Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 10 1 2 3 4 9 10

Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1935835 17/03/2015 10:42
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
tron Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
5 mm bør i hvert fall gå fint siden motoren passer både 68 og 73 mm krankhus.

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1935963 17/03/2015 12:58
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Sitat: tron
Jeg irriterer meg litt over at kranken er forskjøvet mot drevsiden. Hva tror dere om å ofre rammen og fjerne 5-10 mm av krankhuset for å sentrere motoren og kranken bedre? Vil det gå, eller får man for lite gjenger til å feste motoren?

Man kan vel bruke en venstre krankarm med litt offset... Men det går jo litt utover q-faktoren. På fat'n min er krankhuset frest 1 og 1,5cm. Det var ikke jeg som bygde den så jeg kan ikke utdype.


Takk forresten.


Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1936018 17/03/2015 13:59
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Skal gå fint det. Har du ikke noen BSA-spacere til overs etter at du tok av den gamle kranken i tilfelle det ikke skulle gå?

Redigert av Tor Arne; 17/03/2015 14:00.
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1944594 12/04/2015 11:04
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Det første jeg gjorde etter jeg fikk tak i en programmeringskabel var å sette "limit spd" og "keep current" til 100%. Det er endel småting jeg ikke er helt fornøyd med, så jeg leste igjennom Bafang-tråden på endless-sphere igjen, og nå ser jeg at Paul fra em3ev advarer mot å sette alt til 100 i "limit spd" (under general-fanen). Flere av de "erfarne" brukerne er uenige og fortsetter å bruke 100 på alt.

Er det noen her som har noen tanker om dette? Noen som mener det er best å redusere limitSpd-verdiene ?


Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1944621 12/04/2015 13:05
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Jeg har speed limit på 100% på alt. Ser ikke problemet med det. Det er jo strømbegrensningen som styrer maksbelastningen.

Keep Current har jeg satt til 50% eller noe sånt. Jeg syns 100% var for mye da den alltid dro fra pedalkadensen og jeg endte opp med å sitte og trå ujevn kadens i lufta. På transportsykkelen liker jeg å holde lavkadens. Vurderer å redusere den enda mer sånn at assistansen følger kadensen min bedre, og motoren gir gass når belastningen øker. Med 100% så gir den full gass hele tida (innenfor strømbegrensningen for nivået).

Redigert av Tor Arne; 12/04/2015 13:07.
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1944737 12/04/2015 18:38
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Litt av tanken bak orginaloppsettet er kanskje at man skal øke til høyere nivå når man vil sykle fortere... Om jeg kjører på et nivå med LimitCurrent=30% og LimitSpd=100% så vil motorens RPM ofte falle under 80-90 (som er maks for BBS01) og motoren vil ikke greie å oppnå maks rpm/fart. Kan det tenkes at det er belastende for motoren og hele tiden måtte ligge å jage mot 80rpm når den ikke får nok strøm til å kunne oppnå dette?

Det er flere ganger jeg trenger mye effekt fra motoren mens jeg ikke trenger høy toppfart, og det er slitsomt å tråkke 80-90rpm på lett gir på sti (: Jeg har nå satt nivå 1 til 55% Current & 70% Spd og nivå 2 til 65% Current & 70% Spd. Mulig 70% er høyt for LimitSpd, eller kanskje burde jeg heller redusere Keep Current. Tanken bak å redusere LimitSpd er at jeg kan kjøre nivå1-3 på sti med redusert fart på 1+2 og nivå4-9 til transportetapper med maks fart på alle nivå.


Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1944837 13/04/2015 04:53
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Tror ikke det er noe forskjell. Samme strømtrekk og turtall betyr samme pulsbredde fra kontrolleren, tror jeg. limitspd er basert på sykkelfart, ikke motorturtall.

Om du foretrekker å begrense farten pga sykkelstilen så syns jeg det er fornuftig. Jeg syns det er hensiktsmessig med 100% fartsgrense på transportsykling. ICON_SMILE

Redigert av Tor Arne; 13/04/2015 04:53.
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1944930 13/04/2015 08:46
Registrert: Jul 2014
Innlegg: 70
K
KristianGH Offline
Medlem
Offline
Medlem
K
Registrert: Jul 2014
Innlegg: 70
Har også endret litt på innstillingene til min Bafang 250W. Jeg har satt limit speed til 100% på alle nivå, og limit current til 30 70 og 100%, mens keep current er satt til 60% som når jeg fikk den. Jeg oppfatter limitspeed til å være basert på kadens, ikke sykkelhastighet. Slik jeg forstår det, er kontrolleren programmert til å prøve å holde en bestemt kadens, gitt av hvilket assistansenivå man velger (limit speed). Assistansenivået angir også en øvre grense for strømforbruk (limitcurrent). Tanken er vel at når man kommer til en motbakke, vil kadens synke, og dermed motoren gi mer hjelp. Problemet er at man da girer ned, og kadens stiger, og man igjen får mindre hjelp. Jeg har derfor programmert min slik at jeg egentlig bare velger hvor mye hjelp jeg skal få, og bruker assistansenivå 1 eller 2 i lett terreng, mens 3 brukes i motbakker. Løsninger basert på å måle moment/hvor mye man tråkker er langt bedre, men krever momentsensor som koster litt.

(vil forøvrig tro motoren er strømstyrt, hvor referanse-strøm er i_ref = min(i_max, K(C_ref - C), hvor i_max er gitt ut fra limitcurrent, C_ref er gitt av limitspeed, C er målt kadens og K en konstant..)

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1945008 13/04/2015 10:46
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Jeg har også forstått det slik at LimitSpd begrenser kadensen og ikke farten. Ved maks fart på et gitt nivå kan man putte inn et tyngre gir og farten øker.

Testet det nye oppsettet mitt i dag. LimitSpd:70% var triste greier, veldig kort turtallsregister (fra motoren slår inn til den når sperra), denne økes nok til 80% eller mer før neste test.

Nivå1 var omtrent ikke brukbart, her var det mye pulsering i motoren.
55% LCurrent
70% LSpd

Nivå 2 hadde 65% LCurrent og var ikke plaget med pulsering i det hele tatt, men det ble konstant giring. Et litt bredere turtallsregister vil gi mindre giring.


Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1945043 13/04/2015 11:43
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Jeg opplevde det ikke som om det styrte kadensen da min var original (44% limit speed). 35 rpm er ubrukelig lav rpm. Tror den stoppa assistansen ved 11 km/t, som er 44% av 25.

Vintersykkelen er for skitten til at jeg gidder ta den inn for å teste. ICON_TONGUE Hvis dere sier det så er det vel sånn.

Redigert av Tor Arne; 13/04/2015 11:46.
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: Tor Arne] #1945296 13/04/2015 20:37
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Tor Arne, kunne du tenkt deg å lage en 170mm krankarm med minst mulig offset til meg? Mot betaling selvsagt.

Eller vet du/noen om krankarmer for firkantlager med ned mot 0mm offset? Jeg får for mye Q på drevsiden på Bafangen.


Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1945349 13/04/2015 23:12
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Jeg tar desverre ikke oppdrag. Samme her. Jeg satte på en pedalforlenger på venstre side i stedet på sommersykkelen. På fatbiken satte jeg på en krankarm på venstre side med mer offset. Er ikke krankarmene allerede veldig rette?

Merker faktisk den store Q-faktoren veldig i svinger fordi pedalene tar nedi uventet tidlig. Har fått meg noen overraskelser.

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: Tor Arne] #1945385 14/04/2015 06:38
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Jo, det er ganske lite offset på Bafang-armene. Normalt er det visstnok ca 30mm offset på en slik arm, Bafangen ser ut til å ha rundt 20mm.

Krankarmer for enhjulsykler kommer ned mot 0mm offset, mindre offset betyr visstnok høyere fart. Mulig disse kan fungere, men de er vanskelig å oppdrive når de blir så lange som 170mm, også er det et problem å få sendt dem til Norge.
http://www.bikedrivetrainmall.com/torker...lack-b000c17qae

Vurderte du å lage krankarm til deg selv Tor Arne? Jeg regner med det er mulig å få laget disse, men det er vel noen begrensinger/utfordringer som ikke en hvilken som helst CNC-maskinist kjenner til. Antar det er vanskelig å ha noe særlig mindre gods på den delen av armen som festes i kranklageret enn det som er på Bafang-armene.


Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1945711 14/04/2015 14:48
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Ja, det er mye materiale som må fjernes om det skal være så mye gods i innfestingen. Det blir også lite plass til en skrue der. Jeg hadde tenkt å prøve å lage en til høyresiden selv, men er redd for at ankelen skal dunke borti armen.

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1945733 14/04/2015 15:45
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Jeg forsøker med en slik fin liten sak. Om det blir bra så trenger jeg locktite og en venstrepedal til...
http://www.ebay.co.uk/itm/121511587795?_trksid=p2060353.m2749.l264


Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1945779 14/04/2015 17:21
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Burde gå fint det så lenge du ikke har klikkpedaler.

Leser på interweb at 250 W og 350 W bafang er akkurat samme motor og regulator, bare med forskjellig strømgrense programmert inn. Hmm. ICON_WINK

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1945789 14/04/2015 17:36
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Blir flate pedaler, det er mer skånsomt mot knærne med slik Q.

Ja, BBS01 250w er begrenset til å trekke maks 15A. Denne motoren er det flere som har programmert til 18A, altså det samme som BBS01 350w. Jeg har en 250w motor som var programmert til 18A. Jeg fikk beskjed om å være forsiktig med å kjøre for lenge på høyeste nivå, men om innmaten er identisk på 250w og 350w motoren så skulle det ikke være noe grunn til å være ekstra forsiktig. Jeg er nesten aldri over 80% LCurrent med 15A, så jeg satt maks strømtrekk ned igjen til 15A.

Det kommer forresten 25A controller til BBS01 nå.


Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: knut77] #1956348 08/05/2015 07:22
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
tron Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
Regner med mange har denne batteripakka.

Noen som har skrudd den opp for å sjekke hvor vanntett den er? Har det kommet inn noe vann? Evt. noen som har gjort noe for å vanntette den enda bedre?
Må innrømme jeg er bittelitt engstelig for å ta den ut i en real regnskur...

Redigert av tron; 08/05/2015 07:23.
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1956682 08/05/2015 19:54
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 29
A
arildstoteles Offline
Fersking
Offline
Fersking
A
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 29
Har samme batteripakke, og samme bekymring. Den har holdt i 800 km til/frå jobb så langt, som regel i regn (Bergen). Burde kanskje ha opna opp og sjekka tettinga.

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1957712 11/05/2015 20:00
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 1,029
E
egbl Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
E
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 1,029
Hvor mange tenner lønner det seg å ha på krankdrevet? (Bafang BBS01, 250W, 28" hjul, 11-32 kassett)

Det dreier seg om en Merida damehybrid, dvs, den har et doblet fremre rammerør. Det gir vel problemer med de fleste standard flaskebatterier?Batteri på bagasjebæreren gir et uønsket høyt tyngdepunkt. Skulle gjerne ha minst 11.5 Ah, 35V. Noen tips?

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1960031 17/05/2015 21:16
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
tron Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
Har omsider begynt å programmere motoren min.
Satte Limit speed til 100 på alt, men rørte ikke Limit Current.
Keep Current var satt til 20(!), så den satte jeg nå til 50 foreløpig. Start Current var satt til 100, men uansett hva jeg velger her så får jeg melding om at denne er "out of range" uansett hva jeg setter her. Likevel ser det ut til at den skriver 100 til motoren... Noen som vet hva denne Start Current på PAS-siden er?

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: knut77] #1960045 17/05/2015 22:03
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Sitat: knut77
Jeg har også forstått det slik at LimitSpd begrenser kadensen og ikke farten. Ved maks fart på et gitt nivå kan man putte inn et tyngre gir og farten øker.

Testet det nye oppsettet mitt i dag. LimitSpd:70% var triste greier, veldig kort turtallsregister (fra motoren slår inn til den når sperra), denne økes nok til 80% eller mer før neste test.

Nivå1 var omtrent ikke brukbart, her var det mye pulsering i motoren.
55% LCurrent
70% LSpd

Nivå 2 hadde 65% LCurrent og var ikke plaget med pulsering i det hele tatt, men det ble konstant giring. Et litt bredere turtallsregister vil gi mindre giring.


LimitSpd på min ser ut til å begrense både kadens og fart. Hva har dere satt "Speed Meter Model" og "SpdMeter Signal" til? Min er: "External,Wheel Meter" og 1.

Redigert av Tor Arne; 17/05/2015 22:03.
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1960067 18/05/2015 06:06
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Sitat: tron
Har omsider begynt å programmere motoren min.
Satte Limit speed til 100 på alt, men rørte ikke Limit Current.
Keep Current var satt til 20(!), så den satte jeg nå til 50 foreløpig. Start Current var satt til 100, men uansett hva jeg velger her så får jeg melding om at denne er "out of range" uansett hva jeg setter her. Likevel ser det ut til at den skriver 100 til motoren... Noen som vet hva denne Start Current på PAS-siden er?

Keep Current er satt veldig lavt orginalt ja, jeg kan ikke huske å ha lest om noen som ikke setter denne til 100 (:

Start Current 100 høres høyt ut. Denne bestemmer hvor mye strøm motoren gir i det du begynner å tråkke. Lavere tall gir en mykere start og jeg mener å ha lest at det er mer skånsomt for motoren. Men om du ikke får endret verdien så er det jo ikke så lett. Har du forsøkt flere ganger? Skru av strøm på motoren, koble fra, restarte pc og koble opp igjen. Har lest om folk som får denne feilmeldingen når programmet ikke har greid å laste alle innstillingene fra kontrolleren.

Her er en som forsøker å forklare alle innstillingene
http://sofakroken.net/erfaringer-og-programmering-av-bafang-bbs02-750w/
Men ta det bare som et forsøk på forklaring, folk er ikke helt enige om hva alle innstillingene gjør.


Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: Tor Arne] #1960069 18/05/2015 06:26
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Sitat: Tor Arne
LimitSpd på min ser ut til å begrense både kadens og fart. Hva har dere satt "Speed Meter Model" og "SpdMeter Signal" til? Min er: "External,Wheel Meter" og 1.

Jeg merket at toppfarten gikk ned, men antok at det skyldes at sykkelen for lett gira til å nå 25km/t når kadensen ble begrenset. Jeg har forøvrig kommet frem til at det ikke har noe for seg å begrense kadensen på BBS01 (~80rpm@36v), 80rpm er mer enn lavt nok. På en BBS02 med ~120rpm kunne det hatt noe for seg.

SpdMeter Signal mener jeg avhenger av antall magneter på hjulet, har aldri sett noen ha noe annet enn 1.

Speed Meter Model har vel noe sånt som 3 valg, husker ikke i farta. Har lest meg frem til at når man velger "External, Wheel Meter" så brukes den eksterne fartsensoren. Velger man en av de to andre så kan motoren brukes uten farts-sensoren, men ting blir ikke særlig nøyaktig. Har ikke eksperimentert med denne.


Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1960092 18/05/2015 07:29
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
tron Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Registrert: May 2007
Innlegg: 4,454
Hva er egentlig vitsen med Keep Current-innstillingen om man likevel bruker Limit Current under 100% på de ulike assistansenivåene?

Om jeg setter Keep Current til 100% og kun har Limit Current på 100% på assistansenivå 9, vil jeg ikke da egentlig strupe strømmen på alle andre nivå enn 9 og dermed skåne motoren? Så kan jeg bruke nivå 9 som en boost i motbakkene som gir full guffe? Da kan jeg vel i grunnen plukke av håndgassen, som jeg har brukt som boostknapp til nå?

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1960401 18/05/2015 15:38
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Kanskje "Pedal Type" på Assist-innstillingene styrer om den skal basere prosenten på kadens/fart/begge. Gidder ikke eksperimentere nå. ICON_TONGUE

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1966717 01/06/2015 16:26
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 18
Karius Offline
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 18
Er det noen av dere som har en 8Fun motor som har opplevd at silikonpakningen på venstre side "tyter" ut? Jeg har en helt ny motor som så vidt har gått 40 kilometer. Plutselig ser jeg at en pakning er i ferd med å komme ut av kranklageret på venstre side. Jeg sjekker med bla.a. Endless-Sphere og der er det et hopetall med sider som tar for seg alt ullyder, defekte lager og mye mer.

Når det gjelder nevnte pakning, så er det en på ES som bemerker at det er hinsides å legge en silikonpakning mellom to muttere som skal kontralåses. Jeg kan ikke bli mer enig. Andre sier at man skal gi blaffen i hele pakningen, og kjøre som om ingenting har hendt. Det er like mye meninger som deltagere på forumet.

Det klages også på lagrene i kranken og drevet. Det er felles enighet om at kinamann er generelt gjerrig på fettet. Forøvrig er det sparsomt med reservedeler å få kjøpt. Bare det å finne en eksplodert tegning av motoren, eller en deletegning med delenummer byr på problemer.




Ellers takker jeg for et fint forum, men det hadde blitt enda finere om det var en dedikert forumspalte for El-sykler. Det tar ikke mange minuttene for moderator å opprette et slikt underforum.

Fint om noen kan komme med tilbakemeldinger om fett og pakningsproblematikken.
Her er linkene til Endless Sphere: Replacement of bearings
Fault finding and fixes

Ha en fin ettermiddag!

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1966732 01/06/2015 17:09
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
knut77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jan 2008
Innlegg: 3,527
Jeg ble etterhvert plaget av ulyd og strammet opp muttere på venstre siden, da flyttet denne pakningen på seg. Ja ga opp hele pakningen og tetta igjen med fett. Har også fått anbefalt denne løsningen av norsk forhandler.


Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: tron] #1966747 01/06/2015 17:35
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Den pakningen gjør lite nytte i utgangspunktet. Jeg fjerna den bare. Det er såpass langt inn til lageret at det skal litt til å få vann inn. Jeg stappa grease inn der i stedet.

Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk [Re: knut77] #1966940 02/06/2015 05:28
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 18
Karius Offline
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 18
Sitat: knut77
Jeg ble etterhvert plaget av ulyd og strammet opp muttere på venstre siden, da flyttet denne pakningen på seg. Ja ga opp hele pakningen og tetta igjen med fett. Har også fått anbefalt denne løsningen av norsk forhandler.


Takk for svar begge to!

Hva slags verktøy brukte, eller bruker dere for å trekke til disse mutterne med fire spor? Legg gjerne ut en link til en forhandler eller fler.

På forhånd takk!

Side 2 av 10 1 2 3 4 9 10

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå