Altså ut fra Oslo, så ser man dette hver dag på E6 sydover. Det kan være veldig lite trafikk. Typ jeg ligger i høyrefila som går i 90-100 km/t (10 over grensa) denne filen går smidig og flyter veldig godt.
Innimellom så ser man en bil i venstre fil som ligger i eksakt samme hastighet som høyrefila, ofte kan det være en luke på si 50 meter mellom siste bil i rekka på høyre og denne bilen i venstre.
Først var det altså snakk om å ligge i venstrefil helt uten trafikk i høyre felt. Nå er det biler der allikvel, men bilen til venstre holder akkurat samme hastighet som dem. Hvordan venstrebilen klarte å kjøre forbi alle disse bilene til høyre, uten å kjøre fortere enn dem, ser ut til å være et mysterium.
For meg høres det ut som om denne bilen i venstre faktisk har foretatt en forbikjøring, og jeg vil ikke bli veldig forbauset om det vil vise seg at det faktisk befinner seg flere biler i høyre felt litt lenger fremme, som denne bilen i venstre feltet også har tenkt seg forbi.
Burde han legge seg inn når det kommer noen bakfra? Selvfølgelig. Feilen er etter min mening ikke at han ligger der i utgangspunktet, men at han ikke følger godt nok med på hva som skjer bak ham. Men de som kommer bakfra utfører nøyaktig samme, lange, forbikjøring. Bare litt fortere. Så å påstå at det er "sinken" som oppfører seg som om han eier venstrefila, synes jeg er feil.