Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 6 1 2 3 4 5 6

Trans Østerdalen 2014

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1807649 17/06/2014 14:30
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Hvis vi får pudder med metal, så tror jeg at jeg satser på klassisk! ;-)

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Elgvenn2] #1807657 17/06/2014 14:40
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Elgvenn2

På vinterstid da, på sommeren vil det si sol og tørre stier. Om vinteren vil jeg ha nedbør, om sommeren vil jeg ikke ha nedbør. Dette er noe jeg har avklart med fjellgudene, viktig å skille på årstider.

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1807664 17/06/2014 14:48
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: oddefa

På vinterstid da, på sommeren vil det si sol og tørre stier. Om vinteren vil jeg ha nedbør, om sommeren vil jeg ikke ha nedbør. Dette er noe jeg har avklart med fjellgudene, viktig å skille på årstider.

Bra du har ordna opp. Ser vel litt kaldt og overskya ut på værvarselet. BLir det opphold blir det nok perfekte sykkelforhold trur jeg! ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808507 18/06/2014 18:53
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Blir drittvær på søndag jo:(.

CK ELVERUM

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Otoen] #1808514 18/06/2014 19:00
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Otoen

Seriøst ? i følge Yr kommer det det 0.8 mm på Koppang mellom 08-14, og 1.3 mm i samme periode på Tynset. Ikke akkurat syndefloden, feiger du ut på det Øistein vil du høre det til evig tid.

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808516 18/06/2014 19:03
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Seriøst ? i følge Yr kommer det det 0.8 mm på Koppang mellom 08-14, og 1.3 mm i samme periode på Tynset. Ikke akkurat syndefloden, feiger du ut på det Øistein vil du høre det til evig tid.

Som om det er første gang:). Hehehe, spådd 3 grader og regn på Fonnåsfjellet... Gidd faen ikke 110 km i regn. Sol og godt vær her i Elverum denne dagen, hmmmm:).

CK ELVERUM

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Otoen] #1808517 18/06/2014 19:04
anerz Offline
Veteran
Veteran

Nja, litt kjølig men det går nå greit. Kjedligere med nedbør, men er ikke store mengder som er spådd. Sannsynlig at man blir våtere av svette ICON_SMILE

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808518 18/06/2014 19:05
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skjønner ikke at dere er så jævlig positive like før rittet:). Detta blir kjett;).

CK ELVERUM

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808531 18/06/2014 19:17
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
3 etappen har avslutningen som starten på 2 etappe var i fjor, dvs mindre/kortere klatring opp Morakjølen og flott flytsti nedover, før et litt (for langt?) asfaltparti til mål, antar en tar til venstre og runder fotballbanen ala Moratråkket.

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808538 18/06/2014 19:29
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Den siste endringen der er helt håpløs.. Skjønner ikke vitsen. Nå blir det knapt sti mot slutten, bare grus og et kjedelig asfaltparti nedover. Istedet for dette har de fint muligheten til flere fantastiske flytstier nesten helt ned til storstua. Den "farlige" grusvegen som de sikkert har hatt med før,mot som er på moratråkket kunne de ha valgt bort mot morsom flytsti nedover. Pokker! Kjedelig avslutning, rett og slett!

CK ELVERUM

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808596 18/06/2014 20:34
A
aktiviteten Offline
Ivrig
Ivrig
A
Skal reise på ferie lørdag, men jeg tenkte å få med meg fredagen. Ser på en YouTube film at det ser ut som om 1. Etappe består mest av grusvei/kjerreveier? Stemmer det? Er det lør og søndag som har mest sti?

40årskrisesylist
Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: aktiviteten] #1808614 18/06/2014 20:57
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: aktiviteten
Skal reise på ferie lørdag, men jeg tenkte å få med meg fredagen. Ser på en YouTube film at det ser ut som om 1. Etappe består mest av grusvei/kjerreveier? Stemmer det? Er det lør og søndag som har mest sti?
Det er et langt stiparti mellom Sparsjøen og Savalen. I tillegg så er det et nytt stiparti (slik jeg har forstått det) nedover Fådalen tilbake mot Tynset, så mer sti i år altså... I tillegg så har du jo perlen kjærlighetsstien! Men mye grus første halvdel altså. ICON_SMILE

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Otoen] #1808690 19/06/2014 05:26
anerz Offline
Veteran
Veteran
Skjønner ikke at dere er så jævlig positive like før rittet:). Detta blir kjett;).
Positive uansett vær da dette for min del har vært en av årets høydare siste par årene. Moro med 3 ritt på rad, fysisk utfordring, sosiale rammer, rett og slett moro.
Synd med den endringen på Koppang på slutten, hva tenker de egentlig thinking
Må være noe med den Koppanglufta som får de til å gjøre sånne valg, eller hva tror du Otoen, du som har vokst opp der...

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808729 19/06/2014 06:53
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Vel, det er jo en bedre avslutning i år en i fjor da, hvis en ser bort fra asfalten på slutten så er jo det stipartiet (eller er vel 2 stk med litt grus imellom) veldig bra og relativt langt, men de burde feks dratt inn i skogen igjen før Koppang og hatt en varian av stier og lysløypa for så inn på avslutningen fra i fjor. Men som sagt, årets avslutning er bedre en fjorårets Moratråkk variant, men samtidig ser den (før en har sykla) mindre morsom ut en førsteårs varianten. Blir en del mindre klatring og høydemetre da.

Enig med Anders, UB, TSR, Bukkerittet, Terningrittet, Helgøyatråkket for å nevne noen har bedre terrengsykling i form av stier. Men som helhet er dette klart årets høydare, akkurat fordi det Anders nevner. Alt i forkant, underveis og i etterkant, sosialt som det fysisk aspektet, summen av hvorfor rittsykling er moro. I den sammenheng blir prestasjonensfokuset bare en bisetning.

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808732 19/06/2014 06:59
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Den ser jeg absolutt Anders, og hadde nok vært veldig enig hvis jeg hadde hatt mulighet til 3-dagers:). I år får jeg dessverre ikke til det, men håper på søndagsetappen (avhengig av været). Neste år har jeg lyst til å joine på 3-dagers, og er lettere å få til barnepass m.m da enn nå pga alder på vesla. Helt sikker på at det sosiale rundt det hele er vel så viktig og fint som selve syklinga, samt det du skriver Anders at det er en utfordring for kroppen å kjøre tre ritt sammenhengende:).

Neste år blir det garantert både mere søvn og trening enn hva denne sesongen har gitt, så vil tro at tre ritt skal gå smooooth;). Da skal det iallfall bli metal i bil/hytte/vogn/telt, alt for å ødelegge din psykt dårlige musikksmak Anders:).

Men nå krysser jeg fingra for ok vær på søndag, og ønsker dere andre lykke til med tredagers:).

CK ELVERUM

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808735 19/06/2014 07:03
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vel, det er jo en bedre avslutning i år en i fjor da, hvis en ser bort fra asfalten på slutten så er jo det stipartiet (eller er vel 2 stk med litt grus imellom) veldig bra og relativt langt, men de burde feks dratt inn i skogen igjen før Koppang og hatt en varian av stier og lysløypa for så inn på avslutningen fra i fjor. Men som sagt, årets avslutning er bedre en fjorårets Moratråkk variant, men samtidig ser den (før en har sykla) mindre morsom ut en førsteårs varianten. Blir en del mindre klatring og høydemetre da.

Enig med Anders, UB, TSR, Bukkerittet, Terningrittet, Helgøyatråkket for å nevne noen har bedre terrengsykling i form av stier. Men som helhet er dette klart årets høydare, akkurat fordi det Anders nevner. Alt i forkant, underveis og i etterkant, sosialt som det fysisk aspektet, summen av hvorfor rittsykling er moro. I den sammenheng blir prestasjonensfokuset bare en bisetning.

Er et par ekstremt gode alternativer på stier de burde valgt istedet Odd, du skulle bare vist:). Men, lite å gjøre med nå... Kan hende man syns siste asfaltstrekket er digg etter noen timer på sykkelen oxo:). Tror så absolutt på det du sier, og er misunnelig på dere som snart skal oppover:/. Tror rett og slett det hele er dritkult:).

Og Anders, lufta påvirker nok noe på Koppang, men værre er nok hjemmekoken;).

CK ELVERUM

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808741 19/06/2014 07:08
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Nå meldes det sol og null nedbør på Koppang og litt regn på Tynset så dette blir bra Øistein, at det ikke er kjempevarmt er også bra, du vet hvor lett solbrent du blir Øistein. Søvn er oppskrytt, trening er ikke oppskrytt, og Heavy Metal er strengt nødvendig. Anders i er i knallform og gjør han som han bruker på TØ, dvs bare bli bedre og bedre for så å kjøre veldig bra på tredjedagen så kan det blir hardt å følge han da. Men vi er mange jevngode i år så kan bli mange å sykle sammen med, men klart dere som sykler en kun på søndagen vil ha en finere start en oss andre. Er altid starten som er værst på flere dagers ritt synes jeg, tar litt tid å få beina til å jobbe sammen med pulsen.

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808774 19/06/2014 07:54
anerz Offline
Veteran
Veteran
Blir en del mindre klatring og høydemetre da.

Jeg flytta til Gjelleråsen i fjor kun for å sykle mest mulig i bakkene der, kun med tanke på siste etappen på Trans Østerdalen og klatringa opp til Morakjølen ICON_WINK
Så dette er nedtur, hehe. Leste ikke så nøye på beskrivelsen av løypa, så tenkte kun 5km asfalt. Ser nå at det sikkert kan være et godt alternativ så lenge vi får de stipartiene som nevnes på slutten. 5km asfalt kan jo være en god erstatning for x antall km med bratt klatring på grus på slutten.

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808786 19/06/2014 08:08
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Er litt klatring da, husker jo det var en lang nedkjøring etter stipartiet, tipper vel 2/3 av klatringen fra i fjor. Så Gjelleråsen har nok hatt sin misjon likevel. De beskriver jo sistedelen som litt teknisk, skjønner ikke helt den. Kanskje noe fra TØ evt om Heliosgutta har sykle den som kunne gitt noen forklarende ord ?

ser jo på kartet at den ikke er helt lik det terrengsporet (strava)fra i fjor, går litt mer øst, men på samme grusveier, kan det bety at det er et annet stiparti en det vi syklet opp i fjor, men kan også bety at det bare er tegnet inn på kartet med tusj og ikke vært nøye med detaljene. Hans Olav, kartkongen over alle kartkonger har kanskje noen tanker om det ?

Men håper å få syklet ned der vi syklet opp i fjor for jeg husker det som flott sti og tror vi sa underveis at der hadde det vært kult å dratt på nedover. Men mener fortsatt det stipartiet vi syklet første året var enda kulere og brattere.

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808798 19/06/2014 08:19
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Er litt klatring da, husker jo det var en lang nedkjøring etter stipartiet, tipper vel 2/3 av klatringen fra i fjor. Så Gjelleråsen har nok hatt sin misjon likevel. De beskriver jo sistedelen som litt teknisk, skjønner ikke helt den. Kanskje noe fra TØ evt om Heliosgutta har sykle den som kunne gitt noen forklarende ord ?

ser jo på kartet at den ikke er helt lik det terrengsporet (strava)fra i fjor, går litt mer øst, men på samme grusveier, kan det bety at det er et annet stiparti en det vi syklet opp i fjor, men kan også bety at det bare er tegnet inn på kartet med tusj og ikke vært nøye med detaljene. Hans Olav, kartkongen over alle kartkonger har kanskje noen tanker om det ?

Men håper å få syklet ned der vi syklet opp i fjor for jeg husker det som flott sti og tror vi sa underveis at der hadde det vært kult å dratt på nedover. Men mener fortsatt det stipartiet vi syklet første året var enda kulere og brattere.

Som Per Inge Sagmoen skrev på facebook, så bekrefter han at det er samme avslutning på etappe 3 som vi hadde i starten av etappe 3 i fjor, dvs. at det nok er tusjstreka på kartet som avviker litt fra faktisk plassering av stien.

Anngående klatring over til Koppang, så kan vi sammenligne litt med høydeprofilen for etappe 2 i fjor. Slik jeg ser det så får vi alle høydemeterene i den første lange sammenhengende bakken før vi begynner å kjøre nedover, men den siste kneika før Koppang mangler (der vi ble beskylt for å bruke EPO i fjor... ICON_WINK ).

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808812 19/06/2014 08:36
Odinpodin Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg dunker forsåvidt iveien med fulldemper, så grøsser litt av å tenke på lange asfaltstrekker, men fuckit, gleder meg til tur jeg! ;D

Ser at jeg også må oppdatere "get psyked ritt mix" for turen opp til Koppang imorra, blir som regel gira når skinnchaps gutta i Manowar synger "we are the sons of Odin", men er dette metall nok?

Hans Olav har sendt meg noe Kampfar greier...menne.. skal jeg høre på det så kommer jeg til å starte for hardt, så tror jeg må ha noe imellom!

"Don’t buy upgrades, ride up grades." Merckx
Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Odinpodin] #1808832 19/06/2014 08:50
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Odinpodin
Jeg dunker forsåvidt iveien med fulldemper, så grøsser litt av å tenke på lange asfaltstrekker, men fuckit, gleder meg til tur jeg! ;D

Ser at jeg også må oppdatere "get psyked ritt mix" for turen opp til Koppang imorra, blir som regel gira når skinnchaps gutta i Manowar synger "we are the sons of Odin", men er dette metall nok?

Hans Olav har sendt meg noe Kampfar greier...menne.. skal jeg høre på det så kommer jeg til å starte for hardt, så tror jeg må ha noe imellom!

Du spørr om Manowar er metal nok ? Vet du om noen som er mer metal he he. Manowar er riktig som bare det, Kampfar ikke så gæli. Men par obligatoriske tips:
Vintetsorg- Til Fjalls (Savallen), Rainbow- Man on the Silvermountain (Fonnåsfjellet), Manowar- Brigde of Death (finns flere av de, men feks den i starten over Glomma på førstedagen når alle skal fram, masterbilen kjører mongo og møter truckergutta som skal til fjells for å skyte ulv, vært noen nær døden opplevelser der), Savatage-Hall of the Mountain King (til og med mtb dekk kalt opp etter seg), Dimmu Borgir-Dimmu Borgir (nok en gang Fonnåsfjellet).

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Elgvenn2] #1808835 19/06/2014 08:52
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!

Som Per Inge Sagmoen skrev på facebook, så bekrefter han at det er samme avslutning på etappe 3 som vi hadde i starten av etappe 3 i fjor, dvs. at det nok er tusjstreka på kartet som avviker litt fra faktisk plassering av stien.

Anngående klatring over til Koppang, så kan vi sammenligne litt med høydeprofilen for etappe 2 i fjor. Slik jeg ser det så får vi alle høydemeterene i den første lange sammenhengende bakken før vi begynner å kjøre nedover, men den siste kneika før Koppang mangler (der vi ble beskylt for å bruke EPO i fjor... ICON_WINK ).

Ja stemmer, husker jo at vi kom inn på veien vi syklet opp i fjor på vei ned tredje dagen.

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1808893 19/06/2014 09:52
Odinpodin Offline
Avhengig
Avhengig
Haha, lekent!

Mener å erindre å blitt kallt "posør" av tool fans på Roskilde med manowar på blasteren.
Det blir ihvertfall ny spilleliste nå, så satser jeg på godvær så jeg kan ta av taket og spy ut metall gjennom Koppang sentrum

"Don’t buy upgrades, ride up grades." Merckx
Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Odinpodin] #1809045 19/06/2014 13:09
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1809150 19/06/2014 18:02
J
JayTe Offline
Ringrev
Ringrev
J
Lykke til og god tur folkens! Jeg har holdt en deltagelse åpen helt til i dag, men nå nok melde pass også i år. Kroppen bærer ennå preg av 6 mil løping på lørdag og siden jeg skal "transe" meg gjennom alpene om en måneds tid, tar jeg ikke sjansen.

Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: JayTe] #1809157 19/06/2014 18:17
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: JayTe
Lykke til og god tur folkens! Jeg har holdt en deltagelse åpen helt til i dag, men nå nok melde pass også i år. Kroppen bærer ennå preg av 6 mil løping på lørdag og siden jeg skal "transe" meg gjennom alpene om en måneds tid, tar jeg ikke sjansen.

Starter oppladinga en mnd før rittet, sterkt! ICON_WINK
Vi sees kanskje neste år da, hvis det blir noe TØ! ICON_SMILE

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Elgvenn2] #1809162 19/06/2014 18:33
J
JayTe Offline
Ringrev
Ringrev
J

Starter oppladinga en mnd før rittet, sterkt! ICON_WINK
Vi sees kanskje neste år da, hvis det blir noe TØ! ICON_SMILE

Næææ, men vet ikke helt om jeg vil kjøre din form for opplading til Transalp mongo

Jeg kommer neste år hvis det blir noe, hvis ikke jeg skulle komme på noe dumt igjen da. Er vel nesten bare, gud forby, triathlon igjen....

Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1809241 19/06/2014 21:15
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Da er vi på Tynset camping, forteltet kom på null komma....ca halvannen time he he. Sykt god pasta på Palermo restuarant med spennende VM kamp mellom England og Paraguay. Her oppe er det kaldt, ca 7-8 grader, nordavind, så ta med dere klær folkens:) blir digg lell, fått så mye sol lell før i år på ritt. God tur på dere som skal opp i morgen.

Re: Trans Østerdalen 2014 [Re: Oddefa] #1809301 20/06/2014 04:46
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Har pakka bukse, ull og jakke. Hansker og buff buff buff så får tru en overlever! ICON_SMILE

Side 4 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå