Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
12/06/2014 06:42
|
thomas t
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
sliter også med at varer har ligget siden 5 (alle på lager) uten at de har startet på ordren. Kommer heller ikke igjennom på telefon eller svarer på mail. ALT FOR DÅRLIG!
|
|
|
[Re: thomas t]
12/06/2014 07:12
|
anderfo
Besatt
|
Besatt
Årsaken til at de bruker lang tid (alltid >1 uke) på å plukke lagervarer fra hylla kan ihvertfall ikke skyldes at de sitter i telefonen og svarer på henvendelser fra frustrerte kunder  Etter den første erfaringen med Bikeshop har jeg kun brukt dem for å bestille varer jeg ikke trenger på mange uker. Dette funker de greit til. Det tar 10-14 dager fra bestilling til varene ankommer, mens fra utenlandske butikker (og et par andre norske butikker) tar det 2-6 dager avhengig av hvem som utfører frakten. Dermed får Bikeshop færre bestillinger fra meg enn de kunne fått. Synd for dem. I utgangspunktet kan man selvsagt si at det bare er å bestille i god tid, ha tålmodighet osv., men når folk har vent seg til at nettbutikker sender i løpet av noen timer blir de selvsagt skuffa når Bikeshop bruker 7-10 dager bare på å plukke varen fra hylla og postlegge den. Nettsiden burde informert om dette på en bedre måte.
|
|
|
12/06/2014 11:23
|
Vulturous
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Har bare positive erfaringer med Bikeshop etter at jeg starta denne tråden. Når jeg bestiller noe jeg må ha raskt, da rett og slett ringer jeg dem 5 minutter etter at bestillinga har blitt gjort. Da blir bestillinga prioritert, og plukket/sendt i løpet av 1 time.
Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2 BMC RaceMachine RM01 SramRed Richmond SL1 Xtr gruppe
|
|
|
12/06/2014 15:16
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Har bare positive erfaringer med Bikeshop etter at jeg starta denne tråden. Når jeg bestiller noe jeg må ha raskt, da rett og slett ringer jeg dem 5 minutter etter at bestillinga har blitt gjort. Da blir bestillinga prioritert, og plukket/sendt i løpet av 1 time. Aha der er problemet, mange ringer og får sine bestillinger prioritert, slik at resten blir liggende enda lenger! ;-)
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
18/06/2014 11:59
|
pez d spencer
Veteran
|
Veteran
bestilte 3 varer hos bikeshop tirsdag 10.06. Lå lenge som "plukkliste". Lørdag 14.06 ble det sendt, og i går, tirsdag 17.06 var pakken på posten. Går jo kjapt når de først blir sendt, men bruker litt lang til på å få plukket og sendt varene.
|
|
|
18/06/2014 12:12
|
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Er snart drita lei hele jævla bikeahop, mine siste 3 bestillinger har tatt mer enn 4 virkedager å få sendt. Den siste ordren er pr.nå på sin 5 virkedag uten at den er sendt. Til sammenlikning bestilte jeg noen deler fra både r2bike og bike 24 søndag kveld. Delene fra r2bike hadde jeg på døra med dhl i går(tirsdag) delene fra bike 24 er sortert og vidresendt fra tollen i oslo pr,nå hvilket betyr at jeg normalt har de i morgen. Så leveringstiden fra tyskland er åltså mange ganger så kjapp som BS for øyeblikket. Noe av poenget med å drive nettbutikk må da være å få sendt de fordømte delene i løpet av SENEST 2 fulle virkedager!
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
[Re: olavjoergensen]
18/06/2014 12:22
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Er snart drita lei hele jævla bikeahop, mine siste 3 bestillinger har tatt mer enn 4 virkedager å få sendt. Den siste ordren er pr.nå på sin 5 virkedag uten at den er sendt. Til sammenlikning bestilte jeg noen deler fra både r2bike og bike 24 søndag kveld. Delene fra r2bike hadde jeg på døra med dhl i går(tirsdag) delene fra bike 24 er sortert og vidresendt fra tollen i oslo pr,nå hvilket betyr at jeg normalt har de i morgen. Så leveringstiden fra tyskland er åltså mange ganger så kjapp som BS for øyeblikket. Noe av poenget med å drive nettbutikk må da være å få sendt de fordømte delene i løpet av SENEST 2 fulle virkedager! Vi har det bra godt i Norge...
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
18/06/2014 12:25
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Bikeshop har per tid ca 4 dager "vente" tid pga stor pågang. Dette fikk jeg opplyst når jeg sendte de en mail og purret. Syens jeg får ryddig og god oppfølging fra dem alltid. Svare på mail i løpet av kort tid + + + + Om dette er akseptabelt eller ikke. Hvem vet. Er i alle fall akseptabelt for meg. Ønsker man ting raskere kan man sikkert ta kontakt med et vanlig sykkelverksted (et bra et) å be dem bestille noe direkte fra importør/grossist med levering over nattet (blir insane dyrt, men koster a værra kar vettu). Skjønner ikke helt alt stresset?
Hvorfor bestiller du fra Bikeshop i det hele tatt? Spesielt når alt er så mye smoooothere fra utlandet.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
18/06/2014 14:33
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Er snart drita lei hele jævla bikeahop, mine siste 3 bestillinger har tatt mer enn 4 virkedager å få sendt. Den siste ordren er pr.nå på sin 5 virkedag uten at den er sendt. Til sammenlikning bestilte jeg noen deler fra både r2bike og bike 24 søndag kveld. Delene fra r2bike hadde jeg på døra med dhl i går(tirsdag) delene fra bike 24 er sortert og vidresendt fra tollen i oslo pr,nå hvilket betyr at jeg normalt har de i morgen. Så leveringstiden fra tyskland er åltså mange ganger så kjapp som BS for øyeblikket. Noe av poenget med å drive nettbutikk må da være å få sendt de fordømte delene i løpet av SENEST 2 fulle virkedager! Bikeshop er ikke bare nettbutikk. At de butikkene i utlandet bare sitter å venter på å få ut din ordre, her vel sin forklaring.
|
|
|
18/06/2014 14:36
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
For de som ikke har fått det med seg nå, så tar det som regel lang tid fra du bestiller til du får varene dine fra bikeshop. Er læringskurven så fraværende at man må sutre her inne daglig og ikke skjønner hvorfor dette skjedde akkurat meg.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
[Re: sveinaa]
18/06/2014 14:55
|
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Bikeshop har per tid ca 4 dager "vente" tid pga stor pågang. Dette fikk jeg opplyst når jeg sendte de en mail og purret. Syens jeg får ryddig og god oppfølging fra dem alltid. Svare på mail i løpet av kort tid + + + + Om dette er akseptabelt eller ikke. Hvem vet. Er i alle fall akseptabelt for meg. Ønsker man ting raskere kan man sikkert ta kontakt med et vanlig sykkelverksted (et bra et) å be dem bestille noe direkte fra importør/grossist med levering over nattet (blir insane dyrt, men koster a værra kar vettu). Skjønner ikke helt alt stresset?
Hvorfor bestiller du fra Bikeshop i det hele tatt? Spesielt når alt er så mye smoooothere fra utlandet. For å støtte norske forhandlere selvfølgelig. Men er ikke lett når det man trenger stort sett er utsolgt!
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
[Re: anonym]
18/06/2014 14:56
|
olavjoergensen
Ringrev
|
Ringrev
Er snart drita lei hele jævla bikeahop, mine siste 3 bestillinger har tatt mer enn 4 virkedager å få sendt. Den siste ordren er pr.nå på sin 5 virkedag uten at den er sendt. Til sammenlikning bestilte jeg noen deler fra både r2bike og bike 24 søndag kveld. Delene fra r2bike hadde jeg på døra med dhl i går(tirsdag) delene fra bike 24 er sortert og vidresendt fra tollen i oslo pr,nå hvilket betyr at jeg normalt har de i morgen. Så leveringstiden fra tyskland er åltså mange ganger så kjapp som BS for øyeblikket. Noe av poenget med å drive nettbutikk må da være å få sendt de fordømte delene i løpet av SENEST 2 fulle virkedager! Bikeshop er ikke bare nettbutikk. At de butikkene i utlandet bare sitter å venter på å få ut din ordre, her vel sin forklaring. Nei, men de satser stort på nettbutikk så da må de jo klare å få putta delene i posten også
Hjulbygger på hobbybasis
|
|
|
18/06/2014 14:58
|
pez d spencer
Veteran
|
Veteran
Jeg vil understreke at jeg ikke sutret, om det ble tolket slik i mitt innlegg - 1 uke fra bestilling til den er på posten, er ok for meg. Mente bare at om de hadde fått plukket og sendt i løpet av ett døgn pluss, så hadde det tatt 3 dager maks. Da hadde jeg brukt de hele tiden 
|
|
|
18/06/2014 15:03
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
Jeg vil presisere at jeg så absolutt sutret. Men, jeg er ikke langsint, og jeg har ingen problemer med å handle derfra igjen. Men, hvis det er viktig for meg å få varene innen en måned, vil jeg nok vurdere andre butikker først.
|
|
|
18/06/2014 21:21
|
ekken
Entusiast
|
Entusiast
Kan bekrefte at de satser på nettbutikken og ikke kundene som møter opp hvertfall.. For en ukes tid siden var jeg innom for å kjøpe med et nytt HD dekk, blid og fornøyd finner jeg det siste i hyllen og går til kassen... der sier gutten i skranken at "dette dekket har vi ikke inne", selv om jeg akkurat la det på disken. Etter en liten diskusjon rusler han avgårde for å hente et Magic Merry dekk, som han skal ha på lager.. Han returnerer med dekket, slår det inn på kassen, før han igjen sier: "beklager, dette deknet har vi ikke inne".
|
|
|
19/06/2014 08:20
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Nei, altså, hvorfor skal man forvente rask levering (plukk og send) i 2014? Og det fra en nettbutikk (det er nå en gang nettbutikken vi snakker om her, at de også har en fysisk butikk er irrelevant). Fremstår for meg som rart at man ikke engasjerer noen ungdommer i sesongtoppene for å plukke varer når man åpenbart taper en del salg når folk erfarer treg levering. Mange ønsker å handle fra Norge pga. enklere reklamasjonsregler etc., men tilbøyeligheten til å handle utenlands blir jo sterkere når man opplever til de grader forskjell i leveringstid.
Uforståelig for meg at noen klager over at andre klager over trege systemer på noe som man skulle forvente var mer strømlinjeformet. Dette er 2014, ikke 1914.
|
|
|
19/06/2014 08:49
|
chili
Ivrig
|
Ivrig
altså, alle butikker etc kan gå på en smell av og til, f eks med bemanning. Kjipt for begge parter, men det skjer. Men akkurat bikeshop har jeg alltid opplevd som trege, dog ikke så til de grader som den siste tiden. Sånn som netthandelen øker her til lands, blir servicen desto viktigere, mener nå jeg. Og da må man kunne løse floker innen rimelig tid. Selv opplevde jeg å måtte løpe i butikken dagen før TSR og kjøpe de delene jeg trengte, fordi bikeshop ikke klarte å levere en ordre med lagervarer, bestilt 1,5 uke før rittet.. Og ordren kom ikke før et stykke ut i uka etter heller. Fint med masse reservedeler hvertfall da  Men kommer nok til å handle derfra igjen, men det blir nok utelukkende i kampanjeperioder etc, der jeg fylle ropp dfelelagrene før sesongen osv. Ikke ting jeg kommer til å trenge innen en viss tid..
NOTS – Vern om terrengsykling
|
|
|
19/06/2014 08:55
|
Myrulv
Entusiast
|
Entusiast
Denne tråden kan trygt stenges. Her kommer det ikke noe nytt. Bare syting over at ting ikke kom i går.
|
|
|
19/06/2014 09:02
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
Neida, det er også massevis av syting over at folk ikke aksepterer lang leveringstid.
|
|
|
[Re: eirikbk]
19/06/2014 11:51
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Nei, altså, hvorfor skal man forvente rask levering (plukk og send) i 2014? Og det fra en nettbutikk (det er nå en gang nettbutikken vi snakker om her, at de også har en fysisk butikk er irrelevant). Fremstår for meg som rart at man ikke engasjerer noen ungdommer i sesongtoppene for å plukke varer når man åpenbart taper en del salg når folk erfarer treg levering. Mange ønsker å handle fra Norge pga. enklere reklamasjonsregler etc., men tilbøyeligheten til å handle utenlands blir jo sterkere når man opplever til de grader forskjell i leveringstid.
Uforståelig for meg at noen klager over at andre klager over trege systemer på noe som man skulle forvente var mer strømlinjeformet. Dette er 2014, ikke 1914. Har du tenkt den tanken at du kanskje har feil? At Bikeshop først var en sykkelbutikk som senere har begynt å selge på nettet også?
Redigert av anonym; 19/06/2014 11:55.
|
|
|
19/06/2014 11:58
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
Bikeshop reklamerer med "Rask levering" på sine nettsider. De bruker som oftest 3-4 dager internt på å behandle en bestilling før den finner veien til postkontoret. Det er ikke raskt.
Hvis de mener det er ok med såpass lang behandlingstid, så er det en ærlig sak, men da bør de slutte å løfte fram sin "raske levering" som salgsargument. Jeg har handlet hos andre nettbutikker, som sender sporingsnummer på pakken samme dag som du bestiller. Det er raskt!
Jeg har også mange ganger handlet hos lokal sykkelbutikk. Der får du faktisk varen i hånda bare sekunder etter du har bedt om den. DET er lynraskt! (Men det koster ofte litt mer).
Alt i alt er det greit og lettvint å bestille varer fra kontoret når man vet man ikke rekker innom LSB før de stenger, og Bikeshop er vel best på vareutvalg. Men de må nok innfinne seg med å være noen av de tregeste i feltet på leveringstid.
|
|
|
19/06/2014 12:09
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Om man kan få en vare to dager raskere fra en annen plass, så bestill det en annen plass da vel! Verre er det ikke.
Jeg handler på Bikeshop, er fornøyd med Bikeshop til tross for at de er noen dager "tregere", og jeg kommer til å fortsette med Bikeshop, både på nett og fysisk butikk.
Disse "misfornøyd"-trådene mener jeg er en uting at moderator godtar.
|
|
|
19/06/2014 12:29
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Har du tenkt den tanken at du kanskje har feil? At Bikeshop først var en sykkelbutikk som senere har begynt å selge på nettet også? Ser ikke at jeg har påstått noe om hva som kom først. Men når man handler på nett, så er det en gang en fenomenet nettbutikk man forholder seg til. Da er det helt irrelevant og uinteressant hva som skjer i den fysiske butikken. For min del fremstår det som en god forretningsidé å hyre billig arbeidskraft (eks. ungdommer) for å behandle nettordrer da det åpenbart gås glipp av en del salg fordi folk ikke vil ta sjansen på hvor lang ventetid det er på varer som er på lager (har selv opplevd dette). Alternativt tror jeg mange flere ville akseptert lengre plukktid hvis det ble opplyst ved bestilling om at "vi sender deg varen vi har på lager etter minimum 4 dager" fremfor å si "vi sender så fort som mulig". Kunder finner seg i mye så lenge man vet hva som er premissene. Akkurat nå er det for mye sjansespill hvor lenge man må vente. Som en parallell: Jeg unngår å handle i en viss sportsbutikk i Oslo med mindre de er den eneste som fører en bestemt vare, fordi jeg ikke gidder å vente i evigheter på å kunne få betale noe jeg selv har plukket. Jeg vet det er flere som har det på samme måte og derfor går butikken også glipp av en del salg. Men til vanlig handler jeg en del på min lokale sjappe: Bull Ski & Kajakk på Fornebu. Liten butikk, men de drar daglig inn til Sandvika og henter etterspurte varer på lageret der. Eventuelt bestiller de. Og hvis de mener at du som kunde skulle komme dårlig ut pga leveringstid eller pris, sier de det rett ut at akkurat dette kan du med fordel skaffe hos X, Y eller på nett. Super kundeservice til etterfølgelse. Og som følge av dette går jeg alltid hit først og sjekker når jeg skal ha noe.
|
|
|
[Re: HNK]
19/06/2014 12:52
|
peterpan
Avhengig
|
Avhengig
Om man kan få en vare to dager raskere fra en annen plass, så bestill det en annen plass da vel! Verre er det ikke.
Og hvordan skulle man visst at de hadde lang leveringstiden om vi ikke hadde lest det på dette forumet? selv sier jo de at de har rask levering. Disse "misfornøyd"-trådene mener jeg er en uting at moderator godtar. Helt uenig. Forumet er for syklistene, ikke for sykkelbutikkeiere. Mest mulig informasjon om serice/leveringstid/priser er nødvendig for å fremme konkurransen og ta informerte valg.
|
|
|
19/06/2014 13:05
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
Har du tenkt den tanken at du kanskje har feil? At Bikeshop først var en sykkelbutikk som senere har begynt å selge på nettet også? En gang for noen år siden, kjøpte jeg en annonsert laptop på Lefdal. Jeg bestilte den på nettsiden lefdal.com med "Collect@Store" på Lefdal Strømmen. Da jeg kom til Strømmen, gikk jeg til kassa og betalte, fikk kvittering og beskjed om å gå til lageret for å få utlevert maskinen. Der fikk jeg beskjed om at de dessverre var utsolgt. Da jeg gikk tilbake til butikken, fikk jeg beskjed av selger om at joda, de har flere maskiner på sentrallageret, men det var ikke aktuelt å bestille noen av de til meg, fordi Lefdal Strømmen ville ikke få denne til samme innkjøpspris som under tilbudskampanjen. Nettbutikken og de enkelte butikkene er dessuten forskjellige bedrifter, og de mente det var nettbutikken som burde rydde opp, ikke Lefdal Strømmen. (veldig kort sammendrag av en god times diskusjon). Anyway - poenget er at jeg som kunde, gir en veldig lang f i hvordan konsernet er organisert. Når du har en nettbutikk som gir dårlig service, så er det ganske uinteressant om det er fordi butikken drives av en 14åring som ikke har tid til å ekspedere ordre under tentamensesongen, eller om nettbutikken er hobbyprosjektet til en lokal sykkelbutikk. Å bruke over en uke på å ekspedere ordre som kun består av lagervarer er ikke godt nok, uansett årsak. Spesielt når man skryter av "Rask levering". Hadde de heller skrevet på nettsiden at de har alt for mye å gjøre for tiden, og at man må påregne minimum 8 virkedager før bestilling sendes, så hadde det vært noe annet, men det gjør de altså ikke.
|
|
|
19/06/2014 13:53
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Skjønner at folk er frustrerte, men nå er det skrevet en haug med innlegg om lang leveringstid selv om varene står inne og div andre problemer om bikeshop de siste ukene. Om noen da bestiller og blir overrasket at det tar lang tid og dermed føler det er en opplysning de gir om den lange leveringstiden, ja da blir jeg litt overrasket. Kan ikke se at om noen i forrige uke bestilte noe fra bikeshop og fortsatt venter på varene tilfører noe i denne diskusjonen ved poste saken sin her. Ville heller holdt kjeft istedet for å fremstå som en idiot som ikke har lært noe av alle innleggene. Har du ikke lest tråden før du bestilte er du unnskyldt, men om du poster din misnøye her er du det ikke.
Litt på kanten skrevet, men dere skjønner hva jeg mener.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
[Re: hrukin]
19/06/2014 13:55
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Skjønner at folk er frustrerte, men nå er det skrevet en haug med innlegg om lang leveringstid selv om varene står inne og div andre problemer om bikeshop de siste ukene. Om noen da bestiller og blir overrasket at det tar lang tid og dermed føler det er en opplysning de gir om den lange leveringstiden, ja da blir jeg litt overrasket. Kan ikke se at om noen i forrige uke bestilte noe fra bikeshop og fortsatt venter på varene tilfører noe i denne diskusjonen ved poste saken sin her. Ville heller holdt kjeft istedet for å fremstå som en idiot som ikke har lært noe av alle innleggene. Har du ikke lest tråden før du bestilte er du unnskyldt, men om du poster din misnøye her er du det ikke.
Litt på kanten skrevet, men dere skjønner hva jeg mener. +1
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
20/06/2014 13:28
|
lookkeo
Entusiast
|
Entusiast
Jeg leste denne tråden etter at jeg bestilte en kassett som står på lager. Prossesen gikk helt fint, ble bestilt og fikk mail med kvittering. Dagen etter fikk jeg ny mail tilsynelatende lik, men det var ikke bekreftelse på at noe var sendt. Fortsatt står varen som plukkliste, og det ble bestilt den 17. Jeg vet det ikke er mer enn 3 dager, men i de fleste nettbutikker blir varen sendt senest påfølgende dag når det er på lager. Jeg venter fortsatt, har ingen anelse om kassetten er solgt eller ei, jeg synes det er dårlig og jeg har heller ikke fått noe respons på mail.
Hadde jeg lest tråden tidligere hadde jeg nok bestilt fra et annet sted.
- Canyon Ultimate CF SL 9.0 - - Trek 2.1 -
|
|
|
[Re: hrukin]
20/06/2014 13:39
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
Kan ikke se at om noen i forrige uke bestilte noe fra bikeshop og fortsatt venter på varene tilfører noe i denne diskusjonen ved poste saken sin her. Det tilfører en bekreftelse på at det fortsatt er lang leveringstid og at det ikke var en tilfeldighet eller engangstilfelle at de første posterene opplevde dette.
|
|
|
20/06/2014 13:41
|
jan erik
Besatt
|
Besatt
Gi f i denne tråden a. PLS