Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderering på landeveisforumet

Re: Hva er poenget... [Re: Tommy D.] #1933766 12/03/2015 09:00
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tommy D.
Sitat: Alpers

Er du sånn hjemme også?

Innledningsvis ber vi dere som brukere om å komme med innspill, og det er også du velkommen til. Vi ønsker at forumet skal være til det beste for brukerne, og da må de nødvendigvis komme med innspill. Hva med litt konstruktiv kritikk?

Arroganse gjør seg sjelden bra fra en redaktør Henrik, men nå kjenner jeg deg for godt til å la med affisere av det.

Har vel forsåvidt kommer med mine innspill underveis, også rundt dette med moderering og flytting av tråder som jeg mener er vedlig uheldig. Som relativt avhengig av forumet (det er forsåvidt noe jeg jobber med) tillater jeg meg å fyre løs for å forsvre det slik jeg vil ha det, og det er da konstruktiv det og? Eller?

Uansett, så skrev vi vel forvi hverandre over her. Det besre tipset i mitt syn, er å være åpne på at Landeveis-forumet er stort nok til å stå på egne ben - Sammen med CX og Tri (selvom sistnevnte ikke er like lett å svelge for flere her inne).

T.

Nå prøvde jeg å være morsom nå da.. Stillingsbetegnelse eller ei, jeg sitter ikke akkurat i en lenestol og hviler flesket mens jeg delegerer arbeid til lakeiene. Uansett, høy temperatur og engasjement er nå en gang det som driver ting videre.

Vi mener landeveisforumet står godt på egne ben, og vil lage underkategorier som er intuitive nok til at nesten alle forstår dem.

Er tre maks? Fem? Hvordan skal vi få leseren til å diskutere proffritt et sted, og turritt et annet sted? Eller er ikke det nødvendig?

Kjør på med forslag.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1933768 12/03/2015 09:00
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg møter ofte triatleter som forteller de henger mer her inne enn andre triatlonspesifikke sider, uten at jeg vet noe om hvordan de fungerer. Passer det bedre i en ymsekategori kanskje?

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1933773 12/03/2015 09:03
T
Tommy D. Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: Valentino
To tråder om akkurat samme tema. Glimrende case-study for en liten øvelse i sammenslåing.

Here goes. Bær over med meg, Tommy D.

Takk! Denne overlever jeg fint:-)

Ellers et meget godt forslag fra DuffMcShank lenger opp på siden her!

T.

Re: Hva er poenget... [Re: Alpers] #1933775 12/03/2015 09:07
gare Offline
More than words
More than words
Jeg møter ofte triatleter som forteller de henger mer her inne enn andre triatlonspesifikke sider, uten at jeg vet noe om hvordan de fungerer. Passer det bedre i en ymsekategori kanskje?

Kan de ikke ha en egen kategori for tri/tempo sånn som det er nå da? Selv om de er på den mørke siden kan de vel få ha en egen kategori? ICON_WINK

Dessuten, om de ikke får det må vi jo oppsøke tri-forum for litt vennligsinnet erting, og det er jo stress.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hva er poenget... [Re: Alpers] #1933778 12/03/2015 09:10
T
Tommy D. Offline
Ringrev
Ringrev
T

Nå prøvde jeg å være morsom nå da.. Stillingsbetegnelse eller ei, jeg sitter ikke akkurat i en lenestol og hviler flesket mens jeg delegerer arbeid til lakeiene. Uansett, høy temperatur og engasjement er nå en gang det som driver ting videre.

Vi mener landeveisforumet står godt på egne ben, og vil lage underkategorier som er intuitive nok til at nesten alle forstår dem.

Er tre maks? Fem? Hvordan skal vi få leseren til å diskutere proffritt et sted, og turritt et annet sted? Eller er ikke det nødvendig?

Kjør på med forslag.

Og det er du jo forsåvidt heldigivs stort sett også!

Det jeg mener å si er at jeg tror Landevei som forum er STORT nok til å leve helt alene, og ikke som en inflett i TS sitt forum. Dersom man skille det ut som et eget forum, så ville forumet her og på et nytt Landevei straks blitt vesentlig mer oversiktlig.

Angående delig foretrekker jeg minst mulig. For å bruke ditt eksempel, så ser jeg ikke hvorfor jeg må gå ett sted for å lese om T-O og er annet for å lese om TdF. Nå er det jo litt surprise hva man finner i kategoriene (men fortsatt innafor), og det er jo litt moro i seg selv!

T.

Redigert av Tommy D.; 12/03/2015 09:12.
Re: Hva er poenget... [Re: Alpers] #1933780 12/03/2015 09:11
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V

Triatlon går vel under snikksnakk pølsevev sludder og vås ;-)

Re: Moderering på landeveisforumet [Re: DuffMcShank] #1933789 12/03/2015 09:20
N
nesfres Offline
Medlem
Medlem
N
Sitat: DuffMcShank

Når det er sagt, vil jeg også fronte min fanesak fra sist runde: del opp salg:deler, dette er en av de mest aktive kategoriene med masse uinteressant ræl å skumme gjennom for oss asfaltbankere.

+1

Re: Hva er poenget... [Re: vortex surfer] #1933790 12/03/2015 09:20
gare Offline
More than words
More than words
Jeg håper ikke det blir aktuelt å dele opp landeveisforumet og terrengsykkelforumet, eller mer korrekt, skille ut landevei i et eget forum. Det er sikkert stort nok til det, men det ville(tror jeg)tapt mye på akkurat dette.

De som sliter med terrengbiten av forumet kan jo klikke på Landevei.no-linken på forumet og bare få opp landeveistingene.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hva er poenget... [Re: vortex surfer] #1933792 12/03/2015 09:20
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg tenker at siden moderne temposykler gjerne har akkurat samme ramme som triatlonutgaven er det naturlig at det forumet forblir som det er. Det virker jo.

Men når blir en felgprofil så høy at det blir et tempo/triatlonhjul og ikke et landeveishjul?
Case study: UCI har ymtet frampå om max 65 mm felghøyde på fellesstarter. Er det en naturlig grense? At Enve 4.5 havner i den vanlige utstyrstråden mens Enve 6.7 havner i tempo?
- Jammen jeg bruker jo 6.7 på lagkonkurransen på Styrkeprøven!
- Men det er jo et lagtemporitt!

Det skal ikke være lett.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1933794 12/03/2015 09:23
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Jeg synes det er bra sånn som det har vært den siste tiden, og skjønner virkelig ikke alle innspillene.

Re: Hva er poenget... [Re: Tommy D.] #1933795 12/03/2015 09:23
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tommy D.

Kjør på med forslag.

Og det er du jo forsåvidt heldigivs stort sett også!

Det jeg mener å si er at jeg tror Landevei som forum er STORT nok til å leve helt alene, og ikke som en inflett i TS sitt forum. Dersom man skille det ut som et eget forum, så ville forumet her og på et nytt Landevei straks blitt vesentlig mer oversiktlig.

Angående delig foretrekker jeg minst mulig. For å bruke ditt eksempel, så ser jeg ikke hvorfor jeg må gå ett sted for å lese om T-O og er annet for å lese om TdF. Nå er det jo litt surprise hva man finner i kategoriene (men fortsatt innafor), og det er jo litt moro i seg selv!

T.

Nå er jeg litt mer med. Å ha et eget forum på landevei.no er forsåvidt en drøm det, men jeg tror/vet at en stor del av brukerne kommer direkte fra terrengsykkel.no. Enn så lenge må vi nok være her.

Å skille ut forumet og lage et nytt vil være teknisk tidkrevende, og jeg er redd mange brukere vil forsvinne. Jeg tror terskelen for å ha to brukerprofiler, to passord, etc etc vil være for høy.

Det finnes helt sikkert tekniske løsninger for at landeveisdelen kan ha en egen lenke på landevei.no, og bruke samme bruker som på terrengsykkel.no, men å få gjort dette i praksis ligger et stykke lenger frem i tid.

Vi har én webutvikler på samtlige av husets sider, så det er utfordring nok å få dette til å gå rundt.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hva er poenget... [Re: gare] #1933798 12/03/2015 09:26
BananJan Offline
Entusiast
Entusiast
Gare da....

Redigert av BananJan; 12/03/2015 09:27.

Canyon Ultimate CF SL
Kina 29er

Re: Moderering på landeveisforumet [Re: Valentino] #1933799 12/03/2015 09:31
A
alfred Offline
Ivrig
Ivrig
A
Jeg synes inndelingen i underforum er rimelig grei, med ett unntak:
Stil, sveis, utstyr og klær
Det er mer enn bare klær som skaper mannen. Lurer du på hvilket hjulsett eller hva for en wattmåler du trenger for å prestere, eller bare hva som er det hotteste på sko, kaffe-og hjelmfronten, poster du her
La Racer være "alt" som går på funksjon og fart på racer(inkl deler/utstyr), tempo&triathlon for det spesifikke her, og la Stil, sveis, utstyr og klær være et rent jåleforum. (Hvis spørsmålet er om prestasjon/funksjon, brukes Racer eller Tempo/triathlon gruppene.)

Re: Hva er poenget... [Re: BananJan] #1933801 12/03/2015 09:35
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
God is with me

Redigert av Alpers; 12/03/2015 09:36.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hva er poenget... [Re: Alpers] #1933806 12/03/2015 09:43
BananJan Offline
Entusiast
Entusiast
+1

Canyon Ultimate CF SL
Kina 29er

Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1934041 12/03/2015 15:14
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
Skjønner ikkje kvifor det skal vera fleire underforum enn «Racer»/«Landeveg» (og eventuelt noko for ritt/arrangement). Lær av Slowtwitch.

Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1934053 12/03/2015 15:44
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Jepp, superoversiktlige Slowtwitch...

Re: Hva er poenget... [Re: pharynx] #1934065 12/03/2015 16:28
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
Vel … Ei roteskuff er betre enn mange.

Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1934121 12/03/2015 19:06
P
pfberg Offline
Fersking
Fersking
P
Synes forumene fungerer bra sånn som de er i dag.

Foranding for forandringens skyld er ikke jeg spesielt tilhenger av. For å bruke en gammel floskel fra fotballverdenen: Never change a winning team.

Re: Hva er poenget... [Re: Alpers] #1934895 15/03/2015 07:17
E
Erlend L Offline
Veteran
Veteran
E
Jeg møter ofte triatleter som forteller de henger mer her inne enn andre triatlonspesifikke sider, uten at jeg vet noe om hvordan de fungerer.
Korrekt, de triatlonspesifikke fora jeg besøkte er borte (skiftesonen.no, Oslofjord tri), nå er det bare Bergen Tri igjen - der er det stor aktivitet, men såklart med ganske sterk lokal forankring. Etterhvert er det bare blitt terrengsykkel.no for meg, også for tri-relaterte emner.

Tursyklist og hobbytriatlet.
Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1936175 17/03/2015 20:10
TashkentTerror Offline
Ringrev
Ringrev
Det som slår meg er at med en kategori som "Racer" så kan vel mer eller mindre alt som postes her flyttes over til de andre kategoriene.. Ser liten sammenheng i modereringen...

Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1936235 17/03/2015 21:48
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
We have a cunning plan.

Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1936559 18/03/2015 14:06
Sikko Offline
Entusiast
Entusiast
Dette minner om da Fri Flyt delte opp i x antall underkategorier på sine forum (ski, ski/jibbing, ski/telemark, ski/freeride, ski/topptur osv).
Jeg kjører selv telemark, men har stor interesse av å lese om hva som foregår i andre miljø. Dette førte til at jeg måtte innom 5-6 underkategorier for å få oversikt. Jeg var en ganske aktiv forumbruker, men etter to uker gadd jeg ikke mer.

Jeg har derfor omfavnet "Racer"-kategorien her på forumet. Her finner jeg alt av interesse, uten å lete meg gjennom utallige undergrupper. Hvis jeg ikke ønsker å lese om pedaler, så dropper jeg bare å trykke meg inn på posten "Hva mener dere er de beste pedalene?!?!1".

Jeg hadde forstått modereringen mer hvis det hadde kommet hundrevis av nye poster daglig, men førstesiden inneholder fortsatt poster som har vært inaktive i godt over en uke. Jeg blir nok fortsatt værende, men som TashkentTerror sier: "Jeg løser dette enkelt ved utelukkende å lese i Racer-delen. Sjelden jeg oppretter nye tråder selv.. Fordel; nå mindre å lese :-)"

Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1936568 18/03/2015 14:15
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Nå finnes jo søket "Aktive Tråder" i navigasjonslinjen øverst i forumet. Det er et fint verktøy både for de oppdelingssky og de som vil sjekke hva som er nytt siden sist de var innom.

Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1936578 18/03/2015 14:36
sveinaa Offline
More than words
More than words
Hvorfor kan ikke alt som er seriøst vedr. racer havne i Racer og alt annet gå inn i "posør" tråden stil, sveis og klær?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Moderering på landeveisforumet [Re: Valentino] #1936606 18/03/2015 15:21
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Er klær blitt useriøst nå? ICON_WINK

Ha litt tålmodighet med oss. Det kommer snart bedre beskrivelser av underforumene.

Vi er ikke helt ferdige med å finne den beste oppdelingen ennå, men jeg driver nå stadig og flytter utstyrsrelaterte tråder til "Stil, sveis, utstyr og klær"

Re: Moderering på landeveisforumet [Re: Valentino] #1936608 18/03/2015 15:28
sveinaa Offline
More than words
More than words
Hehe, av og til... når det handler om skjegg, Rapha og om høyprofil er harry på treningstur; ja kanskje litt ICON_WINK

Re: Hva er poenget... [Re: Valentino] #1936619 18/03/2015 15:57
M
mad_quads Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Hyggelig at man insjer og vil gjøre forumet bedre, og all mulig kudos til skribentene som er så aktive og hjelpsomme her. Men jeg har også diagnostisert meg selv oppdelingssky ettersom det for meg ikke går noen naturlig grense mellom "racer" og f.eks. en diksusjon rundt hjulsett.

[i-landsproblem]
Folk vil trolig også fortsette å "feilposte" fordi de føler det de lurer på hører hjemme under racer, og da vil jo til og med tråden, i form av en link, oppta plass på begge underforum.

Sagt før, og støttes: Det er ikke større aktivitet her enn at alt kan samles i samme roteskuff uten at det blir spesielt rotete. Og alle som henger på landeveisforumet er mest sannsynlig litt interessert i hele roteskuffen uansett.
[/i-landsproblem]

Redigert av mad_quads; 18/03/2015 16:00.
Re: Moderering på landeveisforumet [Re: alfred] #1936625 18/03/2015 16:13
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: alfred
Det er mer enn bare klær som skaper mannen. Lurer du på hvilket hjulsett eller hva for en wattmåler du trenger for å prestere, eller bare hva som er det hotteste på sko, kaffe-og hjelmfronten, poster du her
La Racer være "alt" som går på funksjon og fart på racer(inkl deler/utstyr), tempo&triathlon for det spesifikke her, og la Stil, sveis, utstyr og klær være et rent jåleforum. (Hvis spørsmålet er om prestasjon/funksjon, brukes Racer eller Tempo/triathlon gruppene.)

Kort og godt summert....!

Re: Moderering på landeveisforumet [Re: sveinaa] #1936719 18/03/2015 20:21
S
spinat Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: sveinaa
Sitat: alfred

Kort og godt summert....!
Enig!

Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå