Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Tursykkel

Re: Spoon [Re: wasrud] #1740009 31/01/2014 20:14
R
Rumath Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Lekkert! Misunnelig på byggeferdighetene dine. ICON_SMILE

Re: Spoon [Re: wasrud] #1741683 05/02/2014 16:10
wasrud Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Takk for det. Er ikke veldig hokuspokus å skru i hop en sykkel. Må bare ha en haug med deler som passer sammen og litt tid til disp.

Vær en snill syklist :-)
https://instagram.com/jwasrud/

Re: Spoon [Re: Espen E] #1746360 17/02/2014 21:54
wasrud Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: Espen E
Veldig bra. Ser skikkelig fornuftig ut. Kanskje du skal spandere på deg holker i samme farge som setet også, bare sånn for å være enda litt mer jålete?

jepp...da er det montert et par skikkelig gode holker. Ergon korkholker . Varme og gode når det er hutrefrys å komme seg på jobb, og gir gullende god støtte til hendene. De finnes i to str. (small og large) - det er ikke forskjell i bredde, men i tykkelse. Jeg har str. L, og de er ganske tykke. Passer meg som stort sett bruker str. 10 og 11 i hanskestørrelser bra. Jeg tror man bør ha såpass store hender for å trenge L.

Har rukket å bli skikkelig glad i rammebagen! Det er helt konge å kunne ha med seg en hel del uten å ha sekk på ryggen. Virker som den er en ganske solid laget også (det skulle strengt tatt bare mangle til den prisen på en såpass enkel konstruksjon).

Blir nok å sette på et bittelite og enkelt rack foran for støtte for pakksekken som stroppes på styret.

Re: Spoon [Re: wasrud] #1746368 17/02/2014 22:12
wasrud Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Har også begynt å sanke litt deler for å bygge dynamohjul. SP8 nav med centerlock skivefeste. Usikker på hvilken felg jeg skal velge til formålet. Vektmessig så har jeg lyst på Mavic 719 som jeg satt på bak - udødelig og lett. Har også litt lyst på noe ekstra bredde for ardent 2,4. Har sett på Velocity Dually, men det er litt overkill for vanlige 2,1 dekk. De har også en modell som heter Blunt 35. Både den og Flow ex tror jeg kan være brukanes.

Blir trolig ei B&M lykt av noe slag. Supernova koster i overkant mye for noe som skal boltes fast på sykkelen...

Dynamohjul ferdig [Re: wasrud] #1761968 25/03/2014 19:11
wasrud Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Da var omsider alle deler til dynamohjul på plass...

...og vips, så var det ferdig bygget også. Har ikke gjort noen stor innsats for å legge ledningen pent, men skal se om jeg får til å dra den opp gjennom gaffelbeinet. Mulig det blir vanskelig, men det hadde vært bra for beskyttelse av ledningen.

SP8 dynamonav for centerlock og Velocity Blunt 35, sydd sammen med DT Comp.
Som dere ser, så er navet litt smalt mellom flangene, så litt utfordrende å bygge på - men skal nå være både jevnt spenn og beint. Fin felg å bygge med, og utrolig lett å sette opp slangeløst.

Felgen er goood og brei for Crossmark 2,1 (som ble skikkelig schwært), og kommer til trives finfint med Maxxis Chronicle 29x3,0 når det kommer (forhåpentligvis utpå høsten). Blir nok et sett med Ardent i 2,4 foran og bak til fjellturer nå i sommer.

Angrer nesten litt på at jeg bygget bakhjulet med Mavic 719 i stedenfor Blunt 35. Får se om jeg får ånden over meg for å bygge om - er jo noe hassel det også.

Det dukket også opp et sett med svært pent brukte (hvis i det hele tatt brukt) Avid BB7 mekaniske bremser og passende hendler, kjøpt hos en hyggelig kar i Tromsø. Må si jeg er virkelig imponert over disse. Fantastisk bremsekraft og modulasjon. Går både de hydrauliske Hope og Avid-bremsene jeg har ellers en høy gang.

Ferdig sykkel med B&M 60lux lykt med standby (dvs. lyser ei god stund etter at hjulet har sluttet å rotere), montert på et passe lite rack foran. Har også satt på en liten skvettlapp under lykta, slik at den får minst mulig dritt fra dekket.

Redigert av wasrud; 25/03/2014 22:10.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå