Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Hvilket politisk parti stemmer du på?

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1676086 05/09/2013 09:26
J
JayTe Offline
Ringrev
Ringrev
J
Men hva stemmer en finansmann i oljebransjen som plutselig også har blitt bonde. Bli vel hjemmesitter i år!

Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Akaly] #1676092 05/09/2013 09:30
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Det var kanskje flåsete å hive på brun tendens , og min politiske innsikt er vel midt på treet.
Godt valg!

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: JayTe] #1676114 05/09/2013 09:55
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Sitat: JayTe
Men hva stemmer en finansmann i oljebransjen som plutselig også har blitt bonde. Bli vel hjemmesitter i år!

Høres ut som om SP er et naturlig valg.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1676117 05/09/2013 09:58
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
En "miljøstemme" til de grønne er i praksis en stemme for en blågrumsete regjering som absolutt ikke akkurat setter miljø i første rekke.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: traktoregg] #1676121 05/09/2013 10:05
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Sitat: traktoregg
En "miljøstemme" til de grønne er i praksis en stemme for en blågrumsete regjering som absolutt ikke akkurat setter miljø i første rekke.

Viktig poeng! Ikke bruk stemmen på et parti uten reell mulighet til innflytelse. Bruk den heller på å forhindre en utvikling i gal retning.

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: CyberTrack] #1676127 05/09/2013 10:08
J
JayTe Offline
Ringrev
Ringrev
J
Sitat: CyberTrack

Næææ, tåler ikke trynet til Siv Ligne Navlesvette og det faktum at de samarbeider med SV. På en god dag ligger jeg kanskje langt til høyre i SP, sammen med Ola B M, men siden han er stuet vekk vil vel politikken gå enda lenger i feil retning.

Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: CyberTrack] #1676137 05/09/2013 10:17
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T

Viktig poeng! Ikke bruk stemmen på et parti uten reell mulighet til innflytelse. Bruk den heller på å forhindre en utvikling i gal retning.

+1
Særlig sånn valget er i år der man i praksis stemmer på en av to regjeringskoalisjoner.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: CyberTrack] #1676150 05/09/2013 10:30
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: JayTe

Det høres omtrent riktig ut. Hvis du er heldig ender du også opp med en skattefri leilighet blant finanstopper og ostbutikker på Gimle - ikke ulikt Vedum. (regner med at leiligheten er betalt av staten, men ikke sikker)

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: traktoregg] #1676154 05/09/2013 10:37
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H

Vel, underligere ting enn at de kommer på tinget har skjedd. Tenker ikke nødvendigvis på at Siv Halvorsen har klart å bli både finansminister og kunnskapsminister for samlingsfascistene. Tror nok at de grønne ville trekke godt ut mot venstresiden i Norsk politikk.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Akaly] #1676161 05/09/2013 10:49
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Akaly
Jeg leste i Teknisk Ukeblad (tror jeg) at ingeniører generelt stemmer på de blå partiene oftere enn andre akademikere. Terrengsykkel.no har ganske mange ingeniører og andre teknologer får jeg inntrykk av, så det er sikkert en forklaring.

At det er få kvinner innom forumet her er òg ei forklaring vil eg tippe.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1676173 05/09/2013 11:04
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Å ha SV i regjering ville bety mer for norsk miljøpoitikk enn å ha de grønne på tinget. Det tror i alle fall jeg.

Dessuten syns jeg at de grønne har noen merkelige saker i programmet sott som gjør at jeg sliter med å ta de seriøst.

Redigert av traktoregg; 05/09/2013 11:08.
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: traktoregg] #1676184 05/09/2013 11:15
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Å ha SV i regjering ville bety mer for norsk miljøpoitikk enn å ha de grønne på tinget. Det tror i alle fall jeg.

Dessuten syns jeg at de grønne har noen merkelige saker i programmet sott som gjør at jeg sliter med å ta de seriøst.

Ja, dette har de jo vist i 8 år i regjering. Det var opposisjonen med H i spissen som stramme inn begge klimameldingene som har vært i stortinget i disse periodene. Selvsagt med støtte fra SV, men ikke fra regjeringspartner Ap.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1676410 05/09/2013 19:07
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Litt overraskende at så få her inne stemmer Krf. Det er jo de som har den beste sykkelpolitikken. Iallefall i programmet.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1676483 05/09/2013 20:35
Rob1988 Offline
Entusiast
Entusiast
Faktisk AP her, så vet jeg at jeg fortsatt får statlig støtte den dagen jeg brekker bena i sykkeluhell og er sykmeldt en periode kontra kapitalistene ICON_LAUGH

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1676496 05/09/2013 20:43
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Da er stemmen levert.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Rob1988] #1676503 05/09/2013 20:45
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Høyre har bestemt å innføre et nytt punkt på partiprogrammet. I tråd med alt annet så skal dette også bryte med all forskning, nemlig at elektroner nå skal gå i trekanter rundt atomkjenrnene, istedet for å følge kvantemekanikkens teoretiske plasseringer i energinivåer. Erna Solberg kommenterer med standardsvaret: "Vi tror dette er til det beste for alle", og tilfører "dette er også i tråd med å oppheve sexkjøploven, siden vi liker trekanter".

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Rob1988] #1676567 06/09/2013 00:46
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Rob1988
Faktisk AP her, så vet jeg at jeg fortsatt får statlig støtte den dagen jeg brekker bena i sykkeluhell og er sykmeldt en periode kontra kapitalistene ICON_LAUGH

Du må ha jævlig dårlig råd og kortsiktig økonomi, dersom dette er bekymringen din.

Jeg ville vært mer bekymret for å få et barn med en kronisk sykdom. Da hadde det vært et reelt argument å være for offentlig helsevesen.

For de fleste andre, så er forsikringen vi betaler over skatteseddelen bare jævlig dyr.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1676667 06/09/2013 07:39
SturlaS Offline
Avhengig
Avhengig
Sent & done.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1676686 06/09/2013 07:55
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Sønnen på 15år sier Høyre lover han bedre skole, og med 3kids som skal igjennom mølla, så blir det det.

Min første gang var med en mann. Han het Kjell Magne, og han fikset så barna jeg fikk med en dame fikk kontanstøtte. Nå er barna større og skole er viktigere. Så nå liker jeg vel ei på godt over 50år som ikke ser ut som hu er mer enn noenog40år og smule overkant høy bmi. Eller liker og liker. Blir sånn FB likes, så kan definisjonen "liker" være ganske lite verdt til tider..

Krf. Jeg klarer ikke han krf duden. Alt han sier blir og feil. Men kred for sykkelpolitikk.

Leave no trace - with fatbike

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Diamant Pinnacle R1 6,6kg
Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: silverwrx] #1676762 06/09/2013 09:04
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: silverwrx
Sønnen på 15år sier Høyre lover han bedre skole, og med 3kids som skal igjennom mølla, så blir det det.

Det blir ikke bedre skole med Høyre. Det har det aldri blitt, og det kommer det aldri til å bli.

Det er ingen som snakker om Kunnskapsløftet lenger, som Clemet innførte. Det var en fiasko, på samme måte som hun var en fiasko som utdanningsminister. Skal man ha en god skole så må man fortsette med det man driver med nå. Alt svada som Høyre skal innføre fungerer ikke, det finnes det forskning på. Men folk har lagt sin elsk til lærerforakt. Det det er nok mest det som er kjernen her, nemlig at det er deilig å ha noen å hate. Man prøver å trykke ned andre for å fremstå bedre selv.

Det er en myte at internasjonal forskning viser at norsk skole er dårlig, faktisk kommer den norske skolen i dag meget godt ut på i forskningsrapportene i dag. Dette kommer Høyre til å rive ned. Snusfornuften deres fungerer ikke i det virkelige liv.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Rob1988] #1676769 06/09/2013 09:08
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Rob1988

Er du sykemeldt for brekt bein så blir det akkurat det samme med en Høyre-regjering. I tillegg så kan du snike litt i køen og komme deg på en privatklinikk dersom du får komplikasjoner, mot en veldig liten egenandel (med AP må du betale hele summen selv).

Det siste der er egentlig en ulempe for meg, siden jeg allerede har privat sykeforsikring gjennom jobben. Om kreti og pleti skal få de samme fordelene som jeg har så regner jeg med at ventetiden går opp også på private institusjoner... Dog er jeg storsinnet nok til å ønske å dele den fordelen, og over tid så vil det jo lønne seg for samfunnet at folk blir kjappere friske og kommer seg i arbeid igjen. (Men min helsesniking går lettere med arbeiderpartiregjering.)

Høyre er strengt tatt minst like "del godene" som noen på venstresiden og dessverre kjenner de sine kjernevelgere godt nok til å vite hvilke fordeler de sitter på. Det var jo en høyreregjering som innførte skatt på utbytte. Kun to år etter at firmaet jeg jobber i begynte å delen ut deler av lønnen som utbytte for å slippe skatt. Igjen, dolket i ryggen, men det er egentlig greit, jeg vil jo ha et velferdssamfunn, bare det er bærekraftig (og ikke utelukkende basert på flaks med oljeprisen, slik de 8 siste årene har vært).

(BTW. Hater ikke AP, synes de gjør mye bra, synes dog bare at Høyre er flinkere på de samme tingene).

Redigert av vids; 06/09/2013 09:12.

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: silverwrx] #1676871 06/09/2013 10:48
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt

Høyre kommer ikke til å fikse bedre skole.
Høyre sier at det ikke skal være lov å drive skoler for profitt.
Hvilke aktører er det som vil gå inn i skolen uten å søke profitt? Svar: kun de som har misjonerende interesser, religiøse, og noen andre filantropiske non-profit greier.
Det høyre vil gjøre med skolen er å innføre karakterer, for da blir alt så mye bedre.
Jeg lurer på en ting, sett at du har et profesjonelt korensemble med en skoleklassemengde medlemmer. Gir dirigenten tenorene, altene, sopranene, bassene karakterer når de jobber med ny oppsetning? Hvorfor/hvorfor ikke?
Tror dere virkelig at karakterer gjør at ting blir så jævlig mye mer trivelig? Jess, jeg fikk 6er i downhill, lissom?
Kan ikke finne mye bra med Høyre. De er ikke skikkelig liberale, hverken økonomisk eller sosialt. Faktisk vil jeg påstå det er flere sosialt liberale personer blant tidligere hippie-folk og sosialist-slasker. Les forresten Gudmund Hernes sin lille forklaring på hvorfor Høyres privatiseringsforslag kommer til å gå rett vest, samme som med de fleste andre privatiseringsforslagene de har.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: vids] #1676872 06/09/2013 10:49
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: vids
Igjen, dolket i ryggen, men det er egentlig greit, jeg vil jo ha et velferdssamfunn

Så da kan vi vel egentlig si at du fikk som fortjent.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: sun flyer] #1676878 06/09/2013 10:53
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sun flyer
Litt overraskende at så få her inne stemmer Krf. Det er jo de som har den beste sykkelpolitikken. Iallefall i programmet.

Du er bra blokka i huet, om du tror at KrFs sykkelprogram kommer til å gjøre noen som helst forskjell. Det er byråkrater som bestemmer hvor jævlige sykkelveiene er rundt omkring. Du har ingenting du skulle ha sagt, sykkelveier lever sitt eget lille fucka liv, sånn som det er med det meste i samfunnet. Skal du da få noe gjort, har du kanskje et lite håp via syklistenes landsforening eller NOTS. Rett og slett lobbyvirksomhet.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: paala] #1676891 06/09/2013 11:03
Espen E Offline
Ivrig
Ivrig
Stemt både her og ute.
Gjentar også igjen det jeg har hevdet før om at Norge kun har sentrumspartier og at partiene ligger så tett på hverandre at en hermetikkboks fra Bjellands er som en ballsal å regne til sammenligning.
Det er "milevidt" landskap på venstresiden før vi er i nærheten av noe mer enn rosa, og det er milevis av plass på høyresiden før vi i det hele tatt nærmer oss mørkeblått. Mitt ønske er at antall minipartier forsvinner under sperregrensen og blir borte evt kommer tilbake med blankpusset ideologi på fløyene og bidrar til å lage luft i et videre politisk landskap.

- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg....
2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International
http://instagram.com/esp1e/
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: silverwrx] #1676896 06/09/2013 11:07
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Min første gang var med en mann. Han het Kjell Magne, og han fikset så barna jeg fikk med en dame fikk kontanstøtte. Nå er barna større og skole er viktigere. Så nå liker jeg vel ei på godt over 50år som ikke ser ut som hu er mer enn noenog40år og smule overkant høy bmi. Eller liker og liker. Blir sånn FB likes, så kan definisjonen "liker" være ganske lite verdt til tider..

Krf. Jeg klarer ikke han krf duden. Alt han sier blir og feil. Men kred for sykkelpolitikk.
Hoho. Denne likte jeg. ICON_SMILE

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Hvilepuls] #1676903 06/09/2013 11:11
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Hvilepuls

Høyre kommer ikke til å fikse bedre skole.
Høyre sier at det ikke skal være lov å drive skoler for profitt.
Hvilke aktører er det som vil gå inn i skolen uten å søke profitt? Svar: kun de som har misjonerende interesser, religiøse, og noen andre filantropiske non-profit greier.

Der er jeg i hvert fall enig. Ikke lov å drive med profitt, det er jo motiverende? Du peker jo også på problemet med det, da står du kun igjen med andre tvilsomme motiver som alle har en eller annen form for hjernevasking som mål. Politiske partier burde jo starte sine egen utdanningsinstitusjoner!

..Megatower v2..
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Espen E] #1676905 06/09/2013 11:14
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Espen E
Stemt både her og ute.
Gjentar også igjen det jeg har hevdet før om at Norge kun har sentrumspartier og at partiene ligger så tett på hverandre at en hermetikkboks fra Bjellands er som en ballsal å regne til sammenligning.
Det er "milevidt" landskap på venstresiden før vi er i nærheten av noe mer enn rosa, og det er milevis av plass på høyresiden før vi i det hele tatt nærmer oss mørkeblått. Mitt ønske er at antall minipartier forsvinner under sperregrensen og blir borte evt kommer tilbake med blankpusset ideologi på fløyene og bidrar til å lage luft i et videre politisk landskap.

De politiske partiene og politikerene fisker stemmer, de bedriver ikke folkeopplysning.

De små partiene vil bestå, fordi de fisker i nyanser av preferanser iblant de andre velferdspartiene. Det blir litt som han som anbefalte KrF grunnet sykkelpolitikk.

Du vil ikke få noen store forskjeller i utvikling utløst politisk, med mindre det blir krigstilstand.

Norge eser ut gradvis i byråkratisk retning. Kreften sprer seg, men vi pumper opp kjemoterapi fra havets bunn enn så lenge. Politikken vil ikke forandre det. Om jeg går og forhåndsstemmer f.eks Frp i dag, så vil det ha null betydning. a) de er også velferdsorienterte, b) de vil ikke klare å kvitte seg med hele det røde embedsverket som vil motarbeide dem.

Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: Hvilepuls] #1676906 06/09/2013 11:17
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Igjen, dolket i ryggen, men det er egentlig greit, jeg vil jo ha et velferdssamfunn

Joda, jeg har vendt meg til tanken å betale skatt, så plages ikke like mye lenger. Selv om flat skatt hadde vært en drøm. Skulle bare å ha fjernet de mest tåpelige "du-skal-ikke-ha-det-gøy-med-mindre-du-liker-det-samme-som-meg" avgiftene (hestekraftavgift på bil), så hadde jeg sluttet å plages av skatt/avgift totalt. Men ingen partier har alvorlige planer for å bedre den situasjonen dessverre.

..Megatower v2..
Re: Hvilket politisk parti stemmer du på? [Re: vids] #1676911 06/09/2013 11:21
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt

Skulle bare å ha fjernet de mest tåpelige "du-skal-ikke-ha-det-gøy-med-mindre-du-liker-det-samme-som-meg" avgiftene (hestekraftavgift på bil), så hadde jeg sluttet å plages av skatt/avgift totalt.

Jeg vil ha disse, jeg. Vil at andre skal betale for meg, i størst mulig grad. Krig.

Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support