Ouch! Velten så jo ikke god ut, men han stod jo på beina i etterkant, så jeg antok at han var nogenlunde hel. Dårlig nyheter for Sky, men samtidig øker det sjansene for Edvald. Den største taperen er nok oss bak TV-skjermen. Stannard har vært med å puste liv i de aller fleste rittene frem til nå.
Ouch! Velten så jo ikke god ut, men han stod jo på beina i etterkant, så jeg antok at han var nogenlunde hel. Dårlig nyheter for Sky, men samtidig øker det sjansene for Edvald. Den største taperen er nok oss bak TV-skjermen. Stannard har vært med å puste liv i de aller fleste rittene frem til nå.
Enig, Stannard har vært ganske agressiv i en god del ritt. Dessverre ser jeg ikke at formen til Edvald er der for å henge over de avgjørende partiene. Jeg har dessverre mistet litt troen på Edvald så lenge han ikke bytter lag.
Det er under en uke igjen til Flandern Rundt og jeg tror vi ikke har hatt et så åpent ritt på mange år.
Tom Boonen uttalte nylig at årets løype gjorde rittet kjedeligere. Han mente intensjonen med flere bakker, som hadde til hensikt å skape et mer åpent ritt, gjorde det motsatte. Nå vil alle spare seg til siste bakken, som også kommer nærmere mål, og det vil være et stort felt som kommer samlet i finalen. Så: rittet er mer åpent fordi det er flere som er med i finalen, men mindre spennende da det blir som et kuppert spurtetappe i Tour de France.
Forresten mente Tornado-Tom at Flandern Rundt var et mye tøffere ritt enn Paris-Roubaix. Der sitter alle de store gutta uansett med i finalen, mens i Flandern er det mye tøffere å posisjonere seg og sitte med når det avgjørende skjer.
Da han ble spurt hvor han hadde det mest vondt etter Paris-Roubaix, svarte han: "i hodet. Da er jeg nemlig bakfull".
Tror ikke vi skal glemme Kristoff heller. Med et scenario som beskrevet her kan han henge med meget lenge. Han virker dog å ha fått en liten utladning etter M-S, men forhåpentligvis er han på topp igjen kommende søndag.
Hva tror folk i år? I følge bookmakerne blir det Sagan eller Cancellara, mens de norske har enda høyere odds enn i Milan-Sanremo (Hushovd bikker 200 enkelte plasser).
Artig at Wiggins stiller opp også, spennende å se hvilken løpsutvikling han får.
Er det bare den journalistiske vinkling og redigering, eller er EBH og Hushovd svært defensiv inn mot de viktigste ukene av vårklassikerne (ref de to sakene som ligger på forsiden av procycling.no, tv2sporten etc)? Greit at de skal være realistisk, og kanskje holder litt igjen til journalister (EBH gjør vel vanligvis det, mens Hushovd er mer direkte og ærlig), og at de ikke er av de øverste favorittene i Flandern, men det er EN uke igjen til P-R, som de begge har som hovedmål nå på vårparten. De burde da sprudle over av både form og innstilling. Synes det har vært litt for mye av dette i det siste, og jeg må si jeg liker bedre den offensive siden som Kristoff viser. Er han bare i flytsonen, eller har de andre to begynt å miste litt av sulten?
Som de nevner i artiklene, har begge to større formrittere de kjører for i lagene sine.
Når det er sagt, er det antivinnerne Greg Van Avermaet og Gerraint Thomas som er kapteiner, så det er vel ikke helt umulig at de bytter underveis hvis noen av de norske føler seg bedre.
Men det er vel realistiske uttalelser fra de, når man ser hvor bra Sagan kjører for tiden... klarte ikke engang å tape med vilje i spurten på første etappe av De Panne.
Tja, men er det så enkelt? Synes ikke disse er enkeltstående episoder/intervjuer. EBHs intervjuer det siste året føyer seg bare inn i rekken av "middelmådige" resultater, så jeg tror han mangler en god del selvtillit for å kunne tro at han skal gå helt til topps. Hushovd er tilbake i greit slag, men har svingt litt mer, kanskje naturlig nok.
Som de nevner i artiklene, har begge to større formrittere de kjører for i lagene sine.
Når det er sagt, er det antivinnerne Greg Van Avermaet og Gerraint Thomas som er kapteiner, så det er vel ikke helt umulig at de bytter underveis hvis noen av de norske føler seg bedre.
Men det er vel realistiske uttalelser fra de, når man ser hvor bra Sagan kjører for tiden... klarte ikke engang å tape med vilje i spurten på første etappe av De Panne.
Ja du sier det jo selv: det er ingen grunn til at ikke både EBH og Hushovd burde vært kapteiner dersom de hadde vært i toppslag ift de andre to. Jeg er for realisme, og er nok veldig i den kategorien selv, men fra to toppidrettsutøvere savner jeg mer fandenivoldskhet og grenseløs tro på egne resultater
Sagan, Cancellara ++ er vel skyhøye favoritter ift de norske, men jeg føler de ikke prøver å snakke seg inn i topp 10 engang. Og skal du klare det, må du tro det!
Veldig enig, Edvald har tapt på forhånd med slike uttalelser. Thor har vel aldri hevdet seg i Flandern, og kommer nok ikke til å gjøre det i år heller, men en god plassering i P-R klarer han alltid å karre seg til.