Er jo uflaks at det eneste stedet i løypa sete er rett så står han! ;-)
Han satt vel stort sett opp bakken på de siste rundene, bortsett fra rykket på toppen i siste runde.
he he jeg vet det. Var jo en helt sjuk fart han hadde på siste runden. Da trnengte han ikke sete så mye. JEg fatter ikke at han klarer å sykle på den sykkelen og hvordan han har kommet til; " ja nå har jeg trua på sittestillingen min". :-) Men det funker jo, liten tvil om det
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Fast Trak Control-dekk og Roval Control-hjul tyder vel at han prioritetrer styrke forran vekt. Så ser jeg at han bruker SRAM-og ikke Magura-bremser som står som standard på 2013- og 2014-Epic-modellene.
Kulhavy er stor og råsterk, og har vel aldri prioritert spesielt lette deler. Det er det forresten få som gjør i verdenscupen. Løypene tillater ikke det. Bremsehendlene med det sørafrikanske flagget på, er vel en hyllest til avdøde eks-lagkompis i Specialized, Burry Stander, tipper jeg.
At Kulhavy er SRAM-utøver på black-box-programmet gjør jo også at det ville være dumt å ha Magura-bremser på sykkelen.
Du skal være rimelig lett på foten hvis du kommer gjennom WC i Hafjell slik den var på lørdagen med lettvektsdekk. Jeg flerra et Ardent 2,4 EXO på gjennomkjøringen. Det var utrolig mange kantete stein i utforkjøringene i selve alpinbakken.
Skøyerfanten José Hermida kom seg gjennom på Maxxis Ikon 2,2 uten EXO-forsterkning, la jeg merke til.
Uten at jeg har gjort spesielt grundig forskning på det, så kjennes det i hvert fall ut som at maxxis Ikon EXC har mere biff i sideveggene enn f.eks specialized sine S-works varianter.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Hermida var i hvert fall i perlehumør i mål. Men som han så til meg da jeg spurte ham om han ville endre noe på løypa før VM: – We need a million spectators in that last climb. I felt lonely up there and was suffering like hell.
Hermida var i hvert fall i perlehumør i mål. Men som han så til meg da jeg spurte ham om han ville endre noe på løypa før VM: – We need a million spectators in that last climb. I felt lonely up there and was suffering like hell.
Bingo! Det er virkelig en jobb å gjøre frem til neste høst.
Terrengsyklister i verdenstoppen kjører med riktig størrelse - omtrent som oss. Men noen av dem har lengre stem enn normalt. F.eks Kulhavy. Det er på landeveien at de fleste bruker mindre sykler - for å komme lavere. Kulhavy kjører Epic i large og er 187 høy. Han har 120 stem tror jeg nå.
Skøyerfanten José Hermida kom seg gjennom på Maxxis Ikon 2,2 uten EXO-forsterkning, la jeg merke til.
Uten at jeg har gjort spesielt grundig forskning på det, så kjennes det i hvert fall ut som at maxxis Ikon EXC har mere biff i sideveggene enn f.eks specialized sine S-works varianter.
Bingo! Det er virkelig en jobb å gjøre frem til neste høst.
Enig. Var stusselig å ikke se ett norsk flagg foran podiet med Gunn-Rita på (bortsett fra flaggtrøyene til familien hennes).