Lower seal head, som sagt over. Og har funnet fram til "Lower Hose Barb Assembly Kit - Reverb Stealth" - spare part nr. 11.6815.030.010" men slik det er avbildet de plassene som selger dette mangler det en del. Gidder ikke kaste mer penger etter Reverb hvis jeg ikke er sikker på å få delen jeg trenger.
Ja, lasta det ned tidligere. Bestiller "Lower Hose Barb Assembly Kit - Reverb Stealth" og håper det løser problemet. Får bare håpe gjengene på stempelstanga ikke er for dårlige også når jeg evt. får ordna nytt lower seal head.
Gaffelolje i håret i dag. Av og til blir det bare kløneri. I går var en slik kveld. Tok godt over en time. Vrient å dytte IFP-klumpen jevnt ned, av og til.
Har problemer med reverb'n etter etter at jeg har tatt full service og byttet alle pakninger. Problemer er at når jeg skal fylle på luft og kommer til 100-150 psi så trekker pinnen seg sammen, akkurat som det ble vakum isteden for trykk I pinnen!!! Har fulgt instruksjonsvideoene til punkt og prikke! Har tatt alt fra hverandre flere ganger og gjentatt prossen, men ender opp med samme resultat. Noen som har hatt samme problem, eller veit hva jeg kan ha gjort feil?
Jag kapade min slang vid sadeln i helgen pga att jag hade råkat klämma slangen vid transport. Dettaresulterade i att pinnen gick trögt. Nu är ny nippel på plats och den är luftad hur många gånger som helst, men den vill inte. Har använt mer än en halv burk med olja så de ska vara gott om olja i slangen. Den sitter i nederst läget nu och jag vill inte dra upp den.
Du må dra den OPP. Folk er jo livredde for å ta i Reverb'n Jeg har dratt min opp med vold og makt flerfoldige ganger. Den må luftes i øvre posisjon, slipp ut lufta dra den opp, luft, pump opp trykket og sykle i vei. Har jo demontert Reverb'n mange ganger, det finnes ikke noe trolldom inni den som tilsier at du ikke kan gjøre ditt eller datt rett og slett.
Du må dra den OPP. Folk er jo livredde for å ta i Reverb'n Jeg har dratt min opp med vold og makt flerfoldige ganger. Den må luftes i øvre posisjon, slipp ut lufta dra den opp, luft, pump opp trykket og sykle i vei. Har jo demontert Reverb'n mange ganger, det finnes ikke noe trolldom inni den som tilsier at du ikke kan gjøre ditt eller datt rett og slett.
Troller du? Dette er hvertfall en oppskrift på å fucke opp pinnen din.
Må ikke luftes i øvre posisjon. Hvorfor mener du det?
Troller ikke. Før noen fortalte meg at det var livsfarlig å dra opp pinnen er jeg helt sikker på at jeg har dratt den opp minst 20 ganger, noen ganger med makt fordi faenskapen låste seg i nedre stilling langt uti skogen. Grunnen til alle problemer var et bittelite hull i slangen som gjorde at den måtte luftes i tide og utide. Når jeg fant ut av det så funker den som ny til tross for all mishandling og dommedags profitier fra alle her inne om at den blir ødelagt hvis man drar den opp. Og den skal visst i følge RS luftes i øvre stilling, vet ikke men jeg har aldri klart å lufte den i nedre stilling.
Fordi lengen på pipa gjør det lett å sikte slik at gjengene treffer, og så er det lett å få godt tak med rørtang, og man kjenner godt åssen gjengene entrer, også. Slik rørtang:
Nå ble jeg nysgjerring, hvorfor rørtang i stedet for f.eks. leddhåndtak (settes parallell for forsiktig innskruing, vippes ned for å stramme). Du er ganske mye mer avansert enn meg i mekkingen, så du har sikkert en god grunn jeg ikke skjønner.
Fordi man må tre pipa utpå innerrøret, som har diameter på (ca. øyemål) 10mm, slik at innerøret kommer gjennom 1/2"-firkansporet på pipa, så annet alternativ er fastnøkkel med sekskantspor, men de ringnøklene som jeg får tak i, har stjerneformet 18-kantspor, som river i filler sporet på endestykket:
Fastnøkkel og skiftenøkkel lager også leven, mens med sekskanthylse blir det nesten ikke spor etter noenting.
Aha, da var det ganske Reverb-spesifikt (jeg har ingen planer om å driste meg på Reverb-service med det første) og en veldig god grunn skjønner jeg. Takk.
Har problemer med reverb'n etter etter at jeg har tatt full service og byttet alle pakninger. Problemer er at når jeg skal fylle på luft og kommer til 100-150 psi så trekker pinnen seg sammen, akkurat som det ble vakum isteden for trykk I pinnen!!! Har fulgt instruksjonsvideoene til punkt og prikke! Har tatt alt fra hverandre flere ganger og gjentatt prossen, men ender opp med samme resultat. Noen som har hatt samme problem, eller veit hva jeg kan ha gjort feil?
Jeg har grublet etter beste evne på dette, og kan ikke komme på andre årsaker enn at du må ha fått (mye) luft inn bak stempelet på innerrøret, dvs. der det skal være olje. Da vil noe slikt skje.
Lower seal head, som sagt over. Og har funnet fram til "Lower Hose Barb Assembly Kit - Reverb Stealth" - spare part nr. 11.6815.030.010" men slik det er avbildet de plassene som selger dette mangler det en del. Gidder ikke kaste mer penger etter Reverb hvis jeg ikke er sikker på å få delen jeg trenger.
Ja, lasta det ned tidligere. Bestiller "Lower Hose Barb Assembly Kit - Reverb Stealth" og håper det løser problemet. Får bare håpe gjengene på stempelstanga ikke er for dårlige også når jeg evt. får ordna nytt lower seal head.
Da fikk jeg deler i posten. "Lower Hose Barb Assembly Kit" inneholdt IKKE delen jeg trengte. Takk Rockshox, dere har prestert å utelate denne delen som reservedel noe som gjør det umulig å få min Reverb fiksa. Jeg er rimelig forbanna. Finner jo ulik informasjon forskjellige steder, kitet er alltid avbilda uten denne delen inkludert, men ifølge deres egen reservedelskatalog skulle den ha vært med. En annen del mangler også, så det virker litt tilfeldig hva SRAM putter i posene sine. Hva gjør man nå? Går det an å kontake SRAM direkte å klage sin nød, dette må jo være en glipp fra deres side, alle andre deler finnes jo som reservedeler.
Oddivato, har du noen tips til problemet jeg beskriver litt lenger opp??
Du må prøve å lufte før du pumper i trykk, og du må prøve å lufte i utstrakt stilling. Fikk det ikke til mens den var sammensunket, men det kan jo være bare tilfeldig.
Fordi man må tre pipa utpå innerrøret, som har diameter på (ca. øyemål) 10mm, slik at innerøret kommer gjennom 1/2"-firkansporet på pipa, så annet alternativ er fastnøkkel med sekskantspor, men de ringnøklene som jeg får tak i, har stjerneformet 18-kantspor, som river i filler sporet på endestykket:
Skal det være noe som ser ut som en bolt der pila peker? Jeg synes det ser ut som en gummiring jeg.
Prøver å følge med på alle innspillene du kommer med angående Reverbservice inntil den dagen jeg får behov for å mekke på min egen
Skal det være noe som ser ut som en bolt der pila peker? Jeg synes det ser ut som en gummiring jeg.
Prøver å følge med på alle innspillene du kommer med angående Reverbservice inntil den dagen jeg får behov for å mekke på min egen
Du ser vel hvor sekskantbolten er? pila på bildet peker på den kjente o-ringen som popper ut av "inner seal head" når det skrur seg ut under bruk. Pila er garantert lagt på ved en annen anledning
Var bare et utslag av å linke til det første og beste bildet jeg fant, og la det stå til, satse på forståelse og slik. Skjer fort når man egentlig skal være effektiv på jobben sin.
Detta fungerade inte. Tog ut luften, drog upp pinnen, luftade väl ca 4ggr och så pumpade upp trycket då sjunk pinnen ihop! Testar med att byta ut slangen mot en ny och evt göra en liten service
Da fikk jeg deler i posten. "Lower Hose Barb Assembly Kit" inneholdt IKKE delen jeg trengte. Takk Rockshox, dere har prestert å utelate denne delen som reservedel noe som gjør det umulig å få min Reverb fiksa. Jeg er rimelig forbanna. Finner jo ulik informasjon forskjellige steder, kitet er alltid avbilda uten denne delen inkludert, men ifølge deres egen reservedelskatalog skulle den ha vært med. En annen del mangler også, så det virker litt tilfeldig hva SRAM putter i posene sine. Hva gjør man nå? Går det an å kontake SRAM direkte å klage sin nød, dette må jo være en glipp fra deres side, alle andre deler finnes jo som reservedeler.
Det viser seg da at delen IKKE kan skaffes som reservedel. SRAM viser seg som en gjeng amatører, de har da prestert å glemme av å inkludere denne delen i det servicekitet den i følge deres egen dele katalog skulle ha inngått i. Når de via en selger på ebay ble gjort oppmerksome på dette var løsningen å sende meg enda et servicekit som også mangler denne delen.... Jeg kommer nå til å kontake SRAM på egen hånd og be om å få tilsendt denne delen, dersom den ikke kan skaffes bør de ta min Reverb i innbytte og gi meg en ny tilbake. Er jo bare helt utrolig uflaks at den ene delen som er håpløs å oppdrive skulle gå i stykker!
Litt detaljinfo vedlagt. To av vedleggene er utdrag fra SRAMs delekatalog som viser hvilke deler som skulle vært med i servicekit "13". De to bildene viser henholdsvis de delene jeg faktisk fikk (i posen), der mangler både delene "A" og "B" og det andre bildet viser listingen fra ebay, der mangler også del "A" som er den delen som har fått gjengene skadet og som jeg trenger en ny av. Når jeg fikk et nytt eksemplar av samme servicekit manglet fremdeles "A" mens "B" var inkludert... litt tilfeldig hva SRAM putter i posene sine kan det se ut som.
Fick 2 turer med min nyservade reverb innan den började bråka med mig igen. Den går ner, men vill inte upp. Remoten poppar ut som han skal. Jag kunde skruva på top capen med handkraft. Den är servad på verkstad denna gången och han hade bytt inner seal o-ringen.
Etter mine problemer med å få tak i deler til Reverb Stealth løste det seg. Skrev mail til Cycleservice Nordic her i Norge og fikk delen tilsent i postkassa Litt skremt over at SRAM selger servicekit med manglende deler, men veldig positiv opplevelse av Cycleservice Nordic som ordna opp fort og bra. Nå må jeg bare få tiltakslyst til å ta den servicen fra staren av og se om jeg får det til.
MÅ man ha post bleed tool og oil height tool for full oljeservice??
Mangler disse og lurer på om jeg kan klare meg uten...eller om jeg må bestille nå for å tatt servicen. Synes å ha lest at disse ikke var nødvendige hvis man har vanlig remote bleed kit. Eller har jeg oppfattet feil?
MÅ man ha post bleed tool og oil height tool for full oljeservice??
Mangler disse og lurer på om jeg kan klare meg uten...eller om jeg må bestille nå for å tatt servicen. Synes å ha lest at disse ikke var nødvendige hvis man har vanlig remote bleed kit. Eller har jeg oppfattet feil?
Har du stealth eller "vanlig" versjon? Mye dårlig info om Reverb ute å går, jeg kjøpte i vanvare disse verktøyene i den tror at jeg kom til å få bruk for de for å ta service på min Reverb Stealth, men de kan ikke brukes til noe fornuftig. Det man trenger til Stealth er en nivåmåler av den typen man får tak i på Biltema. Hvis du har standard Reverb og ikke stealth har jeg altså verktøyene du trenger liggende ubrukte.
Og man må vel ha disse verktøyene for å få tatt skikkelig service ja.
Jeg tror du ikke har fått trykkrøret langt nok nedi innerrøret, så o-ringen ikke tetter skikkelig. Ta alt fra hverandre igjen, og dytt trykkrøret litt lenger inn ved neste montering, så tipper jeg du er i mål. Jeg har gjort dette selv ihvertfall:)
Så nå at dette var skikkelig gammelt. Håper du har fått fikset den.
Da er servicen utført. Alt gikk bra frem til jeg hadde fylt olje og skulle sette inn stempel og inner head seal. Klarte selvfølgelig ikke å holde stempelet heelt rolig, og trykket trolig også IFPen litt langt ned. Og synes at det rant ut mye olje ut av toppen i prosessen.
Og resultatet var at pinnen bare går ut fem centimenter etter at jeg har pumpet den opp. Regner med at dette er fordi det er kommet luft bak stemplet? Tenker på å bare fylle olje og lufte fra toppen av pinnen. Vil dette funke? Eller er dette håpløst og jeg må tømme den for olje og ta ut stemplet?