Det er masse god musikk som er i ferd med å glemmes, eller som aldri fikk den oppmerksomheten den fortjente da den kom ut. Så nå er det på tide å rette opp i dette og dele god, men (ufortjent) glemt eller obskur musikk med resten forumet. Dog krever dette noen regler for at det skal fungere (dvs. ikke glid ut i et anarki bestående av "glemte" 80-talls-slagere og Radio Norge-hits.)
1. Hvis det spilles på MTV eller VG-lista så ikke en gang tenk på det.
2. Ingen gamle slagere av typen Grand Prix-låter eller pop-hits fra 80-tallet.
3. Ikke post ting kun fordi det er rart. Det må gå ann å høre på også, ikke bare være et freak show.
Var på Fish-konsert tidligere i uka, så det er jo veldig fristende å poste noen Marillion videoer. Men, akkurat nå koser jeg meg med gamle genesiskonserter i stedet, så da passer det bedre med link til en slik...
Genesis Live i 1973, fra Selling England by the Pound-turneen.
Fantastisk konsert med fantastisk musikk. Ikke så gærne antrekk på Peter Gabriel heller
Også koster jeg på meg en liten bonusvideo: Ultravox med "Dancing With Tears In My Eyes"
EDIT: Oops. Ser jeg klarte å bryte regel 2b med en gang
Redigert av trondmm; 04/10/201321:36.
Re: Musikk bare du liker - tråden for musikk(videoer)
[Re: Akaly]
#169408304/10/201321:51
Vet ikke om dette er brudd på noen regler, men noe av det første som slår meg er Spritulized. Albumet "Ladies and gentlemen we are floating in space" er solid. I tillegg ga bandet meg en uforglemmelig konsert på NHH (!) en gang på 90-tallet. Høydaren var denne låta:
#169409004/10/201322:15
Å komme farende med RATM, KiK og Pearl Jam i en tråd som er laget for å utforske og lytte på litt annen musikk enn det man vanligvis hører virker veldig bakvendt, just saying.
#169431205/10/201314:11
Litt usikker på hvordan The Sisters of Mercy ligger an i forhold til alle reglene, men dette er ihvertfall blant mine favoritter gjennom alle tider - noe jeg har fått veldig lite forståelse for opp gjennom årene, så da er det vel kanskje sært da
For meg er ikke disse obskure, men det er overraskende fåe som kjenner til de: Modest Mouse - spesielt albumene The Moon & Antarctica og The Lonesome Crowded West
Neutral MIlk Hotel og deres fantastiske In the Aeroplane Over the Sea
Jag har börjat lyssna en del på nyare einsturzende neubauten. De har väl alltid haft en del fans men deras tidigare musik var iallafall rätt särt. http://www.youtube.com/watch?v=CnnGYaqjW-A
Man kan egentlig finne mye "ukjent" hvis man er villig til å høre på ikke-engelsk/norsk/svensk/dansk tekst:
Jeg har delvis forgjeves prøvd å pushe Lambchop på alle i min omgangskrets. Har hatt mange STORE konsertopplevelser med Kurt og co! Her med The petrified florist fra det fantastiske albumet Nixon: