Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Største skurkene i landet? Unaas / procyling.no

Re: Største skurkene i landet? Unaas / procyling.no [Re: Sykkelbob] #1725482 18/12/2013 09:55
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Sykkelbob
Skjønner at det er kjipt å ikke få det man er lovet. Skjønner bare ikke at man mener man ikke klarer å sykle ritt på en 2012 ramme.

Hvordan ble hjulene dine ødelagt? (spør av nysgjeriighet)
Var det samme hjul, Unaas hjul eller andre typer "kinahjul" ?

Var samme type hjul i følge de som har greie på det. 1 røyk felgen på, et sett tok lagrene føyken etter 1 tur og det siste forsvant spenningen i bakhjulet plustelig. Om det var pga felg kollapse eller hva det var vet jeg ikke. Men da ga jeg opp:-)

Skal sies at dette var samtidig som helt i starten med Unaas hjul. Så mye mulig de har blitt bedre siden da. Jeg har ikke sett på unaas hjulsett til landevei siden da så vet ikke om de er like fortsatt.

Tubular mtb ringen de hadde derimot var overaskenes sterk.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Største skurkene i landet? Unaas / procyling.no [Re: olechr] #1725528 18/12/2013 11:04
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: olechr
Sitat: Sykkelbob
Skjønner at det er kjipt å ikke få det man er lovet. Skjønner bare ikke at man mener man ikke klarer å sykle ritt på en 2012 ramme.

Hvordan ble hjulene dine ødelagt? (spør av nysgjeriighet)
Var det samme hjul, Unaas hjul eller andre typer "kinahjul" ?

Var samme type hjul i følge de som har greie på det. 1 røyk felgen på, et sett tok lagrene føyken etter 1 tur og det siste forsvant spenningen i bakhjulet plustelig. Om det var pga felg kollapse eller hva det var vet jeg ikke. Men da ga jeg opp:-)

Skal sies at dette var samtidig som helt i starten med Unaas hjul. Så mye mulig de har blitt bedre siden da. Jeg har ikke sett på unaas hjulsett til landevei siden da så vet ikke om de er like fortsatt.

Tubular mtb ringen de hadde derimot var overaskenes sterk.

Nei, jeg vet hvilke hjul du tenker på. Du tenker nok på de første hjulene vi hadde for 4 år tilbake. Har sett du kjøre på noe lignende. Vi sleit også med at de var dårlig bygget og elendig holdbarhet på lagrene.

Vi kuttet helt ut å kjøpe komplette hjul den gang, og har siden bygget alle hjulene selv, og med andre eiker, lagre, nav, felger osv.

Re: Største skurkene i landet? Unaas / procyling.no [Re: lim3] #1727265 25/12/2013 09:57
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Landevei brøt god presseskikk

Sakset fra Landevei.no

RoyE

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Største skurkene i landet? Unaas / procyling.no [Re: RoyE] #1727277 25/12/2013 12:17
E
Erlend L Offline
Veteran
Veteran
E
Jeg vil iallfall gratulere Landevei.no med at de gjør de riktige tingene her mht PFU og Vær Varsom-plakaten. Man kan jo diskutere om Landevei.no egentlig gjorde noe galt i selve saken siden tilsvaret kom ganske for etterpå, men når avgjørelsen er falt, så publiseres den på Landevei.no akkurat slik det skal - bra!

Tursyklist og hobbytriatlet.
Re: Største skurkene i landet? Unaas / procyling.no [Re: Nire] #1727305 25/12/2013 14:52
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Uttalelsen fra PFU er jo i praksis en støtte til landevei.no sin oppfattelse/vinkling av saken, med refs for en "teknikalitet" i og med at Unaas ikke fikk uttale seg direkte i artikkelen, men i stedet i en annen artikkel samme dag.

Så det var vel ikke noen heltemodig bragd å publisere uttalelsen fra PFU for landvei.no. Jeg betviler dog ikke at de ville gjort det uansett hva PFU hadde kommet frem til.

Redigert av DuffMcShank; 25/12/2013 14:54.

Create the problem and sell the solution
Re: Største skurkene i landet? Unaas / procyling.no [Re: DuffMcShank] #1728072 30/12/2013 13:14
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Det er ikke en "teknikalitet" å skrive artikler som fremmer sterke påstander uten å la de anklagede komme til orde. Det er faktisk et ganske sentralt poeng i presseskikken. Tenk deg situasjonen i et magasin med diger forside med beskyldninger om snusk. Så kommer neste nummer et par måneder etterpå de de anklagede kommer til orde med en mye mindre artikkel uten bilde osv. Hva husker du?

Og er man med i PFU må man publisere avgjørelsene så hva man vil har lite med saken å gjøre.

LarsB

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå