jeg kan gjøre dere alle en tjeneste, hvis jeg kjøper Beaver nå da blir det garantert sol i morgen jeg tror jeg gjør det som en gest til dere alle
Kjør på!
Beaver er et godt dekk selv om det ikke er gjørme over alt. Å velge et grovere dekk er ikke bare for å komme igjennom der det er masse gjørme. Blir det regn blir svaberg og røtter glatte. Da sitter Beaver bedre pgs mykere gummi. Man kommer igjennom med alt mulig, men på andre runden kommer det til å bli glatt. (så sant det blir regn i morgen).
Blir det nødvendig med f.eks Hans Dampf 2.35" foran i morgen? Målet er å gjennomføre.
Nå har jeg Ardent Race både foran og bak, holder på dette valget så sant ikke mange er uenig.
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Jeg kjører på med Ardent 2,4 bak, High Roller 2 2,35 foran. Har kjørt en del på det oppsettet på all slags føre den siste tiden, og føler meg trygg på det. Det både griper og styrer bra, og ruller ganske greit. Testet Ikon bak her om dagen, det røsket jeg bare av igjen. Rullet bedre, men gjørma pakket seg og det kom litt til kort over glatte røtter og svaberg. Har testet Ardent også foran denne uka, var veldig fornøyd med det. Hadde jeg hatt det liggende ville jeg vurdert Ardent Race bak og vanlig Ardent foran, men får bruke det jeg har
Er det noen som vet tidspunkt for offentliggjøring av løypa?
Jeg har også dilemma mht dekk. Hadde tenkt meg 2 x Fast Trak control, men vurderer å bytte til x-king 2.4 foran. Eller enda verre/bedre; Butcher og Purgatory med traktorhjulene. FT funker til mye, men de er litt nervøse på glatte svaberg og røtter. Hmmm ...
Jeg har også dilemma mht dekk. Hadde tenkt meg 2 x Fast Trak control, men vurderer å bytte til x-king 2.4 foran. Eller enda verre/bedre; Butcher og Purgatory med traktorhjulene. FT funker til mye, men de er litt nervøse på glatte svaberg og røtter. Hmmm ...
aaaghhhhhhh! Må slutte å følge tråden. Har akkurat samme dilemma selv. Butcher og Slaughter fungerer grisebra på vått sva og røtter, men triller jo pokker ikke uten at man står og trår. Testa Enduroen med FT i går, og det triller jo hinsides
Jeg sykla litt rundt i marka i går med X-King og det var veldig glatt. Mye glattere enn jeg hadde håpet på....
Lånte også en stisykkel (27.5) med Hans Dampf og det ga en helt annen flyt og fremkommelighet.
Hvis det i kveld fortsatt meldes regn, så blir det høyst sannsynlig Beaver på meg.
Dersom det viser seg at løypa har flere lengre gruspartier, så kanskje det ikke blir Beaver likevel. Men det blir forhåentligvis lite grus.
Jeg rulla til jobb med bever 2.25 foran i dag, og RacingRalph 2.35 bak. Begge er store på volum (59/60 brede + evt knaster). Det rulla veldig bra, fordekk påvirker ikke så mye som bak.
Du kan fint sykle bever foran nesten uansett hvor mye det regner i morra, og heller velge et litt raskere bakdekk.
Jeg velger Bever foran fordi jeg ikke orker sklitaklinger på røtter og stein, og bever helt overlegent alt annet til å spore godt nedover/bortover. Jeg vil kunne angripe nedover også
Hysj på deg. På min sykkel sitter det Ground Control 2,3 Sworks foran og Renegade 2,3 Control bak. Det var helt greit på E6/Bunghole for to dager siden.
Tvilsomt om jeg bytter til Ground Control bak også i kveld. Det dekket slipper litt luft på upassende tidspunkter. Og det kommer til å gå skikkelig sakte uansett.