Forfatteren er gjort oppmerksom på at det er dumt å ekskludere over 50% av potensielle lesere ved kun å bruke den helvetes epletjenesten. Tvilsomt om han bryr seg.
Jeg lånte ipaden til kona.
Dette er noe jeg har tenkt mye på i det siste, så jeg prater ut for åpent internett.
1. Jeg kjøpte boken for 79 kroner fordi jeg digget prosjektet. En vanlig mann som får dilla og går til bunns i noe, slikt er jeg fan av! Dessuten liker jeg å ha god gli og godt feste.
2. Jeg trodde det skulle gå greit å få lest den fordi jeg har en Macbook Pro, Itunes og prøvde meg litt lett hacking, men filen ligger urørt fordi Apple er en gjeng med idioter, jeg ikke hadde satt meg inn i dette, Itunes suger og jeg enten ikke er bra nok til å hacke (mest sannsynlig) eller fordi Mac lagde et uhackelig format.
3. Jeg forbannet, gannet og forhekset Apple etter beste evne, lovet meg selv at nå skal jeg i hvert fall ikke kjøpe Ipad og anså 79 kroner som tapt, men allikevel likte jeg prosjektet så mye at den biten var grei, og så planla jeg å låne noens Ipad litt for å titte på boka.
PAUSE
Del 2:
Steve Jobs kontrer lett mine forbannelser og planter ønske om Ipad et sted langt inne i underbevisstheten. Jeg blir klar over hva bra en Ipad kan utrette sammen med lydanlegg, kidza maser om det støtt og jeg vil lese boken min. Så jommen går jeg i fella så det suser, takket være denne idiotiske policyen om å straffe betalende kunder for at noen andre deler filer.
I forhold til å ekskludere kunder tror jeg prisen og formatet på "God gli" tiltrekker seg minst like mange kunder som den ekskluderer, særlig når jeg og sikkert et par andre kjøper en jævla Ipad pga en hjemmesnekra bok om smøring.
Dette leder meg til det siste poenget. I min jakt etter noe å lese min anskaffelse med på App store oppdaget jeg lagebokprogrammet som gjør Hans Olav Hamran og deg og meg til potensielle forfattere og forleggere. Dette åpner så utrolig med muligheter, noe Hamran utnyttet til det fulle. Boka hans topper forresten salgstatistikken og Apple burde lage en statue av mannen....