Da er sykkelen omsider ferdig; ny cockpit fra Fizik (fantastisk god bøy på det styret altså), ny sadel fra San Marco og kappet gaffel-rør. Vanvittig morsom sykkel utfor.
Ojojoj...De Rosa king med campagnolo bora hjul! I mine øyne noe av det peneste man får tak i...Ble frelst på disse rammene da Pettachi og De Luca kjørte på det gamle LPR laget...Var vel identisk lakkering med din bare at det rød var skiftet ut med grønt...
Noen tok med seg karbonræseren fra kjelleren i blokka og jeg trodde en stund jeg skulle greie meg med min nye Hardrocx CX Superveloce. Så denne på Finn, googlet og tvilte og fikk veldig lyst og dro og kjøpte. Nå har du kjøpt katta i sekken var konas kommentar. Stuck setepinne , behov for nytt headset og et løst boltfeste til flaskestativet tok noen dager men nå er den testet og alt virker OK. Veldig fornøyd med litt amerikansk sykkelhistorie. Litespeed Vortex fra 2006/7 med full DA 7800. Tror ikke den har gått så mange milene:
Jeg har nettopp kjøpt denne 2011-modellen brukt. Gleder meg til mange fine turer på landeveien. Bedre hjul står på ønskelisten, men de gamle Ksyriumene duger enn så lenge.
Redigert av StumpjumperM2; 13/08/201419:08.
RCC14311
2017 Canyon Endurace CF SLX 2016 Duratec R9 disc tandem
Jeg har nettopp kjøpt denne 2011-modellen brukt. Gleder meg til mange fine turer på landeveien. Bedre hjul står på ønskelisten, men de gamle Ksyriumene duger enn så lenge.
Flott sykkel! - ser ut som den er tatt godt vare på ;-)
Vis oss din 2014 Racer / Bianchi Sempre 105
[Re: HobbyTom]
#183780415/08/201407:56
Sofagrisen ble tatt skikkelig av 45års krisen i fjor og løsningen ble sykkel. I høstferien 2013 kjøpte jeg min første racer, Bianchi Sempre 105 på 50% salg av villedende pris på Gsport-Grensen (hadde også DBS Golden Flash 5 gir i orange, må ha vært i ca 1979). 9 kilo ned (på syklisten) og ca 400 mil senere har doningen akkurat fått Zipp 303 clincher, Continental dekk, svart styretape og ny brakett til Garmin 800'en. Carbonbassillene kravler og lever i beste velgående. Jeg hadde ikke anelse om at det var mulig å bli så hekta. Masse flinke og hyggelige folk i Nesodden Sykkelklubb har gitt gode tips (barbering av ben, hjul, sittestilling, styretape, tråkkfrekvens, vedlikehold, restitusjon, sykkelpimping, stilpoliti... osv) og jeg har fulgt det meste. Syklet lenge med den plastikkdingsen bak kassetten. Stolt av 37,53 opp Sa Calobra i sommer. Jeg synes sykkelen ble mye barskere etter pimpingen ! ! Tar gjerne tips på stil og vektreduksjon (på sykkelen). Grubler på styre, stem og girgruppe. Legger ved bilde (om jeg fikk det til) av standard og pimpet versjon.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Vis oss din 2014 Racer / Bianchi Sempre 105
[Re: EmilZipp]
#183783315/08/201408:19
Takk for tips, kjøpte celeste fargede fra Bianchi's nettbutikk i sommer men etter div griseri på de hvite feiget jeg ut og gikk for svart. Men helt enig celeste er riktig.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
[Re: anderz]
#183788915/08/201409:04
Det som er synd er at celeste-fargen er generelt ganske grimm
Ellers så det veldig pent ut med 303 på den!
Herre! Celeste vil alltid være riktig når det er linket opp mot Bianchi! (Ikke at du har et visst poeng pharynx, men det er fortsatt rett på en Bianchi
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
[Re: gare]
#183794315/08/201410:29
Min aller første landeveissykkel ever... Driver å finner korrekt sitterstilling og kjører derfor med litt variabel høyde på styret. Skal kappes når høyde er avgjordt.
Usikker på om jeg skal bytte flaskeholdere til the one and only, but synes disse ser bra ut så usikker. Nå skal den nok mest brukes til treningsturer, da ritt fortsatt vil gå på MTB.
Hvis det endrer seg så sikler jeg litt på Zipp 303...
Redigert av paalbn; 16/08/201417:10.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Første post på forumet, håper jeg ikke gjorde noe feil. ganske fersk som noe annet enn "til og fra trening-syklist" men har funnet ut at det er perfekt trim når formen tilsier det mellom cellegiftslagene.
satser på formopptur alla Pharmstrong når jeg er kreftfri
Bjartulf, dette greier du! Stå på, du kommer til å greie det!! Jeg står bak deg og vil støtte deg fullt ut! Jeg vet at hele sykkel-Norge vil hjelpe deg.
Jeg har troa på deg! Min farfar greide å overleve og bekjempet en type kreft som gir deg i følge "statesikken" ca 4 år igjen av livet. Han har nå levd i 8 år, og greide dette da han var på sitt allerværste mtp. alderdom. Min farfar lever den dag i dag.
Vi er alle i ryggen din, klare for å hjelpe deg gjennom de harde periodene, selv om vi ikke kjenner hverandre. Bjartulf; dette tar du!
Hvis du en gang er i Oslo, og har lyst på en sykkeltur, så er det bare å si i fra. Jeg vil veldig gjerne det!
Jøss, Tusen takk for all støtte. uten å prøve å avspore for mye. Jeg har temmelig gode prognoser og med unntak av endel bivirkninger fra behandling føler jeg meg bra.
Jeg forventet vel egentlig å få kjeft for falkenklistremerke, slange under setet og pedaler i feil stilling for foto. Mandag er planen å få tak i nye dekk, da 11 år gamle Bontrager (de orginale) sikkert har gjort jobben for lengst. Planen for sykkel var egentlig en ny caad10 men en kompis hadde denne skremmende vakre Kleinen stående på terassen, og for å ikke ta vann over hodet går jeg for den for å plage de overskuddskiloene cellegiften etterlater .
Det hender jeg er i Oslo, og jeg tar gjerne en sykkeltur når jeg har fått litt flere mil på smale dekk.
+1 til claav og Sparta, dessuten har du fått deg en veldig kul Klein :-) Anbefaler GP4000S i 25mm (eller 28mm hvis du har plass, samt et par latex slanger. Falken er hipster ;-)
Etter fem år på en helt kurant hybrid fant jeg ut at det var på tide å ta det et skritt videre. Etter litt ruging frem og tilbake, endte jeg med å slå til på XXLs egen White RR Pro på 30% tilbud. Den gir vel ikke spesielt høy score hos stilpolitiet, men sykkel + sko (Diadora Tornado) og pedaler (SPD-SL R540) til under åtte lapper liker jeg hvertfall å tro var en bra deal.
Beklager refleksen, men ventilhettene er i det minste fjernet nå. Drikkeflasken var i bruk, og ble på ingen måte fjernet for å unngå kommentarer
Har syklet 100 km første uken (noe jeg er meget fornøyd med etter å mer eller mindre bare ha syklet til/fra butikken det siste året). Styret er senket ca. 20 mm etter bildet ble tatt, og det føles så lang veldig bra ut. Blir å ta det helt ned etter et par turer til bare for å føle meg litt forsiktig frem.
Har bestilt et par Continental GP4000 + slanger som jeg bytter til når de som sitter på har fått kjørt seg litt. Var litt usikker på om jeg skulle gå for 23 mm eller 25 mm, så jeg endte opp med ett av hver (setter det største bak, så kan jeg hvertfall sammenligne hvordan de passer på felgene). Har også bestilt ny styretape, siden den sykkelen er levert med føles som et lite hakk over dørlistpakninger av skumgummi.
Ellers har jeg allerede funnet ut at jeg fint kunne hatt "ett gir til", men samtidig trenger jeg hvertfall i skrivende stund det laveste giret slik det er nå. Sykkelen er levert med FSA gossamer 50/34T krank. Kan man bytte den største klingen?
Hele kranken er også et lite "spørsmålstegn" ved sykkelen, da alt utover krank og bremser er Shimano Ultegra.
Er veldig åpen for tips til ting man "opplagt bør oppgradere", da jeg på sett og vis har tre tusen til gode, jamfør veiledende pris. Men har ingen planer om å bytte ut noe bare for å bruke penger.
Lurer også på evt. kapping av styrerør om jeg er komfortabel med lavt styre. Gaffelen er i karbon. Er dette noe jeg bør overlate til et sykkelverksted? 35 mm med spacere over stemmet ser litt rart ut.
Da håper jeg bare for min egen del at jeg klarer å holde motivasjonen like høyt oppe den lille tiden som er igjen av sesongen, og at 2015 blir et år med mye sykling.
(ser XXL er litt usikre på hva de skal selge ut lageret for, for den kostet 6999 da jeg kjøpte den, 9999 i går, og 8000 nå)
Er jo strengt tatt ikke nødvendig, men hvis du på død og liv skal svi av 3000kr så kan du kjøpe deg et 30-60mm høyprofilhjulsett fra Sykkelbørsen på facebook eller finn.no. Tviler på at det gjør deg så altfor mye raskere, men det ser i det minste stilig ut!