Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 21 av 30 1 2 19 20 21 22 23 29 30

Ultrabirken 2014

Re: Ultrabirken 2014 [Re: Stefan77] #1845141 26/08/2014 16:07
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 584
simenberg Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 584
På 3:25 i filmen skal dere til venstre, og oppover løypa der NM i rundbane kom ned i 2006. Skal finne bilde.

Sitat: Stefan77
Sitat: Stefan77
Er det noen som kjenner løypene i Hafjell som kan gi en nærmere forklaring på hva/hvor vi skal ned her. Youtubeklipp ønskes!

Jeg fikk ikke noe svar så møtte gjøre en jobb sjøl. Makan!!!

Etter sammenlikgnig av kart og Stravasegmenter så er jeg enig i at det er Motown og Parkløypa.
Finfin youtubefilm av Simen her:
https://www.youtube.com/watch?v=yEYFlLhRNso




Selger Spesh Turbo Levo i XLarge
2022 Specialized Levo | 2012 RM Flatline WC | 2016 Trek Powerfly 7+
facebook.com/SimenBergPhotography
Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1845186 26/08/2014 17:46
Registrert: Jul 2014
Innlegg: 18
T
Torehav Offline
Fersking
Offline
Fersking
T
Registrert: Jul 2014
Innlegg: 18
Har en kompis som har funnet ut at han vil være med hvis han får tak i startnummer, noen som har til salgs?
Noen som vet fristen for omregistering?

Re: Ultrabirken 2014 [Re: Torehav] #1845199 26/08/2014 18:03
Registrert: May 2014
Innlegg: 47
GeeBee Offline
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2014
Innlegg: 47
Kjøp vanlig lørdagsbillett og omreg til navn, deretter til ultrabirken (ring kontoret). Frist onsdag kl.12 så vidt j vet.


Garasjeprodusent av Blue Cure - Tiresealant
https://www.facebook.com/Supersealant1/
Re: Ultrabirken 2014 [Re: GeeBee] #1845201 26/08/2014 18:08
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 1,138
J
JayTe Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
J
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 1,138
Sitat: GeeBee
Kjøp vanlig lørdagsbillett og omreg til navn, deretter til ultrabirken (ring kontoret). Frist onsdag kl.12 så vidt j vet.


Funker ikke lenger ifølge en annen forumist:

Sitat: PaalTP
Prøvde meg på trikset med å kjøpe startnummer til Lørdagsbirken og så ringe inn for å flyttes over til UB...
"Beklager, det er fullt..." sa damen.

Så da blir det lørda'n på meg da.


Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Re: Ultrabirken 2014 [Re: Torehav] #1845221 26/08/2014 19:03
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 78
dan-trd Offline
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 78

Re: Ultrabirken 2014 [Re: dan-trd] #1845222 26/08/2014 19:06
Registrert: Jul 2014
Innlegg: 18
T
Torehav Offline
Fersking
Offline
Fersking
T
Registrert: Jul 2014
Innlegg: 18
Prøvde det igår, det var solgt. Takker for tips så langt....

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1845289 26/08/2014 20:35
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829
M
magnusc Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
M
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 1,829
Er det ikke litt overkill å sykle med Ardent Race foran når det er såpass mye grus? Man sykler jo terrengsykkelrittet med Ikon og Fast Track foran, så hvorfor trenger man grovere saker på Ultrabirken?

Er terrenget veldig mye mer steinete?


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1845291 26/08/2014 20:40
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 527
Odinpodin Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 527
UB er mindre teknisk enn terrengsykkelrittet, men synes fortsatt ardent race er ett ok valg, selv om jeg kommer til å kjøre med RoRo selv

Redigert av Odinpodin; 26/08/2014 20:41.

"Don’t buy upgrades, ride up grades." Merckx
Re: Ultrabirken 2014 [Re: magnusc] #1845311 26/08/2014 20:56
Registrert: Oct 2001
Innlegg: 6,979
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
Offline
I want to ride my bicycle
Registrert: Oct 2001
Innlegg: 6,979
Sitat: magnusc
Er det ikke litt overkill å sykle med Ardent Race foran når det er såpass mye grus? Man sykler jo terrengsykkelrittet med Ikon og Fast Track foran, så hvorfor trenger man grovere saker på Ultrabirken?

Er terrenget veldig mye mer steinete?


Du holder på mye lenger og vil kanskje gjøre flere feil, så noen vil like tryggheten med litt tryggere dekk når slitasjen (på kroppen) er total ICON_SMILE


[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1845327 26/08/2014 21:12
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 5,182
runermm Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 5,182
Og det er til tider vesentlig mer stein med forræderiske hensikter enn i TSR. I Østmarka er det jo knapt stein, kun et lite belte der hvor havnivået var for lenge, lenge siden. Resten er svaberg, jord og røtter.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: front biker] #1845353 26/08/2014 22:02
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 46
oisteinth Offline
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 46
Sitat: front biker
Og da var sykkelen slanket med 1 kg. Av med Hans Dampf og på med karbonfelger og Fast Track Control. Testet på gata. Superrespons. Sykkelen - Ibis Ripley fulldemper m/120 mm vandring 29" hjul og 21" ramme - veier nå 11,95 kg. Brukbart.

Hadde bare rytteren vært like veltrimmet. Starter for å fullføre todagers kombo med stil.


Bare husk at sideveggene på FastTrack Control ikke er *veldig* robuste. Jeg revnet sideveggen i et nytt dekk i et parti der selv en landeveissykkel burde klart å passere uten uhell.. på ultra'n er det uendelig med muligheter for å rive i stykker sideveggen


Stumpy 29 fsr
Spark 920
Just for fun!
Re: Ultrabirken 2014 [Re: oisteinth] #1845373 27/08/2014 04:21
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 2,862
front biker Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 2,862
Sitat: oisteinth
Sitat: front biker
Og da var sykkelen slanket med 1 kg. Av med Hans Dampf og på med karbonfelger og Fast Track Control. Testet på gata. Superrespons. Sykkelen - Ibis Ripley fulldemper m/120 mm vandring 29" hjul og 21" ramme - veier nå 11,95 kg. Brukbart.

Hadde bare rytteren vært like veltrimmet. Starter for å fullføre todagers kombo med stil.


Bare husk at sideveggene på FastTrack Control ikke er *veldig* robuste. Jeg revnet sideveggen i et nytt dekk i et parti der selv en landeveissykkel burde klart å passere uten uhell.. på ultra'n er det uendelig med muligheter for å rive i stykker sideveggen

Takk for forsøket på å uroe nattesøvnen :-)

Det har gått bra i flere UBer før. Og jeg er både stor og kjører relativt uvørnt utfor. Jeg satser på at det går bra i år også.


Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Ultrabirken 2014 [Re: Stefan77] #1845419 27/08/2014 06:38
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 1,029
E
egbl Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
E
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 1,029
[quote]
.....
Et lite tips da jeg antar det blir forholdsvis lik start som ifjor med 4-5-6 mil med grus først. Start med grustrykk i dekkene. Når du skal inn på sti så stopper du og slipper ut litt luft. Det har du tid til (du som jeg skal ikke akkurat kjempe i toppen ICON_SMILE Jeg gjorde
dette ifjor med suksess. Fikk minimert rullemotstanden på grusen og fikk tilbake stigrepet til terrenget starta.
....
[/quote
Jeg synes det ruller best med lavt trykk på grusvei også

Re: Ultrabirken 2014 [Re: Straightline] #1845425 27/08/2014 06:49
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 1,136
Straightline Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 1,136
Sitat: Straightline
Morsom variant! Men vi skal være glade for at det ser ut til å tørke opp - for nå er det bløtt - og et par av de stiene er litt kjipe i vått/glatt føre:
Nordre Akksjøen til Snultra har jeg vel kun syklet en gang, og det er (på første del) steinete - og veldig gjørmete nå vil jeg tro.
Rundt Moksjølia er det mye steiner som blir såpeglatte ved vått føre (nærmest usyklbart), men som går an når det er tørt.
Ang. Hafjell: Jeg har aldri vært i berøring med DH-traseene, men jeg registrerer at vi skal langt ned. Jeg har et referansepunkt (er det det mellomstasjonen det heter..?) og ser at vi skal enda litt lengre ned. Tror jeg har syklet traktorvegen som vi skal ta opp, og der er det bratt - bratt - bratt. Det blir nok å dytte sykkelen for de aller fleste i enkelte partier.
Den lille stisløyfa nesten oppom Kriksfjell er ny i ultrasammenheng. Første del opp til stikrysset har jeg syklet noen ganger, men kun kommet ned. Klarer ikke å ta på husken om den er grei syklbar motsatt vei, men tror nok det er en seig liten jævel. Nordover fra stikrysset til grusveien har jeg kun syklet en gang, og da motsatt vei. Husker den som småteknisk smalsti. Tror det meste er syklbart - kanskje bortsett fra en liten kneik.
Det meste av stien fra Nysetra til Nordseterfjellet har vært med på flere ultraer tidligere (da i motsatt retning) - og den er greiere i den retningen vi skal nå - dog en del crux innimellom. Skjerketjernet og sørover til Nordseterfjellet og videre til Lunkefjell er ny i ultrasammenheng, og byr på en del knotesykling det første partiet (til Nordseterfjellet), og fin "flyt" derfra til Lunkefjell.
Mitt inntrykk: Betydelig mer teknisk plunder enn i fjor, men absolutt morsomt og syklbart (det meste) i fine forhold.

Var gjennom deler av traseen i går kveld: http://app.strava.com/activities/185709930

Jeg ble veldig positivt overrasket over hvor fine forhold det var - stort sett tørt overalt bortsett fra de dypeste høla. En dag med opphold er altså nok. Jordsmonnet drenerer veldig bra. Det kommer til å bli kjempeforhold på fredag om det ikke kommer regn i store mengder før den tid.

Oppsummering:
Over Svartåsen er det ikke fuktighet i sikte, men den O Grusomme Steinen står fortsatt bak treet. Gled dere.
Stien fra Døblervegen opp til krysset ved foten av Kriksfjell (ny i Ultrasammenheng): Flott smalsti med et lite crux. Mindre bratt enn fryktet. Jeg syklet opp hele uten fotisett.
Videre fra krysset ved foten av Kriksfjell ned til Døblervegen: Igjen flott smalsti det aller meste av veien. Noen myrhøl og en bekkekryssing rett før halvveis på dette stipartiet - definitivt mulig å bli bløt på beina her.
Fra Døblervegen opp til Hitfjell har vi syklet tidligere i UB-sammenheng. Det er et parti før de skikkelige stigningene starter, som er ganske bløte. Gjørme og bløtt i går. Det går muligens an å sykle over de fleste av dem med et par dager til med tørke.
Moksjølia: Minnet mitt har spilt meg et puss - jeg var nok påvirket av forrige gang jeg syklet der - for et par år siden i klissbløte forhold. I går var det tørt og fint. Bred og teknisk enkel sti i en del partier. En god del klopper (langsgående, brede bord) skal passeres. Et steinparti på 100-200m skal passeres litt over halvveis på dette stipartiet - her kan det nok hende at noen må av enkelte steder.
DH-stiene rakk jeg ikke - måtte komme meg over Nevelfjell og til Nordseter før det ble mørkt :-)

Det eneste stedet jeg kan tenke meg at det fortsatt er bløtt på fredag (i tillegg til det nevnte partiet etter Kriksfjellkrysset og opp mot foten av Hitfjell), er den første delen av stien fra Nordre Aksjøen til Snultra.

Uansett - dette blir bra folkens!

Re: Ultrabirken 2014 [Re: magnusc] #1845427 27/08/2014 06:53
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 1,484
E
elviz Offline
Veteran
Offline
Veteran
E
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 1,484
Sitat: magnusc
Er det ikke litt overkill å sykle med Ardent Race foran når det er såpass mye grus? Man sykler jo terrengsykkelrittet med Ikon og Fast Track foran, så hvorfor trenger man grovere saker på Ultrabirken?

Er terrenget veldig mye mer steinete?


I et så langt ritt velger jeg glatt trygghet og funksjon forran 200g spart vekt på forhjulet.
Jeg kjører ardent race forran og ikon bak

Re: Ultrabirken 2014 [Re: elviz] #1845429 27/08/2014 06:54
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 1,484
E
elviz Offline
Veteran
Offline
Veteran
E
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 1,484
Sitat: elviz
Sitat: magnusc
Er det ikke litt overkill å sykle med Ardent Race foran når det er såpass mye grus? Man sykler jo terrengsykkelrittet med Ikon og Fast Track foran, så hvorfor trenger man grovere saker på Ultrabirken?

Er terrenget veldig mye mer steinete?


I et så langt ritt velger jeg glatt trygghet og funksjon forran 200g spart vekt på forhjulet.
Jeg kjører ardent race forran og ikon bak

Og hvis det går for sakte på grusen med ardent race er det ikke dekket som er skylden...

Re: Ultrabirken 2014 [Re: elviz] #1845434 27/08/2014 07:00
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 429
TFN Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 429
Sitat: elviz
Og hvis det går for sakte på grusen med ardent race er det ikke dekket som er skylden...

Du skal ikke underdrive verdien av å ha noe teknisk (som for eksempel ulykkelig dekkvalg) å skylde på.


- Tom
Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Re: Ultrabirken 2014 [Re: egbl] #1845442 27/08/2014 07:07
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Sitat: egbl
[quote]
.....
Et lite tips da jeg antar det blir forholdsvis lik start som ifjor med 4-5-6 mil med grus først. Start med grustrykk i dekkene. Når du skal inn på sti så stopper du og slipper ut litt luft. Det har du tid til (du som jeg skal ikke akkurat kjempe i toppen ICON_SMILE Jeg gjorde
dette ifjor med suksess. Fikk minimert rullemotstanden på grusen og fikk tilbake stigrepet til terrenget starta.
....
[/quote
Jeg synes det ruller best med lavt trykk på grusvei også

Det er jo ikke sikkert at jeg med grustrykk mener "Rogalandstrykk". Kunne spesifisert dette. Hva er "lavt" trykk? Uansett, grusveiene på Birken er tidvis veldig harde. Jeg starter nok med ca 32/30, og gir dekkene et lite pffft ved Aksjøen. Tipper jeg da er på ca 27/25, noe som skal være et fint kompromiss mellom stisyklingsgrep og gjennomslag. På stisykling i Oslomarka med feitere dekk er jeg gjerne rundt 20 PSI. I 6+3 timer på hhv sti og grus så blir ikke det aktuelt.


- Stefan
Re: Ultrabirken 2014 [Re: Stefan77] #1845475 27/08/2014 07:52
Registrert: Jun 2003
Innlegg: 1,866
KKippernes Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2003
Innlegg: 1,866
Mer foto-mas fra fotografen:

Ca omtrent når er dere ved Hafjell/Øyer-området / de områdene vi tidligere diskuterte for foto her? Sånn ca?

// Kristoffer


Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1845489 27/08/2014 08:02
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 7,504
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 7,504
De første er nok over Svartåsen 2 timer etter start (mao ca 10.15), eller ikke langt i fra. Kan en tippe at de har gjort unna Hafjell ned en time senere, eller kanskje fortere også. Hva syklet de beste på i fjor ? rett over 5 timer ? Tipper de bruker halvannen time de 3 milene fra Pellestova og opp Rensfjell (da snakker vi ca kl 11.30-12 der ?). Mulig jeg bommer helt her Kristoffer, men gjetter noe sånt.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1845500 27/08/2014 08:14
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 188
I
ikke lett Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
I
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 188
Litt mer om årets trasse... Er det ikke vesentlig mindre "grushvile" mellom terrengpartiene i år? Det er jo er bare bra :-)


Truls Veslum
Asker
Re: Ultrabirken 2014 [Re: ikke lett] #1845504 27/08/2014 08:22
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 1,136
Straightline Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 1,136
Sitat: ikke lett
Litt mer om årets trasse... Er det ikke vesentlig mindre "grushvile" mellom terrengpartiene i år? Det er jo er bare bra :-)

Veldig lite grus: et snaut minutt ved Snultra, et drøyt minutt etter Svartåsen, 20 sekunder etter Kriksfjellsløyfa, et minutt etter Hitfjell, fem minutter etter Moksjølia, 20 sekunder ved Pellestova, 2 minutter ved Indre Reina og 3 minutter ved Ytre Reina, et par minutter ved Sjusjøen.
Sånn omtrentlig :-)

Re: Ultrabirken 2014 [Re: Oddefa] #1845508 27/08/2014 08:30
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 1,136
Straightline Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 1,136
Sitat: oddefa
De første er nok over Svartåsen 2 timer etter start (mao ca 10.15), eller ikke langt i fra. Kan en tippe at de har gjort unna Hafjell ned en time senere, eller kanskje fortere også. Hva syklet de beste på i fjor ? rett over 5 timer ? Tipper de bruker halvannen time de 3 milene fra Pellestova og opp Rensfjell (da snakker vi ca kl 11.30-12 der ?). Mulig jeg bommer helt her Kristoffer, men gjetter noe sånt.

Prøver på litt delvis kvalifisert gjetning: Jeg tror også 2t - 2.15 når Svartåsen er ferdig. Deretter er det 10-15 min til Hitfjellstien starter. Over til Hita seter bruker de beste .... 25-30 min. Moksjølia + grus etterpå tar 20 min. Altså fra 2.55 til 3.20 på de beste der nedkjøringa i Hafjell starter. Aner ikke noe om tidbruken her, men antar at klatringa opp igjen tar tid. 30min totalt + 10min bort til Pellestova..? Ned rundt Malmtjørnet tar vel 10min.
Mitt regnestykke tilsier et sted mellom 3,5 og 4t fra start og til Reinsfjellstien starter. Og så tar det vel 15 min over hele Reinsfjellet.
Mitt tips er altså at de beste starter på Reinsfjellet et sted mellom kl. 11.45 og 12.15. Svartåsen et sted mellom kl. 10 og 10.15.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1845515 27/08/2014 08:41
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 3,279
Tgabriel Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 3,279
Kristoffer: Skal du være sikker på at ingen gir tommel opp og har overdrevent fotoglis, bør du stå på slutten av stigningen opp fra Hafjell.

Re: Ultrabirken 2014 [Re: TFN] #1845560 27/08/2014 09:57
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,404
SykkelGlenn Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,404
Sitat: TFN
Sitat: elviz
Og hvis det går for sakte på grusen med ardent race er det ikke dekket som er skylden...

Du skal ikke underdrive verdien av å ha noe teknisk (som for eksempel ulykkelig dekkvalg) å skylde på.


Jeg la om fra Ardent Race til Nobby Nic/Rocket Ron SS på mandag. Sier dere nå at jeg bør legge om til Ardent Race igjen?

Jeg er nok en av de som følte at Ardent Race ikke går fort nok på grusen.


//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn
Re: Ultrabirken 2014 [Re: SykkelGlenn] #1845571 27/08/2014 10:04
Registrert: May 2008
Innlegg: 4,927
Elgvenn2 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: May 2008
Innlegg: 4,927
Sitat: SykkelGlenn
Sitat: TFN
Sitat: elviz
Og hvis det går for sakte på grusen med ardent race er det ikke dekket som er skylden...

Du skal ikke underdrive verdien av å ha noe teknisk (som for eksempel ulykkelig dekkvalg) å skylde på.


Jeg la om fra Ardent Race til Nobby Nic/Rocket Ron SS på mandag. Sier dere nå at jeg bør legge om til Ardent Race igjen?

Jeg er nok en av de som følte at Ardent Race ikke går fort nok på grusen.


Dette vet du best selv ut i fra egen teknikk og kjørestil.
Bank i bordet, kjørt på race king vanlig siste 2 åra, og før det crossmark vanlig i 2 år, begge deler i 26", uten noe trøbbel. Trur faktisk ikke jeg har punktert en gang...

Har pleid å sette på Ardent (de vanlige) på rittfulldemperen når sesongen er over, merker klart en forværring av tidene på strava, typisk i området 5-10%. Med det været som er spådd nå trenger du ikke noe mer grep enn de dekka som i tillegg ruller lett. Om du trenger ekstra sidebeskyttelse må du som sagt avgjøre selv ut i fra egne forutsetninger. Lykke til! ICON_SMILE


Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Ultrabirken 2014 [Re: erling] #1845573 27/08/2014 10:06
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
Ardent er overkill med det tørre føret som er meldt nå.




Re: Ultrabirken 2014 [Re: SykkelGlenn] #1845578 27/08/2014 10:11
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 46
oisteinth Offline
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 46
Sitat: SykkelGlenn
Sitat: TFN
Sitat: elviz
Og hvis det går for sakte på grusen med ardent race er det ikke dekket som er skylden...

Du skal ikke underdrive verdien av å ha noe teknisk (som for eksempel ulykkelig dekkvalg) å skylde på.


Jeg la om fra Ardent Race til Nobby Nic/Rocket Ron SS på mandag. Sier dere nå at jeg bør legge om til Ardent Race igjen?

Jeg er nok en av de som følte at Ardent Race ikke går fort nok på grusen.


Overraskende, i mitt hode ville det vært logisk motsatt vei dersom du vil kjøre på dekk som går raskere på grus. Synes du NN/RR SS er raskere på grus enn AR..? Med den hyggelige værmeldingen satser jeg på AR EXO, men hvis (nylig) regn og bløte stier/gjørme, ville jeg definitivt valgt noe med mer grep og knaster (Ground Control etc).


Stumpy 29 fsr
Spark 920
Just for fun!
Re: Ultrabirken 2014 [Re: oisteinth] #1845602 27/08/2014 10:33
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Glenn, det siste spørsmålet ditt er bare til enda mer forvirring. Begge dine allternativer er gode. Bruk den ene av dem og drit i alle som sier noe annet ICON_SMILE
Bruk evt litt tid med trykkmåler i en grusbakke og mål rullemotstand og finn et fint lufttrykk for de valgte dekkene.

Mange sykler på FT control. Specialized sin control-casing er ikke supersterk, kansje noe svakere enn snakeskin og exo.
Jeg sykler på FT 2.2 bak og GC 2.3 foran, begge Control. Kunne godt ha syklet på de dekkene du beskriver. Vi ses i startpulje C


- Stefan
Re: Ultrabirken 2014 [Re: simenberg] #1845636 27/08/2014 11:04
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 584
simenberg Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 584
Fra 3:25 i filmen kommer dere altså etter 100 meter inn i høyre billedkant for slak klatring til grusveien. Bildet er tatt under NM i rundbane 2006.


Sitat: simenberg
På 3:25 i filmen skal dere til venstre, og oppover løypa der NM i rundbane kom ned i 2006. Skal finne bilde.

Sitat: Stefan77
Sitat: Stefan77
Er det noen som kjenner løypene i Hafjell som kan gi en nærmere forklaring på hva/hvor vi skal ned her. Youtubeklipp ønskes!

Jeg fikk ikke noe svar så møtte gjøre en jobb sjøl. Makan!!!

Etter sammenlikgnig av kart og Stravasegmenter så er jeg enig i at det er Motown og Parkløypa.
Finfin youtubefilm av Simen her:
https://www.youtube.com/watch?v=yEYFlLhRNso




Selger Spesh Turbo Levo i XLarge
2022 Specialized Levo | 2012 RM Flatline WC | 2016 Trek Powerfly 7+
facebook.com/SimenBergPhotography
Side 21 av 30 1 2 19 20 21 22 23 29 30

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå