Når slippes løypa? Fredag kveld eller Lørdag morgen?
Planen er å offentliggjøre løypa på fredag.
Løypa har mer sti enn tidligere, også fordi runden er lengre. Noen knotete partier som vil kreve god teknikk for å komme opp/ned, samt lange partier på flytsti både bortover og nedover. Utformeter på grus er så godt som ikke tilstedeværende. Løypa inneholder partier som har vært med før i rittets historie, samt flere nye partier.
Når slippes løypa? Fredag kveld eller Lørdag morgen?
Planen er å offentliggjøre løypa på fredag.
Løypa har mer sti enn tidligere, også fordi runden er lengre. Noen knotete partier som vil kreve god teknikk for å komme opp/ned, samt lange partier på flytsti både bortover og nedover. Utformeter på grus er så godt som ikke tilstedeværende. Løypa inneholder partier som har vært med før i rittets historie, samt flere nye partier.
Takk for informasjon, Øyvind. Jeg tar turen helt fra Levanger i NordTrøndelag og spekulerer fælt på hvilken sykkel jeg skal ta med . 29er HT? Endurosykkelen 26" med grovdekk, 160mm demping og FS? Jeg er vant til meget grove stier her i Trøndelag og lurer på om jeg får følelesen av at "her kunne jeg kjørt med 29ern" etterpå. Er det grovere stier her en UB, f.eks.? Jeg sykler ikke på tid, så da er det kanskje artigst med fulldemper enduro. Iaffall håper jeg at jeg tenker : "puhhhh....bra jeg valgte stisykkelen" etter rittet-
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Jeg gruer meg. Sammenhengende forkjølet siden 9. mai. Teknikken er rusten og vinterens trening har blitt oppstykket av sykdom hver gang jeg har kommet inn i rytmen.
Dette blir ille. Og så to runder. Og lengre løype i tillegg. Her er målsetningen skadebegrensning. Starte rolig og synke sakte etter hvert. Hvis noen finner en LarsB som ikke vet veien så gi meg en gel og snu meg mot Haraløkka.
Jeg gruer meg. Sammenhengende forkjølet siden 9. mai. Teknikken er rusten og vinterens trening har blitt oppstykket av sykdom hver gang jeg har kommet inn i rytmen.
Dette blir ille. Og så to runder. Og lengre løype i tillegg. Her er målsetningen skadebegrensning. Starte rolig og synke sakte etter hvert. Hvis noen finner en LarsB som ikke vet veien så gi meg en gel og snu meg mot Haraløkka.
God tur alle sammen.
LarsB
Slapp av kompis. Du er god i terrenget, har rett fokus og en sykkel som fungerer. Litt sykdom før dette rittet gjør ingenting. Har du surra bort hele våren er det noe annet, men det veit jeg at du ikke har gjort. Noen skjær her og der er greit. Jeg hadde tre (TRE) atypiske lungebetennelser før TSR i fjor. Men rittet gikk dritbra det. Jeg kunne alltids vært mer forberedt, men slik var det jo ikke.
Du har satt av dagen uansett. Nyt den! Hvor ofte får du muligheten surre vekk en hel lørdag med 3-4 timers kvalitetssti og henge med kompiser du ser så altfor sjelden? Sett deg som mål å kjøre negativ splitt. Det er ikke lett, en utfordring i seg selv! Slå av 10-12 minutter på førsterunden sammenlignet med i fjor for så å kjøre like fort eller bedre på andrerunden. Tipper det kommer til å slå svært positivt ut, både på tida, plasseringen og følelsen når du kommer i mål.
Re: Terrengsykkelrittet 2014 - 31. mai
[Re: staale]
#179557727/05/201406:36
Om mulig å bytte fra 1 runde til 2 runder, hvor sende henvendelsen?
Da startnummer med navn er bestilt, er muligheten til å endre runder stengt i påmeldingssystemet. Denne endringen må gjøres i sekreteriatet på rittdagen.
Noen tidsfrist på morgenen for å gjøre endring på antall runder? Ser det står påmelding stenger 08:15, må det gjøres før det?
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
[Re: anerz]
#179570727/05/201408:51
Det er veldig tørt og fint i østmarka nå på de fleste steder. Var ute i går kveld en tur og utrolig raskt og fint føre. Og med dette varslet blir det knallføre
Litt grovregning på løypa tilsier ca 7 km grus på runden. Fordelt på 4-5 strekninger. Rulleegenskaper på grus er med andre ord ikke så viktig når det kommer tll dekkvalg.
Var over Skullerudåsen i går. Med unntak av de vanlige gjørmehullene var det tørt og fint. Det blir kanonforhold til helgen!
Så dekk: Jeg har syklet på HD i hele år, men har kjøpt inn Ardent Race EXO som evt får seg en runde i morgen. Ardent Race skal vel være solid nok og et bedre dekk på tørre forhold? Men kaster det fort nok vekk den gjørma som VIL komme?
Og ja, det blir tungt. Og moro!!
Redigert av ohjelm; 27/05/201413:27.
You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
[Re: Pett_er]
#179593527/05/201413:26
Hva med "vanlig" ardent 2.25 (på 29) ? Har noen ultrasolide og meg megaseige Hans Dampf dekk på stisykkelen min, og de gidder jeg ikke å kjøre i rittfart med (beklager latskapen), men har tilgang på noen Ardent i 2.25. Noe som har erfaring med disse ? alternativet blir en lett heldempa scalpel (m 27.5 dekk) og Rocket Ron/ Racing Ralph kombo! Liker de veldig godt, men vurderer stisykkelen også hvis det blir enda mer sti en tidligere. Er jo ganske lett den stisykkelen (Cube Stereo) også, dropper jeg senkepinnnen så er jeg vel nede på 11.5 kg og selv om jeg sitter veldig agressivt på den så skal jeg klare en halvannen km så lenge hjula ruller ok.
Er det veldig stor forskjell på Ardent og Ardent race ?
[Re: Oddefa]
#179605427/05/201416:19
Hva med "vanlig" ardent 2.25 (på 29) ? Har noen ultrasolide og meg megaseige Hans Dampf dekk på stisykkelen min, og de gidder jeg ikke å kjøre i rittfart med (beklager latskapen), men har tilgang på noen Ardent i 2.25. Noe som har erfaring med disse ? alternativet blir en lett heldempa scalpel (m 27.5 dekk) og Rocket Ron/ Racing Ralph kombo! Liker de veldig godt, men vurderer stisykkelen også hvis det blir enda mer sti en tidligere. Er jo ganske lett den stisykkelen (Cube Stereo) også, dropper jeg senkepinnnen så er jeg vel nede på 11.5 kg og selv om jeg sitter veldig agressivt på den så skal jeg klare en halvannen km så lenge hjula ruller ok.
Er det veldig stor forskjell på Ardent og Ardent race ?
Det er et terrengsykkelritt, ta rittsykkelen. Det ville jeg gjort. Hvis ikke jeg kun satset på #enduroklassen da.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
[Re: janek]
#179613127/05/201418:33