Et ødelagt Mission er vel ikke akkurat det helt store tapet, bare et påskudd for å kjøpe seg noen bedre dekk
Hvis du vil ha noen Mission-lignende dekk men med verdens mest solide sidevegger for feite dekk å være så si fra til meg. Du kan få overta et par veeeldig billig
Merke/modell? Skal ikke se bort i fra at jeg slår til på det. Er på mitt andre sett Mission nå.
Vurderer jo mer fancy og litt større dekk. Men er usikker siden jeg ikke har noen god forklaring på hvorfor dekkene mine revner på denne måten. Surt å punge ut 1500-2000 kr for dekk hvis det viser seg at de revner etter 200 km de også.
Mulig det bare er Mission som suger på dette området også, men skulle tro jeg ikke er den eneste som har over 500 km på dem. Likevel virker det ikke som at noen andre har hatt dette problemet.
Grepsmessig savner jeg ingen ting. Mission kommer seg fram overalt. Hvis det er sant som alle sier at alt annet er bedre, så regner jeg med å kunne tråkke opp Trollveggen når jeg bytter
Devist Origin8 ble dekka solgt som, men de er produsert av Vee. Ikke helt ulike Mission, men med svært solid casing - de er ikke lette, men tåler nok mer enn alle andre tjukkdekk. Jeg brukte de som piggdekk med Bestgrip skrupigger (før det fantes piggdekk å få kjøpt til tjukkaser).
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#191570025/01/201520:04
Selvpigg gir best mulighet til å best tilpasse dekkene til bruken Har satt på XL bak på Big Ed og de passer perfekt uten kjedesubb med 80mm felger. Er litt i tvil om jeg skal sette tilbake D5 da jeg synes piggene var bedre og så tror jeg de triller bedre på vei.. Nå er jeg tom for Stans guffe så de får sitte på en stund. De 80 mm Syncros felgene var leie å få tette. D5 foran og Xl bak er ikke ille det heller.
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#191587026/01/201511:47
Noen som har erfaring med Snowshoe XL eller Bulldozer på MK2 med originale felger?
Vet at Sport1 har Snowshoe XL med pigger, så ikke umulig at de har den upiggete versjonen og. Størrelsesmessig er det samme casing størrelse som Bud/Lou, men senter og overgangsknaster er ca 5mm vs. 7mm, så noe er plass i overkant av dekket. Sideknastene er tilsvarende, 7mm.
Vet at Sport1 har Snowshoe XL med pigger, så ikke umulig at de har den upiggete versjonen og.
Takker. Den lokale Sport1 har XL med pigg liggende. På hjemmesida har de Bulldozer til 900 kr, det virker (relativt!) rimelig. Men lokalt visste de ikke om de fikk det, får se.
Vet at Sport1 har Snowshoe XL med pigger, så ikke umulig at de har den upiggete versjonen og.
Takker. Den lokale Sport1 har XL med pigg liggende. På hjemmesida har de Bulldozer til 900 kr, det virker (relativt!) rimelig. Men lokalt visste de ikke om de fikk det, får se.
En kar med 4 stk Snowshow til 400,- pr i gruppa Fatbike Norge på Facebook.
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: robst]
#191609726/01/201521:29
En kar med 4 stk Snowshow til 400,- pr i gruppa Fatbike Norge på Facebook.
Takk, men ser ut til at det blir Bulldozer nå. Vil ha så breit som mulig pga. massiv syklist. XL virker litt risky på MK2 i forhod til at det vokser over tid og at ramma flekser. 4.7 Bulldozer skal gå greit, og er såvidt jeg forstår ganske lik XL i mønster og gummitype.
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#191643327/01/201518:42
Senere på dagen må vi har vært nede på lave 1.X psi (måleren starter på 3.0) Kunne trykke begge tomler rett inn i felgveggene så og si uten motstand (men slo likevel ikke nedi på fast underlag). Det var løssnø grep og flyt på et HELT nytt nivå. Fullstendig spinnvilt.
Jumbo Jim er nok ekstra sensitivt til lavt trykk, siden man må langt ned i trykk før de store 7mm sideknastene kommer nedi. Bakkestartet og dro rett opp uten hjulspinn med 3.1psi der jeg rett før hadde sjanseløst spunnet rett ut (med fart) med 4psi.
Hvordan er bredden på Jumbo jim sammelignet med Bud/Lou/Dillinger 5?
Her er noen tall. Dillinger og Dillinger 5 på 100mm felg, de andre på 103mm. NB: D5 stod med lettvekts slange, så vil ha mer bredde ved lavt trykk med fullsize slange.
Bead to bead casingbredde på Jumbo Jim er 265mm, mens XL og Bud/Lou har begge ca 260mm
Var i Hemsedal for litt mer Jumbo Jim 4.8 pudder testing i helgen. Disse JJ dekkene kommer standard på BB6.0 og BB7.0 som kommer om ikke alt for lenge, så greit å samle litt erfaringer med dekktrykk, osv med dette oppsettet. Hvis forrige helgs pudderbasing i Nordmarka var grom, så var dette på et nytt nivå. Hvor dyp var snøen? Aner ikke, stoppet heldigvis å synke inn da jeg sank inn på det dypeste til sånn røffly opp til skrittet, som man ser i disse småsnuttene:
Først litt snøaction på ''jordet''
Dette var på veien der jeg først syntes det var dypt. Litt ufrivillig dypsnø komedie litt uti klippet:
Da har jeg fått målt Dillinger 5 på 103mm felg og oppdatert lista: NB: D5 på 100mm Clownshoe målingen var et demohjul som BC hadde med på messa vår ifjor, og det stod med lettvektsslange, så ved 3psi blåste ikke denne ut dekket så mye som en fullsize eller slangeløst ville ha gjort. Fra 4psi og opp så fylte slangen godt ut. De resterende (med unntak av D4 som er på 82mm RD) er på 103: NB: dette er casingbredder, og ikke knastebredder (som f.eks Bike Rumor har målt).
Endelig kommet meg igjennom denne tråden! Så ikke at dette spørsmålet ble besvart...
Sitat: Espen W
Ser at de bruker bildet av Bulldozer. BTW, noen som ser designtabben som Vee gjorde på Bulldozer?
Hmm, rampinga på feil side av senterknastene?
Er Bulldozer såpass tregt og tungt at jeg like gjerne kan kjøre std Snowshoe som stidekk sommerhalvåret? Tar gjerne noe litt bredere enn std SS, usikker på om jeg får plass til XL. Noen som vet bredden på SS XL på 80mm felg? Har nok plass til 110mm, ikke så mye mer.
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#192263311/02/201520:57
Nei, det funker fint. I løs snø og evt gjørme styrer nok Bud bedre, men Lou gir bedre grep sånn round bout. Det jeg prøver å si er at Bud først og fremst er et framdekk for snø, mens Lou funker litt bedre til det meste.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
Re: Fatbike: Den store dekktråden
[Re: Dan]
#192569019/02/201523:07