Hvor sendes den? Av alle tv-serier jeg har sett siste årene så tror jeg har BB helt på toppen av listen. Har gitt meg mange uforglemmelige øyeblikk, rett og slett en fantastisk serie.
Jens
Re: Breaking Bad - The Final Season
[Re: jeth]
#165717610/08/201317:36
Breaking Bad er meget bra. Og jeg ble glad første august da det dumpet inn en mail fra Netflix hvor det sto at det nå lå 54 episoder ute. Skuffelsen ble stor da jeg åpnet Netflix og det bare lå 33 der. Kjipt.
Hvor sendes den? Av alle tv-serier jeg har sett siste årene så tror jeg har BB helt på toppen av listen. Har gitt meg mange uforglemmelige øyeblikk, rett og slett en fantastisk serie.
Netflix UK skal visst sende epiodene et døgn etter at de er vist i USA. Har man Netflix-konto så er jo det en grei måte å se på, eneste man må gjøre er å bruke Unotelly.com eller en liknende tjeneste for å late som om man er i England.
Unblock-Us, som jeg bruker, lar det hoppe rundt i verden med Netflix som du vil - sikkert samme greia. Takk for tipset. Der sparte jeg $22 - hvis jeg klarer å vente.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
[Re: GeirK]
#165726910/08/201319:48
Unblock-Us, som jeg bruker, lar det hoppe rundt i verden med Netflix som du vil - sikkert samme greia. Takk for tipset. Der sparte jeg $22 - hvis jeg klarer å vente.
Gleder meg også stort. Kan jeg bruke Unblock-US for å endre fra Netflix US til UK, eller må jeg finne på noe annet?
[Re: Lemond]
#165739211/08/201306:18
GeirK eller noen andre med unblock. Vurdere å legge unblock direkte inn på Apple tv min (amerikansk og norsk konto) slik at jeg beholder min leverandørs dns på selve routeren. Datteren min har lyst til å laste ned en netflix app på mobil/nettbrett slik at hun kan se på rommet sitt. Regner med at det blir problematisk med en norsk dns mot en amerikansk netflixkonto.
Er eneste løsning å legge inn unblock dns direkte i routeren, eller finnes det andre løsninger uten å måtte inn å endre dns hver gang. Vi har som opplysning blanding av pc og apple produkter.
Er det noen ulemper i såfall med å bruke unblock dns direkte i routeren.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
#165792111/08/201321:18
Rett og slett av latskap har jeg brukt unblock direkte på Apple tv'en. Etterhvert har jeg gjort det samme på pc'en, iphone'ene og ipaden. Kunne helt sikkert like gjerne endret på routeren direkte (men da mister man kanskje NRK?). På reise har jeg norsk dns (om jeg er i Norge) og da har jeg nå norsk netflix (etter at det ble lansert her hjemme). Det er vel uansett ikke snakk om å endre dns hver gang man skal se på tv?
#165793411/08/201321:39
Det er vel ikke det samme utvalget på norsk netflix, er det vel?
Er det mulig å brukes feks en Airport Extreme som er koblet til en LAN utgang på routeren og konfigurer den med unblock dns.
Ønsker å ha mulighet til å kunne kjøre norsk nett-tv samtidig som andre i huset har mulighet til amerikansk netflix, enten gjennom apple tv eller en app på ipad´n. Det å endre nettverk er akseptabelt, men å gå inn for å endre dns hver gang blir for tungvint.
Det finnes vel noen pluginn til nettleseren som kanskje kan endre dns lokalt, men vet ikke om dette finnes til unblock.
[Re: hrukin]
#165794211/08/201321:47
GeirK eller noen andre med unblock. Vurdere å legge unblock direkte inn på Apple tv min (amerikansk og norsk konto) slik at jeg beholder min leverandørs dns på selve routeren. Datteren min har lyst til å laste ned en netflix app på mobil/nettbrett slik at hun kan se på rommet sitt. Regner med at det blir problematisk med en norsk dns mot en amerikansk netflixkonto.
Er eneste løsning å legge inn unblock dns direkte i routeren, eller finnes det andre løsninger uten å måtte inn å endre dns hver gang. Vi har som opplysning blanding av pc og apple produkter.
Er det noen ulemper i såfall med å bruke unblock dns direkte i routeren.
Hva er det du prøve å få til, ¨se norsk og amerikansk Netflix samtidig? Da blir du nødt til å endre DNS på den enheten som skal se norsk.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
#165794911/08/201322:04
nei,men nesten. Ønsker å kunne se på feks nrk nett med barnetv mens andre feks ser amerikansk netflix. Det går vel greit å sette opp apple tv med unblock, men dattera ønsker å kunne se nettflix på iphone eller ipadn sin med en nettflix app.
Lurte litt på om man kunne bruke en airport extreme til dette formålet, dvs ha hovedrouteren med norsk dns, men airporten er satt opp med unblock.
#165807212/08/201307:53
nei,men nesten. Ønsker å kunne se på feks nrk nett med barnetv mens andre feks ser amerikansk netflix.
Unblock-us oversetter kun DNS for et utvalg tjenester, dvs. det meste av nettrafikken blir uberørt (som NRK nett-tv). Jeg har hatt Unblock-us i routeren et par år, og har aldri opplevd at jeg ikke får tilgang til noe som jeg ellers ville fått tilgang til.
Jepp. Her er hvordan det funker. DNS er en diger oppslagstabell som gjør at feks vg.no oversettes til IP-adresse 195.88.54.16, eller noe annet når den endrer seg - litt som en telefonkatalog.
Når du bruker DNS-serveren til unblock for å aksessere nrk.no, gir den deg den samme IP-adressen som alle andre DNS-servere i verden slik at aksessen din går direkte dit. MEN, når du spør etter adressen til netflix.com, gir den deg IP-adressen til en av unblock sine servere som ruter requesten din videre til netflix, men slik at det ser ut som dataene kommer fra en datamaskin med amerikansk IP-adresse.
#165811912/08/201308:32
Noen som har målt linjehastigheten sin og kan bekrefte at den ikke blir lidende. Har en 70/10 linje så litt linjetap kan jeg akseptere uten at jeg går bananas.
Til slutt, takker til forumet for ypperlig support.
#165812112/08/201308:34
Noen som har målt linjehastigheten sin og kan bekrefte at den ikke blir lidende.
Det spiller ingen rolle. For å fortsette analogien DNS - telefonkatelog: Dersom du ringer en person, så er samtalekvaliteten uavhengig av om du slo opp nummeret hos Gule Sider eller 180.no
#165812812/08/201308:41
Noe drit vi har innbakt CD tv i sameiet ellers hadde det blitt 100% streaming. Tror det hadde blitt mindre tv titting, men med vesentlig bedre kvalitet på det vi valgte å se på. I grunn det de fleste er ute etter, regner jeg med.
#165884512/08/201321:11
Seff måtte jo Bryan Cranston stille opp i "white undies",noe som jo kan sies å være hans signatur kostyme, de som har sett "Malcolm in the Midle" vet hva jeg snakker om.
Regner med det blir å smelle noe helt vanvittig senere,gleder meg stort til fortsettelsen.....
Måtte stoppe kvartveis uti for å lese meg opp på de fire og en halv foregående sesongene (hadde visst glemt en del), og det som slår meg er hvor utrolig mye dramatikk som er stappet inn i hver eneste sesong!
Det største problemet framover blir å takle å kun se én episode i uka. I fjor så vi fra midt på sommeren og til utpå høsten en gang alt fra starten til s05e08 ... Da føles det litt stusselig å bli avspist med tre kvarter i uka nå, er vant med større doser enn som så.
#165911413/08/201310:12
Falt helt av i sesong to jeg. Når han gikk inn og sprengte hele gangstercrib'en og kom gående ut nesten mens klærne brant så var alt av den gode spenningen i starten borte.
Hentet det seg noen gang inn igjen, eller ble det bare helt ekstremt?
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Falt helt av i sesong to jeg. Når han gikk inn og sprengte hele gangstercrib'en og kom gående ut nesten mens klærne brant så var alt av den gode spenningen i starten borte.
Hentet det seg noen gang inn igjen, eller ble det bare helt ekstremt?
Hentet seg inn? Det har kontinuerlig bygget seg opp med nye twists and turns og store endringer i hovedpersonene til det nådde helt klimaks på slutten av halve sesong fem i fjor. Jeg kommer til å gå inn i en liten sorgprosess når det er ferdig.