Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

alt som har med sykling untatt sykling suger

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777467 28/04/2014 12:21
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Ola R.
Det er noen utfordringer:

1) Lite betalingsvillig og -dyktig marked
2) Uvante brukere - programvaren brukes bare én, maks to-tre ganger i året

Pkt 1) fører til at det er svært få aktører som konkurrerer i dette markedet, og det er heller ikke mye økonomisk rom for (videre)utvikling av programvaren.

Å vise til "en fyr som mekker UB-cupen selv", og "en app som er mye raskere" faller på sin egen urimelighet - prøv å bruk noe av dette på ritt med store felt og høy fart over mål ICON_SMILE

Jeg brukte den appen på Kypros med verdens eliten til stede. De sykler rundt de norske å selger pølser. Men jeg hadde resultatlista så fort de gikk i mål. Dette samtidig som jeg og Eddy satt å tok en Espresso. At det i 2014 er så vanskelig å få et system til å registrere en brikke er for meg helt uffattelig. Samtidig får de det til alle andre steder jeg er hvor:
-betalingsviljen er mindre
-rittkontigenten lavere.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777470 28/04/2014 12:26
olechr Offline
More than words
More than words

Å vise til "en fyr som mekker UB-cupen selv", og "en app som er mye raskere" faller på sin egen urimelighet - prøv å bruk noe av dette på ritt med store felt og høy fart over mål ICON_SMILE

Det går da like fort på UB cup. Det er stort sett flere deltagere og det er mindre tid mellom gruppene som starter. Så hva mener du egentlig? At det blir såpass mye letter i norgescup at det ikke egner seg? ;-)

Ambassadør for Scott.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777471 28/04/2014 12:27
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Pkt 1) fører til at det er svært få aktører som konkurrerer i dette markedet, og det er heller ikke mye økonomisk rom for (videre)utvikling av programvaren.

Internationellt sett måste det väl vara en rimelig stor marknad för sådana lösningar? Bara i norge är det ju en massa ritt, renn och löp som arrangeras varje år.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: fredriks] #1777473 28/04/2014 12:29
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: fredriks

Internationellt sett måste det väl vara en rimelig stor marknad för sådana lösningar? Bara i norge är det ju en massa ritt, renn och löp som arrangeras varje år.

Selvsagt er det det. Er jo også masse levrandører på markedet. Alle steder vi er så er det jo et system som tar tiden med chip.

Ambassadør for Scott.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: larsb] #1777474 28/04/2014 12:31
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: larsb
påmelding med muligheter for å melde seg på tett opp mot start.

Jeg tror jeg snakker for flere når jeg sier at den løsningen kan anbefales.

LarsB

Det er helt konge system. UB cup er uten tvil de som driver med rundbane hvor det går best. Man kommer, sykler, får premie og setter seg i bilen samtidig som man kan se på resultatene på tlf. Alt dette i løpet av noen få timer.

Ambassadør for Scott.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1777475 28/04/2014 12:31
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
OK, jeg trekker min uttalelse når det gjelder UB-cupen. Ihvertfall dersom det er et system som kan brukes uten at Ståle Berg er med i arrangementet.

Når det gjelder appen til Ole Christian, så snakker vi nok forbi hverandre her: Du snakker om en app som tilskuerne kan bruke for å hente/lese av data fra tidtakingssystemet. Jeg trodde du mente en app/system som kjører selve tidtakingen.

I helga var vi forøvrig flere som fikk resultatene rett til mobilen vår, etterhvert som deltakerne gikk i mål.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777481 28/04/2014 12:35
olechr Offline
More than words
More than words
OK, jeg trekker min uttalelse når det gjelder UB-cupen. Ihvertfall dersom det er et system som kan brukes uten at Ståle Berg er med i arrangementet.

Når det gjelder appen til Ole Christian, så snakker vi nok forbi hverandre her: Du snakker om en app som tilskuerne kan bruke for å hente/lese av data fra tidtakingssystemet. Jeg trodde du mente en app/system som kjører selve tidtakingen.

Ja det er en app som man også kan bruke til små ritt. Poenget er at når man kan laste ned en app til noen 10kroner som funker så bra så er det merkelig at et system til mange 1000 ikke gjør jobben bedre.

Norgescupen er jo helt topp om dagen. Er sjukt hvor mye den har hevet seg på 3-4 år. Men tidtagningen er jo trist dårlig. Noe den har vært fra første dag med Emit. Med unntak av TVK og Svelvik så er det stort sett alltid surr med tidene. Selv enkelte ritt hvor det har vært folk fra Emit så har det vært krøll.

Ambassadør for Scott.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Nils_Arne] #1777484 28/04/2014 12:41
K
kjellsy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Dette er og prisene som er blitt for å delta i ritt nå etterhvert, gjør at jeg også nå gå mer over til sti.
Mer moro å møte opp på et og annet ritt, for å se på de stakkarne som betaler skjorta av seg, for så å tråkke livet av seg rundt i en løype, og for de fleste av disse i gjen (les 99,5%) premieres de med en pin eller diplom som de må printe ut selv når de kommer hjem.

Heller underholdning ved å se på rittet live, og heller sykle igjennom traseen dagen derpå.

Sitat: Nils_Arne
Stisykling er gratis, sosialt og gir maks treningseffekt. Hvis du ser bort fra Bamsemums, da. Gratis etter innkjøp av stæsj vel og merke...

mvh
kjell.sy
--------------------------
Rides hard and fast, so the suffering will end faster!
But in the woods and up in the mountain's I slow down,
so I can enjoy the ride ! :-)

TREK Superfly FS 9
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: olechr] #1777489 28/04/2014 12:49
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Sitat: olechr

Det går da like fort på UB cup. Det er stort sett flere deltagere og det er mindre tid mellom gruppene som starter. Så hva mener du egentlig? At det blir såpass mye letter i norgescup at det ikke egner seg? ;-)

Det kommer spørsmål fortere enn jeg rekker å svare her ICON_SMILE

Jeg mener ikke at et system MÅ være vanskelig, hvis du tror det. Som sagt, jeg trodde UB-cup var et amatøropplegg og ikke et proft opplegg, beklager det.

Og jeg forsvarer IKKE emit på noen måte, både jeg og sikkert de fleste andre som prøver å ta tida har bannet mer over dette systemet enn du aner. Men som også Sindre Rønning har sagt mye om i tidligere diskusjoner om dette, så er gode forberedelser viktig. Og noen av oss får det til sånn nogenlunde, og ett av mine personlige suksesskriterier er å ikke forlate stadion før resultatene er på nett.

Jeg har hverken tid eller interesse av å teste og prøve ut tidtakersystemer. Så når NCF anbefalte Emit i sin tid, så var det greit nok for min del, fordi jeg hadde litt erfaring med Emit-systemet fra langrenn. Da Quick Timing kom på banen for et par år siden, så skulle alt bli så mye bedre, men de som har vært på f.eks. sprintrenn og sprintritt hvor dette har vært brukt, vet at reklamen lyver. Festningsrittet 31. mai kommer til å bli kjørt med Emit programvare og Emit brikker, så kan du skyte meg etterpå dersom det går åt skogen da ICON_SMILE

Men uansett hvilket system som brukes; man må forberede seg godt. Og når det gjelder Fiskum i helga, så tror jeg ikke de var dårlig forberedt, tvert om. Men vi som har erfaring fra Emits programvare, vet at en bitteliten tue kan velte et stort lass, og med Emits programvare så er det nok å trykke på feil knapp til feil tid, så kan man risikere å fjerne alle registrerte tider. Så skjørt er det.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777494 28/04/2014 12:54
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Men vi som har erfaring fra Emits programvare, vet at en bitteliten tue kan velte et stort lass, og med Emits programvare så er det nok å trykke på feil knapp til feil tid, så kan man risikere å fjerne alle registrerte tider. Så skjørt er det.

Høres ut som Emit burde ta inn noe "windows-sikkerhet"; "Er du helt sikker på at du vil slette alle resultater? -Avbryt- -OK-". "Er du helt, helt sikker på at du vil slette alle resultater? -Avbryt- -OK-". "Virkelig? Skal du slette alle resultater? -Neineinei!-"

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Øyvind V] #1777502 28/04/2014 12:57
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Øyvind V
Men vi som har erfaring fra Emits programvare, vet at en bitteliten tue kan velte et stort lass, og med Emits programvare så er det nok å trykke på feil knapp til feil tid, så kan man risikere å fjerne alle registrerte tider. Så skjørt er det.

Høres ut som Emit burde ta inn noe "windows-sikkerhet"; "Er du helt sikker på at du vil slette alle resultater? -Avbryt- -OK-". "Er du helt, helt sikker på at du vil slette alle resultater? -Avbryt- -OK-". "Virkelig? Skal du slette alle resultater? -Neineinei!-"

Eller som Apple. Bare nekte brukern å gjøre noe galt. Det liker jeg best :-P

Ambassadør for Scott.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777508 28/04/2014 13:03
Loff 1 Offline
Entusiast
Entusiast
Nå har jeg ikke syklet sykkelritt ennå - TSR blir min debut i så måte - men har løpt endel løp; sist sentrumsløpet nå i helgen.

Der er situasjonen at man får en nummerlapp med passive chips i, fester på brystet, springer sammen med ~10000, driter i puljen man skal starte i, og ergo passerer start og mål når det passer seg, gjerne samtidig med mange andre, helt hulter-til-bulter.

Allikevel har Ultimate Sports Service (som leverer tidtakingen) forlengst sendt meg en SMS med slutt-tiden min når jeg finner frem telefonen etter løpet. På nettsiden ligger mellomtider og snitthastigheter og what-not. Har vel opplevd at det har vært kludder med tidtakingen, men det er årevis siden nå.

Da er det store spørsmålet sånn jeg ser det: er det noen god grunn til at det ikke er like vel-smurt i sykkelritt? (etter kommentarene i tråden her å dømme, så er det jo langt mer kludder...)

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777511 28/04/2014 13:05
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

....Og når det gjelder Fiskum i helga, så tror jeg ikke de var dårlig forberedt, tvert om.

Det var vel en sammensatt årsak i går, sitter med inntrykk av at det var noe mangelfull kommunikasjon mellom UCI-kommisær og øvrige kommisærer samt tidtakere. Det var flere som ble overrasket da deltakere ble sendt i mål med -1 og -2 runder uten forvarsel...

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: ] #1777527 28/04/2014 13:29
Loff 1 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: pedaIglipp
Det har vel aldri vært mer kluss med resultatlister siden noen på TSR delte ut emitbrikker i hytt og pine uten å koble det til rytter

[...snip...]

På Smaalene i helgen hadde de ennå noe nye greier; tape-striper med brikke i som skulle tape'es på hjelmen. Sikkert mye enklere å produsere, men litt kjipt å forsøke å plukke det nummeret av hjelmen uten å ødelegge lakk.

Mer spesifikt spørsmål: Noen grunn til at ikke nummerlapper med innebygde chips kan brukes på sykkel? Løser jo ihvertfall problemet anonymous13 nevner; med chip, startnummer og navn i ett skal både arrangør og deltaker være veldig sløve før noen drar avgårde med feil chip.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Loff 1] #1777537 28/04/2014 13:40
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Loff 1

Mer spesifikt spørsmål: Noen grunn til at ikke nummerlapper med innebygde chips kan brukes på sykkel? Løser jo ihvertfall problemet anonymous13 nevner; med chip, startnummer og navn i ett skal både arrangør og deltaker være veldig sløve før noen drar avgårde med feil chip.

Det er det som er den vanligste måten å gjøre det på med Quick. Så ja, det brukes.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1777542 28/04/2014 13:44
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Rexenes

men så.. "Det tar 1-3 arbeidsdager å godkjenne kort registrert i mobilen. Registrering som gjøre på web godkjennes umiddelbart". Herre så fint da. da prøver jeg litt mer via web.

Velger innlogging via app. nei... får feilmelding igjen.
"Identifisering feilet. Sjekk at du har aktivert varslinger på telefonen din, og start telefonen på nytt.
Feilreferanse: 34200".

Jeg kjenner meg igjen i hele regla di, men da jeg kom så langt som dette ringte jeg supporttelefonen til Buypass, og fikk i hvert fall vite at dette siste skyldtes et eller annet rart etter en Apple-oppdatering. Jeg fikk utmerket hjelp, som riktignok bestod i at han slettet meg som bruker. Jeg måtte registrere meg på nytt, men da gikk i hvert fall alt smertefritt på nett uten å vente på noe i posten, og jeg fikk langrennslisensen min tidsnok.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Loff 1] #1777546 28/04/2014 13:50
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit

På rittresultaer.no sin løsning som vi bruker i UB cup er det en RFID brikke limt på startnummeret. I tillegg er navnet printet på. Men vi har stadig folk som drar avgårde med feil brikke.

LarsB

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Loff 1] #1777556 28/04/2014 14:04
sveinaa Offline
More than words
More than words

Det brukes da det. Jeg har flere gamle startnummer liggende å slenge i boden med chip bakpå på fra sykling og langrenn. Synes Ultimate Sport Service sin løsning funker fint og best for meg som kravstor bruker. Emit funker vel det og, men har inntrykk av at det er veldig avhengig av dyktig operatør for suksess (feks Svelvik), da selve systemet gir meg assosiasjoner til 386/486 pcer med meget ustabil software. Litt sånn at det hjelper å krysse fingrene å blunde med øya!

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: kao] #1777622 28/04/2014 16:07
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Sitat: kao

men så.. "Det tar 1-3 arbeidsdager å godkjenne kort registrert i mobilen. Registrering som gjøre på web godkjennes umiddelbart". Herre så fint da. da prøver jeg litt mer via web.

Velger innlogging via app. nei... får feilmelding igjen.
"Identifisering feilet. Sjekk at du har aktivert varslinger på telefonen din, og start telefonen på nytt.
Feilreferanse: 34200".

Jeg kjenner meg igjen i hele regla di, men da jeg kom så langt som dette ringte jeg supporttelefonen til Buypass, og fikk i hvert fall vite at dette siste skyldtes et eller annet rart etter en Apple-oppdatering. Jeg fikk utmerket hjelp, som riktignok bestod i at han slettet meg som bruker. Jeg måtte registrere meg på nytt, men da gikk i hvert fall alt smertefritt på nett uten å vente på noe i posten, og jeg fikk langrennslisensen min tidsnok.

oki, da blir det en reserveløsning om jeg ikke får passord i tide. nå står det riktignok penger på kontoen, så tipper de ikke kan slette sån uten viere.

håper klubben kan godta en manuell påmelding om alt skulle skjære seg.

jeg vil bli som jesus, gå i hvite klær.
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1777642 28/04/2014 17:03
S
Skoje Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg har konto hos Buypass, med penger. Jeg har meldt meg på et ritt via min idrett. Fikk en bekreftelse på e-post om at jeg var påmeldt, men hvor og hvordan skal jeg betale deltakeravgiften?? Finner ikke noe KID-nr eller noe annet noe sted. Under "Betaling"-fanen på mine sider på Min idrett står det bare at handlekurven er tom.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Ola R.] #1777687 28/04/2014 18:07
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

2) Uvante brukere - programvaren brukes bare én, maks to-tre ganger i året

Derfor er det svært viktig med brukertesting. Nye og gamle brukere skal få den informasjonen de trenger til å lett forstå hva som må gjøres.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: ] #1777701 28/04/2014 18:25
Loff 1 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: larsb
På rittresultaer.no sin løsning som vi bruker i UB cup er det en RFID brikke limt på startnummeret. I tillegg er navnet printet på. Men vi har stadig folk som drar avgårde med feil brikke.

Hehe... såpass... jaja, bekrefter ihvertfall det gamle ingeniør-visdomsordet om at "lager du en idiotsikker løsning, vil verden vise deg en kraftigere idiot" ICON_SMILE

Sitat: pedaIglipp
Metallet i gaffelen og vannet i kroppen er ting som demper signalet ut eller inn såpass at man ikke klarer seg med de billige passive brikkene man har bak nummerskilt eller på hjelmen.

Skulle vel tro at løpere har ca. like mye vann i kroppen som syklister, men at metallet i sykkelen kan skape litt utfordringer er jo forsåvidt logisk.

Uansett så opplevde nå jeg innmelding i klubb, kjøp av lisens og påmeling til TSR som temmelig greit, jeg altså, så er kanskje litt variabelt fra ritt til ritt og klubb til klubb også?

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Loff 1] #1777922 29/04/2014 05:51
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Uansett så opplevde nå jeg innmelding i klubb, kjøp av lisens og påmeling til TSR som temmelig greit, jeg altså, så er kanskje litt variabelt fra ritt til ritt og klubb til klubb også?

Javisst. Klubber og ritt bruker en drøss ulike medlems-, påmeldings- og betalingssystemer.
Av disse er "gratisløsningene" som NIF tilbyr norsk idrett (Min Idrett, Sportsadmin og Klubbadmin) ikke nødvendigvis de beste eller mest egnede for vår type idrett...
(NCF har gitt opp, og nå valgt andre løsninger)

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1778584 29/04/2014 21:28
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
oppdatering..

i dag har jeg mottatt emit-brikke og avblokkeringskode pr post.

(avblokkeringskoden var igjen printet på en liten blank/grå plastlapp man skulle rive av og legge mot hvit bakgrunn for å lese av.kan ikke forstå hva dette skal sikre. men sikkert dyr løsning i hvert fall. og sikkert ikke veldig vanskelig for noen som ønsker å kapre kontoen min, å samtidig vente ved postkassen min 2 morgener. men men.

har ikke fått svar fra klubben om godkjent aktiv lisens, men den ser jo ok ut når jeg går inn på QT sine sider og laster ned. anser også dette som på plass da.

buypass ja.
endrer kodet på buypass, melder meg på rittet, betaler med nytt kort, mottar sms om engangskode.. alt ser greit ut til jeg trykker på GO.

Feilmelding
Beklager, en feil har oppstått
Kunne ikke last siden evt. annen årsak til feilmelding.
Dersom problemet vedvarer kan du kontakte support

&%$/&%$/&%%(&
hvorfor i helvete kan ikke dette bare funke?! det er nok nå!

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1778593 29/04/2014 21:41
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
kom på at betalingskortet ventet på 1-3 dagers bekreftelsestid, så jeg gikk nå inn på webløsningen og registrerte kortet der. og via div sms etc fikk jeg det godkjent.

prøver igjen å betale, og nå får jeg en ny type feilmelding:

Feil ved identifisering
Et eller flere ugyldige tegn.
Feilreferanse 31315
Det oppsto en feil.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1778603 29/04/2014 22:09
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
ny runde.

prøver å gå via arkfanen ´buypass´på min idrett.
der kan jeg registrere meg som betalingskunde. kanskje det var det som var feil. gjennomfører og får OK. hurra.

går igjen inn på påmeldingssiden til rittet. prøver å gå til betaling, men får nå en feilmelding allerede der:

Du må velge en eller flere øvelser

det står klart og tydelig avhuket for tur fellesstart, men får ikke fjernet det heller.

skal til å gi opp for kvelden, men logger ut og inn litt her og der. ser da putselig ut som jeg er påmeldt likevel. om jeg har betalt, og om det er en ekte påmelding tør jeg ikke sjekke. slike skjøre systemer må man behandle med omhu når status er som ønsket.

da blir det spennende å se om emit-brikken funker på søndag! (faen, må inn i systemene og finne en plass jeg skal registrere emit-nr mitt også ja)

letingen begynner, og jeg sveiper samtidig innom terminlisten og sjekker "påmeldte". hurra. der står jeg!

betalingshistorikken viser 0 dog. det får noen andre finne ut av.

går også innom "lisenser" og prøver å se mine aktive lisenser. intet. trykker på spørsmålstegnet som sender meg til en wiki-side de har laget.

Her vises dine registrerte medlemskap.
Dersom du ikke finner ditt medlemskap kan årsaken være at klubben benytter er medlemssystem som ikke er implementert i idrettens databaser, eller du kan være registrert med flere profiler.
Om du tror det er tilfellet kan du ta kontakt med Support på e-post

ja.. så da får jeg satse på at klubbens medlemssystem ikke er implementert i idrettens databaser. det går helt sikkert fint. og duplikater kan det vel neppe finnes, så ren sti som jeg har holdt under registreringene (fikk doble medlemsavgifter fra klubben.. hmm.. faen).

brikkenummerregistrering var det jeg skulle ja! måtte bare bøyemeg i hatten og google for å finne ut hvor jeg skulle fylle det inn. ved neste registrering så klart. og jeg som registrerte meg i sted (kanskje). tester på andre ritt og der får jeg faktisk opp et felt for å legge inn emit.nr. så da betyr det at rittet byneset-klæbu ikke bruker emit?
gir egentlig en lang F i det lell nå. er lei. om noen prøver å stoppe meg fra å starte på søndag, blir det månelyst.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1778623 30/04/2014 05:34
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

går også innom "lisenser" og prøver å se mine aktive lisenser. intet. trykker på spørsmålstegnet som sender meg til en wiki-side de har laget.

Det er ikke så rart, siden NCF har forlatt systemet til NIF /Min Idrett, og nå bruker EQ Timing...
Gå inn på Quicktiming der du bestilte lisensen, så vil du se status og kan printe ut lisensen. Klubben må aktivere lisensen, det gjøres normalt temmelig kjapt, forutsatt at medlemskontingent og evt annet mellomværende er på plass.

Registrering/endring av brikkenummer er vanligvis problemfritt hos arrangøren.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Rexenes] #1778627 30/04/2014 05:53
T
Tobben63 Offline
Entusiast
Entusiast
T
Synd å si det men det er nesten litt underholdning i denne tråden.
Titt og ofte hører man når det snakkes om dyr arbeidskraft at Norge er god på teknisk kompetanse som kan selges ut i verden. Synd vi ikke klarer å praktisere det her hjemme. Det er helt utrolig at det ikke kan lages et system som omfatter det man skal ha gjort på en enkel og lettfattelig måte.

Rexenes: Når du omsider har fått lisensen din så print den ut i flere eksemplarer, laminer dem, legg en hjemme, en i hver bil, en i hver tursekk. Lagre en pdf av den på smarttelefonen din. Last den opp til Dropbox. Rittarrangør er pliktig å kontrollere lisens, og noen tar dette helt bokstavelig, hvis ikke kr 150,- i engangslisens.

Jeg er ikke født med ski på beina. Jeg er i beste fall født med en sofapute bak nakken!
Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Oystein L] #1778641 30/04/2014 06:40
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Sitat: Oystein L

Det er ikke så rart, siden NCF har forlatt systemet til NIF /Min Idrett, og nå bruker EQ Timing...
Gå inn på Quicktiming der du bestilte lisensen, så vil du se status og kan printe ut lisensen. Klubben må aktivere lisensen, det gjøres normalt temmelig kjapt, forutsatt at medlemskontingent og evt annet mellomværende er på plass.

Registrering/endring av brikkenummer er vanligvis problemfritt hos arrangøren.

Takker. Det koker litt innimellom, og blir spesielt forvirret rundt hvem som styrer hva, og hva som må registreres hvor. Da er det ikke behov for noe "min idrett" lengre altså.

Heh. når jeg teller opp blant mine åpne faner, ser jeg at jeg er inne på 4 sider under min idrett. Det er med andre ord overhengende fare for at jeg har meldt meg på noe annet. Skal se jeg må løpe maraton eller noe.

.. ser nå at jeg må bruke min idrett likevel til påmelding. i hvertfall dit jeg blir sendt når jeg klikker påmelding under terminlisten til ncf. så da bruker de quick timing til å administrere lisenser og min idrett til påmeldinger til ritt. mens de tidligere brukte 1 leverandør. mer oppdeling altså. og flere å forholde seg til for hvert enkelt utøver. det er jo flott.

Tenk om det var slik at man meldte seg inn i en sykkelklubb. Betalte kontingent til klubben, betalte lisens via klubben, betalte emitbrikke via klubben. Da blir det 1 registrering, 1 faktura, 1 kontaktpunkt. Og om man skulle være uheldig å ha noe rusk i registreringene et eller annet sted, så blir dette ordnet av de som kan, og vet hvem som gjør hva det aktuelle året. Og som aktivt blir opplyst av ncf hvem de har som partnere og motarbeidere.

For et drittkjedelig usjarmerende liv det hadde vært. På linje med ballspill med mållinjeteknologi, hopprenn med korrekte stilkarakterer og slikt.

Re: alt som har med sykling untatt sykling suger [Re: Tobben63] #1778647 30/04/2014 06:49
R
Rexenes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Sitat: Tobben63
Synd å si det men det er nesten litt underholdning i denne tråden.
Titt og ofte hører man når det snakkes om dyr arbeidskraft at Norge er god på teknisk kompetanse som kan selges ut i verden. Synd vi ikke klarer å praktisere det her hjemme. Det er helt utrolig at det ikke kan lages et system som omfatter det man skal ha gjort på en enkel og lettfattelig måte.

Rexenes: Når du omsider har fått lisensen din så print den ut i flere eksemplarer, laminer dem, legg en hjemme, en i hver bil, en i hver tursekk. Lagre en pdf av den på smarttelefonen din. Last den opp til Dropbox. Rittarrangør er pliktig å kontrollere lisens, og noen tar dette helt bokstavelig, hvis ikke kr 150,- i engangslisens.

Tror nok det finnes en god del kreative og smarte teknologiske krefter, men det er nok godt ute i privat sektor. Og jo mindre plaget de er av offentlig byråkrati, jo bedre holder de seg. Så har man de rake motsetningene i de skjermede og beskyttede foreninger som idrettsforbundene og norsk tipping($%&/).

jeg har printet ut ett eksemplar av lisensen nå. (var selvfølgelig tom for blått blekk, men det får duge... akkurat nå var jeg fornøyd med at den trådløse printeren svarte momentant når jeg trykte print).

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå