Se innlegget til sykkelbob:
2) Jeg har rulle XXXXXXXXXXXX. Funker den på Rulletour.no? Mitt svar, siden jeg ikke jobber i sykkelbransjen, og altså ikke for Tacx eller importøren er : Jeg aner ikke.. Den beste kunnskapen om dette finnes på Terrengsykkel.no forumet. Men det som er helt klart er at det bare er den rulla som faktisk heter "Fortius" (eller "Fortius Multiplayer") som skal gjøres i touren med samme navn. De andre går i "Diverse-touren" for I-magic, Bushido osv.
Siste nye er I-Genius. Er det noen som har funnet ut om den kan brukes med den gamle Fortius softwaren?
Rulletouren drives på rent ideelt basis og vi står bak kjører begge Fortius, Tidligere var det Fortius og i-magic inkl Flow upgrade til i-magic. Tacx har senere tid lansert en hel masse nye ruller og vi har ikke hatt sjanse til å teste disse selv og må følgelig refere til andre brukere som har disse. Rulletouren bruker "gammel" Fortius software (som kan lastes ned fra rulletour webben etter avtale med Tacx). Det kan hende det er en "glipp" at det er skrevet Bushido. Jeg vet ikke om noen har kjørt Bushido med softwaren som rulletouren bruker.
Merk. Gml softwaren til fortius som rulletouren bruker (fordi etappe filene i nye fortius softwaren ikke kan eksporteres) kjører bare på 32bit windows. Jeg kjører en virtuell 32bit Windows XP på en 64bit Win 7 maskin og det funker helt fint. Litt knoting å sette det opp må en regne med, men etter at jeg fikk den installert har den gått veldig stabilt og greit.