Da var omsider alle deler til dynamohjul på plass...
...og vips, så var det ferdig bygget også. Har ikke gjort noen stor innsats for å legge ledningen pent, men skal se om jeg får til å dra den opp gjennom gaffelbeinet. Mulig det blir vanskelig, men det hadde vært bra for beskyttelse av ledningen.
SP8 dynamonav for centerlock og Velocity Blunt 35, sydd sammen med DT Comp.
Som dere ser, så er navet litt smalt mellom flangene, så litt utfordrende å bygge på - men skal nå være både jevnt spenn og beint. Fin felg å bygge med, og utrolig lett å sette opp slangeløst.
Felgen er goood og brei for Crossmark 2,1 (som ble skikkelig schwært), og kommer til trives finfint med Maxxis Chronicle 29x3,0 når det kommer (forhåpentligvis utpå høsten). Blir nok et sett med Ardent i 2,4 foran og bak til fjellturer nå i sommer.
Angrer nesten litt på at jeg bygget bakhjulet med Mavic 719 i stedenfor Blunt 35. Får se om jeg får ånden over meg for å bygge om - er jo noe hassel det også.
Det dukket også opp et sett med svært pent brukte (hvis i det hele tatt brukt) Avid BB7 mekaniske bremser og passende hendler, kjøpt hos en hyggelig kar i Tromsø. Må si jeg er virkelig imponert over disse. Fantastisk bremsekraft og modulasjon. Går både de hydrauliske Hope og Avid-bremsene jeg har ellers en høy gang.
Ferdig sykkel med B&M 60lux lykt med standby (dvs. lyser ei god stund etter at hjulet har sluttet å rotere), montert på et passe lite rack foran. Har også satt på en liten skvettlapp under lykta, slik at den får minst mulig dritt fra dekket.