Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Rørleggerspørsmål

Rørleggerspørsmål #1853594 09/09/2014 18:34
evenstuen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hei

Jeg har hatt en rørlegger hjemme for å sette opp et underskap og bytte servant på badet.
Ble overasket forrige kvelden da jeg oppdaget at vasken lå løst oppå skapet.
Ringte firmaet i går og de sendte en mann i dag for å fikse det.
Når jeg kommer hjem forteller samboeren at det kun ble lagt silikon oppe i bakkant og ikke noe mellom skapet og vasken.

Er dette bra nok festet? på meg virker det som en kjapp løsning for å få en jobb som desverre er betalt allerede ut av verden?

Øyvind

Øyvind

Re: Rørleggerspørsmål [Re: evenstuen] #1853712 09/09/2014 21:01
KlabbOgBabb Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg legger alltid en tynn stripe silikon under vasken mot skapet, men dette kan du vel nå tak i selv fra undersiden? Bare å klæsje på oppunder vasken.

Dog skjønner jeg at det er irriterende med halvgjort jobb, en liten stripe mot veggen er ikke nok på en liten vask, men er det en porselensservant på over meter'n så er det godt nok da tyngden gjør at den ligger uansett.

Men har du små barn i hus kan det bli knapt, da bør den limes under og bak!

Redigert av KlabbOgBabb; 09/09/2014 21:11.

Treig oppover, feig nedover.
Re: Rørleggerspørsmål [Re: evenstuen] #1854053 10/09/2014 12:14
Rene Offline
Besatt
Besatt
Jeg demonterte badet mitt i helgen, og vasken min (porselen, 180 cm) var det bare å løfte rett av etter at avløp og vann var koblet fra. Den var tung nok til at verken små barn eller voksne hadde løftet den/flyttet på den uten at det var intensjonen.

Re: Rørleggerspørsmål [Re: evenstuen] #1854069 10/09/2014 12:27
Terka Offline
Medlem
Medlem
Det handler vel like mye om å hindre vannsøl som kommer på utsiden av vasken og kan trekke inn unnder vasken (Ja vi har små barn.. ICON_SMILE )?.
I det forrige huset vårt satte jeg opp badderomsinredning selv. Vaske ble kjøpt separat, og ble lagt nedsenket i benkeplaten uten problemer mtp forskyving, men jeg mettet kantene i utskjæringen på benkeplaten (hullet til vasken) med silikon for at den ikke skulle trekke til seg eventuell fukt. Bakkant av benkeplate mot vegg fikk selvsagt en stripe blank silkon (Ville gjort det samme på vasken dersom den gikk helt inn til veggen).

Moderator  support