Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 10 av 48 1 2 8 9 10 11 12 47 48

Fatbike: Modding av Diamura

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: kodax] #1702253 20/10/2013 18:45
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
ØyvindHr Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
Sitat: kodax
Sitat: Espen W
For sykling på salt er mekaniske ofte å foretrekke, da hydrauliske har en tendens til å låse seg, spesielt de dyrere.

Hæ, jeg trodde det var motsatt? Jeg har helårspendlet i Oslo i noen år nå, og gledet meg til å endelig slippe rustne og frosne bremsewire som låser seg nå som jeg har fått hydraulisk..


Det er vel strengt tatt stempelet i sylinderen bak klossen som setter seg. På de mekaniske er vel stempelet erstattet med en annen patent som får si kraft fra fjærbelastet "skrue". Jeg inbiller meg at denne inretningen er mindre sensitiv for salt og mer robust. Dog må du etterjustere på begge sider av kalipern etterhvert som klossene slites. Uten etterjustering vil hendelen gå stadig dypere før bremsene tar. Venter du for lenge mister du etterhvert all bremsekraft selv om klossene strengt tatt ikke er utslitt.

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: kodax] #1702255 20/10/2013 18:48
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W Offline
Diamonds are forever
Offline
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Sitat: kodax
Sitat: Espen W
For sykling på salt er mekaniske ofte å foretrekke, da hydrauliske har en tendens til å låse seg, spesielt de dyrere.

Hæ, jeg trodde det var motsatt? Jeg har helårspendlet i Oslo i noen år nå, og gledet meg til å endelig slippe rustne og frosne bremsewire som låser seg nå som jeg har fått hydraulisk..


Rimeligere hydrauliske fungere faktisk bedre enn de dyre i saltguffa. Er nok pga litt romsligere toleranser. Mekaniske har enda større toleranser mellom stempel og kaliper, så det skal mer til før de gror fast pga salt, etc. Kabler/strømper selvsagt mer utsatt.

Jeg har hatt Magura bremser som låste seg etter en måned med vintersykling (bakbremsen klart mest utsatt), mens Hayes Dyno, forskjelligeTektro, etc har tålt saltsykling helt fint.


Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Espen W] #1702297 20/10/2013 20:22
Registrert: Feb 2010
Innlegg: 516
L
Lars K Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
L
Registrert: Feb 2010
Innlegg: 516
Jeg har syklet på saltet/usaltet veier med xt bremser i 5-6 år nå og de siste to årene min 10-15 timer i uken og har aldri hat noe som helst problemer med bremsene, så litt tåler dem jo;) Smører opp stempelet i Januar mnd sånn ca halveis i vinter sesongen og that`s it.

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1702314 20/10/2013 21:01
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
ØyvindHr Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 957
En ting har jeg ihvertfall klart for meg allerede etter 60-70km . Det er god trening å sykle på fatbike. Jeg kommer frem og klager ikke for dette er et annet konsept enn grusritt og teller timer med morro fremfor kilometer og høy snittfart.

Om jeg skulle vurdert noen endringer kunne det vært å gitt den enda høyere utveksling for å ha mer å gå på når det blir ekstremt. (for meg?)

Snublet over denne nylig http://www.sykkelkomponenter.no/products/leonardi-racing-general-lee-shimano-slx-xt-29t-35t-42t

Bytte til 10 delt og de tre største drevene kunne definnitivt gitt uttrykke grannydrev en ny dimmensjon med 42 tenner bak mot 22 foran ;-)

Vekta har jeg bestemt meg for å drite i rett å slett. Skal ikke sykle ritt å slå egne rekorder med denne syklen (prøver jeg å innbille meg selv i hvert fall ;-)

Jeg har tatt sjefstesten på bremsene i dag. Hang ned Grefsenkleiva kun på bakbremsen. Den testen har jeg utført før med XT785 og Icetech 160mm skiver. XT bremsene taklet det med overbevisning og ga full effekt hele veien og hadde ingen fading i bunn av bakken. Det hadde definnitivt Tektra Bremsen som hadde skiftet farge og luktet svidd lange veier . Siste henget var det umulig å få låsning på bakhjulet, men effekten ble ikke helt borte. Testet en SLX brems på en Scott Spark 70 på Kreta i våres. Det var ikke icetech skiver, men der kom fadingen plutselig og ga tilnærmet total bremsesvikt. I praksis ville bremseeffekten vært fordelt på to skiver så dette er helt godkjent. MEN det er åpenbart at man får det man betaler for. De originale bremsene er som jeg opplever det mer enn gode nok så de blir nok sittende.

Time will show som det heter på godt norsk ;-)

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1702374 21/10/2013 06:42
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Ripen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Noen som har bytta til kløtsjgir ennå? Skal gjøre det?
Hvilke deler evt?


Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS





Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Ripen] #1702383 21/10/2013 07:02
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 2,703
sindrer Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 2,703
Sitat: Ripen
Noen som har bytta til kløtsjgir ennå? Skal gjøre det?
Hvilke deler evt?


Japp. Blir XT 786 medium cage shadow+ og SLX skiftere, da jeg har dette på lager.

Var meningen å bruke XT 9 delt som jeg også har på lager, men må ha clutch fant jeg ut...


Sindre R.


Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1702385 21/10/2013 07:05
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Røyk på en smell på BAB Racing på lørdag og kjøpte X9 skifter og Type 2 bakgir, samt plukket XT-kassett og -kjede fra bua. Og nå har jeg 10-delt. Det hadde jeg ikke før. Beklager at det blir spamming, for dette var ikke en diamura, men en Surly.


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: baronKanon] #1702390 21/10/2013 07:18
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Ripen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Sitat: baronKanon
Røyk på en smell på BAB Racing på lørdag og kjøpte X9 skifter og Type 2 bakgir, samt plukket XT-kassett og -kjede fra bua. Og nå har jeg 10-delt. Det hadde jeg ikke før. Beklager at det blir spamming, for dette var ikke en diamura, men en Surly.


Like relevant for Diamura, og for meg som er SRAM-gutt.
Spørs om jeg ikke ryker på en girsmell jeg også, vil gjerne ha et litt strammere kjede.


Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS





Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1702428 21/10/2013 08:33
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W Offline
Diamonds are forever
Offline
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Jeg har snart 11 delt på min Diamura.
hehe


Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: krankdrev] #1702486 21/10/2013 09:42
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Nilsern Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Sitat: krankdrev
Sitat: Nilsern
Nå har jeg hatt en kjempetur på Vierli på barfrost i fjellet og igjen fått svar på at Fat er supergøy!

Men, på en lengre nedkjøring trengte jeg å senke pinnen, og den ville ikke ned. Viste seg at den er blitt litt banan. Så, hva nå? Er det noen alternativer der ute som passer de med litt over middels trykk på sete? Jeg tenker Thomson eller Syntace. Er karbon uaktuellt eller bør man vurdere noe svinedyrt i titan? En ting er jeg hvertfall sikker på, jeg tør ikke å sette på en dropperpinne i denne dimmen, må jo få hard medfart.

Synes fortsatt at mk3 rammene burde få en større seterørs dim. De som ønsker seg mer komfort med en 30,9 eller 31,6 pinne, kan jo oppgradere til karbon.


Jeg vet ikke hva du veier eller hvor hardt du kjører, men jeg har 27,2 pinne og har kjørt både karbon og Gravity Dropper, ikke hatt noe problem med holdbarheten enda. Mulig folk må trene litt på teknikk også, det er ikke bare å dundre på å regne med at sykkelen tåler alt, man må hjepe til selv både med sporvalg, hjelpe forhjulet over hindringer og lette ræva opp fra setet når man ruller over tøft terreng. Man sykler på en helstiv sykkel, det må man ikke glemme på tross av svære dekk.
Mistenker at mange har fått "ødelagt" teknikken sin etter mange år på fulldemper. Jeg hadde sykla to sesonger med sti HT før jeg starta med fatbike, det tror jeg var en fordel.


97kg, så klart det blir mye stress på pinnen. Teknikk har helt sikkert mye med saken å gjøre, men når dette skjedde kan jeg ikke komme på noen tilfeller som gav ekstra mye stress på pinnen. Var kjøring på lette fjellstier, hvor man sitter og småhumper på setet over ujevnheter. Men har uansett følelsen av at en større dim på pinnen hadde reddet meg. Håper bare at en litt mer solid pinne samt bedre teknikk ikke lar det skje igjen.

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1704239 24/10/2013 16:02
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440
anderfo Online
Besatt
Online
Besatt
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 3,440
Jeg irriterer meg fortsatt over at jeg ikke når fram til Tektro-bremsehendlene og at det (tilsynelatende?) ikke går an å justere hvor langt ut fra styret de skal stikke ("reach").
Må jeg transplantere lengre pekefingre, sette bremsehendelen i skrustikka og bøye den, eller kjøpe en annen brems? Eller går det faktisk an å justere det?

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1704244 24/10/2013 16:15
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W Offline
Diamonds are forever
Offline
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Er nok ikke justerbare hendler på disse, noe som går igjen på flere av de rimeligste hydrauliske (Hayes Dyno, etc).
De kommer med en hendelavstand som er komfortabel for de aller fleste, men noen vil falle utenfor normen. Vi og andre merker bruker disse på et kjempeantall sykler, men har ikke hørt om problemet fra forhandlere på tidligere sykler (som inkluderer damespesifikke modeller ned i 14'') så skal sjekke om Tektro kan ha gjort en endring nylig.


Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Espen W] #1704291 24/10/2013 18:11
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Ripen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Sitat: Espen W
Er nok ikke justerbare hendler på disse, noe som går igjen på flere av de rimeligste hydrauliske (Hayes Dyno, etc).
De kommer med en hendelavstand som er komfortabel for de aller fleste, men noen vil falle utenfor normen. Vi og andre merker bruker disse på et kjempeantall sykler, men har ikke hørt om problemet fra forhandlere på tidligere sykler (som inkluderer damespesifikke modeller ned i 14'') så skal sjekke om Tektro kan ha gjort en endring nylig.


Et tips: kost på dere bremser med justerbare hendler. Å selge en sykkel uten den muligheten er som å selge en bil uten justerbare seter.

Samme reach på hendelen på 15" og 14" sykkel også ja, tviler på at de fleste med den sykkelstørrelsen synes det passer.


Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS





Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Ripen] #1704297 24/10/2013 18:18
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W Offline
Diamonds are forever
Offline
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Sitat: Ripen
Sitat: Espen W
Er nok ikke justerbare hendler på disse, noe som går igjen på flere av de rimeligste hydrauliske (Hayes Dyno, etc).
De kommer med en hendelavstand som er komfortabel for de aller fleste, men noen vil falle utenfor normen. Vi og andre merker bruker disse på et kjempeantall sykler, men har ikke hørt om problemet fra forhandlere på tidligere sykler (som inkluderer damespesifikke modeller ned i 14'') så skal sjekke om Tektro kan ha gjort en endring nylig.


Et tips: kost på dere bremser med justerbare hendler. Å selge en sykkel uten den muligheten er som å selge en bil uten justerbare seter.

Samme reach på hendelen på 15" og 14" sykkel også ja, tviler på at de fleste med den sykkelstørrelsen synes det passer.


Jess, godt poeng, ser på det ASAP.
Men: bil uten seter hadde nok blitt påpekt etter 1. solgte bil, men at noen ikke når fram til hendlene på HDC-300 har ikke forhandlere eller forbrukere meldt fra om før nå, etter minst 15.000 (av våre) sykler med disse bremsene ute i markedet de siste årene (og forhandlerne er ikke akkurat tilbakeholdne når det gjelder å komme med tilbakemeldinger)
Det er derfor jeg lurer på om Tektro kan ha økt hendelavstanden i siste generasjon, så dette skal selvsagt sjekkes og endres før neste generasjon sykler.

Edit: der var mail sendt. Har svar i morra.

Redigert av Espen W; 24/10/2013 18:36.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1704316 24/10/2013 18:54
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W Offline
Diamonds are forever
Offline
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Insider tips:
Leste på mtbr.com at On-One begynner å bli tomme for Floater (selv om det fortsatt står lots in stock på nettbutikken) så for de som har planer om å kjøpe slike, kan det være smart å handle raskt.
Grunnen er nemlig at produsenten (Vee Tire) satt opp prisen på 120tpi dekk med nesten 70% i vår, så det vil antagelig ha en viss effekt på veil. prisen av forskjellige dekk produsert av Vee etter ca april i år.

Redigert av Espen W; 24/10/2013 18:57.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1704320 24/10/2013 18:56
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
T
Tor Arne Offline
Besatt
Offline
Besatt
T
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Godt jeg allerede har bestilt da. ICON_SMILE

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Espen W] #1704333 24/10/2013 19:18
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Ripen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Med Diamuraene har disse bremsene nådd en helt ny brukergruppe, som er en god del mer kritiske til utstyret sitt enn de som vanligvis kjøper sykkel med den typen bremser.

Tror jeg da. ICON_WINK


Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS





Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1704776 25/10/2013 15:57
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W Offline
Diamonds are forever
Offline
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Det er nok helt riktig, Roy.
Fikk svar fra Tektro, og en slags bransjestandard for reach på slike bremser er 88mm. De la HDC300 på 86mm siden den ikke var justerbar.
De kommer med en ny modell som vil være 87mm, men med 3mm justering i hver retning, mao fra 84 til 90mm. Vi vil bruke den på Mk3 Mammut F4 og BigBob 4.0. På Mammut F3 og Bigbob 5.0 sitter det Magura MT-2.

Redigert av Espen W; 25/10/2013 15:57.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Espen W] #1704926 25/10/2013 23:57
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 1,398
BikeTorjus Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Jul 2011
Innlegg: 1,398
Sitat: Espen W
Magura MT-2.


For all del ikke bruk magura bremser, de gangene jeg har prøvd sykler med magura bremser har jeg blitt like skuffa hver gang. Jeg syntes tektro bremsene er bedre en de magura bremsene jeg har prøvd Sett på noen som funker bra, altså noe fra shimano, avid eller formula ICON_WINK

Redigert av BikeTorjus; 25/10/2013 23:58.

Orbea Occam H20 LT 2022
Diamant AR Sora
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1705077 26/10/2013 13:57
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 1,625
A
aktiviteten Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
A
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 1,625
Tektro er billig, men bra! Jeg har enda til gode å måtte lufte en Tektro-brems for kunder faktisk. Men Formula....fytterakkern!

Synes det er veldig bra jobba av Espen Wethe når det gjelder promotering av fatbikes. Det har jo tatt helt av! Og de passer selvsagt utmerket for norske forhold. Hadde min første tur igår, og det ble selvsagt også en tur idag. Tror ikke jeg har hatt det så artig på en sykkel før! Vår leverandør av fatbikes, Beach Mountain, ble utsolgt på en dag. Total skivebom når det gjelder innkjøp....


40årskrisesylist
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1705114 26/10/2013 17:02
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 7,358
Er det grei skuring å skru av storeskiva og sette på en slik plastring på en Mammut?


Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1705160 26/10/2013 18:44
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 178
B
Bhorium Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
B
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 178
Funker bra det. Satt opp min med 22/36 + "plastring" foran og 11/36 bak.

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Bhorium] #1705161 26/10/2013 18:49
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Ripen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Sitat: Bhorium
Funker bra det. Satt opp min med 22/36 + "plastring" foran og 11/36 bak.


10 delt? Eller finnes det Shimano kassett for 9-delt med 11/36?


Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS





Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1705163 26/10/2013 18:53
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 1,810
H
hundenjanson Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
H
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 1,810
Nå ser det ut til at jeg får min Bigbob på mandag, men jeg har til gode å finne specs på denne sykkelen?

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Ripen] #1705190 26/10/2013 20:19
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 178
B
Bhorium Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
B
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 178
10 delt ja. Hadde ett X0 bakgir og XT kassett liggende, så da handlet jeg inn X7 triggere, og fikk tilbake den gode Sram følelsen😊

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Bhorium] #1705200 26/10/2013 20:45
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Ripen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Blir nok SRAMifisering og 10 delt på min også etter hvert.


Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS





Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1705780 28/10/2013 13:31
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,266
K
kodax Offline
Veteran
Offline
Veteran
K
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,266
Litt erfaring på skjermer:
SKS Grand M.O.M går ikke langt nok bak (19''), så Dave's Mud Shovel (22,5'') er nok eneste masseproduserte løsning så lang for å unngå ryggsøl.
SKS Grand D.A.D virker som den gjør jobben ok foran.

Espen W: Er det "sertifisert" bagasjebrett til disse nå? Er det dette som benyttes av noen: http://www.deler.no/Produkter/Tilleggsut...0000003216.aspx ?
Hva med de fra Surly, Salsa, Old Man Mountain etc?
(Måtte sykle med barnehenger med all bagasjen på familieutflukt i helgen, siden jeg ikke hadde fått tak i bagasjebrett.)

Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1705804 28/10/2013 14:03
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Espen W Offline
Diamonds are forever
Offline
Diamonds are forever
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 3,685
Har ikke testet selv, men f.eks vår varenr. 410816 (249,- veil pris) bør kunne tilpasses, har mye justeringsmuligheter.


Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: Dan] #1706328 29/10/2013 14:12
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 90
A
aramstad Offline
Medlem
Offline
Medlem
A
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 90
Forsøkte å modde min MK2 med blandet hell i dag. Har satt på XO gripshift til foran og bak og satt på en X9 bak. Foran gikk det fint, bak så sliter jeg med å få stilt inn girene. Mistenker at jeg må ha nytt kjede og ny kassett?


Vipera XC 9/8 | Vipera Race 7 | Diamant Mammut MKII Fatbike | Diamura delesykkel
Re: Fatbike: Modding av Diamura [Re: aramstad] #1706332 29/10/2013 14:14
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Kommer an på om du har satt på 9-eller 10-delt SRAM-giring.


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Side 10 av 48 1 2 8 9 10 11 12 47 48

Moderator  support