Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

alt som har med sykling untatt sykling suger

alt som har med sykling untatt sykling suger #1776418 25/04/2014 22:26
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
hva er det som gjør at absolutt alt som har med sykling skal være så forbanna tungvint?

har hatt et par friår fra aktive ritt, og skal nå komme i gang igjen.

melde meg inn i klubb.. ja jeg får regning fra klubben. dobbelt beløp av en eller annen grunn. sender epost til fakturaansvarlig uten å få svar. sender purring til flere og får beskjed om å se bort fra beløpet. det er visst mamut som har rotet med faktureringen.

ok.. må vel ordne lisens også. går inn på nettsidene til klubben for å finne ut hvordan dette var igjen. der står en bruksanvsining fra 2011. begynner å følge denne. sendes til quick timing-sidene.. som viser en rekke valg. med tilhørende informasjon. sjekker den for sikkerhets skyld. der står det bla at man må passe på å bestille lisens gjennom klubben. det står det ikke på klubbsidene, så jeg gir jo faen og bestiller bare. regner med (haha!) at klubben får beskjed automatisk om at de må godkjenne at jeg skal få lov til å betale denne aktive lisensen.

jaja.. kanskje dette går i boks da.
får jo en epost med faktura som kan betales i det minste. går inn og betaler den.

ser jeg også må ha brikke nå. det måtte jeg sist også husker jeg. men så fikk jeg aldri. og så trengte jeg den visst heller ikke. bare kanskje.. men bestemmer meg for å bestille denne brikken da. fra emit. går inn på nettsidene og det går rimelig greit. men blir rimelig forbannet når jeg ser de driver og lodder batteriene fast! og at alle MÅ sende de inn for å bytte batteri hvert 5.år. og da må man betale 125kr eller noe, pluss frakt og moms så klart. fantastiske avtaler som inngås av ... ncf? min idrett? aner egentlig ikke. jaja.. til helvete med det. jeg bestilte og har betalt denne også.

så er det klart for å melde seg på et ritt. byneset - klæbu. inn på nettsidene.. følger link til pålogging. melder meg på og skal betale. ikke så enkelt som med et kredittkort eller noe, men via forbannete buypass. jeg må taste brukernavn og passord. prøver meg på et par versjoner da jeg erindrer at jeg hadde noe sånt ifm fantastiske norsk tipping og deres betalingsløsninger (dont get me startet). det går så klart ikke. men prøver meg da via app-løsningen deres. for DET tror jeg at jeg hadde på en tidligere telefon. laster ned app og venter spent. men får hele tiden feilmeldinger. får også beskjed om at jeg har fått blokkert passordet og at jeg kan åpne dette igjen ved å motta nytt passord pr A-post. A-POST FOR I SVARTE %&$(/&%)( !!!!!!!!
hva er dette her??

uansett.. får fantastisk nok knotet meg rundt det virker det som. logger inn via app. og jeg har også penger på denne kontoen. utrolig. men "betalingskortet" mitt er visst utgått på dato, så jeg må logge inn i "minibanken" til buypass og endre det.

ja. det skal jeg gjøre. prøver å logge inn, men får nå ny feilmelding bare. ber meg om å sikre at varsler er skrudd på og så restarte mobilen. jeg gjør det motvillig. hvor forbanna mange ting må jeg liksom laste ned til mobilen, og hvor mange instillingsendringer skal jeg godta? jeg åpner alt som finnes for appen. skrur av. og prøver igjen. samme problem. FAEN!

hva er galt med denne verden?
sitter hver eneste syklist rundt om og gjør denne jobben?

jeg vil bli som jesus, gå i hvite klær.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1776452 26/04/2014 07:09
J
JessheimFixed Offline
Fersking
Fersking
J
Amen.

Alt du skrev i dette innlegget tenkte jeg selv for 4 dager siden.
Buypass tar kaka med tilbakestilling av passord pr.post.

Gav faen i hele greia.
Skrev ned alle kid og k.nr med penn og papir.
Velkommen til fremtiden.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1776583 26/04/2014 16:50
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Hahaha, genialt.

Glad for at jeg heller betaler noen hundrelapper i engangsavgift for å slippe dette tullballet, de få gangene jeg sykler ritt.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Tange] #1776593 26/04/2014 17:15
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Helårslisensen dekker deg på trening også, ikke bare ritt. Den er fin å ha uansett om man konkurrerer mye eller ikke.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1776602 26/04/2014 17:26
N
Nils_Arne Offline
Veteran
Veteran
N
Stisykling er gratis, sosialt og gir maks treningseffekt. Hvis du ser bort fra Bamsemums, da. Gratis etter innkjøp av stæsj vel og merke...

Friksjon - sykkelbutikk
Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel.
Got Gimbal?
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1776603 26/04/2014 17:33
olechr Offline
More than words
More than words
Ha ha så jævlig bra kjenner meg igjen. Er sjukt vanskelig.

Du glemte en ting. Når du kommer på ritt så FUNKER IKKE EMIT DRITTEN. Så da må du leie ny brikke til 100 kriner dagen.

Emit må være det værste møkka systemet som er laget. Alle andre steder funker dette og er med i pakka på rittkontigent

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: hnastrup] #1776647 26/04/2014 19:37
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: hnastrup
Helårslisensen dekker deg på trening også, ikke bare ritt. Den er fin å ha uansett om man konkurrerer mye eller ikke.

Trener aldri, så ingen fare.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: hnastrup] #1776741 27/04/2014 05:37
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Sitat: olechr

Du glemte en ting. Når du kommer på ritt så FUNKER IKKE EMIT DRITTEN. Så da må du leie ny brikke til 100 kriner dagen.

Emit må være det værste møkka systemet som er laget. Alle andre steder funker dette og er med i pakka på rittkontigent

merkelig at slike ting ikke bakes inn i rittkontingenter, aktivlisenser, klubbkontingenter eller noe annet. emitbrikken min BØR funke og jeg kommer ikke til å sende den inn om 5 år. har loddebolt, så skal vel klare meg.

Sitat: hnastrup

jeg mistet tommelen i et ritt, så da var den absolutt fin å ha. men er prinsippielt helt i mot å forsikre noe som ikke er helt kritisk å forsikre. så selv om jeg "vant i lotto" en gang er jeg ikke akkurat tilhenger av påtvungen forsikring. var også påtvunget fritidsforsikring gjennom jobben. den betalte ut 4x så mye. men liker ikke den heller. merkelig hvor ivrige alle foreninger er etter å selge forsikring. med sine falske edle motiver. litt som norsk tipping (serenity now!).

så også på ncf (?) sine sider ang valg av lisens. hvor de skriver om at de som har aktiv lisens skader seg mindre. de hinter altså om å kunne betale seg ut av kommende uhell. mulig det var på noen av de 30 andre siden jeg var innom mens jeg registrerte meg som syklist igjen.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: ] #1777066 27/04/2014 20:29
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Sitat: pedaIglipp

Jeg tipper det vil dukke opp et mosjonistforbund utenfor NIF om ikke lenge.

det håper jeg virkelig. et lettbent og åpent forbund. med enkle nettsider, enkle løsninger. uten avgifter i alle retninger. noe ala skandiabanken.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: olechr] #1777130 28/04/2014 04:54
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Brukertesting er tydeligvis et trinn de elegant har hoppet over - virker lite gjennomtenkt it-messig.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: ] #1777179 28/04/2014 06:48
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Sitat: pedaIglipp
[klipp] engangslisens, som er er en 40,- forsikring NCF selger for 200,-.

De 40 kronene er ditt utsagn, men NCF selger lisensen for 150,-.
Den ekstra femtilappen går til arrangør.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1777269 28/04/2014 08:35
T
Tobben63 Offline
Entusiast
Entusiast
T
I tillegg kommer "Startkontingenthelvete" på "Måbaresykleritt" som Birken, Grenserittet, Bergen-Voss, Voss.Geilo, Trh-Oslo med flere.
Jeg tror de er på vei til å hogge av greinene de sitter på for det finnes virkelig gøye ritt å sykle både i terreng og på landevei for 1/4 - 1/3 av prisene de store (grådige) skal ha.
Er man så uheldig å være økonomiansvarlig i en sykkelglad familie så svir det enda mer + at man skal igjennom registreringshelvette flere ganger +++

Jeg er ikke født med ski på beina. Jeg er i beste fall født med en sofapute bak nakken!
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1777386 28/04/2014 11:03
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Synes også det begynner å bli dyrt med mange ritt. Spesielt de rittene med start og mål på forskjellig sted, som da kanskje også innvolverer en overnatting. Synes mye av sjarmen har blitt borte i all butikken, men så lenge de har fulle ritt, så gjør vel de det eneste riktige med å maksimere overskuddet.

Bare idealisten i meg som synes idrett som er basert mye på frivillighet og dugnad, skal være litt lavbudsjett. Syklet forøvrig et ritt på Fevik i påsken. Rimelig kontigent, og de hadde boder med gratis kaffe, brus, kaker og pølser til både tilskuere og deltakere. Tipp topp stemning og masse tilskuere.

Ellers så synes jeg bestilling og betaling av lisens er såre enkelt. Bestilte på nett, sendte mail til ansvarlig i klubben og betalte. Gjort på en dag.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: tmork] #1777392 28/04/2014 11:12
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: tmork

Brukertesting er tydeligvis et trinn de elegant har hoppet over - virker lite gjennomtenkt it-messig.

Ja og selv med Emit så tar det år og dag før resultatene kommer. NCF gjør mye bra om dagen, men den som inngikk samarbeid med Emit om tidtagning kan jo ikke ha testet det først. Det i UB cup er det vel en fyr som har mekka selv og det funker mye bedre. Jeg faktisk en APP på tlf som funker bedre og raskere en Emit systemet.

Ambassadør for Scott.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: olechr] #1777396 28/04/2014 11:14
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Jeg faktisk en APP på tlf som funker bedre og raskere en Emit systemet.

Stoppeklokke? ICON_SMILE

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Øyvind V] #1777401 28/04/2014 11:18
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Øyvind V

Stoppeklokke? ICON_SMILE

Tenkte ikke på. Har faktisk 4 som funker bedre:
-Stoppeklokke
-klokke
-Nedtelling
og ikke minst racesplitter

Ambassadør for Scott.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1777411 28/04/2014 11:25
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Bra, ta tar du tida for oss på Festningsrittet du da Ole Christian :-)

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Øyvind V] #1777417 28/04/2014 11:29
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Øyvind V

Stoppeklokke? ICON_SMILE

Feks denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=kspsoft.enduro.se&hl=sv

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777419 28/04/2014 11:30
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Ola R.

Så lenge man kjører én og én så kommer vel det til å gå fint ICON_SMILE

Apropos sprint på Festningsrittet; er det åpent for vanlige dødelige, og hva går det i korte trekk ut på?

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1777422 28/04/2014 11:32
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Øyvind: Info om Festningsrittet tar vi i en annen tråd, men ja, åpent for alle, sprint som i langrenn, og alle skal få kjøre prolog + minst ett heat (hvis jeg får viljen min).

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777424 28/04/2014 11:34
olechr Offline
More than words
More than words

Er på ritt i utlandet med NCF der så har ikke mulighet dessverre :-)

Ambassadør for Scott.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777433 28/04/2014 11:44
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Øyvind: Info om Festningsrittet tar vi i en annen tråd, men ja, åpent for alle, sprint som i langrenn, og alle skal få kjøre prolog + minst ett heat (hvis jeg får viljen min).

Beklager OT. Takk for svar. Nå: Tilbake til tema.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: olechr] #1777439 28/04/2014 11:51
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ja og selv med Emit så tar det år og dag før resultatene kommer. NCF gjør mye bra om dagen, men den som inngikk samarbeid med Emit om tidtagning kan jo ikke ha testet det først. Det i UB cup er det vel en fyr som har mekka selv og det funker mye bedre. Jeg faktisk en APP på tlf som funker bedre og raskere en Emit systemet.

Dette er IKKE noen forsvarstale for EMIT, men da tidtakingsprosjektet pågikk (noe som etterhvert har blitt en del år siden...) var det faktisk svært få andre som kunne takle målgang av store felt i høy fart, jfr. fellesstart eller gateritt på landevei.

Etter det har det skjedd lite med Emit, men mye med andre.
Dvs frem til nå, for EQ timing (Quick + Emit) virker lovende.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1777442 28/04/2014 11:55
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
akk ja. jeg har vel nå fått til det meste. venter på svar fra klubben om godkjent aktiv lisens-ting. emitbrikke er vel på vei. kontingent til klubb er betalt.

må bare linke opp emitbrikken min mot brukeren på min idrett /ncf / quick timing eller hvor det var igjen. håper det ikke blir krøll om jeg melder meg på ritt før jeg har fått linket dette. for det skal jeg gjøre nå. eller..

jeg har bestilt nytt avblokkeringspassord fra buypass så det får jeg vel innen et partre dager i posten. samtidig prøver jeg igjen via appen på mobilen. betalingskort utdatert må fikses ja. går inn på kontooversikt og betalingskort. intuitivt og fint.

men så.. "Det tar 1-3 arbeidsdager å godkjenne kort registrert i mobilen. Registrering som gjøre på web godkjennes umiddelbart". Herre så fint da. da prøver jeg litt mer via web.

Velger innlogging via app. nei... får feilmelding igjen.
"Identifisering feilet. Sjekk at du har aktivert varslinger på telefonen din, og start telefonen på nytt.
Feilreferanse: 34200".

så da ble det likevel å legge inn nytt kort i appen. smøre seg med tålmodighet og vente 1-3 arbeidsdager. mon tro om de rekker å godkjenne kortet før jeg mottar nytt passord til webløsningen pr sneglepost.

man kan si hva man vil om at man fikk løst det enkelt. sånn skal det ikke være.

jeg skjønner jo at jeg har bæsjet på leggen med å ikke ha buypass-detaljene mine klare og oppdaterte. men det er jo ikke akkurat noe jeg har sett behovet for. visste ikke jeg hadde konto engang, må være noe greier fra norsk tipping (grr). og de forskjellige løsningene deres med passord pr brev, 1-3 virkedager på å godkjenne visakortet etc.. det holder faen ikke mål i det hele tatt! (nå må jeg slutte. kjenner det bygger seg opp igjen her).

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Oystein L] #1777449 28/04/2014 12:03
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Oystein L

Hvis det var det som ble brukt i helgen så er det hvertfall lenge siden det har tatt lengre tid.

Chip system i dag bør jo være noe av det enkleste å lage. Særlig de dumme brikkene med batteri. :-P

Ambassadør for Scott.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Oystein L] #1777450 28/04/2014 12:04
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R

Dette er IKKE noen forsvarstale for EMIT, men da tidtakingsprosjektet pågikk (noe som etterhvert har blitt en del år siden...) var det faktisk svært få andre som kunne takle målgang av store felt i høy fart, jfr. fellesstart eller gateritt på landevei.

vet ikke om dette skal tilskrives emit, arrangørklubb, det faktum at det meste skjer på dugnad eller hva.. men jeg har deltatt på noen ritt. og i ca halvparten av tilfellene kommer resultatene ikke engang innen 24 timer. noen har visst hengt opp papirformat på arrangørstedet, men det blir ikke det samme.

det blir jo nesten ingen vits i å ta ut det siste i kampen om seieren hvis resultatet ikke offentliggjøres. man betaler jo tross alt en bra startkontingent for å konkurrere. og da forventer jeg også at restultater kommer på nett pronto. rekorden hittil var vel et lokalritt som brukte 4 uker på å få ut resultatene. da hadde jeg purret opp flere ganger også.

har i min leten etter resultater også vært innom sidene til ncf. men der tror jeg aldri jeg har sett noe. alle ritt i regi av ncf burde jo kommet med offisielle resultater (rett etter rittet) og de burde også finnes på ncf-sidene, som med terminlisten.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Oystein L] #1777453 28/04/2014 12:05
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P

De har nå en del problemer med EQ timing på Bergen maraton https://www.facebook.com/BergenCityMarathon Litt av grunnen skal visst ha vært at mange gikk frem og tilbake over målstreken etter målgang.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1777460 28/04/2014 12:12
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Det er noen utfordringer:

1) Lite betalingsvillig og -dyktig marked
2) Uvante brukere - programvaren brukes bare én, maks to-tre ganger i året

Pkt 1) fører til at det er svært få aktører som konkurrerer i dette markedet, og det er heller ikke mye økonomisk rom for (videre)utvikling av programvaren.

Å vise til "en fyr som mekker UB-cupen selv", og "en app som er mye raskere" faller på sin egen urimelighet - prøv å bruk noe av dette på ritt med store felt og høy fart over mål ICON_SMILE

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: peterpan] #1777465 28/04/2014 12:18
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Sitat: peterpan

De har nå en del problemer med EQ timing på Bergen maraton https://www.facebook.com/BergenCityMarathon Litt av grunnen skal visst ha vært at mange gikk frem og tilbake over målstreken etter målgang.

huff.. når jeg leser kommentarene under, så kjenner jeg igjen følelsen fra resultatløse ritt. resultater er ferskvare og mest spennende rett etter målgang, så visnder de hen. at "alle" deltakere må sitte å sjekke om igjen og om igjen i dagesvis er rett og slett elendig, og en hån mot de som har deltatt.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777466 28/04/2014 12:21
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit

Å vise til "en fyr som mekker UB-cupen selv", og "en app som er mye raskere" faller på sin egen urimelighet - prøv å bruk noe av dette på ritt med store felt og høy fart over mål ICON_SMILE

I UB Cup bruker vi løsningen til www.rittresultater.no fra Ståle Berg. Løsingen er riktig nok utviklet over tid og i Ståle er med i rittkomiteen, men løsningen er i høy grad konkurransedyktig. I UB cup har vi utfordringen store felt, kort tid, flere traseer og krevende brukere. Rittesultater leverer resultater rett etter målgang på mobile plattformer både for enkeltritt og sammenlagt. Jevnt over pålitelige resultater og høy servicegrad. I tillegg en ganske smidig påmelding med muligheter for å melde seg på tett opp mot start.

Jeg tror jeg snakker for flere når jeg sier at den løsningen kan anbefales.

LarsB

Redigert av larsb; 28/04/2014 12:22.
Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå