Lurer på de reglene som er til "regn-/vindtett" jakke og bukse. Hva godkjennes? Vil f.eks. Castelli Velo som er helt vindtett og "beskytter mot regn" være innafor, eller snakker vi type Mavic Stratos H2O som godkjent regnjakke?
Så lenge den ser regn/vindtett ut så tenker jeg det er greit, tipper de ikke har tenkt å kjøre test av det i målområdet!
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Gjelder samme krav til sekkeinhold uansett, jeg tenker på regntøy feks. ser ikke ut som vi får bruk for det.
Samme krav uansett vær. Vindtett/regntett plagg er jo samme plagget om du velger riktig. Jeg måtte bryte ved Pellestova i fjor pga ødelagt sko(cleats-festet ble revet av sålen) og betviler ikke nytten av vindtett plagg oppe på fjellet etter den ufrivillige stoppen Selv med langt undertøy og de vindtette plaggene utenpå ble det kaldt å vente et par timer på transport til lillehammer.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
Gjelder samme krav til sekkeinhold uansett, jeg tenker på regntøy feks. ser ikke ut som vi får bruk for det.
Samme krav uansett vær. Vindtett/regntett plagg er jo samme plagget om du velger riktig. Jeg måtte bryte ved Pellestova i fjor pga ødelagt sko(cleats-festet ble revet av sålen) og betviler ikke nytten av vindtett plagg oppe på fjellet etter den ufrivillige stoppen Selv med langt undertøy og de vindtette plaggene utenpå ble det kaldt å vente et par timer på transport til lillehammer.
+1
Selv om det var ganske varmt nede i dalstroka tidlig på dagen, måtte jeg fram med vindvest på en av de siste fjelltoppene, da det begynte å bli kaldt. Jeg var møkkasliten, tøyet var gjennomsvett og det blåste. Så du burde ikke snike på pakklista.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Pr i kveld er det 8 ledige plasser i minibuss fra Lillehammer til Rena kl 0500 fredag hvis noen mangler skyss. Påmelding på facebooksidene til Dampsaga idrettslag.
Og da var sykkelen slanket med 1 kg. Av med Hans Dampf og på med karbonfelger og Fast Track Control. Testet på gata. Superrespons. Sykkelen - Ibis Ripley fulldemper m/120 mm vandring 29" hjul og 21" ramme - veier nå 11,95 kg. Brukbart.
Hadde bare rytteren vært like veltrimmet. Starter for å fullføre todagers kombo med stil.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
... Racing Ralph 2.25 snakeskin bak og Specialized Ground Control 2.3 foran.
...Jepp, snakeskin på begge, og 2.25 bredde.
Nå har jeg også landet på dekkvalget. Fått på Rocket Ron 2.25 snakeskin og Nobby Nic 2.25 snakeskin. Det lettet sykkelen fra 12.5kg med Ardent Race til 11.8kg med nevnte kombo.
Sykkelen føles mer responsiv nå, kontra 2 stk Ardent Race.
Men som andre skriver, skulle gjerne ønske han oppå sykkelen var like trimmet
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Ble plutselig litt i tvil om det geniale med Alligator Aries bremseskive foran. Ville jo vært en strek i regninga å miste bremsene ned utforløypa? Hva mener dere? 180mm foran og 160 bak på 29er, 80 kilo rytter.
Takk for link! 5 min pluss med doseringer blir fin avveksling for slitne bein. De to hoppene cirka halvveis så også interessante ut! Blir nok å sette ned setet på gamlemåten på toppen der
Undertegnede tenkte å prøve seg ut i løypa for å ta bilder for Terrengsykkel i Ultrabirken. Men jeg er ikke kjent i området, og har aldri vært der oppe, så jeg håpet på litt hjelp fra det O-store forum.
På vedlagt kart har jeg krysset ut to punkter hvor jeg ser for meg det kan være smart å så. Begge ser ut til å gå på sti, og begge ser ut til å ha bilvei i mellom, så jeg får kommet meg raskt mellom de to punktene.
Noen idéer/innspill? Fyr gjerne løs! Og send meg gjerne en mail på kristoffer (a) terrengsykkel.no om noen har anledning til å hjelpe meg litt med dette, så kanskje jeg unngår å bråke for å mye i tråden
Må jo ikke hoppe da, er chickens run ved siden av, personlig tar jeg heller den safe veien i rundt, og drar på litt i doseringene.
Min første, og så langt eneste, DH-aktige opplevelse var slutten av 4. etappen i 6-dagers i 2009. Med gutteaktig entusiasme trakk jeg skikkelig opp på det første store hoppet. Jeg fikk dog kontant svar på tiltale da bakhjulet fortsatt var på vei oppover mens forhjulet igjen tok bakken... Uæææhh! Kom fra det uten kroppskontakt med bakken, men dempet mer enn jeg trakk opp på resten av hoppene nedover...
Blir moro på vei nedover i Hafjell, men jeg gruer meg litt til turen opp igjen... 10% stigning (i snitt) på de tre første kilometrene etter at vi har vendt nesen oppover igjen i Hafjell. Får nok varmen igjen da.
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Undertegnede tenkte å prøve seg ut i løypa for å ta bilder for Terrengsykkel i Ultrabirken. Men jeg er ikke kjent i området, og har aldri vært der oppe, så jeg håpet på litt hjelp fra det O-store forum.
På vedlagt kart har jeg krysset ut to punkter hvor jeg ser for meg det kan være smart å så. Begge ser ut til å gå på sti, og begge ser ut til å ha bilvei i mellom, så jeg får kommet meg raskt mellom de to punktene.
Noen idéer/innspill? Fyr gjerne løs! Og send meg gjerne en mail på kristoffer (a) terrengsykkel.no om noen har anledning til å hjelpe meg litt med dette, så kanskje jeg unngår å bråke for å mye i tråden
// Kristoffer - Terrengsykkel
Reinsfjell (#1) er et veldig bra sted å stå. Dette kan ikke bli feil. Fin klatring og ikke minst veldig fin utforkjøring (flyt langs en åsrygg øverst og litt småbratt småknot lengre ned) med kun et par minutter biltur mellom. #2 opp til foten av Kriksfjell er kanskje ikke fullt så bra - har mer tro på Svartåsen litt lengre til høyre/øst.
Undertegnede tenkte å prøve seg ut i løypa for å ta bilder for Terrengsykkel i Ultrabirken. Men jeg er ikke kjent i området, og har aldri vært der oppe, så jeg håpet på litt hjelp fra det O-store forum.
På vedlagt kart har jeg krysset ut to punkter hvor jeg ser for meg det kan være smart å så. Begge ser ut til å gå på sti, og begge ser ut til å ha bilvei i mellom, så jeg får kommet meg raskt mellom de to punktene.
Noen idéer/innspill? Fyr gjerne løs! Og send meg gjerne en mail på kristoffer (a) terrengsykkel.no om noen har anledning til å hjelpe meg litt med dette, så kanskje jeg unngår å bråke for å mye i tråden
// Kristoffer - Terrengsykkel
Reinsfjell (#1) er et veldig bra sted å stå. Dette kan ikke bli feil. Fin klatring og ikke minst veldig fin utforkjøring (flyt langs en åsrygg øverst og litt småbratt småknot lengre ned) med kun et par minutter biltur mellom. #2 opp til foten av Kriksfjell er kanskje ikke fullt så bra - har mer tro på Svartåsen litt lengre til høyre/øst.
Enig i begge betraktningene, og i tillegg kan det jo sies at "den jævla steinen bak grana" er rett inn fra der vi kommer ut på veien igjen etter Svartåsen (altså rett øst for X #2)
Reinsfjell (#1) er et veldig bra sted å stå. Dette kan ikke bli feil. Fin klatring og ikke minst veldig fin utforkjøring (flyt langs en åsrygg øverst og litt småbratt småknot lengre ned) med kun et par minutter biltur mellom. #2 opp til foten av Kriksfjell er kanskje ikke fullt så bra - har mer tro på Svartåsen litt lengre til høyre/øst.
Og forresten - ved #1, der klatringa til Reinsfjell starter, kan du også tusle et par minutter ned mot Malmtjørnet. Fin klatring fra tjernet opp til veien. Fra Pellestova ned til Malmtjørnet er det også fin utforkjøring.
Jeg kan sende epost med kart der jeg tegner og forklarer.
Det er fortsatt mulig å få plass på UB. Ordnet det akkurat nå. Kjøpte lørdagsbill av en fyr. Registrerte om på www.birkebeiner.no. Ringte opp til Birken på 417 72 900. De byttet da om fra lørdagsbirk til UB. Easy peasy.
Ned/opp på Reinsfjell og Hitfjell er flotte steder. Også ned mot Malmtjørn fra Pellestova. Ønske om nærhet til bilvei: ned fra Reinsfjell, og ned mot Malmtjørn. Svartåsen er også nevnt, ok der... Nysætra/Nysæterhøgda på vei mot Lunkefjell?
Da ligger det an til at jeg tar bilder på vei ned fra Reinsfjell mot mål, og ved partiet fra Svartåsen ned mot bilveien, ser ut til at jeg kommer meg raskt mellom de to med bil. Da er det bare å huske på å IKKE SMILE OG VISE TOMMEL OPP når dere ser en fotograf, det ser som regel best ut hvis folk bare konsentrerer seg om å sykle i stedet... ;-)
Da ligger det an til at jeg tar bilder på vei ned fra Reinsfjell mot mål, og ved partiet fra Svartåsen ned mot bilveien, ser ut til at jeg kommer meg raskt mellom de to med bil. Da er det bare å huske på å IKKE SMILE OG VISE TOMMEL OPP når dere ser en fotograf, det ser som regel best ut hvis folk bare konsentrerer seg om å sykle i stedet... ;-)
Da ligger det an til at jeg tar bilder på vei ned fra Reinsfjell mot mål, og ved partiet fra Svartåsen ned mot bilveien, ser ut til at jeg kommer meg raskt mellom de to med bil. Da er det bare å huske på å IKKE SMILE OG VISE TOMMEL OPP når dere ser en fotograf, det ser som regel best ut hvis folk bare konsentrerer seg om å sykle i stedet... ;-)
Da ligger det an til at jeg tar bilder på vei ned fra Reinsfjell mot mål, og ved partiet fra Svartåsen ned mot bilveien, ser ut til at jeg kommer meg raskt mellom de to med bil. Da er det bare å huske på å IKKE SMILE OG VISE TOMMEL OPP når dere ser en fotograf, det ser som regel best ut hvis folk bare konsentrerer seg om å sykle i stedet... ;-)
Lykke til, og god tur til alle sammen!
// Kristoffer - Terrengsykkel
Sett opp et skilt like før så jeg kan ta inn tunga og låse opp stive albuer et kort øyeblikk.
Da ligger det an til at jeg tar bilder på vei ned fra Reinsfjell mot mål, og ved partiet fra Svartåsen ned mot bilveien, ser ut til at jeg kommer meg raskt mellom de to med bil. Da er det bare å huske på å IKKE SMILE OG VISE TOMMEL OPP når dere ser en fotograf, det ser som regel best ut hvis folk bare konsentrerer seg om å sykle i stedet... ;-)
Lykke til, og god tur til alle sammen!
// Kristoffer - Terrengsykkel
Sett opp et skilt like før så jeg kan ta inn tunga og låse opp stive albuer et kort øyeblikk.
LarsB
Jeg prøvde meg med fotoskilt på Terrengsykkelrittet, det første egentlig bare til at alle på død og liv skulle vise tomler og peace-tegn og glise og se på meg, midt i utforkjøringa ned fra Trulsrunden-sløyfa.
Jeg prøvde meg med fotoskilt på Terrengsykkelrittet, det første egentlig bare til at alle på død og liv skulle vise tomler og peace-tegn og glise og se på meg, midt i utforkjøringa ned fra Trulsrunden-sløyfa.
Så jeg vurderer kamuflasjenett, egentlig.
Lykke til med de stive albuene!
// K
Jeg skal i samme område å lange, så jeg kan stå rett over for deg å moone den bleike ræva mi, så tipper jeg det blir noen priceless uttrykk å få bilde av
Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Da ligger det an til at jeg tar bilder på vei ned fra Reinsfjell mot mål, og ved partiet fra Svartåsen ned mot bilveien, ser ut til at jeg kommer meg raskt mellom de to med bil. Da er det bare å huske på å IKKE SMILE OG VISE TOMMEL OPP når dere ser en fotograf, det ser som regel best ut hvis folk bare konsentrerer seg om å sykle i stedet... ;-)
Lykke til, og god tur til alle sammen!
// Kristoffer - Terrengsykkel
Sett opp et skilt like før så jeg kan ta inn tunga og låse opp stive albuer et kort øyeblikk.
LarsB
Jeg prøvde meg med fotoskilt på Terrengsykkelrittet, det første egentlig bare til at alle på død og liv skulle vise tomler og peace-tegn og glise og se på meg, midt i utforkjøringa ned fra Trulsrunden-sløyfa.
Så jeg vurderer kamuflasjenett, egentlig.
Lykke til med de stive albuene!
// K
Må jo få sjansen til å trekke inn mangan om ikke annet !
Har dessverre ikke starten på NM-løypa på film, men lagde Strava-segment på NM-løypa og Moetown for de mest interesserte. På den turen fortsatte jeg ikke ned Park, som dere uansett bare har noen få, men morsomme hundre meter i. På turen jeg segmenterte hadde jeg vel strengt tatt fotosession med Ola K og Ole Chr F.