Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 36 av 39 1 2 34 35 36 37 38 39

Ultrabirken 2013

Re: Ultrabirken 2013 [Re: kao] #1673299 01/09/2013 22:37
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: kao
Han syklet fram og tilbake mange ganger ved Nevelåsen og "hentet" ryttere!

Morsom kar. Jeg så han tidligere i løypa også, ca. ved Melsjøhøgda. Da stod han ringte entusiastisk med ei sauebjelle.

Re: Ultrabirken 2013 [Re: JayTe] #1673323 02/09/2013 05:29
E
eoh Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
E
Her er flere bilder.

Bildene er tatt rett før og rett etter mellomtiden på Søthaugen, fra de første passerte frem til ca kl 1430.

Ultrabirken 2013

Re: Ultrabirken 2013 [Re: runermm] #1673324 02/09/2013 05:36
O
olaho Offline
Medlem
Medlem
O
Dette var nok ganske sikkert Erik Skovgaard Knudsen fra Danmark (som ble intervjuet ved start og hadde en skade som gjorde at han ikke kunne starte). Han hadde nok vært med og kjempet om pallplass hvis han hadde startet :-)

Re: Ultrabirken 2013 [Re: runermm] #1673326 02/09/2013 05:40
Snuffeldyret Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: runermm
Han syklet fram og tilbake mange ganger ved Nevelåsen og "hentet" ryttere!

Morsom kar. Jeg så han tidligere i løypa også, ca. ved Melsjøhøgda. Da stod han ringte entusiastisk med ei sauebjelle.

Han var langer/støtteapparat for de danske drenge og pige som syklet UB. Morsom kar. Utrolig fasinert over blåbær..

Snuffeldyret lever ikke lengre..
Re: Ultrabirken 2013 [Re: kao] #1673360 02/09/2013 06:51
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Sitat: kebr
Jeg var ikke den fotografen men jeg sto en stund på stien nedenfor Nevelfjell og knipset en 100 bilder. Sto der rundt 14-14:30 tiden, så en del av de som kjørte på 7-8timer burde være her.

Ser ut som du kom ned til Nevelåsen og sånn ca tok over for meg ICON_SMILE

har du lagt ut dine bilder, kao?

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Ultrabirken 2013 [Re: Oddefa] #1673377 02/09/2013 07:21
obree Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: oddefa
Inn i hallen, der en fikk diplom og den slags (helt til venstre) var det skjorter, når en fikk diplom fikk en også t-skjorter! Er vel det samme som tidligere år. Ellers ser jeg noen har lagd et strava segement for den feilkjøringen, men der er det bare tre stk som står foreløpig tror jeg. Der har jeg "dårligste" tid, eller retter sagt syklet nok lengst inn (av oss tre som står der, var jo en stor gruppe som syklet ned der, men bare en håndfull av oss var så dumme at vi kjørte videre, etter at noen sa vi kjørte feil, jeg var aller dummest he he). I følge det strava segmentet brukte jeg 6.30 på t/r, husker også vi sto litt og diskuterte, men stemmer nok med min antagelse som var ca 7-8 min, kom jo også inn en gruppe hvor det var kø og det gikk sakte så føltes sikkert litt "lenger" sånn sett. I alle tilfeller brukte jeg bare et par minutter på å riste av meg frustrasjonen over å ha dummet meg ut (og litt på arrangør he he) og koste meg videre.

Var en av de 3 "dumme" (han med Mossedrakta), som til tross for at Garmin sa vi var off-track, fulgte på enda lenger nedover :-)

Var frustrerende å sykle i gåtempo både til Hornsjø og over Snultra pga. feilnavigeringen, men som deg ristet jeg det fort av meg.

Men du kom som en rakett i Pellekrysset. Var sjanseløst å henge på, men ser jeg fikk utlignet farta mellom Pellestova og mål. 6:28 ble fasiten.

Ser dessuten på Strava at det er flere sporvalg ned Nevelfjell. Selv holdt jeg til venstre fra toppen.

JP
Moss CK
Re: Ultrabirken 2013 [Re: ikke lett] #1673385 02/09/2013 07:29
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: ikke lett
Det var jo mye snakk om utstyrsvalg før rittet. Jeg kjørte Scott Genius 700 med Ardent 2.25. Ble advart om at jeg kom til å bli kjørt fra på grusen som følge av dekkvalg. Jeg opplevde at jeg trillet omtrent som alle andre i min gruppe og jeg synes det var befriende å slippe bekymringer for punktering på fjellet. Jeg ser at de vinner på 29 HT men tenker i mitt indre at det må være veldig slitsomt for oss mosjonister? Hva tenker dere om den optimale UB riggen? HT vs FS? 29 vs 27,5? Grusdekk vs stidekk? Camelback vs flasker?

Nå har jeg syklet UB fire år på HT - først to år på 26" (Cotic Soul med 120mm) og nå to år på 29" (veldig modifisert Alu-Scale (Scott) med 100mm). 6.22 som bestetid - satt (selvsagt) i år. Jeg har holdt på HT i så mange år fordi jeg er tilhenger av det enkle, men jeg har blitt helt overbevist om at FS er veien å gå for oss som ikke har all verdens av tid til å forberede kroppen på julingen som den får underveis. Jeg begynner å bli veldig gira på å investere i en FS til neste sesong, men det er mest fordi jeg til vanlig sykler desidert mest på sti - sekundært UB-verktøy. Jeg tror faktisk at en Scott Genius med store hjul (29") kan være det rette for meg - og vil være supert i UB også. Skal gå i tenkeboksen utover høsten.

Dekk: Jeg kjørte selv RacingRalph 2.25 Snakeskin bak og RocketRon 2.25 Snakeskin foran. Jeg opplever Schwalbe-dekkene med forsterkede sidevegger som veldig solide, og har ikke punktert på to år (kjører slangeløst). Er helt overbevist om at dette dekkoppsettet er optimalt for UB. Ikke de aller letteste dekkene (drøyt 600g pr. dekk), men langtfra de tyngste. Ruller veldig bra.

Drikke: Sekken min er på under 3kg selv med alt foreskrevet innhold, men likevel baserer jeg meg i hovedsak på flasker (jeg kjører BARE med drikkesekk på trening). I år hadde jeg med meg en liter på ryggen, som jeg supte litt av innimellom på stiene, mens jeg kastet innpå mest drikke fra flaske på gruspartiene. Enklere å fylle på matstasjonene - dessuten begrenser jeg vekten på ryggen.

Re: Ultrabirken 2013 [Re: Oddefa] #1673389 02/09/2013 07:31
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Når det gjelder Nevelfjell så burde de vel merke den stien lengst til venstre/nord, der vi syklet opp for 2 år siden. Vi var et par som var på vei ned der, men så oppdaget vi merkingen på den brede steinete hovedstien, så dro over dit. Sånn i ettertid burde vi vel bare holdt venstre fordi den når hovedstien i kapp lenger ned, men hadde vel litt for mye fokus på merkingen, etter tidligere å hatt for lite he he. Men anyway, mener å huske den stien som mye mer flyt. Hadde en del dårlige sport ned der, da jeg kun har syklet ned der en gang før og det var under første UB. Jeg mener Nevelfjell har sin plass på UB, men kanskje detaljemerke stien enda mer slik at folk flest får den "fineste" stien, er tross alt eneste stedet hvor en hadde valg mht hvor en kunne sykle, dette gjaldt jo både opp og ned, men opp går det jo så sagte at det er lett å velge (sannsynlig) best spor. Nedover var det litt mer "opps, dumt valg ja".

Enig. Stien som går lengst til venstre (sett nedover) har desidert mest flyt. Det var den vi syklet opp på UB nr. 2.

Re: Ultrabirken 2013 [Re: JayTe] #1673405 02/09/2013 07:49
9.9SSL Offline
Entusiast
Entusiast
Super løype, førstegangs UB.
Totalt tom og sluttkjørt på Pellestova, og da var det langt til mål.
Mye gåing etter det gitt, spiste og drakk bra, så vet ikke hva det skyldes. Formen var også helt grei i dagene før. Rolige turer på sykkel lør og søndag, men beina er fortsatt dønn stive.

Rullet sakte inn på ca 8.30, men alt i alt mye trivelige folk, bra løype, og stiller forhåpentlig sterkere neste år.

Vi som tror på et liv før døden
Re: Ultrabirken 2013 [Re: Oddefa] #1673414 02/09/2013 07:59
OLedward Offline
Avhengig
Avhengig
Når det gjelder Nevelfjell så burde de vel merke den stien lengst til venstre/nord, der vi syklet opp for 2 år siden. Vi var et par som var på vei ned der, men så oppdaget vi merkingen på den brede steinete hovedstien, så dro over dit. Sånn i ettertid burde vi vel bare holdt venstre fordi den når hovedstien i kapp lenger ned, men hadde vel litt for mye fokus på merkingen, etter tidligere å hatt for lite he he.

I løypebeskrivelsen på birkebeiner.no står det: «du holder venstre ut fra toppen av Nevelfjell.» Jeg ble derfor overraska da merkinga sendte oss rett ut i steinrøysa i hovedstien. Stien til venstre (nord) har mye bedre flyt gjennom lyngen til den kobler seg på hovedstien litt nede i nedkjøringa. Forøvrig synes jeg det er ålreit at Nevelfjell er med i løypa; det gir variasjon stityper og vanskelighetsgrad. Men nå har jo jeg sykla over der noen ganger før så jeg visste hva jeg gikk til – ikke sikkert jeg hadde vært like positiv om det kom som en overraskelse mot slutten av rittet.

Re: Ultrabirken 2013 [Re: OLedward] #1673421 02/09/2013 08:09
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: OLedward
Når det gjelder Nevelfjell så burde de vel merke den stien lengst til venstre/nord, der vi syklet opp for 2 år siden. Vi var et par som var på vei ned der, men så oppdaget vi merkingen på den brede steinete hovedstien, så dro over dit. Sånn i ettertid burde vi vel bare holdt venstre fordi den når hovedstien i kapp lenger ned, men hadde vel litt for mye fokus på merkingen, etter tidligere å hatt for lite he he.

I løypebeskrivelsen på birkebeiner.no står det: «du holder venstre ut fra toppen av Nevelfjell.» Jeg ble derfor overraska da merkinga sendte oss rett ut i steinrøysa i hovedstien. Stien til venstre (nord) har mye bedre flyt gjennom lyngen til den kobler seg på hovedstien litt nede i nedkjøringa. Forøvrig synes jeg det er ålreit at Nevelfjell er med i løypa; det gir variasjon stityper og vanskelighetsgrad. Men nå har jo jeg sykla over der noen ganger før så jeg visste hva jeg gikk til – ikke sikkert jeg hadde vært like positiv om det kom som en overraskelse mot slutten av rittet.

Det er dugnadsfolk som merker løypa, og det kan vel være at det har skjedd noen misforståelser - eller rett og slett endringer i siste liten.

Re: Ultrabirken 2013 [Re: Straightline] #1673478 02/09/2013 09:11
R
REJ Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
UB-debutant her og, og makan til fabelaktig løype, føre, vær, medsyklister og drikkestasjonsservice har jeg aldri opplevd! Blir glatt gjentakelse neste år, men helst uten sykdomsperiode i forkant, og sannsynligvis uten grusjaging på lørdagen.. Liten rapport fra birkenhelga mi:

Storkoste meg på 29fs, selv med kramper allerede ved Hornsjø (hvor jeg tror jeg reddet Oddefa fra nok en feilkjøring?) og laber fart på grusen. Stiene som fulgte gjorde imidlertid at krampene ikke var så farlige, og resten av dagen ble fylt av stijaging og jovial stemning med både Trond Vidar, T2_ og flere andre fornøyde UBere. Fikk ny giv ned fra siste "toppen" og inn, og var kult å dra på nedover i gruppe med Mr. Letth og et par til, selv om jeg røyk på en punktering like før 10km-merket da jeg fulgte Aslaks litt for høye fart.. Målet om under 8 timer gikk pga føret veldig fint, og tikket inn på 6:53.. Mektig imponert over de som kjørte fletta av meg på ht'er både med små og store hjul, for selv med vandring bak føles ikke ryggen i dag som om jeg fortsatt har noen år igjen i "juniorklassen"..

LB ble en seig og møkkete affære, men klarte til slutt målet om merke.. Opp til Skramstad i pulje 5 hadde jeg ambisjoner om å følge Christen, men sa farvel allerede opp bakken etter brua i Rena.. Blei 4:30-skjema og pratetempo til Skramstad sammen med Aslak og en UB'er til, før beina våknet litt i stipartiet og jeg klarte å henge på diverse grupper fra pulje 6-8 inn til mål. I teltet til røde kors fikk jeg æren av å få de siste øyerensedråpene, men synet er enda ikke helt i vater..

Sitater som oppsummerer de to dagene:

UB: "åh, her var det fint!", "vil du forbi?"

LB: "Ikke ødelegg rulla vår!!"

Re: Ultrabirken 2013 [Re: OLedward] #1673480 02/09/2013 09:12
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: OLedward

Så bra at det fantes en bedre nedfart. Jeg huska tilbake på tidligere tur ned Nevenlfjell og kunne ikke forsone meg med at jeg hadde blitt så mye dårligere teknisk. Dumpa mellom toppene er kav uansett men utforkjøringen i den merkede steinura kostet meg mye tid og krefter.

LarsB

Re: Ultrabirken 2013 [Re: JayTe] #1673487 02/09/2013 09:20
S
Storkopp Offline
Entusiast
Entusiast
S
Aiaiai, mitt aller første ritt, en finfin opplevelse, både på grus og sti, også for oss i bakre rekker; følte det gikk jevnt og fint helt til vi tok av fra grusen etter nevelfjell..lunkefjell står fremdeles for meg som et mareritt, fylt av stein og motbakke etter motbakke..synes siste 2 milene inn var fine, selv om ryggen klagde over hver minste stein på traktorveiene innover..time 6 og 7 på hardtail arter seg annerledes enn på den vanlige stitur! Det samme med hendene, 3-5 finger stivnet i en ubrukelig klo etter nevelfjell. Begynne med egne langturholker? Noen som har gode erfaringer?
Ingen tekniske problemer, men må nok begynne med energiinntak i noe mer konsentrert form; etter å ha dumpa ned halvliteren med litago var magen forsynt for dagen, selv om kroppen ville ha mer.

Takk for turen, ses til neste år!

Re: Ultrabirken 2013 [Re: JayTe] #1673577 02/09/2013 11:06
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Artig å treffe så mange blide fjes. Dessverre hadde jeg totalt feilkalkulert colabehovet, så unnskyldning til de som eventuelt ikke fikk tilbud når de passerte min cola, kake og sjokomelk-stasjon i starten på stien over til Sjusjøen. Knipset noen få bilder og litt film, men ikke hatt en ledig stund til å se på det enda. Siste flaske med Cola gikk til Harald som tråkket inn til 10.45 på en tjukksykkel.

Grattis til alle deltakere. Som alltid - lun stemning på Ultra'n!

Del stien, skru av Strava
Re: Ultrabirken 2013 [Re: JayTe] #1673585 02/09/2013 11:13
oisteinth Offline
Fersking
Fersking
Imponert over alle dere RÅSKINN av noen syklister som kjørte som uvær på ultra'n! Det gir motivasjon til å bli en bedre syklist selv, undertegnede har nemlig en solid gap å strekke seg etter. Likevel er jeg utrolig godt fornøyd med årets UB - på alle måter!

I fjor kjørte jeg UB'n med et rimelig tynt treningsgrunnlag (begynte å sykle mtb samme vår), så jeg så derfor på turen som en dette-blir-en-crazy-langtur-hvem-vet-hvordan-dette-skal-gå(???!!) og hovedmålet var å komme seg helskinnet gjennom.

Har *kun* (med noen særdeles få unntak) kjørt utelukkende sti denne sesongen, så var ganske spent på den innledende transportetappen som i år var veldig lang. Spesielt tatt i betraktning at jeg kjørte på en stimaskin som ikke akkurat er førstevalg på grusvei, nemlig en Stumpjumper 29 fsr. Men jeg hadde likevel sansen for UB13-arrrangørens løypevalg, veldig bra å komme seg raskest mulig til fjells og til stiene!

Strategien var å kjøre rolig på transporten (altså første 50 km) for å ha overskudd til å glede meg over stiene. Det er jo fjellstiene som gjør ultra'n til en stor opplevelse. Slang meg riktignok på et fredagsbirkentog på et flatere parti etter stipartiet fra Djuposet og det ga litt ekstra adrenalin - og smil rundt munnen ICON_LAUGH Med godt treningsgrunnlag og kapasitet til å holde høy fart i en gruppe på grusen, kan man seff spare myye tid. Uansett strategi eller ikke, krampa satte seg i låra etter å ha ligget og pushet luft i lengre partier og den hang på som en klegg allerede fra før gruspartiet var over og inn større deler av første stiparti. Sa til meg selv at jeg nekter å gå av sykkelen og krampa slapp taket langsomt.

Eneste trøbbel: hjulet bak løsnet, noe som resulterte i totalt ustabilt gir. Oppdaget ikke at det var det litt løse bakhjulet som var årsaken og begynte å styre med å skru på hurtigjusteringen foran uten at det hjalp en dr**t. Skjønte ikke bæret før jeg på toppen av Hitfjell oppdaget det løse bakhjulet. Strammet til og nøt nedkjøringen, men giringen var allerede på bærtur. Skrudde i hytt og pine på hurtigjusteringen, men forgjeves. Syklet et par mil med kun fungerende 1. og 7.gir (alle andre gir oppførte kjedet seg fullstendig epileptisk). Etter at kjedet rundt 15 km før mål kjørte seg mellom frikransen og eikene bak, måtte jeg samle sammen det jeg hadde igjen av kapasitet i topplokket og klarte mirakuløst nok å justere giret slik at de tunge girene funka sånn passelig - det var jo hyggelig i og med at det var lange strekk her med fartspumping. Føltes bra å ha litt energi igjen her og fikk super drahjelp av en trønder (sorry, husker ikke hva du heter!), bra kjørt!

Folkens! Nå trenger jeg tips av dere som kjører som SVIN på et så langt ritt, men likevel med et smil rundt munnen og lekefølelsen i behold:
Hvordan trener dere? Tenker på antall økter i uka, fordeling rolig langtur, intervaller, stisykling, evt landevei osv.

Stumpy 29 fsr
Spark 920
Just for fun!
Re: Ultrabirken 2013 [Re: Horgen] #1673589 02/09/2013 11:14
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Sitat: Horgen
Ultrabirken var en solid opptur, helt klart min beste rittopplevelse noensinne. Uhøytidlig og avslappet ble det først oppvarming på grus for så å dundre løs på fjellstier. Nedkjøringene fra Hitfjell og Nevelfjell var vel høydepunktene blandt de fine stiene for min del.
God stemning og tid til en prat på matstasjonene var også pluss i boka. Tiden ble 7:27 i min første og definitivt ikke siste UB
(Lørdagen ble ikke like artig. 3:58 med gnagsår på kontaktpunktene mot sykkelen som ikke var hanskekledd)

Fant meg selv på kao sine bilder:

Nok en forumbruker er lokalisert. Undertegnede er på samme bilde. Du lå på hjulet mitt ned fra et av fjellene og slang en kommentar om at dette var gøy da jeg slapp deg forbi da vi nesten var nede. Det ble en luke mellom oss etter hvert men jeg passerte deg ved neste fjellovergang. Kom i mål på 7.26.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Ultrabirken 2013 [Re: Horgen] #1673594 02/09/2013 11:22
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Sitat: Horgen
Det satt en fotograf nederste del av nedkjøringen fra Nevelfjell. Han knipset bilder når vi kjørte ut et drop. Noen som har sett bilder derfra?

Her lå jeg rett bak deg og dro ut samme stedet (dropp er kanskje noe overdrevet) Jeg lurer også på om det ble noe av disse bildene.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Ultrabirken 2013 [Re: Lillosti29] #1673598 02/09/2013 11:26
B
Braatnes Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: Jo_Inge
Artig å treffe så mange blide fjes. Dessverre hadde jeg totalt feilkalkulert colabehovet, så unnskyldning til de som eventuelt ikke fikk tilbud når de passerte min cola, kake og sjokomelk-stasjon i starten på stien over til Sjusjøen. Knipset noen få bilder og litt film, men ikke hatt en ledig stund til å se på det enda. Siste flaske med Cola gikk til Harald som tråkket inn til 10.45 på en tjukksykkel.

Grattis til alle deltakere. Som alltid - lun stemning på Ultra'n!

Så det var du som delte ut den gode kaka altså! Den smakte aldeles fortreffelig, så mange takk!!

Scott Genius 720 - 2013
DIY Scandal

Bygge og tenker smarthus?
Autobolig AS - Virkelig smarte smarthusløsninger!
Re: Ultrabirken 2013 [Re: Braatnes] #1673614 02/09/2013 11:35
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Vel bekomme ICON_WINK

Et par eksempler på blide syklister.. (nb: se vedlegg, så ikke tråden spammes av foto)

Vedlegg
Trek_UB2013_blid.jpg (353.37 KB, 190 nedlastinger)
Trek_UB2013_kake2.jpg (298.01 KB, 2386 nedlastinger)
Redigert av Jo_Inge; 02/09/2013 12:06.

Del stien, skru av Strava
Re: Ultrabirken 2013 [Re: JayTe] #1673620 02/09/2013 11:40
Horgen Offline
Veteran
Veteran
Hoppet over en stein er kanskje mer korrekt ja ICON_SMILE Tror han fikk knipset bilde med hjulene i lufta ihvertfall.

Cube Agree SLT Di2
Trek Superfly 100 m/DB inline og Pike 120mm
Re: Ultrabirken 2013 [Re: oisteinth] #1673657 02/09/2013 12:16
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W
@oisteinth: i jakten på medforumister - er du blidkaren som uttalte: "så fin sykkel du har" og "det gjelder vel bare å holde momentet" ??

Re: Ultrabirken 2013 [Re: oisteinth] #1673670 02/09/2013 12:34
ChrVage Offline
Fersking
Fersking
Sitat: oisteinth

Folkens! Nå trenger jeg tips av dere som kjører som SVIN på et så langt ritt, men likevel med et smil rundt munnen og lekefølelsen i behold:
Hvordan trener dere? Tenker på antall økter i uka, fordeling rolig langtur, intervaller, stisykling, evt landevei osv.

Her er det bare å snike i treningsdagbøkene til hele gjengen: http://app.strava.com/segments/5323250 (i alle fall til dem som er Strava-brukere)

Re: Ultrabirken 2013 [Re: ChrVage] #1673678 02/09/2013 12:42
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: ChrVage
Sitat: oisteinth

Her er det bare å snike i treningsdagbøkene til hele gjengen: http://app.strava.com/segments/5323250 (i alle fall til dem som er Strava-brukere)

Lars Petter Stormo (nr. 3 i UB) er vell anerkjent som en av norges beste i forhold til antall timer trening. Han er på Strava, og det er ikke mange økter uten noen KOM'er.

- Stefan
Re: Ultrabirken 2013 [Re: JayTe] #1673686 02/09/2013 12:45
Hendrik Offline
Medlem
Medlem
Ultrabirken 2013 ble årets høydepunkt. Med en så velkomponert løype, fint vær og drømmeforhold var det bare å fryde seg. Både kropp og sykkel oppførte seg eksemplarisk og skal få være med neste år også.

Takk til Kjell for tips om å drikke sjokomelk underveis som middel mot kramper, tror faktisk det hjalp. Fikk bare en liten murring over det ene kneet noen minutter.

Også litt stas å komme med blant høydepunktene til Eirik Grøneviks bilder fra rittet (startnr. 50474).

It never gets easier, you just go faster - Greg LeMond
Re: Ultrabirken 2013 [Re: WizVaz] #1673697 02/09/2013 13:00
oisteinth Offline
Fersking
Fersking
Sitat: WizVaz
@oisteinth: i jakten på medforumister - er du blidkaren som uttalte: "så fin sykkel du har" og "det gjelder vel bare å holde momentet" ??

haha ja det var antakelig meg, kjørte du på en stumpy29fsr du også? ellers minns jeg en på en annen type seriøs stimaskin, kanskje det var deg ICON_SMILE

Stumpy 29 fsr
Spark 920
Just for fun!
Re: Ultrabirken 2013 [Re: JayTe] #1673717 02/09/2013 13:25
lmo Offline
Entusiast
Entusiast
Etter rammebrudd og DNF i fjor, ble årets utgave en stor opptur! Forsøkte å åpne veeldig rolig, men det ble sånn halvveis. Syntes pulsen ble veldig høy til tross for at jeg stadig falt lengre tilbake i feltet. Etter Djuposet syklet jeg mer eller mindre sammen med samme gruppen (1:50 på Kvarstad). Rolig i bakkene og fint med noen å gjemme seg bak på slettene samtidig som pulsen kom under kontroll igjen.
La meg langt frem i gruppen opp rosinbakken for å slippe mest mulig køkjøring i terrenget. Syklet forbi to oransje dansker som absolutt skulle gå utenom det første gjørmehullet. Tok igjen ganske mange resten av løypa. Syklet lange partier alene, og ikke noe problem å komme fordi i terrenget dersom jeg ba om det. Tok igjen en kollega halvveis og vi syklet sammen til det var 7-8 km igjen.
Veldig fin løype. Hard nok for meg og sikkert i overkant dersom det hadde vært vått. Sleit litt med småkramper hele veien, men drakk så mye jeg kunne, minst 6 liter totalt. Spiste også bra med gel og bananer underveis. Kom inn på 7:08, en time bedre enn ventet. Veldig godt fornøyd med det.

Re: Ultrabirken 2013 [Re: JayTe] #1673726 02/09/2013 13:33
ChrVage Offline
Fersking
Fersking
Noen som vet om det går an å få ut en resultatliste med mellomtider?

Fint å se hvordan det gikk i forhold til resten på del-etappene.

Drakk 4 liter med noe Herbalife-greier og spiste en energibar og en halv skive. Skal bli artig å se om det gikk saktere på slutten av den grunn.

Re: Ultrabirken 2013 [Re: JayTe] #1673732 02/09/2013 13:47
Horgen Offline
Veteran
Veteran
Savner UB på merida rittranking også. Lørdagen har allerede kommet inn.

Cube Agree SLT Di2
Trek Superfly 100 m/DB inline og Pike 120mm
Re: Ultrabirken 2013 [Re: ChrVage] #1673741 02/09/2013 13:53
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: ChrVage
Noen som vet om det går an å få ut en resultatliste med mellomtider?

Jeg gjorde en liten klipp og lim jobb. du må endre filending fra .txt til .xlsx

Vedlegg
UB13_res_Mtot.txt (114 KB, 628 nedlastinger)

- Stefan
Side 36 av 39 1 2 34 35 36 37 38 39

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå