Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Elendig kundeservice hos Bikeshop.no

Elendig kundeservice hos Bikeshop.no #1770389 11/04/2014 05:30
K
KJar Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
K
Bikeshop tar seg betalt, men leverer ikke varer, og svarer ikke på epost eller telefon.

4.februar bestilte jeg noen deler hos Bikeshop.no og fikk kvittering om at levering ble 18.mars. Beløpet ble trukket fra kontoen øyeblikkelig.
Når dato nærmet seg sjekket jeg og så at ny dato var satt til 2.april. Det hadde jeg ikke fått noen melding om.
2.april kom ingen varer. 5.april ringte jeg og hørte på telefonsvareren i 2x30 minutter "Du står i kø. Vennligst vent". Det samme 8.april
5.april sendte jeg epost og etterlyste varene. Jeg fikk kvittering på at epost var mottatt. Men ikke svar på det jeg spør om.
Dette må vel kalles elendig kundeservice? Styr unna!

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1770390 11/04/2014 05:35
T
Trillebår Offline
Ivrig
Ivrig
T
hadde jeg ikke hatt stramt skjema idag, skulle jeg dratt innom og hørt for deg. evt fått ut vare/penger og sendt deg.

-Sverre-
http://duckcityadventureteam.net/ fatbike, fluefiske og vinter morro
Rule #5 // Harden The Fuck Up
http://www.velominati.com/the-rules/
Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1770391 11/04/2014 05:39
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Tror du bør se på muligheten til å få pengene tilbake.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1770400 11/04/2014 05:51
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har bestilt ganske mye fra Bikeshop, og selv om det har drøyd enkelte ganger har det aldri vært problemer. De har til og med ringt enkelte ganger når de har vært tomme for varer og tilbudt noe annet.

Har bestilt vare med oppkrav hver gang slik at betaling ikke skjer før jeg har fått det jeg bestiller.

Men forstår irritasjonen.

For å dra en parallell så har vi en Bestilte 2 stk hos Bohus Tynset med lovet levering uke 10. Ingen sofaer kom da, ble lovet uke 14, da sto de i Oslo. Jeg ringte mandag og sa jeg ikke var helt fornøyd og spurte hvordan de tenkte å løse det så fruen og undertegnede ble det.

Du skal få sofaene til halv pris med levering førstkommende tirsdag var svaret:-) Happy family.

Det kaller jeg bra kundebehandling. Tviler på du får det svaret fra Bikeshop.

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1770560 11/04/2014 10:15
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Det at pengene trekkes med en gang, er ikke Bikeshop sin fortjeneste. Det ligger hos Visa. Kritikken er derfor uberettiget på den biten.

Mars og April måned er vel julestria hos Bikeshop, så om det ikke ligger i posten noen dager etter bestilling, så er det en grunn til det. Alternativet er at de bare sitter der og drikker kaffe mens ordrene hoper seg opp.

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: anonym] #1770580 11/04/2014 10:37
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: anonymous
Det at pengene trekkes med en gang, er ikke Bikeshop sin fortjeneste. Det ligger hos Visa. Kritikken er derfor uberettiget på den biten.

Like fullt klarer andre butikker å vente med å belaste Visa-kortet til de sender varene.

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1770598 11/04/2014 11:04
comerik Offline
Entusiast
Entusiast
Bestiller alltid i oppkrav og har aldri hatt noe å utsette på levering. For at de skal få penger ved oppkrav må de levere varer, så det kan hende det går fortere...

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: anonym] #1770615 11/04/2014 11:27
Natier Offline
Veteran
Veteran
Det at pengene trekkes med en gang, er ikke Bikeshop sin fortjeneste. Det ligger hos Visa. Kritikken er derfor uberettiget på den biten

Vel - Det er nok ikke "by the book" å sende noe mere til innløser (Nets i dette tilfellet tror jeg) enn en reservasjon av beløpt ved ordreinngåelse. Capture (selve trekket) skal normalt gå i sammenheng med at varen sendes.

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: trondmm] #1770637 11/04/2014 12:03
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Sitat: trondmm

Like fullt klarer andre butikker å vente med å belaste Visa-kortet til de sender varene.

Belastning og reservasjon av beløpet er ikke det samme.

Her er hvordan det foregår....

Sist jeg handlet hos Bikeshop, så betalte jeg med Visa. Angret ordren og lagde en ny ordre med litt mer på. Begge beløpene ble reservert hos Visa, men bare den siste ble trekt fra kontoen den dagen varene ble sendt.

Redigert av anonym; 11/04/2014 12:14.
Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: kaiost] #1770644 11/04/2014 12:18
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Sitat: kaiost
Tviler på du får det svaret fra Bikeshop.

Så er det vel litt forskjell på størrelsen til disse to bedriftene.. Skulle tro Bohus har større slingringsmonn på sine produkter enn hva en sykkelbutikk kan ha.

Med det sagt så har jeg ikke handlet hos Bikeshop, holder meg til sykkelkomponenter.no

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1771254 12/04/2014 21:44
Myrulv Offline
Entusiast
Entusiast
Det holder kanskje med en slik tråd?

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1771266 12/04/2014 23:36
sveinaa Offline
More than words
More than words
Bikeshop levere noe få klarer i Norge. De har bygget opp en norsk butikk med priser som kan konkurrere med utlandet, og det er ganske imponerende når man vet hvor mye sykkel stuff koster fra norsk grossist.
Så om dere er så vanvittig misfornøyd slutt å handle i steden for å klage ræva av fordi dere her inne!

Redigert av sveinaa; 12/04/2014 23:36.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: sveinaa] #1771276 13/04/2014 03:23
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: sveinaa
Bikeshop levere noe få klarer i Norge. De har bygget opp en norsk butikk med priser som kan konkurrere med utlandet, og det er ganske imponerende når man vet hvor mye sykkel stuff koster fra norsk grossist.
Så om dere er så vanvittig misfornøyd slutt å handle i steden for å klage ræva av fordi dere her inne!

At en kunde må vente på en vare er ofte et ikke-problem så lenge kunden får informasjon om dette. Når det går over to måneder og kunden ikke får slik informasjon, samt at pengene angivelig er trekt fra konto, og ikke bare reservert på kortet, så er det bare normalt å lure på hva som skjer.

Nå finnes det jo ulike kanaler å søke slik informasjon, og en god forklaring finnes på jo facebook-siden til bikeshop. De søker etter medarbeidere på salg og support og opplever vel en større pågang enn de klarer å håndtere.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1771277 13/04/2014 04:04
W
wirre Offline
Avhengig
Avhengig
W
Det er faktisk ikke lov å trekke penger før varen er ute av huset.. Problemet er at hvis man venter for lenge, vil man ikke få trukket pengene, og de må be deg betale på nytt. Derfor trekker en del butikker pengene med en gang..
Hvis betalings løsningen er implementert sån den skal, så skal pengene reserveres i x antall dager, når du har betalt.. Så må butikken aktivt gå inn å si at de skal trekke ut pengene.. Dette skjer enten via api i butikk systemet, eller på nettsiden til betalingsformidleren.. Problemet er som sagt, går det for lenge, så må de be deg betale på nytt, men trekker de pengene bryter de loven... De fleste bryr se ikkeom dette, og utfordringene med å få deg til å betale en gang til, gjør nok at de ser minst problemer med denne løsningen, selv om det ikke er lov, så tar de heller trøbbelet med 1-2 måsaladder i året som syter å griner.. Problemet er ofte at disse har telefon vegring, men er tøffe i tryne bak tastaturet, og sprer om seg der, i stede for å ta telefonen og snakke med de, og få løst problemet, noe jeg er helt sikker på at de vill.

Feit og i dårlig form..
Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1771280 13/04/2014 05:08
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Alltid vært storfornøyd med bikeshop, så dere andre får heller handle andre steder da vettu;).

CK ELVERUM

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1771286 13/04/2014 05:54
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Bikeshop har slik jeg ser det, som en jevnlig kunde i butikken deres, et dårlig lagerstyringssystem. Topper du det med sesongstartpågang og underbemanning, så tror jeg vi nærmer oss problemet for de som ikke får levert varene.

Det største problemet virker som lagerstyringssystemet deres. Lager og fysisk butikk går stort sett i ett. Vi som handler i den fysiske butikken opplever ofte at varen vi har funnet, allerede er reservert en nettordre.

Jeg for min del er strålende fornøyd med å bo nærme Bikeshop, og handler stort sett alt av deler og klær derfra.

Nå bygger de nytt lager, og forhåpentligvis blir det et lager med skikkelig lagerstyringssystem, og med det blir vel antallet frustrerte kunder færre.

Håper det løser seg for deg.

Div. sportsremedier ...
Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1772567 15/04/2014 22:16
A
amigo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Samme opplevelse har jeg. Bestilte varer 31 mars og de har fortsatt ikke sendt dem da et produkt ikke er på lager. Det må jeg nok ha forståelse for, men da må bikeshop svare meg på henvendelsen jeg sendte dem om når de antar at de vil sende ordren. Hvis de skal konkurrere mot store utenlandske aktører er de nødt til å ta kundeservice på alvor.

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: amigo] #1772652 16/04/2014 07:14
A
amigo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Sitat: amigo
Samme opplevelse har jeg. Bestilte varer 31 mars og de har fortsatt ikke sendt dem da et produkt ikke er på lager. Det må jeg nok ha forståelse for, men da må bikeshop svare meg på henvendelsen jeg sendte dem om når de antar at de vil sende ordren. Hvis de skal konkurrere mot store utenlandske aktører er de nødt til å ta kundeservice på alvor.

Fikk svar fra bikeshop i dag. Bra! Den ene varen var midlertidig utsolgt fra leverandør. De andre varene på ordren sender de omgående. Helt ok det. Det viktigste er at jeg som kunde føler jeg blir tatt på alvor. Det ble jeg nå.

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1772713 16/04/2014 09:01
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
De bruker faktisk et meget godt logistikksystem, men de har en kjempeutfordring i kombinasjonen nettbutikk og fysisk butikk. Varene som er utstilt i butikken er også lagervarer for nettbutikken. Disse varene kan, som jeg og andre har erfart, være reservert for nettordrer.

Hadde de vært raskere med å plukke, pakke og sende nettordrene ville flere fått en positiv opplevelse av netthandelen og færre ville fått overraskelsen over at varen de holder i handa er utsolgt.

Dette er ment som et tips til Bikeshop, håper de leser dette.

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1835791 12/08/2014 13:47
Myrulv Offline
Entusiast
Entusiast
Her er også et tips til BS:
Kunder som har bestilt varer burde med ordrenummer kunne få varen utlevert på lageret. Betaling enten på lageret eller på forhånd. Sikkert best på forhånd da.
Da kunne dere få noen kunder ut i fra butikken ASAP.

ICON_SMILE

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: Myrulv] #1835794 12/08/2014 13:52
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Myrulv
Her er også et tips til BS:
Kunder som har bestilt varer burde med ordrenummer kunne få varen utlevert på lageret. Betaling enten på lageret eller på forhånd. Sikkert best på forhånd da.
Da kunne dere få noen kunder ut i fra butikken ASAP.

ICON_SMILE

Kan man ikke velge å hente ordren i butikken allerede (regner med lageret er der også)?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1835810 12/08/2014 14:27
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bikeshop har alltid levert til meg ganske kjapt, så veldig fornøyd med de. Bestiller ikke ting som de ikke har inne.

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1835846 12/08/2014 15:40
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg trengte en ny felg. Sjekket at den var på lager, bestilte og gå beskjed om at det var krise, felgen levert ca. 48 timer etter bestilling. Bestiller kun varer de har på lager, men er fantastisk fornøyd med bikeshop. Og jeg har brukt dem for mye...

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: Oddefa] #1835915 12/08/2014 17:51
Untertan Offline
Fersking
Fersking
Sitat: oddefa
Bikeshop har alltid levert til meg ganske kjapt, så veldig fornøyd med de. Bestiller ikke ting som de ikke har inne.

+1

Remember the winter gets cold in ways you always forget
Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1836047 12/08/2014 21:09
Ottoturbo Offline
Ringrev
Ringrev
Min erfaring er at Bikeshop bare tar betalt for det de sender, men problemet er at de "selger" ting de ikke har. Kjøpet svarer ikke til forventningen. Det er virkelig slik at det tar en evighet for dem å skaffe ting de lister i nettbutikken sin.

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: Ottoturbo] #1836092 13/08/2014 05:36
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Ottoturbo
Min erfaring er at Bikeshop bare tar betalt for det de sender, men problemet er at de "selger" ting de ikke har. Kjøpet svarer ikke til forventningen. Det er virkelig slik at det tar en evighet for dem å skaffe ting de lister i nettbutikken sin.

Mener det at det står at de har varen på lager, men så viser det seg at den ikke er på lager? Eller mener du at du kan putte ting som det står at de ikke har på lager i kurven?

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: Ottoturbo] #1836120 13/08/2014 06:23
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J

Når du kjøper noe som ikke er på lager er lengden på evigheten overlatt til leverandørene, dette er ikke noe annerledes for BS enn andre sjapper.

Har aldri hatt problem med varer som er oppgitt å være på lager.

Nå har jeg flyttet og savner allerede å BS i nabolaget, plukke opp billige deler på dagen og mulighet til å prøve rimelige sko og klær. frown

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1836203 13/08/2014 07:50
Ottoturbo Offline
Ringrev
Ringrev
Ikke min erfaring. Hos Bikeshop kan det fort ta 6mnd før de kan tilby deg det du bestilte. Samt at plutselig så forsvinner det du bestilte fra utvalget deres uten at man får melding om det. Da venter man jo faktisk i en evighet. Forholdet Bikeshop-leverandør er noe jeg synes er mistenkelig dårlig. Helt klart dårligere enn andre butikker jeg har handlet hos.

Venter de på at ting skal komme på restesalg/utgående vare hos levereandør eller venter de på at de har nok bestillinger for å få den absolutt største kvantitetsrabatten på ordre?

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: KJar] #1836205 13/08/2014 07:51
Ottoturbo Offline
Ringrev
Ringrev
Realiteten er at de selger noe de ikke kan tilby.

Re: Elendig kundeservice hos Bikeshop.no [Re: Ottoturbo] #1836211 13/08/2014 07:54
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ikke min erfaring. Hos Bikeshop kan det fort ta 6mnd før de kan tilby deg det du bestilte. Samt at plutselig så forsvinner det du bestilte fra utvalget deres uten at man får melding om det. Da venter man jo faktisk i en evighet. Forholdet Bikeshop-leverandør er noe jeg synes er mistenkelig dårlig. Helt klart dårligere enn andre butikker jeg har handlet hos.

Venter de på at ting skal komme på restesalg/utgående vare hos levereandør eller venter de på at de har nok bestillinger for å få den absolutt største kvantitetsrabatten på ordre?

Du svaret ikke på spørsmålet mitt: Forsøker du å kjøpe varer som det står at de ikke har på lager (lagebeholdning=0), eller kjøper du varer som det står en lagerbeholdning på >1 og så viser det seg at de ikke kan levere? Dette er ganske vesentlig for å min mening om hvorvidt dette er for dårlig av bikeshop eller ikke, så det er veldig nyttig om du oppklarer dette for meg-

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå