GodTurGuide karusellen er snart i gang, og som annonsert innleder vi det hele med Endurobonanza på Skullerud neste torsdag. Dette blir en flytfest på stier som hovedsaklig bikker nedover. Planen er å vise fram et par flytrunder på toppen og forhåpentligvis tre av godnedkjøringene i vestsida av åsen.
Vi stiller med tre, eller flere, guider slik at vi ikke blir syklende i kø omkring i skogen. Oppleget er tenkt slik at det først blir valg mellom en nedkjøring nesten ned til Skullerud, eller en mindre runde på toppen. Deretter drar vi ikke helt samlet følge sør-østover med slak helling, før vi returnerer til Skullerudmåsan og deler oss inn i høvelige grupper for en heidundrende finale, tilpasset nivå og ambisjoner.
NOTS vil samtidig markere en aldri så liten start på Skullerudprosjektet (følg med, følg med), og vi vil benytte anledningen til å sykle opp om lag to hundre meter av "Pioneren". Dette er en sammenkobling av sti og spor som allerede eksistrerer og som sprer Skullerudåsens 175 fallende høydemeter utover en til sammen seks kilometer lang sti.
OPPMØTESTED: Caféen ved Rustadsaga. OPPMØTETID: 1845, vi ruller ut 1900. ADKOMST: Parkeringen ved Skullerudskole, eller T-bane til Bogerud.
EDIT: 1. Sør-østover er naturligvis bare tull. Turen går mot sør-vest. Altså litt mottsatt av meldt. 2. For oversikt skyld er det ønskelig at de som vil være med sier fra i denne linken. 3. Sjekk også ut NOTS.no der det etterhvert vil bli sporlogg å finne.
Som en liten teaser på både Bonanza og Skullerudprosjektet. Anders AR på vei ned Pionéren fra Rundvann. Vi rekker ikke denne, men det blir nok av både slakk og bratt moro.
Tempoet på fellesturer er ofte ganske oppstykket. På denne stiller NOTS med flere guider, med tempo tilpasset ferdigheter og ambisjoner. Om interesse har vi også en guide for rask sykling med en ganske teknisk avslutning.
Jeg blir med, er relativt grei / kanskje over snittet teknisk (tror jeg), men viktigst: trives i variert terreng, variert tempo og trives svært godt i gruppe :-)
Starten 8/5 går kl ??
mvh kjell.sy -------------------------- Rides hard and fast, so the suffering will end faster! But in the woods and up in the mountain's I slow down, so I can enjoy the ride ! :-)
Så nå at starten går kl 19. Ser at vær varslet er nedslående, men kommer om det ikke bøtter ned. Hater nemmelig å sykle på våte røtter etc. Har nettopp anskaffet ny redskap, men jeg har ikke all verdens tillit til dekkene som fulgte med på vått føre. Nye dekk er bestilt og på vei, men tviler på om disse er på plass i tide, så jeg må ta litt forbehold.
Sitat: kjellsy
Jeg blir med, er relativt grei / kanskje over snittet teknisk (tror jeg), men viktigst: trives i variert terreng, variert tempo og trives svært godt i gruppe :-)
Starten 8/5 går kl ??
mvh kjell.sy -------------------------- Rides hard and fast, so the suffering will end faster! But in the woods and up in the mountain's I slow down, so I can enjoy the ride ! :-)
Så nå at starten går kl 19. Ser at vær varslet er nedslående, men kommer om det ikke bøtter ned. Hater nemmelig å sykle på våte røtter etc. Har nettopp anskaffet ny redskap, men jeg har ikke all verdens tillit til dekkene som fulgte med på vått føre. Nye dekk er bestilt og på vei, men tviler på om disse er på plass i tide, så jeg må ta litt forbehold.
Starten 8/5 går kl ??
Er ikke du over snittet teknisk? Da burde ikke våte røtter være noe problem.
Jeg skal i allefall ikke mobbe deg, har alltid sverget til ''små'' hjul.
Men når jeg nå skulle skifte redskap, må jeg erkjenne at traktor hjul i skogen også kan ha sine fordeler, så det ble store hjul nå.
Sitat: pez d spencer
Jeg er med. Håper man ikke blir mobbet for små 26" hjul
Kanskje jeg ikke er det allikevel, men bare ønsker å tro det. Uansett så hjelper det å kjøre med dekk som gir litt grep. 😜
Jeg skal i allefall ikke mobbe deg, har alltid sverget til ''små'' hjul.
Men når jeg nå skulle skifte redskap, må jeg erkjenne at traktor hjul i skogen også kan ha sine fordeler, så det ble store hjul nå.
Sitat: pez d spencer
Jeg er med. Håper man ikke blir mobbet for små 26" hjul
Sitat: polkaDOT
Starten 8/5 går kl ??
Sitat: polkaDOT
Starten 8/5 går kl ??