Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 18 1 2 3 17 18

Petter Northug Jr. Hva har skjedd?

Petter Northug Jr. Hva har skjedd? #1744613 12/02/2014 21:54
VegardSkedsmo Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Overtrening?
Virus?
Motivasjonen?

Er så kjipt at han ikke leverer. Lenge til neste vinter-OL liksom.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744620 12/02/2014 22:04
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Att han var sjuk länge i höstas är nog iallafall huvudorsaken.

Att det inte har gått spesiellt bra hittills i OL kan väl bero på för mycket träning på sluten som folk säger. Tycker dock att det är vansklig att veta något när han säger att han har bra form trots att resultaten inte är så bra. Hur mycket kan man lita på vad han säger?

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744643 13/02/2014 02:03
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sikkert veldig mye eksta-doping før OL. Også kjent som "høydeopphold/oppkjøringsleir". Mistenker veldig mange utlendinger for det. Som Northug selv sa det m.t.p han russeren med L i navnet, tror jeg: "Skjønner ikke helt hvorfor han ikke er i Sotsji akkurat nå, da campen (og høyden) er det beste sted jeg kunne ha vært i forkant av løpet". Det var et intervju et par dager før løpet. Russeren hadde vært der, men så forlatt Sotsji. Kan jo hende søsteren daua, men jeg tolket det som en doping-insinuering. Media har latt det passere. Var vel for sublimt sagt.

Hadde jeg vært i usikker form og plutselig sett andre jeg vanligvis holdt greit følge med også i dårligere form, ræse fra meg, så hadde motivasjonen iallfall sunket. Merk dere Northug er ikke en del av landslaget. Altså han har helt sikkert ikke fått det som ledelsen i landslaget kaller for "vitamin-tilskudd".
Fett. Så har man fått ytterligere bevis for den norske organsierte doping. Takk til Northug og hans beslutning om å stå utenfor. Petter, du vil leve lenger enn dem alle.

Redigert av Abit; 13/02/2014 02:09.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744651 13/02/2014 05:48
J
Josruu Offline
Veteran
Veteran
J
Det er rett og slett en fryd å se at Petter ikke får det til! En så dårlig både taper og vinner har ingenting i norsk idrett å gjøre mener nå jeg.

2015 Saracen Ariel 152 27.5"
2013 Merida Big Nine Carbon 1200 29"
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: Josruu] #1744654 13/02/2014 06:19
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Josruu
Det er rett og slett en fryd å se at Petter ikke får det til! En så dårlig både taper og vinner har ingenting i norsk idrett å gjøre mener nå jeg.

Kunne ikke vært mer enig, makan til utakknemlig fjott. All den dritten han har gitt svenskene og nå er det buhu stakkars Northug overalt, Bjørndalen har alliert seg og påstår svenskene plutselig er kjipe når han får som fortjent.

Desverre er det tydeligvis noe som preger Norske deltagere. Jeg har latt være å se noe særlig på OL men prøvde meg i går, og hva får jeg se? Jo ei Norsk tøtte som griner på TV over en sjetteplass fordi hu ikke vant, noe hun hadde klart å overbevise seg selv om at hun skulle gjøre i dusjen på morran. På medaljeseremonien er det ei anna norsk tøtte på pallen, bronseplassen som åpenbart har problemer med å glede seg over egen prestasjon og at andre faktisk var bedre enn henne. Trist, tviler på at det blir å se noe særlig mer.

Redigert av JoachimV; 13/02/2014 06:21.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: Josruu] #1744655 13/02/2014 06:21
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Jeg synes han takler det ganske bra det å ikke være helt på høyden formmessig.
Men tydeligvis at det er ganske mange som har fått janteloven banket inn med morsmelken...

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: JoachimV] #1744656 13/02/2014 06:28
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: JoachimV

Kunne ikke vært mer enig, makan til utakknemlig fjott. All den dritten han har gitt svenskene og nå er det buhu stakkars Northug overalt, Bjørndalen har alliert seg og påstår svenskene plutselig er kjipe når han får som fortjent.

Desverre er det tydeligvis noe som preger Norske deltagere. Jeg har latt være å se noe særlig på OL men prøvde meg i går, og hva får jeg se? Jo ei Norsk tøtte som griner på TV over en sjetteplass fordi hu ikke vant, noe hun hadde klart å overbevise seg selv om at hun skulle gjøre i dusjen på morran. På medaljeseremonien er det ei anna norsk tøtte på pallen, bronseplassen som åpenbart har problemer med å glede seg over egen prestasjon og at andre faktisk var bedre enn henne. Trist, tviler på at det blir å se noe særlig mer.

Bomullsgenerasjonen ekke vant med skrubbsår. Hun kan sikkert søke voldtektserstatning. Gi løypesetteren, sikkert en mann det, skylda... Hun takket riktignok Ja til å være med på løpet, men skrek jo høgt "JEG KOMMER..Neeeei" da porten ønsket å hekte henne. Nei den løypesetteren har ingen respekt for etnisk norske kvinner. Varetektfengsling eller send ham til Dubai ! Dette kunne vært DIN datter ! Støre, skjerpings ! På tide å våkne opp eller å få gjort noe med denne mann og det anti-feministiske Russland

Redigert av Abit; 13/02/2014 06:46.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744657 13/02/2014 06:33
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Alle roser Bjørndalen for sin asketiske livsstil. Ingen trekker frem Northugs offervilje. Ikke engang å pule Nordtønna får komme i veien. Hvem ofrer mest egentlig..

Northug er en "act" i et ellers latterlig kjedelig skuespill. Han vet det og det koster ham å spille rollen. Nå er ikke overskuddet der til ekstra dill-dall, som tross alt hele sporten tjener litt på i form av merinteresse. Føler meg ganske sikker på at få utøvere er så blodseriøse som han. Derfor også litt ekstra behov for all galgenhumor og dilleri.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744659 13/02/2014 06:40
HNK Offline
Besatt
Besatt
Syns ikke Northug har vært en dårlig taper i dette OL. Fair mot svenskene etter skibytteøvelsen.
Lenge til neste OL sies det over her. Ja, 4 år, men der er nok ikke Northug med uansett. Tipper han legger opp som mesterskapsløper etter VM i Falun neste år.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: HNK] #1744660 13/02/2014 06:47
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: HNK
Syns ikke Northug har vært en dårlig taper i dette OL. Fair mot svenskene etter skibytteøvelsen.
Lenge til neste OL sies det over her. Ja, 4 år, men der er nok ikke Northug med uansett. Tipper han legger opp som mesterskapsløper etter VM i Falun neste år.

Når typer som Northug er saklige, så er gnisten også borte. Enig med at han snart kommer til å legge opp. Lurer litt på når Messi skal det samme. Med comeback etter 1-3 år etterpå.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744662 13/02/2014 07:07
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Petter må få kredd for å ha levert indivinduelle gullmedaljer som eneste mannlige utøver i tillegg til Ola Vigen i de siste mesterskapene.
Man kan si at uten Petter hadde det vært rimelig tynt.
Petter må også tåle at svenskene slår tilbake(og han tåler det nok), men skal de være stor i kjeften så må de jo vinne når han er ute. Det har de jo ikke gjort.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: JoachimV] #1744677 13/02/2014 07:47
Lurifax Offline
Besatt
Besatt

Kunne ikke vært mer enig, makan til utakknemlig fjott. All den dritten han har gitt svenskene og nå er det buhu stakkars Northug overalt,

Her er det noe jeg har misset? Hvor er det buhu og stakkars Northug overalt?
Svenskene svarer med samme mynt, det hele er en eneste stor jippo for å skape blest om sporten. Petter ler seg nok skakk i hjel, at noen synes det nå er nok fra Svensk side, er akkurat det samme som når de mente det var nok fra Petter sin side.

Hadde dere to bidratt på lik linje for terrengsykling så kan det jo hende noen hadde sett på det også!

Janteloven i Norge lenge leve ICON_SMILE

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744683 13/02/2014 08:00
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Det kjipe er jo VG/DB og resten av medianorge. Han derre skiløperen har vel ikke snakket så mye i media i det siste, men de ukulerte ukebladene er likevell full av ham. DB har definitivt ødelagt populariteten til skiløperen. Men de har vel i samme draget tjent så godt på ham at jeg håper han får en aldri så liten pengebonus etter OL.

Trønder osv
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: Lurifax] #1744686 13/02/2014 08:05
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Lurifax
[quote=Josruu]Det er rett og slett en fryd å se at Petter ikke får det til! En så dårlig både taper og vinner har ingenting i norsk idrett å gjøre mener nå jeg.

Kunne ikke vært mer enig, makan til utakknemlig fjott. All den dritten han har gitt svenskene og nå er det buhu stakkars Northug overalt,

Quote:
Her er det noe jeg har misset? Hvor er det buhu og stakkars Northug overalt?
Media?
Quote:
Svenskene svarer med samme mynt, det hele er en eneste stor jippo for å skape blest om sporten. Petter ler seg nok skakk i hjel, at noen synes det nå er nok fra Svensk side, er akkurat det samme som når de mente det var nok fra Petter sin side.
Det er ikke vanskelig å tenke seg til at han er den som desidert ler minst for tida. At han utad tilsynelatende takler det bra sku da bare mangle, han er nok smertelig klar over at han har stelt seg selv i denne posisjonen og nå må svelge kameler daglig så lenge han ikke presterer under OL. Hans egne valg i forhold til ( og ikke til ) landslaget, egne sponsorer osv. er ikke noe som kan skyldes på media for.

Quote:
Hadde dere to bidratt på lik linje for terrengsykling så kan det jo hende noen hadde sett på det også!
Som deltager eller playboy?

Nå har vel folk sett på langrenn lenge før Northug fikk sine første ski.

Quote:
Janteloven i Norge lenge leve ICON_SMILE
Tenker som så at det finnes en mellomting til den rake motsetningen vi nå ser. Bare se på eksemplene mine fra i går med jentene som ikke klarer glede seg over noe annet enn gull. Noe er riv ruskende galt.

Redigert av JoachimV; 13/02/2014 08:08.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: HNK] #1744687 13/02/2014 08:06
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: HNK

Jeg tipper han er ferdig etter årets sesong. Hvis det blir som jeg trur så kommer forbundet til å gjøre slik at de som blir tatt ut på landslag må være der hvis de vil gå world cup. De hadde nok veldig lyst til å gjøre det allerede i år men turte ikke pga petter og OL. Neste år derimot tipper jeg det skjer og Petter blir langløpsløper.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744691 13/02/2014 08:14
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Først undertrening, som i lat på våren og sommeren..
Så syk, etter ikke å ha tatt de første signalene på alvor ble det til syk veldig lenge..
Da vinner man ikke individuelt OL gull, det er ikke verre.. Da hjelper det ikke å ha på seg headsetet og gå inn i bobla.
Når han i tillegg er omringet av flåsete klovner og skal ha disse til å surre med skia sine blir det heller ikke lettere.
Men tror de lærer av sine feil og at han er tilbake igjen i mesterskapsform neste år for så å satse på langløp fra 2016.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: olechr] #1744693 13/02/2014 08:15
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: olechr
Jeg tipper han er ferdig etter årets sesong. Hvis det blir som jeg trur så kommer forbundet til å gjøre slik at de som blir tatt ut på landslag må være der hvis de vil gå world cup. De hadde nok veldig lyst til å gjøre det allerede i år men turte ikke pga petter og OL. Neste år derimot tipper jeg det skjer og Petter blir langløpsløper.

Mulig du har rett, litt usikker. Jeg undres på om ikke Petter helst vil gi seg med en god smak i munnen. Altså tror jeg han vil reise "kjærringa". Jeg tror han ender opp på landslaget igjen - hvis han fortsetter.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: Lurifax] #1744696 13/02/2014 08:16
olechr Offline
More than words
More than words

Mulig du har rett, litt usikker. Jeg undres på om ikke Petter helst vil gi seg med en god smak i munnen. Altså tror jeg han vil reise "kjærringa". Jeg tror han ender opp på landslaget igjen - hvis han fortsetter.

Jeg er redd han må på landslaget igjen. Men han har vel kontrakt med Coop et par år til.

Ambassadør for Scott.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: olechr] #1744699 13/02/2014 08:21
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K

Jeg er redd han må på landslaget igjen. Men han har vel kontrakt med Coop et par år til.

Vil han på landslaget igjen ordner de det.. Spar ut, Coop inn og Coop fortsatt personlig Northug sponsor.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744701 13/02/2014 08:23
olechr Offline
More than words
More than words
Men det trur jeg blir et større nederlag enn å gå sakte på ski. Mulig jeg tar feil ;-)

Ambassadør for Scott.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: JoachimV] #1744702 13/02/2014 08:25
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Tenker som så at det finnes en mellomting til den rake motsetningen vi nå ser. Bare se på eksemplene mine fra i går med jentene som ikke klarer glede seg over noe annet enn gull. Noe er riv ruskende galt.

Det som er riv ruskende galt er at du "popper" innom en OL sending, ser to ting du ikke klarer å la være å irritere deg over, også konkluderer du med at noe er riv ruskende galt med Norsk idrett og kvinnene som utøver den.

Du så ikke Tora Berger og gliset som gikk fra ene siden av skjermen til den andre? Du så ikke de andre utøverne som er stolte over f.eks. en 6. plass i SuperKombi osv.

Neida, bedre å se en eller to negative ting, plukke alt fra hverandre og konkludere.
Jeg konkluderer også - du er en jævla surpomp. (noe du sikkert ikke er)

Hva gjør det om ei jente er skuffet når hun har hatt en god følelse og kjent seg tipp topp, dette viser at vi har en potensiell vinner i fremtiden. Hun har ambisjoner og blir skuffet, dessverre får hun en mikrofon i trynet før hun har fått summet seg.

Konkurranse - du vet hva det betyr og går ut på? Vinne - hørt om dette?
Når folk satser all fritid, ofrer alt annet, så har de lov å være skuffet. Dette betyr langt i fra at de er dårlige folk, de er skuffet DER og DA, i noen minutter.
Men dette skal de ikke få lov til, de skal helst vinne (seieren er vår, seieren er vår, VI har vunnet osv osv) (som om VI noen gang vant noe som helst) og vinner de ikke, så skal de smile og være bimboer for slike som deg, hvis ikke så er de sutrete og dårlige folk.

Bolletid!

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: olechr] #1744705 13/02/2014 08:29
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Men det trur jeg blir et større nederlag enn å gå sakte på ski. Mulig jeg tar feil ;-)

Enig, tror heller ikke det skjer.. Men hadde han ønsket det hadde det ordna seg med Coop fordi lm det er 2 år igjen av kontrakten.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: Kriss] #1744708 13/02/2014 08:34
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Nå har det vel ikke vært udelt positivt for Coop denne sponsingen de valgte å gjøre av Northug heller, så en liten mulighet finnes det vel kanskje for at en slik kontrakt kan termineres til det beste for begge parter.

Den sitter nok lenger inne, men det er jo en liten mulighet for noe slikt også. Med mindre de har lagt langsiktige planer med langløp osv som det store målet.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744710 13/02/2014 08:38
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Litt mitt litt ditt som motto får så å sponse en som kun tenker på seg selv kan slå begge veier ja..
Brød, frokostblanding og juice selger de litt av, men hadde ikke Northug btødet vært der hadde man bare kjøpt et annet brød i stedet. Coop må ha flere folk inn dørene om dette skal lønne seg og det hadde vært interessant å sett om det er det..
Tøff i trynet og frekk i kjeften funker best om man vinner.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744716 13/02/2014 08:52
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

- Sviktende motivasjon (vurderte å legge opp etter VM i Oslo)
- Ikke like nøye med treningsarbeid og kosthold, spesielt utenfor
sesong.
- Dårligere ski etter han gikk ut av landslaget
- Sykdom

Tipper en miks av alt dette gjør at han er der han er idag.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744719 13/02/2014 09:01
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Folkesutring, mediesutring. Jo, han har vært arrogant i pressen. Han er/har vært en av Norges beste skiløpere, som for tiden ikke presterer slik han gjorde tidligere.

Og så skal alle synse så inne i granskauen mye? Mediene tjener på å bære folk frem, og å ta de ned. Medier og kommersiell idrett lever i symbiose, produktene er en tredjepart, de individuelle utøverne.

Ski er en marginal sport, og vi er, uavhengig av enkeltutøveres form, fortsatt blant de beste samlet sett. For meg er Northug bare én god utøver i en lang rekke, der utøvere kommer og går.

Jeg vet jeg sutrer jeg også, bare så det er sagt.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744725 13/02/2014 09:21
HNK Offline
Besatt
Besatt
Norsk herrelangrenn etter 2006, har jo alt å takke Northug for. Han har vært garantist nummer 1 for medalje, og alltid levert. Det blir spennende nå å se åssen han takler et dårlig år, om han legger helt opp, eller går rett til langløp (noe jeg tror han kommer til å gjøre, men ikke før etter VM 2015)

Så syns jeg Petter får unødvendig mye tyn også.
Han var jo faktisk nest best av de norske på skibytte-øvelsen. Gjerdalen og Røthe var parkert lenge før man skulle bytte ski. Har ikke vært rare kritikken av disse, enda resultatet var mildt sagt elendig.

Jeg håper Northug finner bøttevis med motivasjon i at det er VM i Sverige 2015, og at det ikke er noe som er bedre enn å legge opp etter å ha vist svenskene ryggen!

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744760 13/02/2014 10:28
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Medias interesse för Northug och mest Northug är ju sjukt. Som på presskonferansen i går. Norge har 4 löpare som alla kan komma på pallen och min förståelse är att alla utom en fråga handlade om Northug.

Seerna och läsarna skulle ju faktiskt villja ha svar på om for eksempel Sundby tror på en ny medalj, hur formen för jespersen är efter sjukdomen och hur de känns för Tönseth att göra debut i OL.

Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: fredriks] #1744786 13/02/2014 11:26
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: fredriks
Medias interesse för Northug och mest Northug är ju sjukt. Som på presskonferansen i går. Norge har 4 löpare som alla kan komma på pallen och min förståelse är att alla utom en fråga handlade om Northug.

Seerna och läsarna skulle ju faktiskt villja ha svar på om for eksempel Sundby tror på en ny medalj, hur formen för jespersen är efter sjukdomen och hur de känns för Tönseth att göra debut i OL.

+1.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Petter Northug Jr. Hva har skjedd? [Re: VegardSkedsmo] #1744840 13/02/2014 12:46
Liol Offline
Ringrev
Ringrev
Neste år er det VM i Falun. Sjansen til å klå svenskene for medaljer på hjemmebane bør være den motivasjonen PN trenger og jeg tviler sterkt på at han legger opp i år. Etter neste års VM derimot...

Side 1 av 18 1 2 3 17 18

Moderator  support