Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

X01 kontra XX1

X01 kontra XX1 #1681417 13/09/2013 12:54
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 184
R
rull Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 184
Jeg ser at det ikke er så mye som skiller den nye X01 fra XX1 - skulle gjerne sett at prisen differensierte mer... Det eneste jeg kan se som evt kan være en "game changer" er at man kan benytte minimum 30 tenner foran med X01, kontra 28 tenner med XX1.

Jeg har ikke kjørt med XX1, men det høres ikke ut som dette med 30 vs 28 tenner er noen avgjørende faktor, eller? 30 tenner foran høres ut for å være mer enn lett nok... Noen XX1-brukere som evt har synspunkter?

Re: X01 kontra XX1 [Re: rull] #1681420 13/09/2013 12:59
Registrert: Dec 2009
Innlegg: 370
T
tkjoerlaug Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
T
Registrert: Dec 2009
Innlegg: 370
Jeg ser heller ikke den store forskjellen mellom X01 og XX1. Liten forskjell i pris og liten forskjell i vekt. Er det bare antall tenner og farge på kassett som skiller?

Re: X01 kontra XX1 [Re: rull] #1681426 13/09/2013 13:01
Registrert: May 2011
Innlegg: 91
S
Speedster Offline
Medlem
Offline
Medlem
S
Registrert: May 2011
Innlegg: 91
28 tenner er jo lett nok for de som kjører to-delt med 28/40 framme, og 11/36 bak, så med 42 bak skulle vel 30 framme være evig lett nok?

Re: X01 kontra XX1 [Re: tkjoerlaug] #1681434 13/09/2013 13:21
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 184
R
rull Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 184
Sitat: tkjoerlaug
Jeg ser heller ikke den store forskjellen mellom X01 og XX1. Liten forskjell i pris og liten forskjell i vekt. Er det bare antall tenner og farge på kassett som skiller?


Farge på krankarmene er vel også anderledes, i tillegg til boltsirkel på krankspindel. Her er X01 mer generisk enn XX1 faktisk.

Re: X01 kontra XX1 [Re: rull] #1682552 15/09/2013 19:53
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
P
Paulus Offline
Besatt
Offline
Besatt
P
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
X01 har vel den fordelen at det er lettere og billigere å få tak i drev, hvis du må ha 28t så kan vel det løses med et direktemontert drev.
XX1 kan ta 28t drev, og drevene kan vel taes av og settes på kranken uten å måtte ta av krankarmene først, det vet jeg ikke om du kan gjøre på X01, men ser for meg du kan få problemer med de minste drevene uten at jeg har prøvd selv (?) Uansett, så er jeg også enig i at det ikke virker som det er store forskjellene, derfor har jeg bestilt meg ny sykkel med X01 og sparte en kurant slump med penger på det kontra XX1.

Re: X01 kontra XX1 [Re: rull] #1685160 19/09/2013 08:02
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 184
R
rull Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 184
Enig med siste taler ICON_WINK

Re: X01 kontra XX1 [Re: rull] #1685166 19/09/2013 08:11
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Vi kommer til å sykle Trans Provence med en sykkel med X01 og en med XX1. Sammenligning blir presentert i Terrengsykkel 46.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: X01 kontra XX1 [Re: rull] #1685212 19/09/2013 09:12
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Bra Øyvind!
For meg virker det tullete å ha to så like grupper..
Veier omtrent det samme og koster omtrent det samme, så interessant å høre om det er forskjell på bruken. Hadde vært bedre og kommet med ei 11 delt gruppe på X9 eller X7 nivå med budsjettpris..


Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå